Dejtingtråden 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min dejt var inte bra. Han var trevlig, men jag var inte intresserad. Vi tog tre öl och snackade. Han verkade rätt nervös i början så jag ville ju ändå ge honom en chans, och ja trevligt var det men inte mer än så. Sen sa jag att jag måste hem till hunden. Så vi drog. Åkte sällskap ett par stationer, och så började han hålla min hand. Jag tog tillbaka den ganska direkt första gången men han fattade inte det utan tog den igen. Borde väl varit tydligare men satt bara där. Sen sa vi hejdå och han pussade på mig typ tre gånger. Förstår inte hur han lyckades eftersom jag gick in för en kram med huvudet typ helt vänt bort. Och direkt känner jag automatiskt då att det är mitt fel. Att jag borde varit tydligare. men jag var fan tydlig om man hade haft minsta intresse av att känna av vad den andra personen ville. Så nä. Ingen höjdare direkt.
 
Min dejt var inte bra. Han var trevlig, men jag var inte intresserad. Vi tog tre öl och snackade. Han verkade rätt nervös i början så jag ville ju ändå ge honom en chans, och ja trevligt var det men inte mer än så. Sen sa jag att jag måste hem till hunden. Så vi drog. Åkte sällskap ett par stationer, och så började han hålla min hand. Jag tog tillbaka den ganska direkt första gången men han fattade inte det utan tog den igen. Borde väl varit tydligare men satt bara där. Sen sa vi hejdå och han pussade på mig typ tre gånger. Förstår inte hur han lyckades eftersom jag gick in för en kram med huvudet typ helt vänt bort. Och direkt känner jag automatiskt då att det är mitt fel. Att jag borde varit tydligare. men jag var fan tydlig om man hade haft minsta intresse av att känna av vad den andra personen ville. Så nä. Ingen höjdare direkt.

Va fan :rage:
 
Min dejt var inte bra. Han var trevlig, men jag var inte intresserad. Vi tog tre öl och snackade. Han verkade rätt nervös i början så jag ville ju ändå ge honom en chans, och ja trevligt var det men inte mer än så. Sen sa jag att jag måste hem till hunden. Så vi drog. Åkte sällskap ett par stationer, och så började han hålla min hand. Jag tog tillbaka den ganska direkt första gången men han fattade inte det utan tog den igen. Borde väl varit tydligare men satt bara där. Sen sa vi hejdå och han pussade på mig typ tre gånger. Förstår inte hur han lyckades eftersom jag gick in för en kram med huvudet typ helt vänt bort. Och direkt känner jag automatiskt då att det är mitt fel. Att jag borde varit tydligare. men jag var fan tydlig om man hade haft minsta intresse av att känna av vad den andra personen ville. Så nä. Ingen höjdare direkt.
Blä! Obehaglig person.
 
Insett att det nog kan vara bra att ha skrivit lite så man vet om man har något gemensamt innan man ses. Vilket jag även brukar göra, men gick med på att ta en öl igår med en som jag inte alls skrivit mycket med.
Det var skumt och jag tyckte bara det kändes obekvämt...
Jag hade frågat innan vi sågs vad han gjorde på dagarna, fick till svar "jag studerar programmering" jag som har läst ganska många år på universitet antar ju då att man läser någon slags kurs... Men nej han satt hemma och studerade på egen hand (ingen kurs, inget jobb vad jag förstod det som)...

Han berättade även att han hade satt en tejpbit på mobilen där klockan visas, för att han ville inte ständigt bli påmind om vad klockan är :confused:. Våra liv var väldigt olika...
Sen tog han mig flera gånger på armen, jag gillar inte sånt, iaf när det är någon jag får en skum känsla av...

En annan kille frågade om vi skulle fika idag (söndag) jag sa okej. Har inte skrivit jättemycket med honom heller.
Men sen fick jag "Är det okej om vi är vänner i början? Jag tycker det blir så mycket press och vill ta det lugnt".
Jag brukar inte göra vänner och sen får vi se, för mig känns sånt bara komplicerat.
Sen frågade han om jag ville gå och simma :confused:, jag sa nej. Funderar på att avboka den träffen orkar inte med en till awkward dejt den här helgen.
 
En grej jag varit med om flera gånger på första dejter (långt ifrån alla) och igår t.e.x är att killar kommenterar mitt halsband och att dem tar i smycket för att kolla på det...
Det här har hänt både när jag har ett lite längre (smycket i brösthöjd) och kortare kedja, med smycket närmare halsen. Jag gillar inte när folk jag inte känner kommer så nära...
Är det här vanligt ?
 
En grej jag varit med om flera gånger på första dejter (långt ifrån alla) och igår t.e.x är att killar kommenterar mitt halsband och att dem tar i smycket för att kolla på det...
Det här har hänt både när jag har ett lite längre (smycket i brösthöjd) och kortare kedja, med smycket närmare halsen. Jag gillar inte när folk jag inte känner kommer så nära...
Är det här vanligt ?

Aldrig varit med om :confused: absolut fått kommentarer om mina smycken men aldrig att någon kommit och petat på det!
 
Min dejt var inte bra. Han var trevlig, men jag var inte intresserad. Vi tog tre öl och snackade. Han verkade rätt nervös i början så jag ville ju ändå ge honom en chans, och ja trevligt var det men inte mer än så. Sen sa jag att jag måste hem till hunden. Så vi drog. Åkte sällskap ett par stationer, och så började han hålla min hand. Jag tog tillbaka den ganska direkt första gången men han fattade inte det utan tog den igen. Borde väl varit tydligare men satt bara där. Sen sa vi hejdå och han pussade på mig typ tre gånger. Förstår inte hur han lyckades eftersom jag gick in för en kram med huvudet typ helt vänt bort. Och direkt känner jag automatiskt då att det är mitt fel. Att jag borde varit tydligare. men jag var fan tydlig om man hade haft minsta intresse av att känna av vad den andra personen ville. Så nä. Ingen höjdare direkt.

Vad är det för fel på dessa män?! Jag har varit med om liknande flera ggr. Så obehagligt! Antingen har de noll känsla eller så gör de det med flit fast de vet att man inte vill.
 
En grej jag varit med om flera gånger på första dejter (långt ifrån alla) och igår t.e.x är att killar kommenterar mitt halsband och att dem tar i smycket för att kolla på det...
Det här har hänt både när jag har ett lite längre (smycket i brösthöjd) och kortare kedja, med smycket närmare halsen. Jag gillar inte när folk jag inte känner kommer så nära...
Är det här vanligt ?

De utnyttjar nog tillfället :wtf:. Har inte hänt mig vad jag kommer ihåg.
 
Alltså hjälp, vet inte hur jag ska svipa tjejer. Män är enkelt. Jag vet ungefär vilket utseende som attraherar mig och kan lätt se röda flaggor både i text och bild.

Tjejer däremot, känns så läskigt :nailbiting:. Jag har aldrig varit med en tjej, men har känt mig attraherad till vissa irl. Har dock svårt att veta vem jag skulle attraheras av enbart från bilder. Så det blir att jag svipar vänster på alla :banghead:.

Sedan känns det jätteläskigt om det blir en matchning med en tjej. Snacka med en snubbe och gå på dejt är vardagsmat för mig. Blir aldrig nervös och vet hur saker och ting fungerar. Med kvinnor däremot känns det mer på riktigt. Svårt att förklara.
 
En grej jag varit med om flera gånger på första dejter (långt ifrån alla) och igår t.e.x är att killar kommenterar mitt halsband och att dem tar i smycket för att kolla på det...
Det här har hänt både när jag har ett lite längre (smycket i brösthöjd) och kortare kedja, med smycket närmare halsen. Jag gillar inte när folk jag inte känner kommer så nära...
Är det här vanligt ?

Jävlar vad creepy. Jag har i princip aldrig smycken men har aldrig varit med om något liknande heller. De få dejter jag väl tagit tag i att gå på :laugh:
 
Alltså hjälp, vet inte hur jag ska svipa tjejer. Män är enkelt. Jag vet ungefär vilket utseende som attraherar mig och kan lätt se röda flaggor både i text och bild.

Tjejer däremot, känns så läskigt :nailbiting:. Jag har aldrig varit med en tjej, men har känt mig attraherad till vissa irl. Har dock svårt att veta vem jag skulle attraheras av enbart från bilder. Så det blir att jag svipar vänster på alla :banghead:.

Sedan känns det jätteläskigt om det blir en matchning med en tjej. Snacka med en snubbe och gå på dejt är vardagsmat för mig. Blir aldrig nervös och vet hur saker och ting fungerar. Med kvinnor däremot känns det mer på riktigt. Svårt att förklara.

Jag gör samma av samma anledning + att jag minns någon diskussion här. Jag vet inte ens hur mycket hetero jag ev inte är och vill inte ta någons tid. Lite moment 22 + alldeles för feg för att ta tag i det än.
 
Jag hatar män. Hade önskat att jag känt ett större sug att joina Fanny Åström o Matilda Wahl.

Tog mig ju i kragen och skrev till en matchning. Som jag tyckte jag valde ut väl. Vettig presentation med gemensamt hästintresse. Han frågade rätt snabbt om insta. Scrollade lite i flödet och han verkade verkligen normal och vettig. Tog inte många meddelanden innan han sexskämtade imo rätt osmakligt.

Alltså jag orkar verkligen inte! Det hade liksom inte gått att välja ut någon vettigare matchning.

Haha, undrar om det är samma precis skrivit med! :laugh: Hästintresserad Skånekille som verkade vettig och kul men snabbt började med konstiga sexkommentarer.
 
Och så har han skrivit nu idag då, dejten från igår. Och så känner jag något behov av att ursäkta att jag inte vill ses igen? Alltså det är ju löjligt. Blir superirriterad på att jag har den instinkten. Att säga typ " hej jo jag kom hem bra igår. tack för igår det var trevligt men vill inte ge dig falska förhoppningar..." alltså. Han var ju jätteobehaglig. Men ändå tycker jag att det känns jättetaskigt av mig att bara ta bort matchningen?
 
Och så har han skrivit nu idag då, dejten från igår. Och så känner jag något behov av att ursäkta att jag inte vill ses igen? Alltså det är ju löjligt. Blir superirriterad på att jag har den instinkten. Att säga typ " hej jo jag kom hem bra igår. tack för igår det var trevligt men vill inte ge dig falska förhoppningar..." alltså. Han var ju jätteobehaglig. Men ändå tycker jag att det känns jättetaskigt av mig att bara ta bort matchningen?

Jag jobbar fortfarande på att svara mer rakt. Om jag inte bara känner för att ta bort matchningen såklart. Alla sätt är lika okej, vi har inga jävla skyldigheter! YOU GO GIRL!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
289
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 144
Senast: Madalitso
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
383
Senast: VLMF
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 342

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp