Dejtingtråden 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tråkigt att höra! Har följt ert förhållande sedan dag 1, typ, för jag kände då att du och jag var i samma sits på nåt sätt. Kommer inte mera ihåg vad likheterna var, men vet att jag tyckte det då.
Lycka till med allt som komma skall.

Tack!
Allt var som en dröm de tre första åren. Sen gifte vi oss 1 juni i fjol. Under hösten började han förändras och under vintern har han förvandlats till någon helt annan. Det har varit sorg, chock och panik att se sin älskade bli någon annan. En orimlig person som inte går att leva med. Jag förstår inte var alla de där fula sidorna kom ifrån men de har nog funnits där undertryckt hela tiden. Misstänker att hans ex sett dem före mig.
Jag har försökt kämpa för oss, att han ska ta hjälp osv men i stället är jag nu den hemska. Han är helt makalös på att vrida saker så han blir ett offer. Tillslut hoppade han isäng med en annan och tom angående det försöker han skuldbelägga mig att det hände.

Nu har jag, sonen, Skägget och katten flyttat till en jättetrevlig, stor etta i centrum. Vi mår jättebra! Jag har bytt jobb, sonen har massa kompisar och 200 m till skolan.

Så småningom hamnar jag väl i den här tråden igen ;)
 
Ja, referenser var något jag och andra singelkompisar diskuterade när vi dejtade, det hade varit så praktiskt.
Det sa jag för inte allt så länge sedan att ska jag ge mig in i en ny relation så ska jag fasiken ta referenser på snubben. Också haft en relation med någon som hävdat att de haft ”otur” och att dennes ex varit så konstiga, otrogna osv.. bullshit. Det visade sig vara den personen det var fel på och han som skapade dessa situationer, så numera är jag också en av alla hans ex som är dumma i huvudet, missförstått honom, felbehandlat honom och varit otrogen (vilket jag inte varit)
 
Hur går det för dig förresten? Träffar du fortf fd maken? Går det bra? Eller har jag inte häntgt med i svängarna? 😁

Nej, det funkade inte tyvärr, så vi håller det på en kompisnivå nu.

Har inte hunnit komma i gång och dejta igen än, det har varit så mycket med hästarna det senaste halvåret, så jag har inte ens laddat ner Tinder till min nya telefon. :p Men har en plan på att börja nu snart, när hästarna åkt på bete. :angel:

Funderar dock på om jag ska ge mig på en flytt till hösten, så jag kommer mest sannolikt inte leta något seriöst förhållande här hemma iaf. :)
 
Så... Eh. Den där mannen jag nämnde nyss (som klagade när jag inte skickad sms på arbetstid) dök upp när jag var ute med hundarna. Han var på väg hem från jobbet, fick syn på mig och kom fram för att prata lite. Och alltså. Jag känner ju igen det där beteendet. Han pratade, frågade om några saker jag sagt förra gången vi råkade mötas ute (för någon månad sedan) för att visa att han faktiskt lyssnar och kommer ihåg, började ge små komplimanger... Och jag vet att allt han gör enbart är för att han vill ligga. Han är inte, och kommer inte bli, intresserad av något annat än eventuellt någon typ av kk-relation som såklart ska vara helt på hans villkor och jag har inget som helst intresse av det, vilket jag också förklarat för honom väldigt tydligt. GAH.
:yuck:
 
Ny dejt igår, Musikcoolingen. Vi tog ett par öl.
Så skönt när den där känslan av omedelbar attraktion finns där, när det finns lite laddning som ger en go nervositet. Tycker också det är fascinerande hur det går till, att det kan vara så tydligt ibland, det måste vara nån ömsesidig subtil kroppsspråksgrej.
Vi hittade varann bra. Först pratade vi bara musik, sen gled vi in på personliga saker, och sen undrade han om jag ville ta en öl hemma hos honom och jag blev glad av hans förslag. Det blev annat än öl förstås. Jättemysig kille, bra kyssar, kelig, kommunikativ och bekräftande. Jag sov över hos honom, skulle till jobbet idag, men fast han var ledig och kunnat bara sova vidare så gick han upp halvsju och gick och köpte en massa frukost åt oss. Lite stelt på morgonen kanske, jag hade sovit dåligt. Men mysigt hejdåhångel och han skickade ett gulligt sms direkt när jag åkt.
Jag brukar inte hänga upp mig på detaljer, men nu har ett par väldigt fina bruna ögon fastnat på min näthinna. Blir spännande att se vad detta eventuellt kan bli för story! :)
 
Nej, det funkade inte tyvärr, så vi håller det på en kompisnivå nu.

Har inte hunnit komma i gång och dejta igen än, det har varit så mycket med hästarna det senaste halvåret, så jag har inte ens laddat ner Tinder till min nya telefon. :p Men har en plan på att börja nu snart, när hästarna åkt på bete. :angel:

Funderar dock på om jag ska ge mig på en flytt till hösten, så jag kommer mest sannolikt inte leta något seriöst förhållande här hemma iaf. :)

Ah, skönt att det lät "lätt" att avsluta igen iaf!

Till Skåne? 😁
 
Nu är jag snart igång med dejtandet efter 15 års fast förhållande.

Skapade en tinderprofil igår och har redan två dejter! En kille som är väldigt (för!) snygg och som bor i en stad en bit bort. Vi har bestämt vilken vecka vi ska ses och jag tänkte föreslå en öl i min grannstad. Om båda tycker det känns bra så tänkte jag att jag kan komma och hälsa på honom efter det.

Jag ska också träffa en tjej nästa vecka för en öl på stan. Jag har klargjort för henne att jag inte söker förhållande så hon vet det men ska förtydliga det för killen också så det inte blir konstigt.

Jag känner mig totalt vilse, jag kan inte alla oskrivna regler i dejtingvärlden, så det är ganska nervöst. Men, det är också så härligt att börja dejta, särskilt som det är helt kravlöst från min sida. Jag söker ingen ny livskamrat och har inga krav på en perfekt match på det sättet.
 
Nu är jag snart igång med dejtandet efter 15 års fast förhållande.

Skapade en tinderprofil igår och har redan två dejter! En kille som är väldigt (för!) snygg och som bor i en stad en bit bort. Vi har bestämt vilken vecka vi ska ses och jag tänkte föreslå en öl i min grannstad. Om båda tycker det känns bra så tänkte jag att jag kan komma och hälsa på honom efter det.

Jag ska också träffa en tjej nästa vecka för en öl på stan. Jag har klargjort för henne att jag inte söker förhållande så hon vet det men ska förtydliga det för killen också så det inte blir konstigt.

Jag känner mig totalt vilse, jag kan inte alla oskrivna regler i dejtingvärlden, så det är ganska nervöst. Men, det är också så härligt att börja dejta, särskilt som det är helt kravlöst från min sida. Jag söker ingen ny livskamrat och har inga krav på en perfekt match på det sättet.

Jag tycker inte det finns så mycket oskrivna regler faktiskt :)
Kul att det känns härligt 🤗
 
Tack!
Allt var som en dröm de tre första åren. Sen gifte vi oss 1 juni i fjol. Under hösten började han förändras och under vintern har han förvandlats till någon helt annan. Det har varit sorg, chock och panik att se sin älskade bli någon annan. En orimlig person som inte går att leva med. Jag förstår inte var alla de där fula sidorna kom ifrån men de har nog funnits där undertryckt hela tiden. Misstänker att hans ex sett dem före mig.
Jag har försökt kämpa för oss, att han ska ta hjälp osv men i stället är jag nu den hemska. Han är helt makalös på att vrida saker så han blir ett offer. Tillslut hoppade han isäng med en annan och tom angående det försöker han skuldbelägga mig att det hände.

Nu har jag, sonen, Skägget och katten flyttat till en jättetrevlig, stor etta i centrum. Vi mår jättebra! Jag har bytt jobb, sonen har massa kompisar och 200 m till skolan.

Så småningom hamnar jag väl i den här tråden igen ;)
Gud så sjukt. Vilken mardröm att någon man älskar bara förvandlas. Så skönt att du har tagit dig därifrån.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Måste ta och skriva av mig lite, samt vädja om råd från kloka bukare. Vet inte var jag ska börja i denna sörja..:P Träffade en trevlig...
2
Svar
28
· Visningar
4 927
Senast: yllva
·
Relationer Jag är en sådan användare som mest smyger runt och läser, men nu är det sen kväll och jag har ingen annan att bolla med så jag väljer...
Svar
13
· Visningar
1 637
Senast: Shoreline
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
2 858
Senast: Monstermom
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 978
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp