Dejtingtråden 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blir bara irriterad för att han verkligen ville ses innan detta.

Och att män inte själva tar sitt ansvar, detta är som sagt inte första jag tappat nu, utan kanske den tredje...

Jag tänker mest att du borde för din egen skull skydda dig bättre och inte ligga med nån som inte har kondom. Klamydia går ju över med penicillin, men kondylom är inte lika kul.
 
Jag måste ändå tala ut om dejten.
Skrev ikväll:
Okej, nu måste jag skriva.
Vi kommer inte ses igen va?

Han:
Nja just nu känns det inte som det. Hade tänkt höra av mig, men du hann före.

Jag:
(Gjorde tummen upp)

Han:
Men jag har din brödkavel här. Jag kan komma förbi med den nån dag?

Jag:
Nä det är lugnt.
Får jag fråga varför?

Han:
Jo men den ska du få tillbaka. Alltså jag är absolut inte sur eller nått sånt där, utan jag går just nu bara runt och är irriterad på allt och alla, även mig själv.

Jag:
Varför då?

Han:
Varför jag är irriterad? För att jag med största sannolikhet har fått klamydia
Han skriver ju att han är irriterad på sig själv för att han sannolikt har fått klamydia.

...och jag tycker nog att det det är ganska naturligt att man är irriterad på smittspridaren också.
 
Jag blir bara irriterad för att han verkligen ville ses innan detta.

Och att män inte själva tar sitt ansvar, detta är som sagt inte första jag tappat nu, utan kanske den tredje...
...fast du har ju uppenbarligen inte heller tagit ditt ansvar eftersom du blivit besmittad.
 
Han är så irriterad på sig själv att han inte längre vill träffa @pepp ?
Men alltså ... läser du alla inlägg om detta så tror jag du får den möjliga förklaringen till varför han inte vill träffas. Han säger att han är irriterad på sig själv och på alla andra och att han inte vill träffas igen, och vi är några som berättar att vi nog också hade tappat sugen inför den som smittat oss med något. Hur skulle någon här kunna få honom att ändra sig?
 
Men alltså ... läser du alla inlägg om detta så tror jag du får den möjliga förklaringen till varför han inte vill träffas. Han säger att han är irriterad på sig själv och på alla andra och att han inte vill träffas igen, och vi är några som berättar att vi nog också hade tappat sugen inför den som smittat oss med något. Hur skulle någon här kunna få honom att ändra sig?
Nej jag läser, men jag tycker inte som du. Jag tycker att det är rätt uppenbart att han är irriterad på @pepp för att hon smittat honom och för sig själv för att han låg med henne så han blev smittad. Att ni andra reagerar likadant och blir avtända av någon som talar om att de kan ha smittat er med en könssjukdom gör ju ingen förändring i det. Problemet för samhället är ju att man blir mindre benägen att berätta för sina partners att man smittat dom om reaktionen är att de tar avstånd.
 
Nej jag läser, men jag tycker inte som du. Jag tycker att det är rätt uppenbart att han är irriterad på @pepp för att hon smittat honom och för sig själv för att han låg med henne så han blev smittad. Att ni andra reagerar likadant och blir avtända av någon som talar om att de kan ha smittat er med en könssjukdom gör ju ingen förändring i det. Problemet för samhället är ju att man blir mindre benägen att berätta för sina partners att man smittat dom om reaktionen är att de tar avstånd.
Du behöver absolut inte tycka som jag, men jag tycker att du gjorde en fånig hårdragning av @tott s inlägg.

Om vi ska göra det här till ett samhällsproblem handlar det väl snarast om att klamydia sprids onödigt snabbt eftersom många inte inte använder kondom. Att vi skulle ta vårt samhälleliga ansvar genom att fortsätta ligga med de som smittar oss är inget jag ställer upp på.

Slut på det här spåret för min del.
 
Du behöver absolut inte tycka som jag, men jag tycker att du gjorde en fånig hårdragning av @tott s inlägg.

Om vi ska göra det här till ett samhällsproblem handlar det väl snarast om att klamydia sprids onödigt snabbt eftersom många inte inte använder kondom. Att vi skulle ta vårt samhälleliga ansvar genom att fortsätta ligga med de som smittar oss är inget jag ställer upp på.

Slut på det här spåret för min del.
Men om man nu är intresserad av en person och det visar sig att man blivit smittad av klamydia hur ska man då hantera den situationen om de flesta anser att det naturliga är att ta avstånd från en person som bär smitta och eventuellt kan ha smittat en? Jag tänker att det faktiskt är väldigt vanligt att man INTE berättar i den situationen eftersom det är stigmatiserat och uppenbarligen något som gör att andra inte vill fortsätta träffa en.
 
Problemet för samhället är ju att man blir mindre benägen att berätta för sina partners att man smittat dom om reaktionen är att de tar avstånd.

Någon man träffat några få gånger är knappast att betrakta som en partner 🙄

Ligger man med flera olika samtidigt/flera stycken under en kort period så bör man 1) skydda sig, 2) testa sig regelbundet och 3) upplysa de man ligger med om att man ligger med flera.

Har jag en kk som ligger med andra under tiden vi ses, så är det kondom som gäller alla gånger helt oavsett om han visar papper på att han är fri från könssjukdom när vi börjar ses, eftersom han ändå kan smittas av andra och deras smittor är inget jag vill ha.

Har jag en kk som säger sig inte ligga med andra än mig, visar papper på att han är frisk och han ändå skulle smitta mig med en könssjukdom, så innebär ju det att han ljuger för mig och att intresset för att ses då inte finns kvar är väl ganska självklart. Varför träffa nån för sex, som inte är ärlig liksom?

En fast partner är en helt annan sak än folk man "bara" ligger med.
 
Någon man träffat några få gånger är knappast att betrakta som en partner 🙄

Ligger man med flera olika samtidigt/flera stycken under en kort period så bör man 1) skydda sig, 2) testa sig regelbundet och 3) upplysa de man ligger med om att man ligger med flera.

Har jag en kk som ligger med andra under tiden vi ses, så är det kondom som gäller alla gånger helt oavsett om han visar papper på att han är fri från könssjukdom när vi börjar ses, eftersom han ändå kan smittas av andra och deras smittor är inget jag vill ha.

Har jag en kk som säger sig inte ligga med andra än mig, visar papper på att han är frisk och han ändå skulle smitta mig med en könssjukdom, så innebär ju det att han ljuger för mig och att intresset för att ses då inte finns kvar är väl ganska självklart. Varför träffa nån för sex, som inte är ärlig liksom?

En fast partner är en helt annan sak än folk man "bara" ligger med.
Så ett litet fördömande för att man smittat någon?
 
Nej? Det har jag ju inte så, men jag går inte runt och är irriterad och vill sluta träffa folk för det...
...fast det där måste väl var och en som drabbas få välja själv/reagera på som den gör. Känns onödigt att du irriterar dig på dem som väljer att "vända dig ryggen". Deras reaktion, deras ansvar och rättighet.
 
Blev nyfiken på hur dejtingvärlden ser ut numera så jag kollade om jag kunde komma in på mitt gamla HP-konto där jag träffade maken. All text och bild var raderat och kontot vilande men jag kunde glutta runt med det.
Blev livrädd. Är karlar i min ålder så förfallna? De såg ju minst 10 år äldre ut än vad de påstod sig vara :eek:
Många såg ut som arga kåkfarare. Bittra texter eller fåniga gymbilder.
Hann på den halvtimmen jag kikade runt få flirtar från "Volvoturbo", "Dreamboy", "Jagvillkramas" och "Sommaren_är_kort".:cautious:
Genomgående hobbys hos män i min region är segelbåt, golf eller raggarbil. Jag kommer inte sätta min fot på något av dessa ställen.

Jag raderade kontot helt.
 
...fast det där måste väl var och en som drabbas få välja själv/reagera på som den gör. Känns onödigt att du irriterar dig på dem som väljer att "vända dig ryggen". Deras reaktion, deras ansvar och rättighet.

Jo absolut.
Men blir ändå störd, men ja, tyckte han kunde sagt tidigare istället för att bara vara tyst.
Men, men, life goes on. Reagerar han så är han ju ändå inte rätt för mig (Plus kryddorna 😅 )
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Måste ta och skriva av mig lite, samt vädja om råd från kloka bukare. Vet inte var jag ska börja i denna sörja..:P Träffade en trevlig...
2
Svar
28
· Visningar
4 991
Senast: yllva
·
Relationer Jag är en sådan användare som mest smyger runt och läser, men nu är det sen kväll och jag har ingen annan att bolla med så jag väljer...
Svar
13
· Visningar
1 647
Senast: Shoreline
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
2 880
Senast: Monstermom
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 055
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp