Dejtingtråden 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså jag är så trött på gubbäckel på hp! De respekterar inte min åldersgräns, har inga bilder och de frågar direkt om vi ska ses ikväll... Jag brukar inte svara, men bägaren rann över så jag kallade honom jävla gubbäckel osv :rage:. Jag orka inte bry mig om jag skulle bli anmäld. Han kallade mig bitter. Snälla säg nåt jag inte redan vet :laugh:!

(har pausat hp)
 
Hur snabbt vet ni efter en date att ni inte kommer vilja ha ett förhållande med personen?
Och då tänker jag inte på slemmen som det ofta skrivs om här - utan normala människor som ni kunnat tänka er att träffa igen.

Anledningen till min fråga är att dejten från i onsdags har skrivit att han är ute efter ett långvarit förhållande - men att det inte lär bli med mig. Men att han gärna fortsätter att träffas ändå - "vänner med fördelar" sas.

Och jag är så jäkla paff över att han redan vet att det inte kommer bli något förhållande - men ändå vill träffas mera. Vill man träffas igen borde där ju finnas något intresse tänker jag.

Min fundering nu ligger på om jag tror jag kommer vilja mer än honom eller jag har lyckats leta reda på ytterligare ett äventyr. Men jag känner mig helt tom i bollen för jag har absolut ingen aning om vad jag tror jag kommer känna för honom om jag fortsätter träffa honom... 😂

(vi har alltså träffats 1h, samt skickat 15 meddelande var på hp - där hälften handlar om när vi ska ses. Jag är på "nivån" - 'jag träffar gärna dig igen - men vill du inte blir jag inte besviken'. Förhållande hade inte ens kommit som en tanke ännu.....)
 
Hur snabbt vet ni efter en date att ni inte kommer vilja ha ett förhållande med personen?
Och då tänker jag inte på slemmen som det ofta skrivs om här - utan normala människor som ni kunnat tänka er att träffa igen.

Anledningen till min fråga är att dejten från i onsdags har skrivit att han är ute efter ett långvarit förhållande - men att det inte lär bli med mig. Men att han gärna fortsätter att träffas ändå - "vänner med fördelar" sas.

Och jag är så jäkla paff över att han redan vet att det inte kommer bli något förhållande - men ändå vill träffas mera. Vill man träffas igen borde där ju finnas något intresse tänker jag.

Min fundering nu ligger på om jag tror jag kommer vilja mer än honom eller jag har lyckats leta reda på ytterligare ett äventyr. Men jag känner mig helt tom i bollen för jag har absolut ingen aning om vad jag tror jag kommer känna för honom om jag fortsätter träffa honom... 😂

(vi har alltså träffats 1h, samt skickat 15 meddelande var på hp - där hälften handlar om när vi ska ses. Jag är på "nivån" - 'jag träffar gärna dig igen - men vill du inte blir jag inte besviken'. Förhållande hade inte ens kommit som en tanke ännu.....)
Han tycker inte att det är intressant att träffa dig utöver för att ligga med är det korta svaret.
 
Han tycker inte att det är intressant att träffa dig utöver för att ligga med är det korta svaret.
Jojo, det förstod jag.

Men det kanske blev ett rörigt inlägg - min undran var hur fort ni vet att ni inte är intresserade av ett förhållande - även om ni kan tänka er träffa människan igen?

(jag är alltså INTE ute efter "han säger det för snabbt , han kan inte veta vad han vill - det finns nog en chans ändå!" utan jag blev bara paff över att han faktiskt visste redan)
 
Jojo, det förstod jag.

Men det kanske blev ett rörigt inlägg - min undran var hur fort ni vet att ni inte är intresserade av ett förhållande - även om ni kan tänka er träffa människan igen?

(jag är alltså INTE ute efter "han säger det för snabbt , han kan inte veta vad han vill - det finns nog en chans ändå!" utan jag blev bara paff över att han faktiskt visste redan)
Tja ... om man tex vill ha väldigt olika livsstil så kan man ju veta direkt....?
 
Jojo, det förstod jag.

Men det kanske blev ett rörigt inlägg - min undran var hur fort ni vet att ni inte är intresserade av ett förhållande - även om ni kan tänka er träffa människan igen?

(jag är alltså INTE ute efter "han säger det för snabbt , han kan inte veta vad han vill - det finns nog en chans ändå!" utan jag blev bara paff över att han faktiskt visste redan)
Det är samma fenomen som om du själv gått på en dejt och inte känner någon kemi eller klick utan att personen var slemmig. Det går inte att vara kk utan att träffas igen så lägg inte alltför mycket vikt vid att vilja träffas igen.
 
Hur snabbt vet ni efter en date att ni inte kommer vilja ha ett förhållande med personen?
Och då tänker jag inte på slemmen som det ofta skrivs om här - utan normala människor som ni kunnat tänka er att träffa igen.

Anledningen till min fråga är att dejten från i onsdags har skrivit att han är ute efter ett långvarit förhållande - men att det inte lär bli med mig. Men att han gärna fortsätter att träffas ändå - "vänner med fördelar" sas.

Och jag är så jäkla paff över att han redan vet att det inte kommer bli något förhållande - men ändå vill träffas mera. Vill man träffas igen borde där ju finnas något intresse tänker jag.

Min fundering nu ligger på om jag tror jag kommer vilja mer än honom eller jag har lyckats leta reda på ytterligare ett äventyr. Men jag känner mig helt tom i bollen för jag har absolut ingen aning om vad jag tror jag kommer känna för honom om jag fortsätter träffa honom... 😂

(vi har alltså träffats 1h, samt skickat 15 meddelande var på hp - där hälften handlar om när vi ska ses. Jag är på "nivån" - 'jag träffar gärna dig igen - men vill du inte blir jag inte besviken'. Förhållande hade inte ens kommit som en tanke ännu.....)

Efter fem minuter max.
Jag kan tycka någon är charmig, snygg och trevlig men lever den ett helt annorlunda liv mot vad jag vill så är det bara nej.
Som min kollega, vi har jätteroligt när vi ses, kan ha sex osv men förhållande finns inte på kartan.
 
Tja ... om man tex vill ha väldigt olika livsstil så kan man ju veta direkt....?

Jag tänker samma där. Men jag letar inte heller efter något "livslångt" så det är inte något jag tänker jättemycket på men helt klart skulle ju många personer direkt sorteras i det facket. Tex personen jag träffade förra vintern, vi insåg väl det båda väldigt fort vad jag minns. Känner mig kanske petig där men det är många egenskaper och livsstilsval jag aldrig hade orkat dras med en längre tid ens. Jag är tex allergisk mot folk som när de är hungriga börjar fundera på vad de ska äta idag/som kommer på att de ska tvätta när sista strumpan var borta/blir rastlösa av att inte ha en kväll planerad osv. Halshugg mig långsamt vad jag inte orkar med massa sådan kortsiktig vardag. Det tycker jag man brukar inse rätt fort om det är en sådan människa, inte helt säkert på 1 h dock :D
 
Jag tänker samma där. Men jag letar inte heller efter något "livslångt" så det är inte något jag tänker jättemycket på men helt klart skulle ju många personer direkt sorteras i det facket. Tex personen jag träffade förra vintern, vi insåg väl det båda väldigt fort vad jag minns. Känner mig kanske petig där men det är många egenskaper och livsstilsval jag aldrig hade orkat dras med en längre tid ens. Jag är tex allergisk mot folk som när de är hungriga börjar fundera på vad de ska äta idag/som kommer på att de ska tvätta när sista strumpan var borta/blir rastlösa av att inte ha en kväll planerad osv. Halshugg mig långsamt vad jag inte orkar med massa sådan kortsiktig vardag. Det tycker jag man brukar inse rätt fort om det är en sådan människa, inte helt säkert på 1 h dock :D

Oklart om jag fick fram min poäng alls. Men jag blir alltså sjukt stressad, irriterad och totalt ointresserad när folk inte har en plan, oavsett om de hetsar runt eller bara är allmänt oengagerade. Jag vill ha en plan, ordning och reda och med det som grund plats för spontanitet och flexibilitet. Jag orkar inte med mer oreda i mitt liv och tror mina känselspröt är högkänsliga för minsta risk för mansbebis numera :meh:

Det blir liksom att jag fejkar att jag är chill när jag bara vill ruska om idioten och skrika "Väx upp och skaffa dig ett liv! :rage:" i bemärkelsen ett liv du är lugn och nöjd i.
 
Oklart om jag fick fram min poäng alls. Men jag blir alltså sjukt stressad, irriterad och totalt ointresserad när folk inte har en plan, oavsett om de hetsar runt eller bara är allmänt oengagerade. Jag vill ha en plan, ordning och reda och med det som grund plats för spontanitet och flexibilitet. Jag orkar inte med mer oreda i mitt liv och tror mina känselspröt är högkänsliga för minsta risk för mansbebis numera :meh:

Det blir liksom att jag fejkar att jag är chill när jag bara vill ruska om idioten och skrika "Väx upp och skaffa dig ett liv! :rage:" i bemärkelsen ett liv du är lugn och nöjd i.
Fast där har du en parradox mitt i allt. För är där ett liv och en vilja så är det - häng på eller kliv ur vägen. Blir lätt så att det passar om om det där uppvuxna livet dansar i samma riktning och gärna förändras efter den enes preferenser dystert nog så ofta den enes då.
Få tycks ha en sund dynamik i detta, men så verkar de ha rätt fina förhållanden med de som lyckats.
 
Fast där har du en parradox mitt i allt. För är där ett liv och en vilja så är det - häng på eller kliv ur vägen. Blir lätt så att det passar om om det där uppvuxna livet dansar i samma riktning och gärna förändras efter den enes preferenser dystert nog så ofta den enes då.
Få tycks ha en sund dynamik i detta, men så verkar de ha rätt fina förhållanden med de som lyckats.
Väldigt många heteron av båda kön verkar ju ha någon sorts idé om att de ska "komplettera" varandra kopplat till föreställningar om "manligt" och "kvinnligt". För mig är det helt självklart att risken att parterna då bara drar åt olika håll är överhängande.
 
Fast där har du en parradox mitt i allt. För är där ett liv och en vilja så är det - häng på eller kliv ur vägen. Blir lätt så att det passar om om det där uppvuxna livet dansar i samma riktning och gärna förändras efter den enes preferenser dystert nog så ofta den enes då.
Få tycks ha en sund dynamik i detta, men så verkar de ha rätt fina förhållanden med de som lyckats.

Jag hänger inte med på vad du menar nu :o

Jag tycker det är sjukt omoget att komma på att man måste tvätta när man inte har rena kläder kvar, att man inte har någon mat när man är hungrig osv. Det måste vara ett no-no om jag ska ha något intresse av att ses (jag är inte intresserad av att bara ses o ha sex o dra hem igen sedan).
 
Eller det värsta, kommer på PÅ MORGONEN att det inte finns frukost :arghh: @Bison

Haha, jag brukar ofta komma på det på kvällen när jag ska lägga mig... :angel:

På tal om att dejta tjejer, kolla reklamen som dök upp här midt i tråden:
Screenshot_20190218-005547.jpg :p
 
Jag är tex allergisk mot folk som när de är hungriga börjar fundera på vad de ska äta idag/som kommer på att de ska tvätta när sista strumpan var borta/blir rastlösa av att inte ha en kväll planerad osv. Halshugg mig långsamt vad jag inte orkar med massa sådan kortsiktig vardag. Det tycker jag man brukar inse rätt fort om det är en sådan människa, inte helt säkert på 1 h dock :D
Men alltså, det går ju inte att veta idag vad man råkar vara sugen på att äta till middag imorgon? :p Finns det bara frukost och lunch hemma så går det ju i värsta fall att gå till affären efter jobbet för att handla middag.
 
Men alltså, det går ju inte att veta idag vad man råkar vara sugen på att äta till middag imorgon? :p Finns det bara frukost och lunch hemma så går det ju i värsta fall att gå till affären efter jobbet för att handla middag.
Hear hear! Fast jag bor på landet och kan inte bara gå till affären men jag har nästan alltid mycket hemma.
Det är jättevanligt att jag inte planerar maten och jag stör mig lite på dem i min närhet som störs av det.
Jag har små barn och vi får vettig mat i tid varje dag ändå.
 
Jag har sagt till Borås att det finns en tidsgräns på vårt umgänge. Jag vill inte känna så men jag tycker det är jobbigt att han träffar andra. Inte så mycket för sexet utan det är min osäkerhet, att jag kommer bli bortvald. Egentligen borde jag nog göra det redan nu, att jag blir mer sårad sen. Men jag gillar att umgås med honom och jag gillar att ligga med honom, så det är synd.
 
Jag går lite mot strömmen, men det är för att jag utgår ifrån mig själv.
Jag skulle inte våga riskera mitt mående för en kille. Men du ska såklart göra det som känns bäst för dig. Alla är så olika.
Jag tror att om man öht försöker inleda en nära relation med en annan människa så utsätter man sig för risken att bli sårad, skulle du vilja vara tillsammans med någon som inte engagerar sig i ert förhållande, kan man ens ha ett förhållande med någon som inte bryr sig?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
338
Senast: sjoberga
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 437
Senast: Madalitso
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
393
Senast: VLMF
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 194
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp