Dejtingtråden 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Irriterad på allt och alla - t.o.m sig själv.
varför tycker du att han borde träffa @pepp? Varför får han inte välja själv?
Det är inte som att jag förbjuder honom att reagera. Jag tycker bara att det är trist när folk inte kan skilja på sak och person. Om man nu ligger med människor utan kondom, varför då bli irriterad på dom (och alla andra) för att man blir smittad? Jag tycker det är barnsligt och trist helt enkelt och de känslorna och tankarna har ju jag rätt till.
 
Apropå kondom, är jag den enda som tycker det är obekvämt att ha sex med kondom alltså rent fysiskt. Har testat både silikon och vanliga men det blir obekvämt och skavigt. För mig har det inte varit en bra lösning. Nu har jag inte ons utan har haft en begränsad mängd män och vid de första tillfällena har vi haft kondom men det är inte jättetrevligt.
 
Det är inte som att jag förbjuder honom att reagera. Jag tycker bara att det är trist när folk inte kan skilja på sak och person. Om man nu ligger med människor utan kondom, varför då bli irriterad på dom (och alla andra) för att man blir smittad? Jag tycker det är barnsligt och trist helt enkelt och de känslorna och tankarna har ju jag rätt till.
Precis som @pepp och hennes ex-ligg har.

...men, som sagt, jag förstår reaktionen av mannen/männen.
 
Apropå kondom, är jag den enda som tycker det är obekvämt att ha sex med kondom alltså rent fysiskt. Har testat både silikon och vanliga men det blir obekvämt och skavigt. För mig har det inte varit en bra lösning. Nu har jag inte ons utan har haft en begränsad mängd män och vid de första tillfällena har vi haft kondom men det är inte jättetrevligt.

Glidmedel.
 
Ja du tycker det är den enkla och enda lösningen...
Det finns ingen lösning. Människorna förändras ju inte för att man har kondom på sig, den barnsliga reaktionen kvarstår ju och dyker sannolikt upp i andra sammanhang istället. Kanske borde man snarast testa dom redan innan man träffar dom genom att låtsas att man smittat dom med en könssjukdom då får man ju ett facit på om de är värda att fortsätta träffa.
 
Fungerar inte, det är själva kondomen som skaver det blir liksom veck och sånt på den speciellt i den delen som är vid mynningen.

Längst ner på kuken menar du? Har inte upplevt det som ett problem, tycker glidmedel hjälper mot det mesta.

Vad gäller kondomer får man ju också testa sig fram tills man finner en sort man gillar.
 
Det finns ingen lösning. Människorna förändras ju inte för att man har kondom på sig, den barnsliga reaktionen kvarstår ju och dyker sannolikt upp i andra sammanhang istället. Kanske borde man snarast testa dom redan innan man träffar dom genom att låtsas att man smittat dom med en könssjukdom då får man ju ett facit på om de är värda att fortsätta träffa.

Vad är den barnsliga reaktionen?
Folk får väl välja och välja bort att ligga på vilka grunder som helst?

Så är reaktionen på en smitta nån sorts värdemätare?
 
Blev nyfiken på hur dejtingvärlden ser ut numera så jag kollade om jag kunde komma in på mitt gamla HP-konto där jag träffade maken. All text och bild var raderat och kontot vilande men jag kunde glutta runt med det.
Blev livrädd. Är karlar i min ålder så förfallna? De såg ju minst 10 år äldre ut än vad de påstod sig vara :eek:
Många såg ut som arga kåkfarare. Bittra texter eller fåniga gymbilder.
Hann på den halvtimmen jag kikade runt få flirtar från "Volvoturbo", "Dreamboy", "Jagvillkramas" och "Sommaren_är_kort".:cautious:
Genomgående hobbys hos män i min region är segelbåt, golf eller raggarbil. Jag kommer inte sätta min fot på något av dessa ställen.

Jag raderade kontot helt.
Många är ganska mjuka med sanningen när det kommer till åldern. Många damer man har tjatat med som inte ser ut att vara 40-50 snarare 60-70. inget jag är så intresserad av. Men jag är dum nog och svarar på 99% på alla som sickar mig ett meddelande. där emot är det kul när vissa inte tro mig att jag är 46! kan vara smiker men jag tar det.
 
Apropå kondom, är jag den enda som tycker det är obekvämt att ha sex med kondom alltså rent fysiskt. Har testat både silikon och vanliga men det blir obekvämt och skavigt. För mig har det inte varit en bra lösning. Nu har jag inte ons utan har haft en begränsad mängd män och vid de första tillfällena har vi haft kondom men det är inte jättetrevligt.
Jag tycker också det är obekvämt med kondom. Tror inte det är vecken i mitt fall utan friktionen. Glidmedel gör det lite bättre men utan kondom är helt klart bäst.
 
Många är ganska mjuka med sanningen när det kommer till åldern. Många damer man har tjatat med som inte ser ut att vara 40-50 snarare 60-70. inget jag är så intresserad av. Men jag är dum nog och svarar på 99% på alla som sickar mig ett meddelande. där emot är det kul när vissa inte tro mig att jag är 46! kan vara smiker men jag tar det.

Jag trodde folk hellre satte in gamla bilder där de var lite yngre och frächare. Om de typ är 46 så sätter de in en bild där de egentligen var 41. Jag tyckte det var så sist jag hängde på dejtingsidorna O_o
 
Jag trodde folk hellre satte in gamla bilder där de var lite yngre och frächare. Om de typ är 46 så sätter de in en bild där de egentligen var 41. Jag tyckte det var så sist jag hängde på dejtingsidorna O_o

Det där har jag extremt svårt att förstå. Det blir ju bara pinsamt sen när man ses. Bättre att bli utsållad pga utseendet på ett tidigt stadium i så fall än på själva daten.

Jag är snarare för nervös att mina bilder är alltför fördelaktiga så att den jag träffar blir besviken.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Måste ta och skriva av mig lite, samt vädja om råd från kloka bukare. Vet inte var jag ska börja i denna sörja..:P Träffade en trevlig...
2
Svar
28
· Visningar
4 991
Senast: yllva
·
Relationer Jag är en sådan användare som mest smyger runt och läser, men nu är det sen kväll och jag har ingen annan att bolla med så jag väljer...
Svar
13
· Visningar
1 647
Senast: Shoreline
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
2 881
Senast: Monstermom
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 055
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp