Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Milosari Jag gillar verkligen att läsa dina inlägg med uppdateringar och dina tankar om din och Köpenhamns relation. Det som är så kul med den här tråden, att det bara är normativa relationer.

Jag hoppas du du får till en träff med den rödhåriga. Jag tänker att fem timmar är väl helt okej, men å andra sidan så är ju mitt sätt att leva inte något föredömme, halvdöd i soffan är väl inget att rekommendera 🙄
 
@Milosari Jag gillar verkligen att läsa dina inlägg med uppdateringar och dina tankar om din och Köpenhamns relation. Det som är så kul med den här tråden, att det bara är normativa relationer.

Jag hoppas du du får till en träff med den rödhåriga. Jag tänker att fem timmar är väl helt okej, men å andra sidan så är ju mitt sätt att leva inte något föredömme, halvdöd i soffan är väl inget att rekommendera 🙄
Tack :). Personen vi ska träffa har lite flytande könsidentitet så det blir lite av en ny upplevelse för Köpenhamn som definierar sig som heteroflexibel i dagsläget. Det är verkligen så mycket lättare för kvinnor där, det finns inte så mycket osynliga gränser som jag upplever det. Man kan gilla lite umgänge men inte allt (vara ”party-bi” typ), men för män verkar det vara lite mer antingen eller, och man ska ha bestämt sig innan på något sätt. Köpenhamn är nyfiken, men inte på allt utan bara vissa bitar.

Hörde en intervju på P1 om en manlig författare (?) som vid 75 års ålder kommit ut som bi. Och det var så rörande att höra hur han hade varit offer för starka normer, och kanske fortfarande inte var helt fri.

Vinkillen är kanske ett undantag. Han är party-bi med sin bästa kompis. Men det hör nog till ovanligheterna ;).

Jag hanterar starka, frätande kemikalier på jobbet så jag tänker att jag kan inte vara hur slö som helst innan jag har fått in bra rutiner ;). Men jag klarar mig nog på 5. Bara det inte blir mindre än 4.
 
Jahapp, idag blev jag dissad av dejten förra veckan. Tar det inte så hårt, mest funderar över varför då vi iaf enligt mig hade det riktigt trevligt tillsammans. Men ja, hon skrev att hon hade tänkt setts för att säga det, det är jag väldigt glad för att hon inte gjorde. Lite konstigt efter en dejt liksom..
 
Tack :). Personen vi ska träffa har lite flytande könsidentitet så det blir lite av en ny upplevelse för Köpenhamn som definierar sig som heteroflexibel i dagsläget. Det är verkligen så mycket lättare för kvinnor där, det finns inte så mycket osynliga gränser som jag upplever det. Man kan gilla lite umgänge men inte allt (vara ”party-bi” typ), men för män verkar det vara lite mer antingen eller, och man ska ha bestämt sig innan på något sätt. Köpenhamn är nyfiken, men inte på allt utan bara vissa bitar.

Hörde en intervju på P1 om en manlig författare (?) som vid 75 års ålder kommit ut som bi. Och det var så rörande att höra hur han hade varit offer för starka normer, och kanske fortfarande inte var helt fri.

Vinkillen är kanske ett undantag. Han är party-bi med sin bästa kompis. Men det hör nog till ovanligheterna ;).

Jag hanterar starka, frätande kemikalier på jobbet så jag tänker att jag kan inte vara hur slö som helst innan jag har fått in bra rutiner ;). Men jag klarar mig nog på 5. Bara det inte blir mindre än 4.
Jag tror många fler män är bi än vad de utger sig för att vara. Mansnormen är så stark att man ska vara den där heteromannen. Verkar ju helt orimligt att många fler kvinnor skulle vara bi än män liksom, det tror jag inte ett dugg på. Handlar mest om kultur och normer.
 
Jag avskyr när mina gamla dejter dyker upp på jobbet 😒
Får väl skylla mig själv när jag är så dålig på att avsluta saker på ett snyggt sätt.

Han idag var väldigt intresserad och jag ghostade honom.
Var artigt trevlig och låtsades inte känna igen honom, han däremot var astrevlig och ställde en massa frågor för att hålla kvar mig.
Han är dessutom vän till en av mina bästa vänner så jag får väl höra något från henne sen om mina usla sociala skills 😂
 
Fick just ett bootycall av militär2 😅 han var visst i min stad..
Jag har sovit sen 22 och brukar ju vanligtvis ha telefon på tyst... zzz
 
Får se om jag ska på dejt idag eller ej. Hade gärna hunnit träffa honom, men känner mig så otrevlig med att gå in med tidskrav på hur länge vi kan ses pga jag ska på middag ikväll. Vill hellre bara kunna sitta ned på en fika utan att ha koll på klockan!
 
Får se om jag ska på dejt idag eller ej. Hade gärna hunnit träffa honom, men känner mig så otrevlig med att gå in med tidskrav på hur länge vi kan ses pga jag ska på middag ikväll. Vill hellre bara kunna sitta ned på en fika utan att ha koll på klockan!
Gör man bara upp det innen så tycker jag inte det är otrevligt - utan bara som det är helt enkelt. Går ju att träffas igen en annan dag och så att fortsätta då om man nu vill det.
 
@Milosari jag har tänkt på det med, hur mycket mer accepterat och enklare det verkar vara för tjejer att vara bi. En man får bög-stämpel direkt, upplever inte alls att det känns lika accepterat att experimentera som man. Det känns så himla svartvitt vilket är väldigt tråkigt.
Det är mycket som är märkligt svartvitt om hur man som man får vara och inte vara. Många gånger är alla de där som faller utanför "ska vara"-normen ofta väldigt trevliga personer att ha att göra med helt förutan att man skulle på något vis ha den sortens känslor för dem.
Detta gäller nära på allt - som att man tydligen tvunget ska kunna spela gitarr om man har långt skägg osv. Minst sagt irriterande, att som ung grabb gilla hästar ska vi inte prata om, det var tuft många gånger.
 
Får se om jag ska på dejt idag eller ej. Hade gärna hunnit träffa honom, men känner mig så otrevlig med att gå in med tidskrav på hur länge vi kan ses pga jag ska på middag ikväll. Vill hellre bara kunna sitta ned på en fika utan att ha koll på klockan!
Själv hade jag utan tvekan gillat om den jag skulle träffa hade sagt "Jag kan träffa dig, men bara till kl x pga middag efteråt" än att bara säga nej. Det förstnämnda hade för mig signalerat att personen gärna träffar mig även om det blir lite kort och att det inte behöver vara så mycket krav kring hur man ses. De personer som säger nej så fort de har något annat för sig också får mig ofta att känna att de enbart ses om det inte dyker upp något roligare = jag känner att vår relation är ganska meningslös, att jag bara är "tidsfördriv i väntan på någon annan".
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Måste ta och skriva av mig lite, samt vädja om råd från kloka bukare. Vet inte var jag ska börja i denna sörja..:P Träffade en trevlig...
2
Svar
28
· Visningar
5 019
Senast: yllva
·
Relationer Jag är en sådan användare som mest smyger runt och läser, men nu är det sen kväll och jag har ingen annan att bolla med så jag väljer...
Svar
13
· Visningar
1 666
Senast: Shoreline
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
2 896
Senast: Monstermom
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 117
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp