Dejtingtråden 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förlåt, men han väljer själv, att ligga utan skydd (Ingen av oss tog upp det, jag visste inte att jag hade då)
Varför anklagar dom mig??
Fast jag tror att det är ofrånkomligt att bli sur på både sig själv och den andra om man blir smittad med något. Och han säger ju faktiskt det också - att han är sur på allt och alla, även på sig själv. Jag tycker inte att han anklagar dig.
 
Jag:
Om du hade varit så brydd om att inte få klamydia borde du använda kondom...

Och du har en väldigt tråkig attityd med tanke på att du har dig själv att skylla.

Han:
Öhm, alltså jag har ju inte skyllt på dig?
Alltså att du tycker att det inte är hela världen, och jag kan få gå runt och vara irriterad.

Jag:
Varsågod.

Han:
Tack.

Jag:
👍
 
Jag överlevde 😅
Jag hat bara hälsat på honom tidigare när jag jobbat, tycker alla vakterna ser likadana ut så inte funderat något över just honom.
Men det gjorde iaf att jag inte var så bekymrad över att träffa honom.

Han är helt jävla galen 😂
Mest intensiva människa jag träffat, fullt ös medvetslös. Men det var kul, har skrattat så jag har ont i hela ansiktet 😂
Vet inte om jag skulle palla med det där intensiva i längden men uppskattar att han är extremt rätt fram hela tiden. Kunde slappna av och vara mitt narurliga, något udda jag och känna att det verkligen uppskattades.
Han är totala motsatsen till V vilket var uppfriskande.
Vi kommer ses igen, antagligen på jobbet i morgon men även privat nästa vecka 😁
 
Jag tycker inte att det är anklagande. Jag tycker nog att det är mänskligt att bli irriterad på både en själv och den som smittat en. Om det var jag, och jag inte var kär i personen, skulle nog gnistan för att träffas igen ha slocknat.
Jag tänker snarare att det är passivt aggressivt att pysa ut det till den personen som har smittat en att man är irriterad över att ha blivit smittad. Det kan man väll hålla för sig själv.
 
Jag tycker inte att det är anklagande. Jag tycker nog att det är mänskligt att bli irriterad på både en själv och den som smittat en. Om det var jag, och jag inte var kär i personen, skulle nog gnistan för att träffas igen ha slocknat.

För mig hade den inte gjort det (tror jag)
Det som hänt innan mig spelar väl ingen roll?
 
Jag tycker inte att han gör det, men ... hon frågar ju varför han inte vill ses igen och då svarar han på det.
Håller helt med. Fråga inte om du inte vill veta och hann anklagade inte någon. Och alla anledningar eller ingen anledning är ok för att inte vilja ses eller vill folk öppna för att alla nekanden ska ifrågasättas eller behöva förklaras?
 
Det där låter helt horribelt, alla mina varningsklockor ringer. Kallar dig för fitta? Alltså så långt över gränsen att det finns inte. Och sen tycker han att DU ska säga ifrån när HAN beter sig illa. Alltså what? Varför lägger han det ansvaret på dig? Att bete sig som folk är ju ffs hans ansvar! Och att det blir en diskussion när du sen säger till om att han inte lyssnar (vilket han ju bett dig göra)?! Nä vet du vad, det där är så jävla manipulativt.

Det där är inte okej från hans sida och jag blir väldigt oroad av hans beteende. Ta hand om dig!
Tack för omtanken. Självklart inget jag kommer acceptera igen. Diskussionen var väll inte vad man normalt kallar diskussion å vi hade olika åsikter uran att vi pratade igenom det och en del annat.
Han behandlar mig väldigt bra i övrigt så han får en chans till på det ord fronten.
 
Håller helt med. Fråga inte om du inte vill veta och hann anklagade inte någon. Och alla anledningar eller ingen anledning är ok för att inte vilja ses eller vill folk öppna för att alla nekanden ska ifrågasättas eller behöva förklaras?

Jag blir bara irriterad för att han verkligen ville ses innan detta.

Och att män inte själva tar sitt ansvar, detta är som sagt inte första jag tappat nu, utan kanske den tredje...
 
Jag blir bara irriterad för att han verkligen ville ses innan detta.

Och att män inte själva tar sitt ansvar, detta är som sagt inte första jag tappat nu, utan kanske den tredje...

Hade en man som jag bara träffat nån enstaka gång (och alltså inte har några kärlekskänslor för) smittat mig med en könssjukdom, så hade jag nog också blivit irriterad och tappat sugen för att träffa honom igen och hade han specifikt frågat om varför jag inte ville ses efter att ha fått reda på att det inte blir mer än så, så hade jag talat om det för honom.

Frågar man om orsaken, så kan man få svar man inte vill ha liksom.
 
@pepp Jag förstår att du blir ledsen/besviken/irriterad, och det är självklart att det är lika mycket bådas ansvar att skydda sig! Jag tycker dock utifrån det du klistrat in här att han uttrycker sig vettigt och inte alls skuldbeläggande.

Det här med skydd och sjukdomar verkar vara svårt. Jag har varit med om att män blivit förbannade och/eller blockat mig för att jag frågat när de senast testade sig.... Och män som aldrig använder skydd men menar att de vet att de inte är smittade. När man frågar hur de kan veta att ingen av deras sexpartners (eller sexpartners sexpartners) är det blir svaret ""det är självklart, jag ligger väl inte med såna tjejer". :crazy: :mad: :wtf:

(Nej, jag ligger inte med såna män :p)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Måste ta och skriva av mig lite, samt vädja om råd från kloka bukare. Vet inte var jag ska börja i denna sörja..:P Träffade en trevlig...
2
Svar
28
· Visningar
4 953
Senast: yllva
·
Relationer Jag är en sådan användare som mest smyger runt och läser, men nu är det sen kväll och jag har ingen annan att bolla med så jag väljer...
Svar
13
· Visningar
1 643
Senast: Shoreline
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
2 867
Senast: Monstermom
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 011
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp