Dejtingtråden 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gårdagens dejt var ok. Jag var lite hostig och disträ och inte mitt bästa jag. Han var trevlig och söt, men blev lite spänt ibland även om vi hade mycket att prata om. Ingen fullträff alltså, men jag hade gett det en chans till. Han messade dock idag att han tyckte det räckte så här, (vilket jag misstänkt redan) så det blir det inget med. Ändå skönt med snabb ärlighet. Nu har jag haft två dejter i rad som inte lett vidare, så statistiskt sett borde nästa gå bra nu! :D

Håller med om skönt med snabb ärlighet.
----

Gällande mig och den jag träffade i torsdags har jag funderat och känner att nä, det kan räcka där för oss också. Han verkar tycka lika, han skrev o hörde så jag kom hem ordentligt, jag svarade och sen har vi inte skrivit mer så.

Men jag känner att hade jag velat ses igen så hade jag skrivit och frågat, inte väntat på att han skulle gjort det. Men kom som sagt fram till nä och han verkar känna lika.
 
Kanske beror på att jag nyligen flyttat, men fått flera matchningar sista dagarna, sen hur potentiella alla är återstår att se.

Men var på en promenaddejt igår, lite spontant. Jag var trött igår och hade spenderat större delen av dagen med att städa ur min gamla lägenhet och inte orkat fixa mig efter det, är ju lite lat av mig haha.

Det var väl en trevlig dejt, han visade tydligt att han var intresserad utan att det kändes för på, vissa kan väl göra det på mer smidiga vis. Blev tom lite hångel, vilket inte brukar hända på första dejten för mig :o.
Men hånglet var sådär, vad är grejen med mycket tunga?! 🙈
Får väl se om jag vill ses igen, han vill iaf.

Men ska på en annan dejt i eftermiddag.
 
Igår träffade jag arbetsnarkomanen igen. Vi skulle egentligen bara säga hej till varandra i typ 10 minuter för att jag inte trodde vi skulle hinna annat. Slutade med att jag var hemma hos honom i några timmar och åkte hem vid midnatt.

Men jag är förvirrad. Tycker väldigt mycket om honom efter de dejter vi haft hitintills. Jag har otroligt roligt i hans sällskap och han är en av få människor som jag upplever förstår mig. Vi är väldigt lika varandra på många sätt. Men så är det återigen det här med att han är så svår och otillgänglig pga jobbet. Vi har väldigt knapp konversation under dagarna och har hittills setts en gång i veckan. Jag märker på honom att han verkligen försöker och han pratar öppet om att han är nervös för att dejta och att det ska bli något fel. Vi har diskuterat lite lösningar för att kunna ses oftare så vi får se om det fungerar.
Knapp konversation under dagarna? Förväntar du dig att ni ska höras av under hela dagen?
 
Knapp konversation under dagarna? Förväntar du dig att ni ska höras av under hela dagen?

Borde jag inte förvänta mig att man ska hålla konversation mellan dejterna menar du?

Det är en uppriktig fråga eftersom jag är väldigt ovan med sånt här och absolut inte är någon duktig person på "sociala koder".
 
Borde jag inte förvänta mig att man ska hålla konversation mellan dejterna menar du?

Det är en uppriktig fråga eftersom jag är väldigt ovan med sånt här och absolut inte är någon duktig person på "sociala koder".

Nej det tycker jag inte att du ska.
Det är väldigt individuellt och finns inget rätt och fel där.
Vissa föredrar mycket kontakt, andra lite.
Jag tillhör dem som skriver väldigt mycket med både vänner och dejter, hade inte trivts med att träffa någon som bara vill höras ibland.
 
Nej det tycker jag inte att du ska.
Det är väldigt individuellt och finns inget rätt och fel där.
Vissa föredrar mycket kontakt, andra lite.
Jag tillhör dem som skriver väldigt mycket med både vänner och dejter, hade inte trivts med att träffa någon som bara vill höras ibland.

Intressant. Vi har ju diskuterat det lite och han har självt nämnt att han förstår att han är svår att konversera med eftersom han svarar så pass segt. Jag ska försöka att inte ta det personligt då och bara acceptera att det kanske är så just nu. :)
 
Intressant. Vi har ju diskuterat det lite och han har självt nämnt att han förstår att han är svår att konversera med eftersom han svarar så pass segt. Jag ska försöka att inte ta det personligt då och bara acceptera att det kanske är så just nu. :)
Samtidigt märker du säkert om ni umgås, om han sitter med telefonen i hand konstant eller inte :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Måste ta och skriva av mig lite, samt vädja om råd från kloka bukare. Vet inte var jag ska börja i denna sörja..:P Träffade en trevlig...
2
Svar
28
· Visningar
5 014
Senast: yllva
·
Relationer Jag är en sådan användare som mest smyger runt och läser, men nu är det sen kväll och jag har ingen annan att bolla med så jag väljer...
Svar
13
· Visningar
1 652
Senast: Shoreline
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
2 889
Senast: Monstermom
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 100
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp