Dejtingtråden 25!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är jobbigt nu, väldigt. I princip alla mina andra vänner är i förhållanden.
Tidigare har jag ju umgåtts med S eller N som faktiskt har tid över för mig.

Men imorgon ska jag iallafall se bio med min riktiga bästis, och bjuda henne på middag :)
Är mest orolig för helgen.

Känner igen mig i det där med att vara orolig för helgen när alla andra är i förhållanden ❤️

Har du någon kompis eller kanske syskon som inte umgås med det här gänget som du kan boka in dig med på lördag?
 
Det kan ju även i all välmening vara en tanke att lära klara sig själv en helg utan massa umgänge och alkohol istället för att fortsätta så att säga vara beroende av detta.

Brukar inte ha några problem med att vara ensam.
Men just nu känns det inte så kul bara.
 
Känner igen mig i det där med att vara orolig för helgen när alla andra är i förhållanden ❤

Har du någon kompis eller kanske syskon som inte umgås med det här gänget som du kan boka in dig med på lördag?

Min syster bor i Stockholm och vi har usel kontakt.
Har andra vänner, men som ofta är uppbokade på annat.
Lille hund kommer iallafall :heart
 
Vi har varit så bra gäng också, det var nog roligaste tiden i mitt liv.

Hej Pepp!

Här kommer jag och ger mina två cent, liksom. Utifrån vad du skriver på Buke, så har du säkert haft roligt men din umgängeskrets verkar i (åtminstone i delar) vara rätt giftig för dig. Hoppas att du nu lyckas plocka bort två element som egentligen inte alls får dig att må bra, eller ger dig vad du behöver, och att du i slutändan hittar en tryggare och hälsosammare umgängesgrund.

Lycka till!
 
Blir så frustrerad på G.. Och så är jag orolig över hela situationen och vad vi pratar om. Vi snackar dagligen, hela dagarna, men allt som ofta glider samtalet in på sex vilket jag börjat tröttna lite på. Vi har en grej där vi ställer frågor till varandra, jag frågar om hans inställning till julen och så snackar vi lite om det och frågan jag får tillbaka handlar om sex. Igen. Sen här om dagen skrev han såhär: " Hmm osäker vad det är mellan oss om jag skall vara ärlig 😅 tycker om o trivs med det hela och har bara funderat vart det är på väg o lite vad jag o du vill ^^" och så vips byter han ämne utan att jag har en chans att fortsätta på ämnet.
Antar att det här är ännu en grej som kommer hamna i KK-facket trots mina försök att få det därifrån.. Verkar ju uppenbart inte vara värd annat.

Lite spin-off på ditt inlägg, menar alltså inte att skriva dig (eller någon annan) på näsan men jag känner bara att jag måste dela ett, för mig, nytt synsätt på problemet du beskriver ovan:
Istället för att lägga denna oerhört stora mängd energi på att fundera över vad någon annan vill, visa vad du vill! Dels flyttar man fokus från den andres vilja till sin egen (= mer makt över sitt eget liv) och dels blir det snabbt ganska tydligt om ens egen och den andres vilja faktiskt inte stämmer överens. Dvs man behöver inte fundera lika mycket.

Jag tycker också att det här är jättesvårt men tycker att det här med att hela tiden utgå från min egen vilja har gjort det lättare.
 
Nu är det bokat! S kommer hit 3 veckor över jul och nyår :love: :love: :love: :love: Julen har alltid varit så himla viktig för mig så det känns helt fantastiskt att kunna fira tillsammans. Och 3 veckor dessutom, mer tid än vi spenderat ihop totalt än så länge! :love:
 
Känner igen mig i det där med att vara orolig för helgen när alla andra är i förhållanden ❤

Har du någon kompis eller kanske syskon som inte umgås med det här gänget som du kan boka in dig med på lördag?
Det är inte roligt att vara ensam, men jag tror att alla borde lära sig att vara bara för sig själv - även på helger. Det är viktigt att kunna trivas i sitt eget sällskap också så man inte är så beroende av andra.

Det här ärr ett inlägg till både dig och @pepp ...och alla andra.
 
Blir så frustrerad på G.. Och så är jag orolig över hela situationen och vad vi pratar om. Vi snackar dagligen, hela dagarna, men allt som ofta glider samtalet in på sex vilket jag börjat tröttna lite på. Vi har en grej där vi ställer frågor till varandra, jag frågar om hans inställning till julen och så snackar vi lite om det och frågan jag får tillbaka handlar om sex. Igen. Sen här om dagen skrev han såhär: " Hmm osäker vad det är mellan oss om jag skall vara ärlig 😅 tycker om o trivs med det hela och har bara funderat vart det är på väg o lite vad jag o du vill ^^" och så vips byter han ämne utan att jag har en chans att fortsätta på ämnet.
Antar att det här är ännu en grej som kommer hamna i KK-facket trots mina försök att få det därifrån.. Verkar ju uppenbart inte vara värd annat.
Jag tänker att det kanske är värt att lyfta det?

Och jo. Du är värd annat!
 
Lite spin-off på ditt inlägg, menar alltså inte att skriva dig (eller någon annan) på näsan men jag känner bara att jag måste dela ett, för mig, nytt synsätt på problemet du beskriver ovan:
Istället för att lägga denna oerhört stora mängd energi på att fundera över vad någon annan vill, visa vad du vill! Dels flyttar man fokus från den andres vilja till sin egen (= mer makt över sitt eget liv) och dels blir det snabbt ganska tydligt om ens egen och den andres vilja faktiskt inte stämmer överens. Dvs man behöver inte fundera lika mycket.

Jag tycker också att det här är jättesvårt men tycker att det här med att hela tiden utgå från min egen vilja har gjort det lättare.
Dessutom @Masqueradee klart du är värd mer! Om du nu så tydligt känner att ni vill olika saker så är det kanske läge att avsluta och leta efter något annat?
Tycker inte jag gör annat än visar vad jag vill. Det är alltid jag som leder in samtalsämnet på "oss", aldrig jag som initierar sexrelaterade frågor, jag som frågar när vi ska ses osv. Får se hur det blir efter helgen när han kommer hit och vi kommer umgås utan möjlighet att ha sex med varandra.
 
Du litar inte på honom för att han står på din sida? Eller av något annat skäl?

Av det jag kunnat läsa mig till här i tråden, verkar F vara en vettig, normal och pålitlig människa. Till skillnad från N och S då...

Nä precis. Eftersom alla andra väljer att ta S och N parti.
Jag hör ju själv hur detta låter :D :D
Men jag är väldigt tacksam att F funnits här.
 
Nä precis. Eftersom alla andra väljer att ta S och N parti.
Jag hör ju själv hur detta låter :D :D
Men jag är väldigt tacksam att F funnits här.

Var glad att du har F! Han har uppenbarligen sett hur dåligt du mått av händelserna med N och S, och valt att ta ditt parti och stå på din sida. Dissa honom inte för det - inse att det är HAN som är den pålitlige, inte de andra!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 569
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 696
Senast: Badger
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 077
Senast: Whoever
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 600
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Annonsera mera VII
  • Magsår eller kolik?

Omröstningar

Tillbaka
Upp