Dejtingtråden 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åhhh nu kommer jag in och yrar igen! :angel:

MEN, jag har ju försökt undvika och tänka bort garagekillen så mycket det bara går, jag har ABSOLUT INTE varit sur eller bitter eller något sånt på honom, utan jag tycker som sagt att han var rak och ärlig mot mig bara på ett schysst sätt, och med en jäkla bra anledning. Jag hade ju själv funderingar på hur tiden skulle räcka till för ett seriöst förhållande, och han bekräftade typ mina tankar om det bara, och jag förstår honom till 110% då han som sagt är i starten att dra igång eget. Jag hade ju kunnat ”offra” min tid på ett annat sätt med att styra om mitt schema lite, medans han kommer behöva lägga nästan all sin tid på detta nu i början.

Han har hur som fortsatt att skriva då och då, och vi har skojat på som vanligt och inga konstigheter alls. Jag har dock valt att inte kontakta honom, utan bara svarat och pratat på om det han skrivit. Och han är ju så sjukt jäkla rolig och störtskön människa, det är som en manlig variation av mig själv typ, och vi skrattar så vi nästan dör.

Nu har jag landat i det hela och det känns jävla tråkigt att ”förlora” honom, så jag funderar seriöst på att det kanske skulle funka endå med att ses lite då och då när vi har tid för lite mys och pill? :p Tog upp det med honom, och han tyckte om idéen, och att han har också saknat det nu vad det var vi hade, men att han absolut inte ville riskera att jag skulle bli sårad på något sätt så han tyckte jag skulle fundera ordentligt. Som sagt så kan han inte ge det han vill kunna ge i ett förhållande nu, och jag svarade att jag var fullt medveten om det, och att blir det jobbigt så är det väll bara att bryta, men att jag tror att det faktist skulle kunna bli skitbra.

Jag har ju ganska ont om tid själv, och jag sökte verkligen inget förhållande utan hade tänkt att vara själv, sen dök han upp och jag blev helt såld. Men det kanske är ok att bara ses för lite närhet och ligg? Alltså ligga är ju trevligt, och det kanske är ett alldeles lagomt ”förhållande” just nu, även för mig.

Jag har aldrig haft en ren kk faktist, men det kanske inte är så jävla dumt? Jag gillar ju han, och han gillar mig, men det blir inget mer just för att han känner att han kommer inte kunna ha den tid och energin han vill ge i ett förhållande nu och framöver. Och jag är ju faktist helt till 99% säker att jag aldrig ens vill bli sambo med nån igen, och jag är helt galen och spontan så jag kanske inte heller passar att vara i ett förhållande, utan att det är bara så jag tror att det ”ska” vara? Så detta kanske är det absolut ultimata för mig? Jag kan ta min ensamtid när jag vill som jag så mycket behöver mellan jobb, barn, häst och hund utan dåligt samvete!

Jag tycker det känns som en helt fantastisk ide i tanken, men sen är det det där lilla lilla med att jag faktist gillar honom ganska mycket... Tänk så skulle tex sex och hångel leda till att jag skulle gå och bli nerkärad totalt? Är det smällar man får ta då eller? :p:rofl:
På ett sätt så tänker jag som sagt att jag tänder på han, hånglet är kanon, hans sätt är för jävla fint, och hela han är bara så jävla bra, så varför inte testa? Ligg och lite närhet behöver man väll då och då? :o

Åh så komplicerat livet ska vara! :p
 
Min dejt var inte bra. Han var trevlig, men jag var inte intresserad. Vi tog tre öl och snackade. Han verkade rätt nervös i början så jag ville ju ändå ge honom en chans, och ja trevligt var det men inte mer än så. Sen sa jag att jag måste hem till hunden. Så vi drog. Åkte sällskap ett par stationer, och så började han hålla min hand. Jag tog tillbaka den ganska direkt första gången men han fattade inte det utan tog den igen. Borde väl varit tydligare men satt bara där. Sen sa vi hejdå och han pussade på mig typ tre gånger. Förstår inte hur han lyckades eftersom jag gick in för en kram med huvudet typ helt vänt bort. Och direkt känner jag automatiskt då att det är mitt fel. Att jag borde varit tydligare. men jag var fan tydlig om man hade haft minsta intresse av att känna av vad den andra personen ville. Så nä. Ingen höjdare direkt.
Men va fan. Vad är det för fel på de här typerna som inte ens för ett ögonblick tänker ”vad vill hon?” utan bara tänker ”vad vill jag?”.

Alltså hjälp, vet inte hur jag ska svipa tjejer. Män är enkelt. Jag vet ungefär vilket utseende som attraherar mig och kan lätt se röda flaggor både i text och bild.

Tjejer däremot, känns så läskigt :nailbiting:. Jag har aldrig varit med en tjej, men har känt mig attraherad till vissa irl. Har dock svårt att veta vem jag skulle attraheras av enbart från bilder. Så det blir att jag svipar vänster på alla :banghead:.

Sedan känns det jätteläskigt om det blir en matchning med en tjej. Snacka med en snubbe och gå på dejt är vardagsmat för mig. Blir aldrig nervös och vet hur saker och ting fungerar. Med kvinnor däremot känns det mer på riktigt. Svårt att förklara.
Jag tycker också att det är jätteknepigt. Har matchat med några och är mycket direkt med vad jag vill och vad jag kan erbjuda, några har varit lite intresserade först men de som är mest på är de som vill ha en extra tjej i leken med sin manlige partner. Vilket jag inte är emot så, men om vi ska vara flera vill jag helst ha med min Köpenhamn och då är det plötsligt inte så intressant längre...
 
Åhhh nu kommer jag in och yrar igen! :angel:

MEN, jag har ju försökt undvika och tänka bort garagekillen så mycket det bara går, jag har ABSOLUT INTE varit sur eller bitter eller något sånt på honom, utan jag tycker som sagt att han var rak och ärlig mot mig bara på ett schysst sätt, och med en jäkla bra anledning. Jag hade ju själv funderingar på hur tiden skulle räcka till för ett seriöst förhållande, och han bekräftade typ mina tankar om det bara, och jag förstår honom till 110% då han som sagt är i starten att dra igång eget. Jag hade ju kunnat ”offra” min tid på ett annat sätt med att styra om mitt schema lite, medans han kommer behöva lägga nästan all sin tid på detta nu i början.

Han har hur som fortsatt att skriva då och då, och vi har skojat på som vanligt och inga konstigheter alls. Jag har dock valt att inte kontakta honom, utan bara svarat och pratat på om det han skrivit. Och han är ju så sjukt jäkla rolig och störtskön människa, det är som en manlig variation av mig själv typ, och vi skrattar så vi nästan dör.

Nu har jag landat i det hela och det känns jävla tråkigt att ”förlora” honom, så jag funderar seriöst på att det kanske skulle funka endå med att ses lite då och då när vi har tid för lite mys och pill? :p Tog upp det med honom, och han tyckte om idéen, och att han har också saknat det nu vad det var vi hade, men att han absolut inte ville riskera att jag skulle bli sårad på något sätt så han tyckte jag skulle fundera ordentligt. Som sagt så kan han inte ge det han vill kunna ge i ett förhållande nu, och jag svarade att jag var fullt medveten om det, och att blir det jobbigt så är det väll bara att bryta, men att jag tror att det faktist skulle kunna bli skitbra.

Jag har ju ganska ont om tid själv, och jag sökte verkligen inget förhållande utan hade tänkt att vara själv, sen dök han upp och jag blev helt såld. Men det kanske är ok att bara ses för lite närhet och ligg? Alltså ligga är ju trevligt, och det kanske är ett alldeles lagomt ”förhållande” just nu, även för mig.

Jag har aldrig haft en ren kk faktist, men det kanske inte är så jävla dumt? Jag gillar ju han, och han gillar mig, men det blir inget mer just för att han känner att han kommer inte kunna ha den tid och energin han vill ge i ett förhållande nu och framöver. Och jag är ju faktist helt till 99% säker att jag aldrig ens vill bli sambo med nån igen, och jag är helt galen och spontan så jag kanske inte heller passar att vara i ett förhållande, utan att det är bara så jag tror att det ”ska” vara? Så detta kanske är det absolut ultimata för mig? Jag kan ta min ensamtid när jag vill som jag så mycket behöver mellan jobb, barn, häst och hund utan dåligt samvete!

Jag tycker det känns som en helt fantastisk ide i tanken, men sen är det det där lilla lilla med att jag faktist gillar honom ganska mycket... Tänk så skulle tex sex och hångel leda till att jag skulle gå och bli nerkärad totalt? Är det smällar man får ta då eller? :p:rofl:
På ett sätt så tänker jag som sagt att jag tänder på han, hånglet är kanon, hans sätt är för jävla fint, och hela han är bara så jävla bra, så varför inte testa? Ligg och lite närhet behöver man väll då och då? :o

Åh så komplicerat livet ska vara! :p
Varför inte bara ta det som det kommer och inte fundera så mycket? Sambo behöver ju inte vara något mål utan ni kan ju välja att vara exklusiva/särbos/kk eller vad du/ni nu vill sätta för etikett, träffas när ni har tid och lust, en öppen och rak kommunikation och njuta av det som är?
 
Min helg hos Köpenhamn har i övrigt varit väldigt fin. Jag har kommit på att jag älskar honom, men han hann före med att säga det. Vi är så otroligt synkade!

På fredagen var vi på klubb och jag fick kontakt med en lite äldre och otroligt sexig kvinna. Hon rörde sig med sådan pondus och hade en härlig utstrålning. Jag sa att jag gärna ville träffa henne igen och hon sa typ ”ja” :laugh:. Så vi får se. Det fanns även en man som Köpenhamn pratade en del med, han var snygg, sympatisk och intelligent men i förhållande. Får försöka ta reda på om det är öppet. Det är inte omöjligt.
 
Jag skriver en del med en man som bor på annan ort med veckopendlar hit pga jobb.
Vi är lika och olika på samma gång, lever totalt olika liv men jag tycker det är intressant. Jag hat svårt att tro att jag skulle vilja inleda något med honom men det är intressant med någon som är så annorlunda mot en själv.

Han har satsat hårt på karriären, har en hög chefsposition, lagt all sin lediga tid på resor. Jag är totalt ointresserad av karriär, pengar och avskyr att resa.
Det är han som vill ses på torsdag och jag är inte helt avigt inställd till det, bara för att han är så olik mig.
Jag umgås mest med människor vars liv är ganska lika mitt eget med vissa undantag och tycker det kan vara roligt med något annat. Han verkar ha mycket att säga och jag gillar att lyssna på intressanta människor.
 
Åhhh nu kommer jag in och yrar igen! :angel:

MEN, jag har ju försökt undvika och tänka bort garagekillen så mycket det bara går, jag har ABSOLUT INTE varit sur eller bitter eller något sånt på honom, utan jag tycker som sagt att han var rak och ärlig mot mig bara på ett schysst sätt, och med en jäkla bra anledning. Jag hade ju själv funderingar på hur tiden skulle räcka till för ett seriöst förhållande, och han bekräftade typ mina tankar om det bara, och jag förstår honom till 110% då han som sagt är i starten att dra igång eget. Jag hade ju kunnat ”offra” min tid på ett annat sätt med att styra om mitt schema lite, medans han kommer behöva lägga nästan all sin tid på detta nu i början.

Han har hur som fortsatt att skriva då och då, och vi har skojat på som vanligt och inga konstigheter alls. Jag har dock valt att inte kontakta honom, utan bara svarat och pratat på om det han skrivit. Och han är ju så sjukt jäkla rolig och störtskön människa, det är som en manlig variation av mig själv typ, och vi skrattar så vi nästan dör.

Nu har jag landat i det hela och det känns jävla tråkigt att ”förlora” honom, så jag funderar seriöst på att det kanske skulle funka endå med att ses lite då och då när vi har tid för lite mys och pill? :p Tog upp det med honom, och han tyckte om idéen, och att han har också saknat det nu vad det var vi hade, men att han absolut inte ville riskera att jag skulle bli sårad på något sätt så han tyckte jag skulle fundera ordentligt. Som sagt så kan han inte ge det han vill kunna ge i ett förhållande nu, och jag svarade att jag var fullt medveten om det, och att blir det jobbigt så är det väll bara att bryta, men att jag tror att det faktist skulle kunna bli skitbra.

Jag har ju ganska ont om tid själv, och jag sökte verkligen inget förhållande utan hade tänkt att vara själv, sen dök han upp och jag blev helt såld. Men det kanske är ok att bara ses för lite närhet och ligg? Alltså ligga är ju trevligt, och det kanske är ett alldeles lagomt ”förhållande” just nu, även för mig.

Jag har aldrig haft en ren kk faktist, men det kanske inte är så jävla dumt? Jag gillar ju han, och han gillar mig, men det blir inget mer just för att han känner att han kommer inte kunna ha den tid och energin han vill ge i ett förhållande nu och framöver. Och jag är ju faktist helt till 99% säker att jag aldrig ens vill bli sambo med nån igen, och jag är helt galen och spontan så jag kanske inte heller passar att vara i ett förhållande, utan att det är bara så jag tror att det ”ska” vara? Så detta kanske är det absolut ultimata för mig? Jag kan ta min ensamtid när jag vill som jag så mycket behöver mellan jobb, barn, häst och hund utan dåligt samvete!

Jag tycker det känns som en helt fantastisk ide i tanken, men sen är det det där lilla lilla med att jag faktist gillar honom ganska mycket... Tänk så skulle tex sex och hångel leda till att jag skulle gå och bli nerkärad totalt? Är det smällar man får ta då eller? :p:rofl:
På ett sätt så tänker jag som sagt att jag tänder på han, hånglet är kanon, hans sätt är för jävla fint, och hela han är bara så jävla bra, så varför inte testa? Ligg och lite närhet behöver man väll då och då? :o

Åh så komplicerat livet ska vara! :p

Jag tycker det kan vara värt den risken.
Kör på och testa!
 
Åhhh nu kommer jag in och yrar igen! :angel:

MEN, jag har ju försökt undvika och tänka bort garagekillen så mycket det bara går, jag har ABSOLUT INTE varit sur eller bitter eller något sånt på honom, utan jag tycker som sagt att han var rak och ärlig mot mig bara på ett schysst sätt, och med en jäkla bra anledning. Jag hade ju själv funderingar på hur tiden skulle räcka till för ett seriöst förhållande, och han bekräftade typ mina tankar om det bara, och jag förstår honom till 110% då han som sagt är i starten att dra igång eget. Jag hade ju kunnat ”offra” min tid på ett annat sätt med att styra om mitt schema lite, medans han kommer behöva lägga nästan all sin tid på detta nu i början.

Han har hur som fortsatt att skriva då och då, och vi har skojat på som vanligt och inga konstigheter alls. Jag har dock valt att inte kontakta honom, utan bara svarat och pratat på om det han skrivit. Och han är ju så sjukt jäkla rolig och störtskön människa, det är som en manlig variation av mig själv typ, och vi skrattar så vi nästan dör.

Nu har jag landat i det hela och det känns jävla tråkigt att ”förlora” honom, så jag funderar seriöst på att det kanske skulle funka endå med att ses lite då och då när vi har tid för lite mys och pill? :p Tog upp det med honom, och han tyckte om idéen, och att han har också saknat det nu vad det var vi hade, men att han absolut inte ville riskera att jag skulle bli sårad på något sätt så han tyckte jag skulle fundera ordentligt. Som sagt så kan han inte ge det han vill kunna ge i ett förhållande nu, och jag svarade att jag var fullt medveten om det, och att blir det jobbigt så är det väll bara att bryta, men att jag tror att det faktist skulle kunna bli skitbra.

Jag har ju ganska ont om tid själv, och jag sökte verkligen inget förhållande utan hade tänkt att vara själv, sen dök han upp och jag blev helt såld. Men det kanske är ok att bara ses för lite närhet och ligg? Alltså ligga är ju trevligt, och det kanske är ett alldeles lagomt ”förhållande” just nu, även för mig.

Jag har aldrig haft en ren kk faktist, men det kanske inte är så jävla dumt? Jag gillar ju han, och han gillar mig, men det blir inget mer just för att han känner att han kommer inte kunna ha den tid och energin han vill ge i ett förhållande nu och framöver. Och jag är ju faktist helt till 99% säker att jag aldrig ens vill bli sambo med nån igen, och jag är helt galen och spontan så jag kanske inte heller passar att vara i ett förhållande, utan att det är bara så jag tror att det ”ska” vara? Så detta kanske är det absolut ultimata för mig? Jag kan ta min ensamtid när jag vill som jag så mycket behöver mellan jobb, barn, häst och hund utan dåligt samvete!

Jag tycker det känns som en helt fantastisk ide i tanken, men sen är det det där lilla lilla med att jag faktist gillar honom ganska mycket... Tänk så skulle tex sex och hångel leda till att jag skulle gå och bli nerkärad totalt? Är det smällar man får ta då eller? :p:rofl:
På ett sätt så tänker jag som sagt att jag tänder på han, hånglet är kanon, hans sätt är för jävla fint, och hela han är bara så jävla bra, så varför inte testa? Ligg och lite närhet behöver man väll då och då? :o

Åh så komplicerat livet ska vara! :p
Jag säger: Go for it! I värsta fall känns det inte bra eller så får ni inte ihop era scheman, men då vet ni det och behöver inte fundera mer.
 
Jag säger: Go for it! I värsta fall känns det inte bra eller så får ni inte ihop era scheman, men då vet ni det och behöver inte fundera mer.

Ja, det är lite så jag känner också. Jag vill ju, och han vill ju. Och skulle vi köra på ”kk” så blir det ju ingen press från någon sida, utan vi ses när vi kan, och det kanske faktist blir skitbra.

Varken jag eller han har nån tidigare erfarenhet av kk, då vi båda har ganska långa förhållanden bakom oss, så vi får väll testa och se vad som funkar bäst för oss liksom. OM det funkar. Men som du säger så har vi iallafall testat och vi slipper fundera mer på det. :p
 
Har hänt mig 3 gånger minst! Är ju svårt att säga så mycket för dem tar ju egentligen inte på mig, utan på smycket. Men för mig är det ändå över en gräns jag är bekväm med.
Det är nog precis just det som de klurat ut, och utnyttjar så mycket de kan :grin: Är du inte bekväm med det - säg ifrån!
 
Ja, det är lite så jag känner också. Jag vill ju, och han vill ju. Och skulle vi köra på ”kk” så blir det ju ingen press från någon sida, utan vi ses när vi kan, och det kanske faktist blir skitbra.

Varken jag eller han har nån tidigare erfarenhet av kk, då vi båda har ganska långa förhållanden bakom oss, så vi får väll testa och se vad som funkar bäst för oss liksom. OM det funkar. Men som du säger så har vi iallafall testat och vi slipper fundera mer på det. :p
Ni behöver ju inte sätta någon kk-stämpel på det hela heller. Varför inte bara bestämma att ses så länge det är trevligt, sluta ses om det slutar fungera? Så länge ni kan kommunicera bra och vill ungefär samma så borde det ju räcka långt?
 
Varför inte bara ta det som det kommer och inte fundera så mycket? Sambo behöver ju inte vara något mål utan ni kan ju välja att vara exklusiva/särbos/kk eller vad du/ni nu vill sätta för etikett, träffas när ni har tid och lust, en öppen och rak kommunikation och njuta av det som är?

För att jag som sagt är lite orolig att mina känslor ska skena iväg allt för mycket och sen blir jag sjukt ledsen. Jag har en lååååång depression och mycket ångest i bagaget och jag vill väll helt enkelt försöka undvika saker som kan trigga i gång det igen, tyvärr...
Samtidigt så är vi jäkla bra på att kommunicera med varandra och inget känns konstigt att ta upp eller prata om, så det kommer ju (förhoppningsvis) inte bli några missförstånd. Och skulle jag känna att jag skulle bli ledsen av det eller må dåligt på något sätt så är det ju bara att bryta. Jag är då 110% säker att han aldrig skulle utnyttja på något sätt att jag känner som jag gör för honom. 🙂

Nej som sagt, när jag har tänkt mig ett förhållande så inkluderar det INTE samboskap längre. Jag trivs alldeles för bra själv. Det jag menar att jag kanske blir helt begeistrad i detta enkla, simpla? Jag har aldrig testat så jag vet inte. Men i tanken så känns det ju helt perfekt, förutom den detaljen att jag har lite känslor för honom.. Men det kanske funkar bra trots det liksom!
 
Alltså hjälp, vet inte hur jag ska svipa tjejer. Män är enkelt. Jag vet ungefär vilket utseende som attraherar mig och kan lätt se röda flaggor både i text och bild.

Tjejer däremot, känns så läskigt :nailbiting:. Jag har aldrig varit med en tjej, men har känt mig attraherad till vissa irl. Har dock svårt att veta vem jag skulle attraheras av enbart från bilder. Så det blir att jag svipar vänster på alla :banghead:.

Sedan känns det jätteläskigt om det blir en matchning med en tjej. Snacka med en snubbe och gå på dejt är vardagsmat för mig. Blir aldrig nervös och vet hur saker och ting fungerar. Med kvinnor däremot känns det mer på riktigt. Svårt att förklara.
Jag gör samma av samma anledning + att jag minns någon diskussion här. Jag vet inte ens hur mycket hetero jag ev inte är och vill inte ta någons tid. Lite moment 22 + alldeles för feg för att ta tag i det än.

Igenkänning på detta!!
 
Och så har han skrivit nu idag då, dejten från igår. Och så känner jag något behov av att ursäkta att jag inte vill ses igen? Alltså det är ju löjligt. Blir superirriterad på att jag har den instinkten. Att säga typ " hej jo jag kom hem bra igår. tack för igår det var trevligt men vill inte ge dig falska förhoppningar..." alltså. Han var ju jätteobehaglig. Men ändå tycker jag att det känns jättetaskigt av mig att bara ta bort matchningen?

Jag kor alldeles stenhart pa att man har absolut noll skyldigheter mot nagon efter en dejt. Jag tycker det ar helt ok att bara avmatcha, men om du absolut vill svara hade jag hallt det kort "Hej, tack for igar, men jag har inget intresse av att traffas vidare. Lycka till / Ha det val"
 
Ja, det är lite så jag känner också. Jag vill ju, och han vill ju. Och skulle vi köra på ”kk” så blir det ju ingen press från någon sida, utan vi ses när vi kan, och det kanske faktist blir skitbra.

Varken jag eller han har nån tidigare erfarenhet av kk, då vi båda har ganska långa förhållanden bakom oss, så vi får väll testa och se vad som funkar bäst för oss liksom. OM det funkar. Men som du säger så har vi iallafall testat och vi slipper fundera mer på det. :p

Jag går lite mot strömmen, men det är för att jag utgår ifrån mig själv.
Jag skulle inte våga riskera mitt mående för en kille. Men du ska såklart göra det som känns bäst för dig. Alla är så olika.
 
Jag gör samma av samma anledning + att jag minns någon diskussion här. Jag vet inte ens hur mycket hetero jag ev inte är och vill inte ta någons tid. Lite moment 22 + alldeles för feg för att ta tag i det än.

Jag känner exakt samma. Jag är jätteosäker på om det är min grej och ville inte använda någon som försökskanin. Samtidigt så kommer jag ju inte heller komma någonstans om jag inte går på en dejt :cautious:.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
337
Senast: sjoberga
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 435
Senast: Madalitso
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
393
Senast: VLMF
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 181
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • HusdjursGPS
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp