Dejtingtråden 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Får schemalägga, morgonligg sen stallet, därefter lunchligg sedan göra övriga saker därefter ett härligt middags-ligg. Låter jättehärligt :angel:
Been there, done that, i samband med ofrivillig barnlöshet. Det kan ta knäcken på även det bästa förhållandet. :(

Men just i den här kontexten tror jag inte att det finns någon stor konflikt med livspussel eller tidsåtgång, jag tänker att de som vill ha nöjessex ett par gånger om dagen gör det för att de vill, och för att de aktivt prioriterar det framför annat. Själv skulle jag ha svårt att hålla jämna steg med någon som vill flera gånger om dagen, nånstans runt varannan dag är nog rätt lagom för mig.
 
Vårvädret gör mig helt klart mer sugen på att dejta igen.

Den unga, som fått smeknamnet valpen för att inte blanda ihop honom med andra med samma namn jobbar som hantverkare. Jag är själv händig och driven och skulle aldrig palla någon med tummen mitt handen så det är ett stort plus!
Han har skaffat lite mer skägg och har tatueringar i black and grey över hela överkroppen 😍😍😍
Ser fram emot en fika med honom!
 
Vårvädret gör mig helt klart mer sugen på att dejta igen.

Den unga, som fått smeknamnet valpen för att inte blanda ihop honom med andra med samma namn jobbar som hantverkare. Jag är själv händig och driven och skulle aldrig palla någon med tummen mitt handen så det är ett stort plus!
Han har skaffat lite mer skägg och har tatueringar i black and grey över hela överkroppen 😍😍😍
Ser fram emot en fika med honom!
Bra!

Då tar du valpen först och kaninen sen :up:
 
Jag tänker att den som vill ha sex 3-5 ggr om dagen prioriterar det framför annat. Det blir ju som ett intresse tänker jag. I alla fall om det är under längre tid.
 
Härligt! :up:

Får man fråga hur ni kom in på sexpratet ? Jag har nog aldrig pratat sex nånsin med nån på tinder...
Jag har liksom aldrig vågat ta upp ämnet. Mest pga rädsla att skrämma bort personen i fråga.

Vi pratade inte sex innan vi träffats (förutom som @Milosari skriver att jag frågade typ vad tycker du är viktigt i en relation.)

Sen efter att vi setts så började det med lite skämtande kring det och så skrev jag att jag tidigare haft svårt att prata om sex och att jag kommit på hur viktigt jag tycker det är att kunna göra det... sen skrev han apropå att jag bara har en 90-säng att det kunde bli pinsamt att ligga så tätt ihop eftersom det märks på en kille om han vill... och ja, på den vägen är det... :).

Helt oombett kommer här mina tankar; jag frågar helt enkelt vad de är ute efter/vad som är viktigt i en relation och här tar jag upp att sex är viktigt för mig. Inte som att jag vill ligga x gånger i veckan, utan att jag vill ha bra kvalitet på sexet och att jag anser att man måste prata med varandra då.

Jag tycker alltså att det går alldeles utmärkt att prata om sex utan att det liknar sexting.

Men en inledande fråga kan ju vara ”vilken sorts sex gillar du, och finns det något specifikt som du inte gillar? Något särskilt som du är nyfiken på?”. Ungefär så brukar jag göra och jag tycker att jag får vettiga svar.
 
Vårvädret gör mig helt klart mer sugen på att dejta igen.

Den unga, som fått smeknamnet valpen för att inte blanda ihop honom med andra med samma namn jobbar som hantverkare. Jag är själv händig och driven och skulle aldrig palla någon med tummen mitt handen så det är ett stort plus!
Han har skaffat lite mer skägg och har tatueringar i black and grey över hela överkroppen 😍😍😍
Ser fram emot en fika med honom!

Tatueringar och skägg är ju bara :love:
 
Jag har varit på jobbfest, där dök det upp en supersympatisk kille jag inte mött förr som kom fram för att säga hej och höll min hand liiite för länge efter hälsningen medan vi pratade om vad vi hette, gjorde osv. (Jag hade också gärna fortsatt att hålla i den handen, ingen kroppskontaktspanik där!! Eh, vinet kan ha bidragit) Sen blev han kvar och vi pratade en lång stund medan min hjärna, eller kanske snarare min inre fjortis, tänkte saker som ”hångla?”, ”oj vilka ögon”, ”behaglig röst...”så söta barn det skulle bli” och annat förhastat.

Gah!

Jag facebookstalkade honom och han står som ”i ett förhållande”, hoppas att det inte stämmer, för jag blev lite försiktigt blixtförälskad. Men ”i ett förhållande” behöver ju inte vara skrivet i sten. Han jobbar på en annan avdelning än mig, men vi delar matsal. Kanske tajmar vi lunch någon dag så att jag kan få prata lite mer i dagsljus och se om effekten är densamma utan vin. Och förhållande eller ej så verkar han sympatisk och kan vara trevligt lunchsällskap!

Han dejten jag avskrev som dejt som blev så besviken när jag sa att jag kan tänka mig vänskap och inget blev helt tyst och ”borta” i flera veckor efter det avslutande väldigt bra samtalet vi hade via messenger. Men hörde av sig häromdagen och undrade om jag ville med på en kul aktivitet (icke dejt :) inom parentes) så jag ska antagligen möta honom igen framöver trots att jag trodde att han inte var intresserad av att ses mer efter att jag sagt vad jag kände. Så det var ju bra. Han är kul att hänga med, och den känslan är ömsesidig har jag förstått!
 
Senast ändrad:
Jag skrev till den bekanta på tinder igår, men har inte fått något svar än. Han kanske inte går in där längre/så ofta.

Har iallafall en fikadejt inbokad på torsdag. Tycker ofta fikadejter blir stela som första dejter, men det var hans förslag och jag kan inte komma på något bättre för tillfället.

Hoppas på vårväder snart så jag kan fortsätta med mina promenaddejter. De är dem bästa :up:.
 
Fick ett mail skrivet rätt igenom på en liten lokal dialekt som jag absolut förstår både i tal och skrift, men det avslutades med frågan (översatt till svenska) "om en kåt man på 43 år kunde vara av intresse?"

Min respons?

"Nja.. Kan man inte formulera sig på svenska i text, så är man inte av intresse för min del helt oavsett ålder."
 
Jag fattar inte heller hur man skulle hinna ens. Vanliga arbetsdagar, hästen och sex flera gånger? Herregud vad stressigt!

Hugger en knapp så generellt svar.


Ett genomsnittligt samlag varar visst i tolv minuter så... Jag tänker att det är en av fördelarna med att vara särbos. När man ses så är det sällan en massa andra måsten ivägen. Sen kan ju sex vara ett gemensamt intresse. Istället för att göra något annat så kanske man väljer det. Sen består ju sex av så himla mycket mer äv ett kort samlag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
307
Senast: VLMF
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
1 701
Senast: lingonben
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 033
Senast: Whoever
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 002
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp