Dejtingtråden 25!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror inte att Ingenjören är den som brukar skriva så mkt, så "small talk" är nog inte hans grej ... :D Sen är jag ju en sån otålig jäkel också som hatar att inte veta vad som händer. Men jag tänker, är det för snabbt inpå att skriva ikväll och typ tacka för dejten och föreslå en till dejt? Jag tänker att jag kan dra med honom ut och fågelskåda någon gång den kommande veckan :p Frågade honom i morse om han ville ses igen och det ville han :)
 
Men på riktigt, ska man känna sig hedrad eller typ tacksam av att någon vill sätta på en bara för att de är yngre än en själv :confused:
Jag avskyr ordet MILF. Ser det inte alls som en komplimang för att jag är "välbevarad" :mad::wtf:
Jag hade nog inte känt mig hedrad, visst är åldern bara en siffra men vill ju helst att folk ska attraheras av mig och inte att jag är äldre.. Och jag hade då inte sett ordet milf som en komplimang heller O_o :wtf:


Nej, jag kände samma sak. Min spontana reaktion var nog "Finn Fem Fel". Han är väldigt mycket yngre, han tror att jag kommer att bli intresserad om jag bara ser en bild, han kallar mig för MILF, han använder Kik och hans användarnamn där vägde inte upp någon av hans andra nackdelar.
Stumpelumpan, du har en grym uppförsbacke framför dig. :D

Ska fråga om hans pappa är het och singel.
 
Alla män som säger att de "tänder på åldersskillnaden" går bort direkt för min del. Jag vill vara intressant för den jag är och inte för att jag har en viss ålder.

Fattar inte att så många på riktigt verkar tro att det är en komplimang när de säger så :confused:
 
Nej, jag kände samma sak. Min spontana reaktion var nog "Finn Fem Fel". Han är väldigt mycket yngre, han tror att jag kommer att bli intresserad om jag bara ser en bild, han kallar mig för MILF, han använder Kik och hans användarnamn där vägde inte upp någon av hans andra nackdelar.
Stumpelumpan, du har en grym uppförsbacke framför dig. :D

Ska fråga om hans pappa är het och singel.
Min A kan säga saker i stil med "du är ju väldigt fast i hullet för att vara 40" :D:devil:, men det är ju när vi käftar som värst och han vet att jag biter ifrån minst lika bra. Och han skulle liksom aldrig få för sig att säga något sånt på allvar. Det är ju galet sunkigt.
 
Jag fick svar från Hästkuken!

"Nej e ny..." på frågan om han någonsin hade lyckats träffa en tjej på HP.

Jag svarade:

"Åh fasen. Jamen lycka till då, något säger mig att du kommer göra stor succé hos damerna här ;)"

Han har inte läst det än. Jag väntar med spänning, det känns som att vi har något riktigt seriöst på gång! Romeo & Julia, William & Kate och nu Hästkuken & Milfen :love:
 
Smyger lite försiktigt in i dejtingtråden... Dejtar inte, egentligen, men vill nog börja tror jag. Behöver lite hjälp - var extremt länge sedan. Var börjar jag? Är det Tinder som är grejen? Känns som om det var i slutet av 1800-talet jag dejtade senast....

Har ett rätt långt äktenskap bakom mig, det avslutades samtidigt som jag inledde en ny relation för några år sedan, den relationen (som skulle kunna fylla en bok med alla sina förvecklingar) är över nu och jag är singel. 48-årig kvinna som är intresserad av män - hur gör jag, var börjar jag? Please help!
 
Smyger lite försiktigt in i dejtingtråden... Dejtar inte, egentligen, men vill nog börja tror jag. Behöver lite hjälp - var extremt länge sedan. Var börjar jag? Är det Tinder som är grejen? Känns som om det var i slutet av 1800-talet jag dejtade senast....

Har ett rätt långt äktenskap bakom mig, det avslutades samtidigt som jag inledde en ny relation för några år sedan, den relationen (som skulle kunna fylla en bok med alla sina förvecklingar) är över nu och jag är singel. 48-årig kvinna som är intresserad av män - hur gör jag, var börjar jag? Please help!

Förra gången jag var singel var jag på Happypankake och Mötesplatsen. HP var ok då och jag träffade min man där (skiljer mig nu) Mötesplatsen var stendött.
Nu 5 år senare (jag är 46) tyckte jag HP hade förändrats. Mer bittra karlar och rätt sunkiga, iaf i min ålder. Så jag testar nu Tinder. Tycker att nivån på männen är bättre, kanske för att utbudet är större?
Lite störande att så många saknar profiltext men jag har lajkat och matchat med några sånna med och det har varit trevliga män ändå. Så nu sveper jag höger på allt jag finner attraktivt :D
 
Smyger lite försiktigt in i dejtingtråden... Dejtar inte, egentligen, men vill nog börja tror jag. Behöver lite hjälp - var extremt länge sedan. Var börjar jag? Är det Tinder som är grejen? Känns som om det var i slutet av 1800-talet jag dejtade senast....

Har ett rätt långt äktenskap bakom mig, det avslutades samtidigt som jag inledde en ny relation för några år sedan, den relationen (som skulle kunna fylla en bok med alla sina förvecklingar) är över nu och jag är singel. 48-årig kvinna som är intresserad av män - hur gör jag, var börjar jag? Please help!

Enda jag har koll på är Tinder och det gillar jag pga enbart om båda två tryckt gilla så kan man prata med varandra och man kan inte skicka bilder där. Det känns trevligast för mig! Och tar man vara bort din matchning så försvinner konversationen hos båda och man kan inte bli kontaktad av den personen där längre (om den inte kommer upp i flödet igen o båda väljer gilla igen).
 
Jag tror inte att Ingenjören är den som brukar skriva så mkt, så "small talk" är nog inte hans grej ... :D Sen är jag ju en sån otålig jäkel också som hatar att inte veta vad som händer. Men jag tänker, är det för snabbt inpå att skriva ikväll och typ tacka för dejten och föreslå en till dejt? Jag tänker att jag kan dra med honom ut och fågelskåda någon gång den kommande veckan :p Frågade honom i morse om han ville ses igen och det ville han :)

Åh, det där bitterljuva problemet...^^. Usch, så svårt såntdär... har du hört av dig ännu?
 
Jag tror inte att Ingenjören är den som brukar skriva så mkt, så "small talk" är nog inte hans grej ... :D Sen är jag ju en sån otålig jäkel också som hatar att inte veta vad som händer. Men jag tänker, är det för snabbt inpå att skriva ikväll och typ tacka för dejten och föreslå en till dejt? Jag tänker att jag kan dra med honom ut och fågelskåda någon gång den kommande veckan :p Frågade honom i morse om han ville ses igen och det ville han :)

Jag hade hört av mig om jag varit du. Men jag orkar inte heller tänka på om jag är för påstridig eller inte, vill de ses vill dom, annars inte!
 
Ska man bara liggande spelar det mig Ingen roll om vad man attraheras av. Men jag har aldrig varit med om man så explicit uttalar det när det kommer till lösa förbindelser. Om nån gått igång på mina fötter, knäskålar eller mitt briljanta intellekt har jag ingen aning om. Det har mest handlat om att konstatera ömsesidig attraktion och sen är det klart.
Är folk sådär oerhört detaljerade numer? Jag har inte legat runt på ett tag:D
 
2,5 timmes fikande med Musikern.
Han var jättefin! Både att se på och att prata med. Vi hade lika lätt att konversera irl som vi haft när vi chattat. Och jag skrattade flera gånger så tårarna rann. Han känns absolut som en Voffkille. Den första som jag dejtat hittills som jag känt ett klick både fysiskt och mentalt.
När vi skulle skiljas åt fick jag en lång, och riktigt mysig kram och så sa han att han ville träffa mig igen. Jag blev jättelättad och glad :p
Körde hem med ett brett flin :D
 
Fick svar! Han tackade också för dejten och skrev att han absolut vill följa med och fågelskåda (ojoj han vet nog inte riktigt hur mkt av en nörd jag är :angel:)! Han ska börja på ett nytt jobb på måndag så han vet inte riktigt hur hans schema ser ut, men vi sa tisdag preliminärt i alla fall! :) Längtar redan :D
 
2,5 timmes fikande med Musikern.
Han var jättefin! Både att se på och att prata med. Vi hade lika lätt att konversera irl som vi haft när vi chattat. Och jag skrattade flera gånger så tårarna rann. Han känns absolut som en Voffkille. Den första som jag dejtat hittills som jag känt ett klick både fysiskt och mentalt.
När vi skulle skiljas åt fick jag en lång, och riktigt mysig kram och så sa han att han ville träffa mig igen. Jag blev jättelättad och glad :p
Körde hem med ett brett flin :D

Kanske blir mys nästa gång då! 🤗
 
Kanske blir mys nästa gång då! 🤗

Men för faaan, skärp dig :laugh:

All heder till denna man som inte har gjort några sexuella anspelningar varken i skrift eller ikväll. Ingen fööör lång kram eller "passa på" att vara nära lite extra på nått vis utan flirtade snyggt och lagom med ögonkontakt och humor.
I tre veckor har vi konverserat och han har aldrig naggat på någon gräns :up:
 
Hallå en till fråga gänget, hur vanligt är det att man skriver mycket med dejten mellan dejterna? :confused: Jag har alltid tänkt att det är vanligt, att så ska det vara, annars är han inte intresserad... typ :D Men nu med Ingenjören så är det ju verkligen inget snack mellan gångerna verkar det som. Vi snackade lite på tinder i fredags, sen var det dejt dagen efter, sen hördes vi av på söndagen och bestämde dejten som var igår då. Jag hörde av mig innan och frågade om vilken pasta som skulle passa bäst. Sen dejt. Nu idag - bestämma nästa dejt. Vi bestämmer tisdag. Och ja ... det är det. Nu sa jag godnatt och typ "vi hörs av på måndag då" :rofl::confused: Och det är inte mig emot! Men hur brukar ni göra? :o

Mvh nojig själ.
 
Hallå en till fråga gänget, hur vanligt är det att man skriver mycket med dejten mellan dejterna? :confused: Jag har alltid tänkt att det är vanligt, att så ska det vara, annars är han inte intresserad... typ :D Men nu med Ingenjören så är det ju verkligen inget snack mellan gångerna verkar det som. Vi snackade lite på tinder i fredags, sen var det dejt dagen efter, sen hördes vi av på söndagen och bestämde dejten som var igår då. Jag hörde av mig innan och frågade om vilken pasta som skulle passa bäst. Sen dejt. Nu idag - bestämma nästa dejt. Vi bestämmer tisdag. Och ja ... det är det. Nu sa jag godnatt och typ "vi hörs av på måndag då" :rofl::confused: Och det är inte mig emot! Men hur brukar ni göra? :o

Mvh nojig själ.
Jag pallar inte att inte ha kontakt. Jag trivs med att det skrivs lite varje dag. Eller att man hörs på telefon. Jag gillar inte alls att man inte hörs mellan varven, det passar inte mig. :)

Det är nästan på gränsen till för lite då och då med han jag träffar nu. Men jag vet att han kan ha svårt med messande. Men det är inte alltid det är för lite. Vet inte. Får kanske snacka med honom om det.
 
Hallå en till fråga gänget, hur vanligt är det att man skriver mycket med dejten mellan dejterna? :confused: Jag har alltid tänkt att det är vanligt, att så ska det vara, annars är han inte intresserad... typ :D Men nu med Ingenjören så är det ju verkligen inget snack mellan gångerna verkar det som. Vi snackade lite på tinder i fredags, sen var det dejt dagen efter, sen hördes vi av på söndagen och bestämde dejten som var igår då. Jag hörde av mig innan och frågade om vilken pasta som skulle passa bäst. Sen dejt. Nu idag - bestämma nästa dejt. Vi bestämmer tisdag. Och ja ... det är det. Nu sa jag godnatt och typ "vi hörs av på måndag då" :rofl::confused: Och det är inte mig emot! Men hur brukar ni göra? :o

Mvh nojig själ.

Jag hors inte sadar jattemycket - iborjan kanner man ju inte varandra sa bra, sa da umgas jag hellre pa riktigt och haller chattandet till ett minimum. Tycker man maste kanna nagon hyfsat bra for att fa meningsfullt chattande.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 908
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 709
Senast: Badger
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 153
Senast: Whoever
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 630
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp