Dejtingtråden 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gaaah! (Igen! :D )

Jag flyttade in i detta huset för 6 månader sedan, och har knappt sett någon av grannarna under denna tiden. Men för ett par dagar sedan började dottra leka med en jämnårig på gatan, vilket resulterade i att jag fick träffa pappan...
Och nu går min kropp bananas!! Han är inte någon jag skulle titta två gånger på om jag såg honom på stan, men där är något ändå med honom som gör att jag inte kan låta bli att titta när han är ute :o :D Just nu försöker jag komma på hur jag ska göra för att lära känna honom lite bättre :angel:

Har ni jämnåriga barn och bor på samma gata borde det ju vara relativt enkelt att "råka" träffas lite då och då, prata lite mer och vid tillfälle bjuda på fika eller liknande? :D
 
Skönt att inte vara ensam, lite så jag upplevt det hehe. :D
Sånt där är ju väldigt individuellt som många skrev.
Jag tillhör absolut kategorin som är dålig på att svara när jag är på jobbet om det inte är något viktigt. Oftast har jag tusen andra grejer i huvudet. Men kan ju bli jobbigt om man är väldigt olika i svarsfrekvensen.

Det här sista är inte direkt riktat till dig, men passar väl in på ditt tema.
Var ju på en dejt i söndags där jag tyckte han var ganska på.
Han har verkligen varit på nu sista dagarna när han frågat om jag vill ses (både måndag och tisdag) trots att jag förklarat att jag inte hinner. Jag har jobbat 11h och 10h sista två dagarna plus att jag behövt städa ur min gamla lägenhet efter jobbet.
Jag får ju krupp på honom som då frågar igen om vi inte kan ses och kolla Netflix när jag redan sagt att jag inte hinner och ska sova om 1h :banghead:.
Som sagt @machafuko sista delen var inte menad att du skulle vara så på 😊.
 
Här har det varit tvärt om. Träffade en man som inte hade några problem att smsa hela dagarna (han hade kontorsjobb och att då plocka upp mobilen för att snabbt skriva något påverkade inte nämnvärt). Jag å andra sidan kan inte hålla på och smsa när jag jobbar om det inte är något viktigt. Det stör flytet när jag sorterar post och när jag är ute på mina rundor så har jag händerna fulla med post eller moped :p Det hade han INGEN förståelse för alls, utan tyckte att jag ju åtminstone kunde skicka något svar när jag stod i någon hiss under lägenhetsrundorna, när jag var på toa och hade lunchrast :grin:

När jag sa att jag helt tappade motivationen att höra av mig när det blev så mycket krav kring hur jag skulle höra av mig, när osv, då började han direkt fråga om det var så att jag egentligen träffat någon annan... Otroligt charmigt.

Sånt där är ju väldigt individuellt som många skrev.
Jag tillhör absolut kategorin som är dålig på att svara när jag är på jobbet om det inte är något viktigt. Oftast har jag tusen andra grejer i huvudet. Men kan ju bli jobbigt om man är väldigt olika i svarsfrekvensen.

Det här sista är inte direkt riktat till dig, men passar väl in på ditt tema.
Var ju på en dejt i söndags där jag tyckte han var ganska på.
Han har verkligen varit på nu sista dagarna när han frågat om jag vill ses (både måndag och tisdag) trots att jag förklarat att jag inte hinner. Jag har jobbat 11h och 10h sista två dagarna plus att jag behövt städa ur min gamla lägenhet efter jobbet.
Jag får ju krupp på honom som då frågar igen om vi inte kan ses och kolla Netflix när jag redan sagt att jag inte hinner och ska sova om 1h :banghead:.
Som sagt @machafuko sista delen var inte menad att du skulle vara så på 😊.


Tycker att era inlägg var väldigt givande för mig! Lite som @Red_Chili nämnde vill jag liksom ändå respektera att han inte svarar så fort han får en sekund av andningspaus från jobbet. Just eftersom han uttryckligen säger att han är ganska stressad just nu och att dejting har varit ångestfyllt för honom innan så vill jag ont lägga ytterligare stress och press på honom.

Jag tror min hormoncykel delvis har varit anledning att jag övertänkt och känt mig lite förvirrad kring situationen. Igår kväll skrev han och berättade att jobbet var väldigt stressigt just nu pga något projekt (jag hade alltså inte frågat om det, utan han berättade det ändå). Det känns som att han försöker och det är bara så här han är. Något jag får acceptera eller leta vidare och där finns väl just nu bara ett rimligt alternativ och det är att acceptera det. :)
 
Dejten igår var ok, men han var sjukt blyg! Det glimtade något intressant de gånger samtalet flöt lite bättre, men det var mycket tystnad.
Han skulle på semester ett par veckor nu, men ville gärna ses igen. Jag är lite ”out of sorts” pga dödsfall i bekantskapskretsen, så jag sa att vi skulle höras efter hans resa så får vi se hur det känns :)
 
Tycker att era inlägg var väldigt givande för mig! Lite som @Red_Chili nämnde vill jag liksom ändå respektera att han inte svarar så fort han får en sekund av andningspaus från jobbet. Just eftersom han uttryckligen säger att han är ganska stressad just nu och att dejting har varit ångestfyllt för honom innan så vill jag ont lägga ytterligare stress och press på honom.

Jag tror min hormoncykel delvis har varit anledning att jag övertänkt och känt mig lite förvirrad kring situationen. Igår kväll skrev han och berättade att jobbet var väldigt stressigt just nu pga något projekt (jag hade alltså inte frågat om det, utan han berättade det ändå). Det känns som att han försöker och det är bara så här han är. Något jag får acceptera eller leta vidare och där finns väl just nu bara ett rimligt alternativ och det är att acceptera det. :)
Förstår att det är jobbigt!
Är själv sån som kan ta lång tid på mig att svara, speciellt om det är mycket kring mig, och det gäller både till dejter och vänner. Inte så mycket pga tidsbrist egentligen, mer att jag bara inte orkar, eller att jag när jag skriver vill vara säker på att inte bli avbruten. Den enda jag alltid svarar snabbt till (och har överlägset mest chatkontakt med) är ironiskt nog mitt ex, som jag har barn med, kanske för att vi är lite som syskon, jag behöver aldrig tänka till när vi skriver, så det tar varken speciellt mycket tid eller energi.
De killar jag träffar sporadiskt nu kan det ta veckor mellan att vi hörs, och det känns enbart skönt att vi inte måste upprätthålla nån kontakt men ändå plocka upp den när vi känner för det.
MEN, så fort jag blir känslomässigt engagerad i någon blir det annorlunda, då vill jag ha tätare kontakt och blir jättestressad när jag blir osäker över vår kommunikation och var jag har den andra. Det är störigt, önskar att jag kunde ta det lite lugnare även då. Men jag tror att det är ganska vanligt att det blir så.
Vet inte vad jag vill ha sagt, kanske att det är naturligt om det känns besvärligt för dig och att det är känslor du måste få känna. Men som du själv verkar tänka är det för tidigt för dig att bestämma nu om situationen känns okej eller inte, du gillar ju killen och vill ge det en chans. Men sätt nåt slags deadline tänker jag, "om det inte känns bättre för mig om x veckor får jag göra något åt det hela, tills dess släpper jag det och gillar läget". Det brukar göra att det känns lite lugnare, att veta att en förändring på ett eller annat sätt kommer.
 
Sånt där är ju väldigt individuellt som många skrev.
Jag tillhör absolut kategorin som är dålig på att svara när jag är på jobbet om det inte är något viktigt. Oftast har jag tusen andra grejer i huvudet. Men kan ju bli jobbigt om man är väldigt olika i svarsfrekvensen.

Det här sista är inte direkt riktat till dig, men passar väl in på ditt tema.
Var ju på en dejt i söndags där jag tyckte han var ganska på.
Han har verkligen varit på nu sista dagarna när han frågat om jag vill ses (både måndag och tisdag) trots att jag förklarat att jag inte hinner. Jag har jobbat 11h och 10h sista två dagarna plus att jag behövt städa ur min gamla lägenhet efter jobbet.
Jag får ju krupp på honom som då frågar igen om vi inte kan ses och kolla Netflix när jag redan sagt att jag inte hinner och ska sova om 1h :banghead:.
Som sagt @machafuko sista delen var inte menad att du skulle vara så på 😊.

Men vad jobbigt!! När du redan förklarat att du inte har tid... hade också fått krupp.


Dejten igår var ok, men han var sjukt blyg! Det glimtade något intressant de gånger samtalet flöt lite bättre, men det var mycket tystnad.
Han skulle på semester ett par veckor nu, men ville gärna ses igen. Jag är lite ”out of sorts” pga dödsfall i bekantskapskretsen, så jag sa att vi skulle höras efter hans resa så får vi se hur det känns :)

Kul att de va ok! Hellre blygsel än nån som är dryg känner jag :).

@machafuko Jag är som din dejt. 9 av 10 jobbdagar petaŕ jag inte på min telefon i privat syfte under arbetstid. Gör det bara om jag verkligen behöver stämma av ngt med ngn, eller om det skulle vara superlugnt på jobbet.

------

Jaha. Jag pratar vidare med killen på hp, får svar men hans enda frågor är "själv då?" som följdfråga på mina frågor, så börjar tröttna ur lite...
 
He’s not that into you. Sorry men hade han varit intresserad hade han tagit sig tid att svara.

Det finns andra, som tar sig tid för dig :)
Köpenhamn skriver knappt alls när han har mycket på jobbet, men det råder noll tvekan om att han är väldigt kär. Olika sätt att vara helt enkelt.

(Vi pratar dock i telefon varje kväll, men igår var jag för trött och sa godnatt efter ett par minuter. Det betyder inget annat än att jag var just för trött)
 
Ska träffa Nya på en öl i morgon. Blir nog inget snusk där på ett tag, hon har äntligen fått starta hormonbehandling nu och vill känna hur det känns först.

På lördag ska jag träffa den där snygga tjejen igen. Ska bli riktigt skoj och jag är väldigt förväntansfull.

Fick btw en dipp i helgen när Köpenhamn var här. Han hade träffat sin extra dagen innan han skulle till mig. Vi pratade lite om det efteråt, och så sa han något i stil med ”men nu ska jag till dig och det blir något annat”. Natten innan hade jag drömt att jag kom hem till honom och han inte ens hade orkat städa undan efter sitt senaste besök, och att han bara ville gosa och inte ligga med mig. Så den kommentaren blev rätt feltajmad. Jag hade barn fre-sön och jag VET att det är en moodkiller men det var för mycket kel och för lite snusk så på lördag natt kände jag mig riktigt deppig och då hade vi ett prat. Han förklarade exakt hur svårt han hade att tänka på sex när det var barn nära (och varför), och vi kom överens om att inga dejter med andra så tätt inpå i framtiden så slipper jag den oron. Kanske är det en dålig lösning, det handlar ju egentligen om en brist i mitt självförtroende. Och jag VILL verkligen inte begränsa honom. Men han tyckte verkligen inte att det var någon stor uppoffring. Dessutom är det en överenskommelse som kan omförhandlas och inget som är skrivet i sten.
 
E skrev just på instagram...

Han:
Ursäkta om jag är okänslig av mig men de råkar inte vara du som skickat brev hem till mig?
Måste fråga så jag kan utesluta de andra 😊

Jag: Jo

Han:
Ok! Redan skällt ut en person idag så tack då vet ja 😊😄

Alltså. Skälla ut en person för vad?? Detta gör mig nästan glad för att det inte blev vi.
 
... sätt nåt slags deadline tänker jag, "om det inte känns bättre för mig om x veckor får jag göra något åt det hela, tills dess släpper jag det och gillar läget". Det brukar göra att det känns lite lugnare, att veta att en förändring på ett eller annat sätt kommer.
Det här var bra för mig också! Jag grubblar för mycket, särskilt i perioder när vi knappt kan ses (som nu).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Måste ta och skriva av mig lite, samt vädja om råd från kloka bukare. Vet inte var jag ska börja i denna sörja..:P Träffade en trevlig...
2
Svar
28
· Visningar
4 958
Senast: yllva
·
Relationer Jag är en sådan användare som mest smyger runt och läser, men nu är det sen kväll och jag har ingen annan att bolla med så jag väljer...
Svar
13
· Visningar
1 644
Senast: Shoreline
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
2 871
Senast: Monstermom
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 024
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp