Dejtingtråden 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja just ja, när du säger det så fick jag in en hel del göteborgare en period (fast jag bor mer åt Stockholmshållet). Men då var det liksom en hel hög i samma veva. Nu fick jag in en karl från norraste delen av landet.

Kanske var i samma veva? För mig var det nästan uteslutande Stockholm med omnejd, så jag gav upp.
Får se om jag ska ge mig på Tinder igen om några veckor. Det verkar ju inte gå så bra med Musikern :(
Men jag får smälta detta lite först.
 
Män på dejtingsajter 🤦‍♀️
Finns det NÅN som blir lite sugen på en sån här karl?!

Screenshot_20191209_111018.jpg
 
Jag tror (kan absolut ha fel) att han menar att han inte är snäll i sängen utan mer åt det hårdare hållet.
Jag har i alla fall svårt att tolka det på något annat sätt?

Spontant känner jag att om det är någonstans en karl ska vara snäll och skön så är det just i sängen.
Jo jag antar att han menar att han gillar att dominera? Men oskön vill man ju knappast vara ändå antar jag? Men låter som en sådan man ska passa sig för oavsett, om han nu inte ens är tillräckligt insatt för att använda rätt vokabulär kan det ju bli väldigt fel.
 
Jag tror (kan absolut ha fel) att han menar att han inte är snäll i sängen utan mer åt det hårdare hållet.
Jag har i alla fall svårt att tolka det på något annat sätt?

Spontant känner jag att om det är någonstans en karl ska vara snäll och skön så är det just i sängen.
Och så den vidriga idén om att hårda tag i sängen "inte är snällt", att det är den som är hårdhänt som ska tillfredsställas på bekostnad av den som blir "utsatt".

Jag har aldrig stött på så mycket omtanke och insikt i samtycke som inom (välhanterad) BDSM!
 
Förstår dig.

Själv har jag haft en taskig magkänsla och stört mig på att Musikern reagerade så som han gjorde över att exet med barn hade varit förbi igår när jag var där.
Jag frågade i kväll hur han mådde och det var väl sådär. Känner att han verkar inte redo att dejta eftersom han blir så berörd.
Så jag har sagt att jag tycker mycket om honom och om han vill så vill jag ses när han har landat i sina tankar, om han då vill.
Jag kommer inte höra av mig mer. Låter det vara upp till honom att ta en eventuell vidare kontakt.

Det gör ont.

Åh, jag förstår att det gör ont. Jag vet hur det känns. Den där osäkerheten är så otroligt jobbig.
 
Åh, jag förstår att det gör ont. Jag vet hur det känns. Den där osäkerheten är så otroligt jobbig.

Sitter på händerna för att inte skicka ett litet "Hej" för att starta en kontakt.
Vi brukar skicka ett godnatt eller godmorgon eller höras lite under dagen på chatten. Men det har varit helt tyst sen i går kväll. Vi båda loggar in och ut...men det är tyst.
Fuck!
 
Sitter på händerna för att inte skicka ett litet "Hej" för att starta en kontakt.
Vi brukar skicka ett godnatt eller godmorgon eller höras lite under dagen på chatten. Men det har varit helt tyst sen i går kväll. Vi båda loggar in och ut...men det är tyst.
Fuck!

Ta det här på rätt sätt men.... det bästa är kanske om ni går vidare åt var sitt håll? För dig tänker jag. Du förtjänar någon som finns där för dig, prioriterar dig och som inte får dig att känna osäkerhet. Jag menar det inte som kritik mot honom, han verkar vara en bra person, men tiden är kanske fel för honom just nu.
 
Sitter på händerna för att inte skicka ett litet "Hej" för att starta en kontakt.
Vi brukar skicka ett godnatt eller godmorgon eller höras lite under dagen på chatten. Men det har varit helt tyst sen i går kväll. Vi båda loggar in och ut...men det är tyst.
Fuck!
En tanke? Är du beredd att vänta på honom?
Kanske är han värd att ha kontakt med även om det "bara" blir vänskap?

Jag höll som ni vet kontakt med R även genom värsta stormarna i somras. Det kostade mig en del frustration men har lett till en jättestark vänskap utöver den romantiska relationen. Att jag stod kvar när han stormade ledde till att han litar på mig idag, att vi har hjälp av varandra att hantera motgångar och att jag lärt mig oerhört mycket om både honom och mig som gör relation ännu starkare.

Jag hade absolut skickat "god morgon" precis som vanligt. Den kontakten kanske är en stor hjälp för honom när han hanterar sitt X. Kvarstående känslorester från en annan relation betyder ju inte att det kan finnas starka känslor i en ny relation!
 
Ta det här på rätt sätt men.... det bästa är kanske om ni går vidare åt var sitt håll? För dig tänker jag. Du förtjänar någon som finns där för dig, prioriterar dig och som inte får dig att känna osäkerhet. Jag menar det inte som kritik mot honom, han verkar vara en bra person, men tiden är kanske fel för honom just nu.
Det är så jag också tänker. Lustigt, när jag äntligen hittar en man med känslor och empati så är han otroligt nog mer emotionell än mig. Trodde inte att det var möjligt.🙄 Faktum är att han och jag är sjukt lika. Men jag har gjort den resan med ex och barn som han gör nu och vet att man kommer hel ur det och det gör barn och ex också. Så även om jag är nyseparerad igen så var det lätt för mig att släppa och gå vidare (sen hjälpte det ju att maken var ett aschle)
 
En tanke? Är du beredd att vänta på honom?
Kanske är han värd att ha kontakt med även om det "bara" blir vänskap?

Jag höll som ni vet kontakt med R även genom värsta stormarna i somras. Det kostade mig en del frustration men har lett till en jättestark vänskap utöver den romantiska relationen. Att jag stod kvar när han stormade ledde till att han litar på mig idag, att vi har hjälp av varandra att hantera motgångar och att jag lärt mig oerhört mycket om både honom och mig som gör relation ännu starkare.

Jag hade absolut skickat "god morgon" precis som vanligt. Den kontakten kanske är en stor hjälp för honom när han hanterar sitt X. Kvarstående känslorester från en annan relation betyder ju inte att det kan finnas starka känslor i en ny relation!
Vet ej. Just nu i skrivandes stund så har jag inget sug alls för att ge mig ut på dejtingmarknaden iaf så jag kommer inte rusa vidare på det sättet. Jag kommer väl inte direkt vänta på honom men skulle det bli så att vi har kontakt så får jag ta det därifrån. Men jag vill inte vara för "på". Jag tycker det är svårt i det här läget att finnas där utan att det kan tolkas som att jag har en agenda med kontakten. Han vet att jag tycker väldigt mycket om honom och att vi har någon form av känslor för varandra är uppenbart, vilka känslor är dock oklart. Jag är väl rädd att han ska känna sig stressad/pressad om jag hör av mig.
 
Det är så jag också tänker. Lustigt, när jag äntligen hittar en man med känslor och empati så är han otroligt nog mer emotionell än mig. Trodde inte att det var möjligt.🙄 Faktum är att han och jag är sjukt lika. Men jag har gjort den resan med ex och barn som han gör nu och vet att man kommer hel ur det och det gör barn och ex också. Så även om jag är nyseparerad igen så var det lätt för mig att släppa och gå vidare (sen hjälpte det ju att maken var ett aschle)

Jag tror att det kan skilja sig väldigt mycket mellan hur lång tid det tar att komma ut i ett stycke på andra sidan. En nära vän till mig separerade i början av sommaren och träffade en ny partner nästan direkt. Det blev snabbt ganska seriöst, hen träffade partnerns barn, de åkte utomlands tillsammans och träffades oftast hela hens barnlediga helger. Nu för en vecka sedan kraschade min vän och insåg att hen inte kommit över sitt ex och behöver vara själv och läka.

Exet däremot gick vidare i livet direkt efter separationen och har inte tittat tillbaka en sekund.
 
Jag tror att det kan skilja sig väldigt mycket mellan hur lång tid det tar att komma ut i ett stycke på andra sidan. En nära vän till mig separerade i början av sommaren och träffade en ny partner nästan direkt. Det blev snabbt ganska seriöst, hen träffade partnerns barn, de åkte utomlands tillsammans och träffades oftast hela hens barnlediga helger. Nu för en vecka sedan kraschade min vän och insåg att hen inte kommit över sitt ex och behöver vara själv och läka.

Exet däremot gick vidare i livet direkt efter separationen och har inte tittat tillbaka en sekund.
Jag tänker att det inte nödvändigtvis behöver vara exet som man saknar utan det är ju en sorg att familjerelationen rämnade.
 
Jag tror att det kan skilja sig väldigt mycket mellan hur lång tid det tar att komma ut i ett stycke på andra sidan. En nära vän till mig separerade i början av sommaren och träffade en ny partner nästan direkt. Det blev snabbt ganska seriöst, hen träffade partnerns barn, de åkte utomlands tillsammans och träffades oftast hela hens barnlediga helger. Nu för en vecka sedan kraschade min vän och insåg att hen inte kommit över sitt ex och behöver vara själv och läka.

Exet däremot gick vidare i livet direkt efter separationen och har inte tittat tillbaka en sekund.

Jag klandrar inte honom ett dugg för mixade känslor utan har all förståelse. Det tog mig tid att landa efter jag lämnat sonens far. Det var en stor omställning i livet. Många år ihop (lika många som han och exet) barn i samma ålder, även jag hade ett hus jag lämnade bakom mig och det fanns ett företag inblandat. Jag fattar hela hans känsla. Jag fattar att han saknar tvåsamheten som jag gjorde (vi pratade om detta i helgen, han söker ny tvåsamhet) men samtidig brottas med frågor om det man lämnat.

Men även om jag förstår, tycker massor om honom och är övertygad om att han är en av de få good guys så kan jag inte hänga upp mig för mycket på att vänta och se.....

Tänker på det som @Migo var inne på, att det kan vara bra med viss kontakt och att känslor kan finnas på flera håll.
Jag får försöka känna av situationen och se om jag kan figgurera lite i utkanten ett tag utan att såra mig själv.
 
Jag klandrar inte honom ett dugg för mixade känslor utan har all förståelse. Det tog mig tid att landa efter jag lämnat sonens far. Det var en stor omställning i livet. Många år ihop (lika många som han och exet) barn i samma ålder, även jag hade ett hus jag lämnade bakom mig och det fanns ett företag inblandat. Jag fattar hela hans känsla. Jag fattar att han saknar tvåsamheten som jag gjorde (vi pratade om detta i helgen, han söker ny tvåsamhet) men samtidig brottas med frågor om det man lämnat.

Men även om jag förstår, tycker massor om honom och är övertygad om att han är en av de få good guys så kan jag inte hänga upp mig för mycket på att vänta och se.....

Tänker på det som @Migo var inne på, att det kan vara bra med viss kontakt och att känslor kan finnas på flera håll.
Jag får försöka känna av situationen och se om jag kan figgurera lite i utkanten ett tag utan att såra mig själv.
Vet du/ vill du berätta hur längesedan det är de gick isär?
 
Jag känner mig duktig som faktiskt pratade om mitt gråt-meltdown och att jag vågade säga att jag behöver mer bekräftelse till Värmland.

I fredags skulle ett par kompisar komma över, så frågade om Värmland ville träffa dem.
Sammanfattningsvis gick det väldigt bra, han vågade pussa på mig framför mina kompisar och jag råkade kalla honom älskling på fyllan :o (vi pratade inte om det sen) :D
Sedan stannade han kvar ända till söndagen. Han tog åt sig utav vad jag sa senast - att jag har svårt att förstå om vi är vänner eller mer eftersom han aldrig rör vid mig så fort vi klivit upp ur sängen osv.
I helgen lade han bland annat handen på mitt lår när vi hängde i soffan och stod och kramade mig bakifrån när jag lagade mat :love:

Vi pratade inte så mycket om det hela, men det känns som att saker och ting lossnade.
Han vill fira nyår med mig och hunden (som älskar honom förövrigt), det känns rätt stort på något sätt.

(Och jag raderade mitt Tinder-konto igår, hähä)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Den gamla är full 😊 Fortfarande stendött här, kommer leva ensam resten av mitt liv 😁 har ändå funnit mig rätt bra i den känslan (just...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
200 632
Senast: pepp
·
Relationer Pratade lite med en vän idag och blev nyfiken på vad dejtingtråden tänker i frågan. Det finns ju inte precis något rätt eller fel, men...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 806
Senast: monster1
·
Avel Så, vad väntar ni på för små fölungar i år?! När är de beräknade? Själv har jag fått hem den äldre madamen Sabine (Voltaire - Ramiro...
11 12 13
Svar
247
· Visningar
38 249
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 134
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp