Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur snabbt vet ni efter en date att ni inte kommer vilja ha ett förhållande med personen?
Och då tänker jag inte på slemmen som det ofta skrivs om här - utan normala människor som ni kunnat tänka er att träffa igen.

Anledningen till min fråga är att dejten från i onsdags har skrivit att han är ute efter ett långvarit förhållande - men att det inte lär bli med mig. Men att han gärna fortsätter att träffas ändå - "vänner med fördelar" sas.

Och jag är så jäkla paff över att han redan vet att det inte kommer bli något förhållande - men ändå vill träffas mera. Vill man träffas igen borde där ju finnas något intresse tänker jag.

Min fundering nu ligger på om jag tror jag kommer vilja mer än honom eller jag har lyckats leta reda på ytterligare ett äventyr. Men jag känner mig helt tom i bollen för jag har absolut ingen aning om vad jag tror jag kommer känna för honom om jag fortsätter träffa honom... 😂

(vi har alltså träffats 1h, samt skickat 15 meddelande var på hp - där hälften handlar om när vi ska ses. Jag är på "nivån" - 'jag träffar gärna dig igen - men vill du inte blir jag inte besviken'. Förhållande hade inte ens kommit som en tanke ännu.....)

Pfff, min stolthet hade satt in och jag hade sagt att tack men nej tack då kan du få ligga med någon annan :angel: :D Jag har haft många causal relationer men jag hade inte haft det med någon som varit så snabb med att öppet avskriva mig som något mer.

Det tog mig 9 månader att inse att jag ville ha ett förhållande med min nuvarande sambo.
 
Men alltså, det går ju inte att veta idag vad man råkar vara sugen på att äta till middag imorgon? :p Finns det bara frukost och lunch hemma så går det ju i värsta fall att gå till affären efter jobbet för att handla middag.

Det värsta jag vet är att ta upp fryst mat och tina i rumstemperatur, bad planing av energi :laugh:

Hear hear! Fast jag bor på landet och kan inte bara gå till affären men jag har nästan alltid mycket hemma.
Det är jättevanligt att jag inte planerar maten och jag stör mig lite på dem i min närhet som störs av det.
Jag har små barn och vi får vettig mat i tid varje dag ändå.

Till er båda, skillnaden är väl det sista du skriver @SaraXX. Jag syftar på de som står där som ett fån i köket och sedan åker till närmsta pizzeria allt för ofta. Det funkar verkligen inte med min personlighet! Jag har inget emot pizza eller dagar med snabba lösningar men väldigt många verkar basera sitt liv på detta och det orkar jag bara inte med. Känner mig gammal :laugh:
 
Det värsta jag vet är att ta upp fryst mat och tina i rumstemperatur, bad planing av energi :laugh:



Till er båda, skillnaden är väl det sista du skriver @SaraXX. Jag syftar på de som står där som ett fån i köket och sedan åker till närmsta pizzeria allt för ofta. Det funkar verkligen inte med min personlighet! Jag har inget emot pizza eller dagar med snabba lösningar men väldigt många verkar basera sitt liv på detta och det orkar jag bara inte med. Känner mig gammal :laugh:
Jag är precis likadan! :o:D
 
Men alltså, det går ju inte att veta idag vad man råkar vara sugen på att äta till middag imorgon? :p Finns det bara frukost och lunch hemma så går det ju i värsta fall att gå till affären efter jobbet för att handla middag.

Precis!
Jag äter samma frukost jämt, knäckebröd med ost så det finns alltid hemma.
Men mat, det vilja välja efter vad jag är sugen på.
Kan inte förstå de som veckohandlar och gör matsedel i förväg 🙈
 
Jag tror att om man öht försöker inleda en nära relation med en annan människa så utsätter man sig för risken att bli sårad, skulle du vilja vara tillsammans med någon som inte engagerar sig i ert förhållande, kan man ens ha ett förhållande med någon som inte bryr sig?

Risken är stor att bli sårad om en bara vill hänga och ligga och den andra har känslor.

Jag har undvikit såna relationer själv. Är jag kk med nån vill jag inte blanda in romantiska känslor. Att vara vänner och attraherad är annat.

Sedan är det individuellt. Har man som jag ångest som triggas av nära relationer till män kanske det inte är värt att ge sig in i såna riskabla situationer. Har man inte såna problem så är det väl bara att köra på.
 
Jo, men då skulle jag ju ha besök. Då är jag välplanerad och organiserad.
När det bara är jag så är det inte alls så 😂

:rofl:

Tillägg. Det är kanske egentligen det som stör mig. Alltså så länge man inte är sambo så skiter jag ju i vilket när det inte påverkar mig. Men om det gör det redan i början när man ses så känner jag att då är man alldeles för oplanerad för mig.
 
Jag känner mig off. Osocial.

Jag har bara en person kvar som jag dejtar nu, A. Ganska skönt, jag har inga sajter eller appar igång.

A kändes himla enkel och rolig att umgås med men jag vet inte om jag vill mer än att vara vänner.
Sexologen (remember him?) skriver lite då och då. Honom är jag gärna vän med också tror jag.
Och T såklart, fwb som jag skriver med men sällan träffar.

Men just nu känns det mest allmänt blä. Oklart varför.
Och oklart vad jag ville skriva egentligen.
 
Pfff, min stolthet hade satt in och jag hade sagt att tack men nej tack då kan du få ligga med någon annan :angel: :D Jag har haft många causal relationer men jag hade inte haft det med någon som varit så snabb med att öppet avskriva mig som något mer.

Det tog mig 9 månader att inse att jag ville ha ett förhållande med min nuvarande sambo.
Jag tror du satte spiken på varför jag inte svarat honom ännu. 😁

Ser man krasst på det så borde jag ta denna chansen - jag slipper fundera över dejter ett tag för jag lär få den närhet jag behöver. Och med det är jag ganska nöjd. Så kan jag ta tag i dejtandet igen när jag tröttnat på honom.
Samt - att den jäkla kollegan har nog satt sig lite för mycket i min skalle - jag borde hitta något annan att tänka på 🙄

Men samtidigt.... Hmm. Jag vet inte. Samtidigt som jag tvekar så vet jag med mig att jag kommer sura på mig själv för att jag inte tar chansen när jag har den inom räckhåll 😁
 
Jag hänger inte med på vad du menar nu :o

Jag tycker det är sjukt omoget att komma på att man måste tvätta när man inte har rena kläder kvar, att man inte har någon mat när man är hungrig osv. Det måste vara ett no-no om jag ska ha något intresse av att ses (jag är inte intresserad av att bara ses o ha sex o dra hem igen sedan).
Uppfattningen både om vad rena kläder är och hur många de ska vara för att räknas kan skilja väldigt, något att sätta på sig räcker inte för vissa har jag märkt.
Mest störande här på gårn för en del är nog vinterns disk!.
 
Senast ändrad:
Hear hear! Fast jag bor på landet och kan inte bara gå till affären men jag har nästan alltid mycket hemma.
Det är jättevanligt att jag inte planerar maten och jag stör mig lite på dem i min närhet som störs av det.
Jag har små barn och vi får vettig mat i tid varje dag ändå.
Inga ungar, men annars lika här. Man äter av vad som finns, finns inte havregryn till gröten får det bli rågmjölsgröt. Inte lika acceptabelt men går ner ihop med äppelmos det med.
 
En för mig obegriplig egenskap att klara. Har ätbehov dygnet runt och det kan vara svårt att få de som är tåligare på längre tider mellan fodringstillfällena att förstå detta - går liksom före sex, och det kan bli lite gnälligt.
Jag tror att det i mångt och mycket är en vanefråga.
 
Jag tror att det i mångt och mycket är en vanefråga.
Kan vara - men även om man är van så kan livet förändras så kroppen får andra behov. Faller sockret så gör det det och bara att förhålla sig till det och stoppa in något i kakhålet. Finns inte utrymme för att vänja sig eller liknande, bara är som det är och den respekten och lyhördheten för varandras förutsättningar måste få plats det med.
 
Uppfattningen både om vad rena kläder är och hur många de ska vara för att räknas kan skilja väldigt, något att sätta på sig räcker inte för vissa har jag märkt.
Mest störande här på gårn för en del är nog vinterns disk!.

Ah, då förstår jag! Men precis, man behöver ju vara lite synkade där alt inte bry sig så värst om de grejer man är olika om :D Jag har testat att bo i ett kaos och numera är toleransen noll :laugh:
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Ah, då förstår jag! Men precis, man behöver ju vara lite synkade där alt inte bry sig så värst om de grejer man är olika om :D Jag har testat att bo i ett kaos och numera är toleransen noll :laugh:
Mår inte bra i kaos heller - fast här är rätt råddigt för tillfället. Försöker att hålla bohörnet rensat som ett lugnt hörn så får svallvägorna av prylar hållas runtom.
 
Risken är stor att bli sårad om en bara vill hänga och ligga och den andra har känslor.

Jag har undvikit såna relationer själv. Är jag kk med nån vill jag inte blanda in romantiska känslor. Att vara vänner och attraherad är annat.

Sedan är det individuellt. Har man som jag ångest som triggas av nära relationer till män kanske det inte är värt att ge sig in i såna riskabla situationer. Har man inte såna problem så är det väl bara att köra på.
Jag tror du satte spiken på varför jag inte svarat honom ännu. 😁

Ser man krasst på det så borde jag ta denna chansen - jag slipper fundera över dejter ett tag för jag lär få den närhet jag behöver. Och med det är jag ganska nöjd. Så kan jag ta tag i dejtandet igen när jag tröttnat på honom.
Samt - att den jäkla kollegan har nog satt sig lite för mycket i min skalle - jag borde hitta något annan att tänka på 🙄

Men samtidigt.... Hmm. Jag vet inte. Samtidigt som jag tvekar så vet jag med mig att jag kommer sura på mig själv för att jag inte tar chansen när jag har den inom räckhåll 😁

Svårt det här!

Jag tror det är väldigt lätt att utveckla (starkare) känslor för en kk...men man vet ju aldrig!

Hade S velat va friends with benefits hade jag nog övervägt det 😉.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
368
Senast: sjoberga
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 909
Senast: Madalitso
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
408
Senast: VLMF
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 701
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp