Dejtingtråden 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gårdagen blev inte riktigt som planerat. Blev kaos på jobbet, vi blev tagna ur tjänst och fick stanna kvar på polisförhör.
Vi har väldigt bra rutiner och stöd men fet påverkar såklart ändå.

Var väldigt distanserad när V kom och när han åkte hem kände jag mest att jag inte vill träffa honom igen någonsin 😒
 
Träffade en VÄLDIGT spännande tjej igår. Hon är lite yngre (33) men stencool och jag blev väldigt impad. Hon vill träffas igen ☺. Så nu letar vi datum.

Köpenhamn är inne i ett flow. Dejt ikväll och på måndag blir det samma som sist. Vi har pratat jättemycket och jag hoppas att det inte känns lika jobbigt nästa gång.
Köpenhamns dejt blev ett ons. Det kändes helt fint för min del. Inte jobbigt alls. Insåg att jag drar en gräns vid övernattning, det vill jag inte att han gör och det accepterades rakt av. Den gränsen har jag för mig själv också. Måndagsdejten blev inställd pga sjukdom tyvärr. Synd för mig också för nu dröjer det lite till innan jag vet om det känns okej med henne också.

Den snygga tjejen har hört av sig och jag är så himla förväntansfull. Hon och Köpenhamn har ett gemensamt intresse så de pratar också haha. Det känns väldigt flummigt hela grejen, men också så skönt avslappnat (hon och jag kommer alltså träffas själva, hon träffar inte andra män än sin make).

Nästa vecka blir det en kväll hos Nya. Det var ett tag sedan, och jag trivs så bra i hennes sällskap. Någon som minns Vinkillen? Han har hört av sig igen och nu pratar vi mycket. Han är en jag har saknat lite, han skickar världens längsta och roligaste meddelanden, och lever ett på ytan tråkigt men i verkligheten väldigt spännande liv. Väldigt mycket hipster men jag gillar stilen. Den passar honom perfekt.
 
Just det där känner jag igen så väl. I princip alla män jag hittills träffat har sagt just "du tänker för mycket" och suckat åt att jag är så "på" med allt, att jag tänker mycket (och spretigt), att jag vill göra massor av saker hela tiden osv. Sedan började jag på nytt jobb, fick två favoritkollegor där som jag nu pratar mycket med och inte en enda gång har någon av dem tyckt att jag är för mycket. Deras tankebanor är nästan spretigare och tokigare än mina, men det gör bara att vi kan ha otroligt intressanta diskussioner om precis allt. Helt plötsligt känns det som att jag kan vara mig själv fullt ut även i andras sällskap. Det är en fantastisk känsla och aldrig i livet att jag tänker nöja mig med mindre än det i framtiden. Kan jag hamna i ett sådant läge med kollegor, så visst sjutton måste det gå att få till det med någon som är en potentiell partner eller något sådant.
Jag tror det är jätteviktigt. Jag tror att det hade blivit lite tokigt om jag hade träffat någon som var precis som jag, tenderar liksom att vara lite all over the place med tusen järn i elden och det går lätt lite överstyr. Men det går ju att vara ett tryggt ankare utan att vara en energitjuv. Jag mår pissdåligt av personer som försöker begränsa mig och som vill att jag ska vara lika pessimistisk som dem. Det kommer jag aldrig mer släppa in i mitt liv. Jag är rätt nöjd med hur jag är, och tänker inte ändra mig.
 
Men på något sätt borde du tacka honom iaf!
Ge honom en lapp med tack och ditt nummer på nästa gång du handlar där och sen gå därifrån snabbt som attan innan han hunnit läsa det? :p:o
Haha går det att gå tillbaka till affären om han inte ringer?:nailbiting:

Jag hade satsat på att le brett och säga ”hej! Jag såg att jag fick en massa rabatt sist. Så glad jag blev, det var verkligen gulligt av dig!” och hoppats att det ledde vidare till fortsatt konversation
 
Haha går det att gå tillbaka till affären om han inte ringer?:nailbiting:

Jag hade satsat på att le brett och säga ”hej! Jag såg att jag fick en massa rabatt sist. Så glad jag blev, det var verkligen gulligt av dig!” och hoppats att det ledde vidare till fortsatt konversation

Kanske risken man får ta då! :laugh:
Om @Kirre vågar så tycker jag också att det såklart är bäst att prata med honom! Jag hade kanske sagt ”Hej! Var det du som gav mig rabatt på hela köpet sist?” och om det var han och inget fel som skedde i kassan ”Tack! Det var jättesnällt av dig, vad glad jag blev”.
Seeeen hade jag nog hängt i den där affären så mycket jag bara kan för att stöta på honom igen :D
 
Gårdagen blev inte riktigt som planerat. Blev kaos på jobbet, vi blev tagna ur tjänst och fick stanna kvar på polisförhör.
Vi har väldigt bra rutiner och stöd men fet påverkar såklart ändå.

Var väldigt distanserad när V kom och när han åkte hem kände jag mest att jag inte vill träffa honom igen någonsin 😒

Oj :S det låter allvarligt, hoppas det ordnat/ordnar upp sig! Både med jobb och V.

----

Både igår och idag på jobbet har intressantingen tagit initiativ till att börja prata med mig och vi har pratat en stund avslappnat om gemensamma intressen. Känns kul, men tror som sagt han har ihop det med en annan kollega, men vet inte säkert. Men kul ändå.

På Badoo har jag svarat en kille som skrivit, får se om han skriver nåt mer...
 
Oj :S det låter allvarligt, hoppas det ordnat/ordnar upp sig! Både med jobb och V.

----

Både igår och idag på jobbet har intressantingen tagit initiativ till att börja prata med mig och vi har pratat en stund avslappnat om gemensamma intressen. Känns kul, men tror som sagt han har ihop det med en annan kollega, men vet inte säkert. Men kul ändå.

På Badoo har jag svarat en kille som skrivit, får se om han skriver nåt mer...

Hot och våld är tyvärr en del av vår vardag.
Det ordnar nog inte upp sig med V, vi har inte hörts alls idag och tror ingen av oss vill höra av sig heller.
Han är för försiktig och jag är för ointresserad för att styra upp det.

Spännande med kollegan!
 
Fick precis ett sms av krullet.
Stod väl typ att det inte kändes helt hundra senast och att han inte känner för att ses på det sättet något mer.

Ganska väntat, jag hade inte ens tänkt höra av mig mer :o
 
Hot och våld är tyvärr en del av vår vardag.
Det ordnar nog inte upp sig med V, vi har inte hörts alls idag och tror ingen av oss vill höra av sig heller.
Han är för försiktig och jag är för ointresserad för att styra upp det.

Spännande med kollegan!
Det känns lite dramatiskt att dra sådana slutsatser efter en dag bara. Eller?
 
Det känns lite dramatiskt att dra sådana slutsatser efter en dag bara. Eller?

Nja, från början sa vi att vi skulle ses idag. Sen blev det dåligt innan han åkte hem och vi har inte hörts av alls.
Jag har ingen lust alls att styra upp det och min känsla av honom är att han inte kommer göra det heller så då får det vara.
 
När jag går och har tråkigt och längtar efter pirr glömmer jag alltid bort hur jobbigt det också är när man faktiskt börjar bli intresserad av nån på allvar. Den där väntan på att få svar på meddelanden, överanalyserandet... Men jag tycker det är en mycket sympatisk egenskap att inte leva sitt liv helt bakom telefonen så försöker att inte frustreras för mycket när han segar.

Intressant att jag innan vi sågs kollade på hans bilder och var rätt tveksam över om jag skulle känna attraktion. Kände inget direkt när vi sågs första gången heller, bara att jag tveklöst ville ses igen utifrån hur trevligt vi hade. Nu efter utflykten tittar jag på samma bilder för att jag inte riktigt kan låta bli, och blir alldeles varm. Så fort kan det visst gå. Vill bara träffa honom igen snart, men kan inte förrän tidigast om en vecka.
 
Hot och våld är tyvärr en del av vår vardag.
Det ordnar nog inte upp sig med V, vi har inte hörts alls idag och tror ingen av oss vill höra av sig heller.
Han är för försiktig och jag är för ointresserad för att styra upp det.

Spännande med kollegan!

Så hemskt tråkigt att det är er vardag!

Okej, vad synd, fast om du inte är mer intresserad känns det kanske ok ändå.


När jag går och har tråkigt och längtar efter pirr glömmer jag alltid bort hur jobbigt det också är när man faktiskt börjar bli intresserad av nån på allvar. Den där väntan på att få svar på meddelanden, överanalyserandet... Men jag tycker det är en mycket sympatisk egenskap att inte leva sitt liv helt bakom telefonen så försöker att inte frustreras för mycket när han segar.

Intressant att jag innan vi sågs kollade på hans bilder och var rätt tveksam över om jag skulle känna attraktion. Kände inget direkt när vi sågs första gången heller, bara att jag tveklöst ville ses igen utifrån hur trevligt vi hade. Nu efter utflykten tittar jag på samma bilder för att jag inte riktigt kan låta bli, och blir alldeles varm. Så fort kan det visst gå. Vill bara träffa honom igen snart, men kan inte förrän tidigast om en vecka.

Åh, jag känner som vanligt igen mig mycket i det du skriver!
 
Yay för mig! Gick förbi affären, såg honom och att det var lugnt så jag stövlade fram med puls på 300 och sa att jag sett när jag kom hem att han gett rabatt och att jag ville tacka för det. Han log och sa typ varsegod. :D

Phew... känns ok. Jag kan nog fortsätta handla där.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Måste ta och skriva av mig lite, samt vädja om råd från kloka bukare. Vet inte var jag ska börja i denna sörja..:P Träffade en trevlig...
2
Svar
28
· Visningar
4 958
Senast: yllva
·
Relationer Jag är en sådan användare som mest smyger runt och läser, men nu är det sen kväll och jag har ingen annan att bolla med så jag väljer...
Svar
13
· Visningar
1 644
Senast: Shoreline
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
2 873
Senast: Monstermom
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 026
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Avla utan fullständig stam?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp