Dejtingtråden 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har också råkat ut för det där en gång, fick ett mess "åker om 10-15 minuter" och sen dök han aldrig upp, men skickade ett mess sådär kring 03 att han hade "råkat somna på soffan" :cautious: vilket jag inte trodde ett skit på, så min respons blev att "det är ju inte så roligt för den som går och väntar, när den man väntar på aldrig dyker upp" och sen avpolletterade jag honom.
 
Jag återupprepar mig - jag är sämst på Tinder.

För första gången på ett bra tag matchade jag med en väldigt intressant kille och vi hade en bra diskussion kan jag tycka. Sen bara dog det från ingenstans. Vet inte om man bara ska skriva något igen eller släppa det.

Om ni har en bra konversation och den dör för att någon kanske skrivit något kort - tar ni upp konversationen igen? Hur? Och hur länge får man max vänta med att göra något sådant? Jag har ingen koll på sådana här saker. Det är helt nytt för mig 🙈

Det beror på hur intresserad jag är. Hade jag känt att det kvittar mig, hade jag ju inte skrivit igen. Annars hade jag skrivit och frågat något vadsomhelst eller frågat om han vill ses. Sen avvakta respons.

Har också råkat ut för det där en gång, fick ett mess "åker om 10-15 minuter" och sen dök han aldrig upp, men skickade ett mess sådär kring 03 att han hade "råkat somna på soffan" :cautious: vilket jag inte trodde ett skit på, så min respons blev att "det är ju inte så roligt för den som går och väntar, när den man väntar på aldrig dyker upp" och sen avpolletterade jag honom.

Nej??!! Gud så dåligt gjort!!
 
Who cares?

Pissigt beteende är pissigt beteende, helt oavsett liksom och i af jag söker då ingen "förklaring" eller "ursäkt". Jag konstaterar bara att han är en dousch och går vidare med mitt liv.
Jag får väl inte skriva mina tankar antar jag. Bara era som räknas.
 
Jag tror att det i många av de där fallen handlar om att man helt enkelt gått på en annan dejt.
Jag tänker att jag hade föredragit att få alla korten på bordet. Typ "jag vill träffa dig, men har en annan som jag just nu prioriterar högre". Det är helt okej. Men jag blir skitsur när någon slösar med min väldigt dyrbara tid. Jag fattar att saker och ting kan skita sig. Barnen kan bli sjuka osv. Det behöver man inte be om ursäkt för. Men man meddelar så fort man kan, det är liksom normal hyfs.
 
Jag tänker att jag hade föredragit att få alla korten på bordet. Typ "jag vill träffa dig, men har en annan som jag just nu prioriterar högre". Det är helt okej. Men jag blir skitsur när någon slösar med min väldigt dyrbara tid. Jag fattar att saker och ting kan skita sig. Barnen kan bli sjuka osv. Det behöver man inte be om ursäkt för. Men man meddelar så fort man kan, det är liksom normal hyfs.

Ja, det gäller ju inte bara i dejtingsammanhang utan det är som sagt normal hyfs oavsett situationen. Om jag har gjort upp att göra något med en kompis och jag tex blir sjuk meddelar jag ju det så fort som möjligt. Eller om det kommit något annat emellan (i mitt fall väldigt ofta jobb med kort varsel).
 
Jag tänker att jag hade föredragit att få alla korten på bordet. Typ "jag vill träffa dig, men har en annan som jag just nu prioriterar högre". Det är helt okej. Men jag blir skitsur när någon slösar med min väldigt dyrbara tid. Jag fattar att saker och ting kan skita sig. Barnen kan bli sjuka osv. Det behöver man inte be om ursäkt för. Men man meddelar så fort man kan, det är liksom normal hyfs.
Självklart borde man vara bättre på att styra av det och inte bara låta personen vänta men vad som är bäst att ge som anledning kan nog variera och det är nog inte alla som skulle uppskatta att få höra att någon annan prioriterades före.
 
Självklart borde man vara bättre på att styra av det och inte bara låta personen vänta men vad som är bäst att ge som anledning kan nog variera och det är nog inte alla som skulle uppskatta att få höra att någon annan prioriterades före.
Tror du inte att man väljer att få höra att man är nr 2 om alternativet är att man riskerar att göra sig i ordning för en dejt, och så dyker dejten helt enkelt inte upp?
 
Självklart borde man vara bättre på att styra av det och inte bara låta personen vänta men vad som är bäst att ge som anledning kan nog variera och det är nog inte alla som skulle uppskatta att få höra att någon annan prioriterades före.
Spela roll vad någon säger, huvudsaken är väl att denne meddelar om dejten av någon anledning blir inställd istället för att någon annan sitter och väntar i onödan. Att inte höra av sig är nonchalant och jag skulle inte ödsla min tid mer på någon sån skitskalle.
 
Nu har jag druckit kaffe med ”garagehandlaren”!:p:D:) MYCKET trevligt, vi skulle ta en snabbkaffe då han hade varit ute i skogen och gasat hela dagen och var iskall och blöt stackaren så han ville väll hem till duschen och torra kläder, men den där snabbkaffen blev 3,5 h! :angel::rofl:

Fattar fortfarande inte vart den tiden tog vägen?:p:o Var inte en sekunds jobbig tystnad eller i närheten av nått konstigt eller krystat ens. Det bara kändes riktigt bra!
Han hann knappt ens ut genom dörren förrens han skrev igen, så det blev nog lyckat för oss båda. Vi har bestämt att vi ska ses nästa vecka igen! :bump:

Vaknade förövrigt till att kille nr1 skickat låten ”you’re beautiful” med James Blunt till mig i natt.. :yuck::meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
304
Senast: VLMF
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
1 700
Senast: lingonben
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 030
Senast: Whoever
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 001
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp