Dejtingtråden 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Borde jag inte förvänta mig att man ska hålla konversation mellan dejterna menar du?

Det är en uppriktig fråga eftersom jag är väldigt ovan med sånt här och absolut inte är någon duktig person på "sociala koder".
Jo, mellan dejterna nog, men inte hela tiden, tycker jag. Jag uppfattade det som att du förväntar dig kontakt mer eller mindre under hela er vakna tid - från morgon till kväll.
 
Intressant. Vi har ju diskuterat det lite och han har självt nämnt att han förstår att han är svår att konversera med eftersom han svarar så pass segt. Jag ska försöka att inte ta det personligt då och bara acceptera att det kanske är så just nu. :)

He’s not that into you. Sorry men hade han varit intresserad hade han tagit sig tid att svara.

Det finns andra, som tar sig tid för dig :)
 
Jo, mellan dejterna nog, men inte hela tiden, tycker jag. Jag uppfattade det som att du förväntar dig kontakt mer eller mindre under hela er vakna tid - från morgon till kväll.

Nej, hela tiden förväntar jag mig inte. Jag har själv ett jobb att sköta och svarar sällan under arbetstid, men hans svar är väldigt sporadiska.

...och kanske är så för alltid. Människor är väldigt väldigt olika på den fronten.

Ja, det vet jag inte än.

He’s not that into you. Sorry men hade han varit intresserad hade han tagit sig tid att svara.

Det finns andra, som tar sig tid för dig :)

Det är ju så jag har tänkt på saken, men han säger helt annat. Han jobbar som sagt hela tiden och svarar inte när han jobbar. Men för mig är det naturligt att man tar sig tid att svara ibland men våra uppfattningar om "ibland" kanske skiljer sig åt. Jag vet inte hur jag ska tolka det.
 
Det är ju så jag har tänkt på saken, men han säger helt annat. Han jobbar som sagt hela tiden och svarar inte när han jobbar. Men för mig är det naturligt att man tar sig tid att svara ibland men våra uppfattningar om "ibland" kanske skiljer sig åt. Jag vet inte hur jag ska tolka det.
Om han nu är nöjd med sättet ni träffas på nu så har han väl ingen anledning att säga något annat än att han är nöjd och tycker att det är bra. Oavsett vad han nu känner eller inte känner så är det alltid mer möjligt och lätt att avsluta längre fram än det är möjligt och lätt att reparera om man visar tveksamhet nu.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Nej, hela tiden förväntar jag mig inte. Jag har själv ett jobb att sköta och svarar sällan under arbetstid, men hans svar är väldigt sporadiska.



Ja, det vet jag inte än.



Det är ju så jag har tänkt på saken, men han säger helt annat. Han jobbar som sagt hela tiden och svarar inte när han jobbar. Men för mig är det naturligt att man tar sig tid att svara ibland men våra uppfattningar om "ibland" kanske skiljer sig åt. Jag vet inte hur jag ska tolka det.
Sluta tolka och känn efter istället. Känns det ok ändå så fortsätter ni och känns det inte ok så struntar du i att fortsätta kontakten.
 
På fredag åker jag :bump: Äntligen känner jag bara, fy vad jobbigt det är att vara ifrån varandra. Det kommer bli spännande att träffa hans familj, det går väldigt mycket fram och tillbaka där. Ena sekunden har jag hiv och har varit otrogen mot honom i flera månader, andra sekunden erbjuder sig mamman att eventuellt sponsra så att han kan åka hit i jul. Livet är bra spännande :D
 
Nej, hela tiden förväntar jag mig inte. Jag har själv ett jobb att sköta och svarar sällan under arbetstid, men hans svar är väldigt sporadiska.



Ja, det vet jag inte än.



Det är ju så jag har tänkt på saken, men han säger helt annat. Han jobbar som sagt hela tiden och svarar inte när han jobbar. Men för mig är det naturligt att man tar sig tid att svara ibland men våra uppfattningar om "ibland" kanske skiljer sig åt. Jag vet inte hur jag ska tolka det.

Ursäkta att jag är negativ, men är du helt säker på att han inte har flickvän/sambo/familj?
 
Ursäkta att jag är negativ, men är du helt säker på att han inte har flickvän/sambo/familj?

Du låter inte negativ, men det är rätt fascinerande vilka förhastade slutsatser folk kan dra efter lite information på ett forum.

Väldigt säker, ja. Han är 23 år, bor i en studentlägenhet på under 30kvm och jobbar på en investmentbank. Så inget särskilt konstigt egentligen, arbetstiderna ser ut så och han har sagt att jag är den första han dejtar på något år. Dels för att han haft mycket ångest kring dejting och annat i den stilen.
 
Du låter inte negativ, men det är rätt fascinerande vilka förhastade slutsatser folk kan dra efter lite information på ett forum.

Väldigt säker, ja. Han är 23 år, bor i en studentlägenhet på under 30kvm och jobbar på en investmentbank. Så inget särskilt konstigt egentligen, arbetstiderna ser ut så och han har sagt att jag är den första han dejtar på något år. Dels för att han haft mycket ångest kring dejting och annat i den stilen.
Jag tänker nog mer att han helt enkelt inte är typen som smsar/chattar under arbetstid. Det finns faktiskt sådana människor ;).
 
Du låter inte negativ, men det är rätt fascinerande vilka förhastade slutsatser folk kan dra efter lite information på ett forum.

Simma lugnt, jag fick höra precis samma om "min" arbetsmyra :D kan en man inte ses/prata med en konstant så måste han 1) antingen inte gilla en sådär på riktigt eller 2) vara en otrogen jävel som egentligen har familj, för det kan tydligen omöjligen vara så att en del faktiskt har fullspäckat liv, mycket jobb och därför inte kan/hinner ha såpass mycket kontakt som både de själva och en själv egentligen vill :idea:
 
Simma lugnt, jag fick höra precis samma om "min" arbetsmyra :D kan en man inte ses/prata med en konstant så måste han 1) antingen inte gilla en sådär på riktigt eller 2) vara en otrogen jävel som egentligen har familj, för det kan tydligen omöjligen vara så att en del faktiskt har fullspäckat liv, mycket jobb och därför inte kan/hinner ha såpass mycket kontakt som både de själva och en själv egentligen vill :idea:

Skönt att inte vara ensam, lite så jag upplevt det hehe. :D
 
Skönt att inte vara ensam, lite så jag upplevt det hehe. :D
Här har det varit tvärt om. Träffade en man som inte hade några problem att smsa hela dagarna (han hade kontorsjobb och att då plocka upp mobilen för att snabbt skriva något påverkade inte nämnvärt). Jag å andra sidan kan inte hålla på och smsa när jag jobbar om det inte är något viktigt. Det stör flytet när jag sorterar post och när jag är ute på mina rundor så har jag händerna fulla med post eller moped :p Det hade han INGEN förståelse för alls, utan tyckte att jag ju åtminstone kunde skicka något svar när jag stod i någon hiss under lägenhetsrundorna, när jag var på toa och hade lunchrast :grin:

När jag sa att jag helt tappade motivationen att höra av mig när det blev så mycket krav kring hur jag skulle höra av mig, när osv, då började han direkt fråga om det var så att jag egentligen träffat någon annan... Otroligt charmigt.
 
Simma lugnt, jag fick höra precis samma om "min" arbetsmyra :D kan en man inte ses/prata med en konstant så måste han 1) antingen inte gilla en sådär på riktigt eller 2) vara en otrogen jävel som egentligen har familj, för det kan tydligen omöjligen vara så att en del faktiskt har fullspäckat liv, mycket jobb och därför inte kan/hinner ha såpass mycket kontakt som både de själva och en själv egentligen vill :idea:
Men jag syftade inte på att han inte ses eller messar konstant, det känns ju lite överdrivet, utan att han att öht knappt kan (vill?) ses. Huvudsaken är ju att den/dem man dejtar är okej med det, att inte ses eller höras så ofta.
 
Gaaah! (Igen! :D )

Jag flyttade in i detta huset för 6 månader sedan, och har knappt sett någon av grannarna under denna tiden. Men för ett par dagar sedan började dottra leka med en jämnårig på gatan, vilket resulterade i att jag fick träffa pappan...
Och nu går min kropp bananas!! Han är inte någon jag skulle titta två gånger på om jag såg honom på stan, men där är något ändå med honom som gör att jag inte kan låta bli att titta när han är ute :o :D Just nu försöker jag komma på hur jag ska göra för att lära känna honom lite bättre :angel:


Samtidigt fortsätter jag med Tinder, fast jag tycker det är sjukt tråkigt. Hade lite flyt för en månad sedan och fick en hel del matchningar, men ingen av dem ledde till träff, tyvärr. Och nu står det helt still, inte en matchning på hur länge som helst. :down:

Men på fredag är det sommarfest. Kollegan som jag hamnade i säng med efter förra aw - men som dissade mig förra veckan med ursäkten "det är varmt hos mig" - dyker upp. Så det ska bli spännande :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Måste ta och skriva av mig lite, samt vädja om råd från kloka bukare. Vet inte var jag ska börja i denna sörja..:P Träffade en trevlig...
2
Svar
28
· Visningar
4 958
Senast: yllva
·
Relationer Jag är en sådan användare som mest smyger runt och läser, men nu är det sen kväll och jag har ingen annan att bolla med så jag väljer...
Svar
13
· Visningar
1 644
Senast: Shoreline
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
2 871
Senast: Monstermom
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 024
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp