Dejtingtråden 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja så jag också känner jag är inte bara ett utseende och det är långt ifrån det jag själv ser som min största kvalité att bidra med. Jag ser mig snarare som en smart person än en snygg person, som den nörd jag är :p.
Sen är jag inte dum, det är klart det ska finnas en attraktion om man vill ha en relation av något slag.

Jag brukar tänka på hur ofta jag själv har behov av att kommentera utseende hos någon en inte ens har träffat. Svar noll, ägnar det inte ens en tanke.

Och hur befriande det var med den dejten jag träffade typ ett halvår som inte kommenterade mitt utseende en enda gång typ.
 
Jag brukar tänka på hur ofta jag själv har behov av att kommentera utseende hos någon en inte ens har träffat. Svar noll, ägnar det inte ens en tanke.

Och hur befriande det var med den dejten jag träffade typ ett halvår som inte kommenterade mitt utseende en enda gång typ.
Det får mig att tänka på att de få ex jag har (inkluderar även min exsambo) har sällan kommenterat mitt utseende och speciellt inte i början. Har nog inte reflekterat över det innan :idea:.
 
Jag brukar tänka på hur ofta jag själv har behov av att kommentera utseende hos någon en inte ens har träffat. Svar noll, ägnar det inte ens en tanke.

Och hur befriande det var med den dejten jag träffade typ ett halvår som inte kommenterade mitt utseende en enda gång typ.
Mig händer det faktiskt. Men då gäller det uteslutande sötnosar i åldersspannet 6 år och neråt.
 
Det får mig att tänka på att de få ex jag har (inkluderar även min exsambo) har sällan kommenterat mitt utseende och speciellt inte i början. Har nog inte reflekterat över det innan :idea:.

Medveten utan att veta om det alltså 😁

Jag uppskattade förr komplimanger om utseendet, men insåg ju också att det skapade en jäkla stress hos mig. Och framförallt ännu mera stress om att inte sticka ut utan bara vara "normativt snygg" 🤢
 
Medveten utan att veta om det alltså 😁

Jag uppskattade förr komplimanger om utseendet, men insåg ju också att det skapade en jäkla stress hos mig. Och framförallt ännu mera stress om att inte sticka ut utan bara vara "normativt snygg" 🤢
Haha ja det verkar ju så.
Men ja det blir ju lite lätt att känna press på att hålla upp den standarden på snygghet då, för vad är man annars?
 
Haha ja det verkar ju så.
Men ja det blir ju lite lätt att känna press på att hålla upp den standarden på snygghet då, för vad är man annars?

Eller hur. Och ärligt talat, vad fan är det ens att bedöma, kommentera eller prisa en annan individ för? Alltså det bara känns så konstigt för mig. Själv klart kan jag tycka folk är snygga (bara helt platt direkt att se på) men det är en sådan liten del att den tar ingen plats alla typ. Och att det då ska vara bland det första folk säger till en är bara så malplacerat.
 
Medveten utan att veta om det alltså 😁

Jag uppskattade förr komplimanger om utseendet, men insåg ju också att det skapade en jäkla stress hos mig. Och framförallt ännu mera stress om att inte sticka ut utan bara vara "normativt snygg" 🤢
Mitt senaste ex kommenterade mitt utseende ofta. Till en början blev jag ju glad, alla vill väl att ens partner tycker man är fin/snygg/dyl, men efter ett tag blev jag sjukt stressad, för jag kände det som han var tillsammans med mig för mitt utseende/kropp. Och jag började känna att vad händer när jag börjar bli rynkig och gammal, tänk om jag går upp i vikt och inte längre är ”snygg och smal”. Så någon kommentar då och då kan vara upplyftande, men hela tiden blir bara stressande.
 
Rolig kväll igår :) men när jag och en kompis skulle in på toa, så kommer mitt ex ut därifrån 🙃
Och ute var E, han träffar visst nån nu. Skönt att höra på ett sätt ändå.

Jag ligger hos en gullig kille och kan inte somna om :D

Är glad att jag faktiskt är över E (och mitt ex) nu, kändes inget speciellt att se dom.

Jag gick fram till E, gav honom en kram och bad om ursäkt för hur jag har betett mig.

Fint avslut ändå :)
 
Hade en supertrevlig Lördag med hojkillen och hans närmaste vänner! Hojkillens bästa väns sambo var hästtjej så snacket löste sig självt! :p

Dom var verkligen supertrevliga så jag hade inget att vara nervös för alls.

Och herregud vad jag blivit kär i denna karl! Han är verkligen bara helt perfekt, på alla sätt och vis. Vi har typ hängt ihop sen i fredags lunch, och det har inte varit det minsta påfrestande, bara helt fantastiskt. Kunde verkligen inte tro att det skulle kunna kännas så här bra som det faktist gör.

Och eftersom jag då inte är singel längre så lämnar jag denna tråd, men smyger in då och då för att kolla till er i fortsättningen såklart! 😉
 
Gårdagen var 😍😍😍
Tog med oss Ruben och åkte på utflykt, gick runt en fantastiskt vacker sjö en bit härifrån. Underbart väder och så lugnt och stilla.

Tittade på en film, lagade mat, åt glass, skedade i soffan och tittade på Robinsson, en bra söndag 😁
Jag gick upp mitt i natten och åkte till jobbet så han fick en nyckel så han kan åka senare.
 
Dejtade ungdomsbekantingen intensivt i 1,5 månad tills vi insåg att det inte skulle fungera. Så åter på Tinder. Glömt av vilket håll man sveper åt så svepte nyss fel på ett antal innan jag kom in i rätt flow igen.

Rätt säker på att jag svepte fel på en viss person som jag absolut inte menade att svepa höger på och där det kan bli lite dålig stämning kanske.......... Idiot jag :meh:
 
Senast ändrad:
Oj, i morse hörde ingen mindre än L av sig. 😮
Förväntar mig inte att nån ska minnas, men när jag precis börjat skriva i denna tråd för snart 1,5 år sen och haft Tinder i 3 dagar så var jag på en dejt som golvade mig. Vi hade skitbra häng ett tag, men det slutade med kraschlandning när vi hade en avstämning på sjunde dejten och kom fram till att vi inte ville samma -jag var på väg att bli jättekär och han gillade mig jättemycket men var inte redo för nåt sånt utan ville hänga helt kravlöst. Jag blev lite heartbroken och sen dess har vi inte haft kontakt. Nu skrev han att han drömt om mig och undrade hur läget var... Jag blev nervös, skrev nåt fjantigt skämtsamt som han inte svarade på nu på hela dagen och då kände jag att jag orkar inte med att undra vad han vill så jag frågade om han vill ta en öl nån dag. Får väl se vad han svarar, om han svarar. Förväntar mig ingenting, han har förmodligen inte fått ligga på länge och söker lite bekräftelse. Ingen aning om vad jag eventuellt vill heller, känns så avlägset, och det har hänt väldigt mycket sen vi sågs, jag är inte samma person och förmodligen inte han heller. Jag kan ju se nu att jag definitivt inte heller var redo för nåt seriöst då, men jag var så vidöppen.


Och där kom svaret, över ett dygn senare:
"Förlåt, jag var nog fortfarande lite full när jag skrev. Det är bara bra med mig, hoppas detsamma! Jag tar gärna en öl nån dag, men ska kanske nämna att jag har en partner. :) "
Alltså... :banghead:
 
Och för övrigt känns det väl rätt segt på alla plan.
Jag och Jim har hörts mycket sparsamt, finns inget driv från nån av oss just nu.
Tycker att även jag och "Brevkompisen" tappat flyt i konversationen, trodde det skulle trappas upp nu när vi tänkt vi ska ses snart, men känns tvärtom nu, så får se om det ens blir av.
Börjat swipa lite igen, men matchar ju bara med 2% av mina högersvep. Fått några matchningar i alla fall men orkar inte riktigt... Ska nog ta det lite lugnt ett tag till.

Men det är jättekul att höra att det går så bra nu för en del av er andra! :)
 
Men, på lite mer positiva noter. Jag ser fram emot att få dejta mer. Har ju inte dejtat så mycket i mitt liv.

För några månader sedan hittade jag en kille på Tinder som hade en ganska rolig bio. Han hade skrivit något som är typ som ett internskämt på det som vi finansintresseradr kallar för finanstwitter. Jag skärmdumpade hans bio, suddade ut namn och allt sånt och tweetade lite komiskt om just bion. Vad jag inte hade räknat med var att tweeten fick stor spridning på finanstwitter så ungefär alla där såg den och så även han :o

Han matchade då med mig och hade ändrat sig bio och jobb för att typ skoja till det om det jag hade skrivit i min tweet. Så det blev lite som att han skämtade om mitt skämt, typ. Jättekul men lite pinsamt för mig kanske. Vi skrev kort men det blev sen inget mer med det vilket jag surade över för han såg riktigt bra ut. Det är sällan jag har svårt att släppa tinderfolk men han var verkligen intressant så..

Jag tog sen bort appen från telefonen när jag började dejta ungdomsbekantingen seriöst och nu när jag laddade ner appen igen såg jag att han (intressanta finanstwittrare alltså) hade svarat på det jag skrev innan. Han svarade för två veckor sedan. Det var alltså några månader sedan vi skrev. :rofl:
 
Men, på lite mer positiva noter. Jag ser fram emot att få dejta mer. Har ju inte dejtat så mycket i mitt liv.

För några månader sedan hittade jag en kille på Tinder som hade en ganska rolig bio. Han hade skrivit något som är typ som ett internskämt på det som vi finansintresseradr kallar för finanstwitter. Jag skärmdumpade hans bio, suddade ut namn och allt sånt och tweetade lite komiskt om just bion. Vad jag inte hade räknat med var att tweeten fick stor spridning på finanstwitter så ungefär alla där såg den och så även han :o

Han matchade då med mig och hade ändrat sig bio och jobb för att typ skoja till det om det jag hade skrivit i min tweet. Så det blev lite som att han skämtade om mitt skämt, typ. Jättekul men lite pinsamt för mig kanske. Vi skrev kort men det blev sen inget mer med det vilket jag surade över för han såg riktigt bra ut. Det är sällan jag har svårt att släppa tinderfolk men han var verkligen intressant så..

Jag tog sen bort appen från telefonen när jag började dejta ungdomsbekantingen seriöst och nu när jag laddade ner appen igen såg jag att han (intressanta finanstwittrare alltså) hade svarat på det jag skrev innan. Han svarade för två veckor sedan. Det var alltså några månader sedan vi skrev. :rofl:

OT men vad är det som kallas för finanstwitter? Låter intressant
 
V kom hit igår på kvällen, jag var helt slut efter att ha varit igång non stop sen klockan 04.
Han tittade lite på tv och höll om mig när jag sov i soffan ett par timmar innan han tjatade upp mig därifrån och såg till att jag gick och la mig i sängen.
Jag behöver någon som styr upp mitt soffsovande 😅

Han strök mig över ryggen tills jag somnade om och var hur gullig som helst. Kan väl inte varit roligaste kvällen i hans liv men han är nog sådär genuint fin och rar, det ger mig en väldigt behaglig känsla inombords att ha honom här.
Vi ska ses i morgon igen, förhoppningsvis är jag något piggare 😁
 
Dejten på torsdag är inställd. Det var den polyamoröse som tyckte att det blev för sent när jag ville skjuta fram tiden en timme. Han har inte kommit med något eget förslag på ny tid så jag vet inte om han har tappat intresset.

Köpenhamn ska träffa sin extra på torsdag. Vi har diskuterat lite om vi ska mötas alla tre, jag har känt mig lite tveksam och nu har hon har sagt nej. Nu hoppas jag att svartsjukan inte får näring av det utan att det kan fortsätta kännas bra (hon är alltså bi och har uppgett att hon också gillar att vara fler men av någon anledning vill hon inte träffa mig).

Har försökt hitta ett nytt datum att träffa den där snygga tjejen M som nog får heta Rödhåriga. Men det är ju hopplöst. Hon kan bara tisdagar och fredagar och jag kan uppenbarligen inga fredagar i maj. Och jag kommer få sova i max 5 timmar om jag träffar henne en tisdag. Det är lite skit.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Måste ta och skriva av mig lite, samt vädja om råd från kloka bukare. Vet inte var jag ska börja i denna sörja..:P Träffade en trevlig...
2
Svar
28
· Visningar
4 968
Senast: yllva
·
Relationer Jag är en sådan användare som mest smyger runt och läser, men nu är det sen kväll och jag har ingen annan att bolla med så jag väljer...
Svar
13
· Visningar
1 646
Senast: Shoreline
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
2 874
Senast: Monstermom
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 034
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp