Dejtingtråden 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, det kan jag ju göra. Men det känns inte så trevligt. Speciellt om en har börjat skriva med den?
Om det bara är ett par meddelanden fram och tillbaka sådär så tycker jag inte det spelar någon direkt roll och är bara mer tidseffektivt för båda. Om man pratat ett längre tag och/eller träffats så kan man väl tacka för sig men om det inte är det så tycker jag man lika gärna kan blocka. Inte det trevligaste i sig kanske men det blir å andra sidan sällan ganska trevligt när man ska säga tack men nej tack oavsett.
 
Om det bara är ett par meddelanden fram och tillbaka sådär så tycker jag inte det spelar någon direkt roll och är bara mer tidseffektivt för båda. Om man pratat ett längre tag och/eller träffats så kan man väl tacka för sig men om det inte är det så tycker jag man lika gärna kan blocka. Inte det trevligaste i sig kanske men det blir å andra sidan sällan ganska trevligt när man ska säga tack men nej tack oavsett.

Nej så är det ju. Tänkte om någon har ett bra sätt att göra det på, det blir ju nej tack på rätt ytliga skäl. Men det är kanske oundvikligt.
 
Det beror på vad som enligt bilderna avgör "är inte min typ".
Är det ett stort skägg, tatuerad hals, hockyfrilla el liknande som verkligen är en omöjlighet för mig så svara jag inte.
Men om bilderna bara är intetsägande men presentationen och mailet är ok så ger jag det en chans.
Raceföraren såg typ 20 ggr bättre ut irl än på sina bilder.

Jag tänker mer på det en direkt känner absolut nej på. Ibland är det inget konkret för mig utan en helhetsbild som jag vet inte kommer attrahera mig. Men bilder är såklart svårt. Vissa gör sig inte på bild alls.
 
Har åter igen tagit bort tinder, och kommer nog inte installera det igen. Inte bara för att det är "fel typ" av män där för det mesta, utan för att de män jag trivts bäst med senaste tiden alla har varit sådana som knappt är aktiva på sociala medier, verkligen inte kan tänka sig ha tinder osv. Med andra ord tror jag det är lättast att få kontakt med intressanta personer genom att bara fortsätta vara social och utöka bekantskapskretsen.
 
Har åter igen tagit bort tinder, och kommer nog inte installera det igen. Inte bara för att det är "fel typ" av män där för det mesta, utan för att de män jag trivts bäst med senaste tiden alla har varit sådana som knappt är aktiva på sociala medier, verkligen inte kan tänka sig ha tinder osv. Med andra ord tror jag det är lättast att få kontakt med intressanta personer genom att bara fortsätta vara social och utöka bekantskapskretsen.

Bara av nyfikelse . Varför kan dom inte tänka sig ha Tinder ?
 
Har åter igen tagit bort tinder, och kommer nog inte installera det igen. Inte bara för att det är "fel typ" av män där för det mesta, utan för att de män jag trivts bäst med senaste tiden alla har varit sådana som knappt är aktiva på sociala medier, verkligen inte kan tänka sig ha tinder osv. Med andra ord tror jag det är lättast att få kontakt med intressanta personer genom att bara fortsätta vara social och utöka bekantskapskretsen.
Du verkar ju ha en hobby där det går att ragga, då hade inte jag heller "Tindrat" :)
 
Men alltså pinsamt....:banghead:

Har varit vääääldigt snål med att svepa höger om vi säger så, men i dag fick jag upp en som jag tom superlikade! :love:

När det då visade sig att han redan dragit höger på mig så blev jag ju lite pirrig, och sen skrev han nästan direkt.:banana::bump:

Men... Det var ju just detta ”men”...:meh:

Tydligen så hade vi matchat förra våren när jag hade Tinder igång, och jag hade ghostat han... :banghead::banghead::angel: Vilket han påminde mig om, såklart!

Han skrev ”hej” och en flörtblinkade smile, jag svarade typ lika. Sen kom det... ”Inte dissa den här gången va?”

Efter några sekunders betänketid så kom jag på vem det var, vad vi pratat om, och jag minns att ”dissade” han för att jag började snacka med hojkillen istället, plus att jag blev tveksam för att han var lika lång som jag var (171) och exet då var närmare 2 meter så jag insåg att jag skulle känna mig som en gigant.

Han hade dessutom lite halvdana bilder där man knappt såg människan och tråkig presentation då. Var mest ett tidsfördrivs-svep då, men det visade sig att han var trevlig så vi pratade på i några veckor, men som sagt, längden drog ner intresset, plus att jag började dejta hojkillen. Han bor dessutom några mil bort så jag tänkte att det kunde bli bökigt om man vill ha något seriösare.

NU däremot så finns en rolig presentation och sjuuuuukt fina bilder.

Såååå jävla pinsamt!!!! Skäms på mig att jag dissade han! Hoppas jag blir förlåten, om inte så får jag spana på ögongodiset så länge han ligger kvar i min matchlista! :love:

Men jag hoppas som sagt på en förlåtelse, och då ska jag vara snabb med att fråga om en kaffe!
 
Bara av nyfikelse . Varför kan dom inte tänka sig ha Tinder ?
Jag har inte frågat, men gissar att de helt enkelt är ointresserade.

Du verkar ju ha en hobby där det går att ragga, då hade inte jag heller "Tindrat" :)
Ja det går iaf att få kontakt med andra väldigt lätt :p Hamnade att prata lite kort idag med den kollega som började klättra samtidigt som mig. Hon skrattade och sa att jag snart känner alla klättrare i hela sthlm... Jag har funderat lite och tror att anledningen till att det är så lätt för mig med allt socialt där är för att jag känner mig så otroligt trygg och bekväm i den miljön. Troligtvis märker ju andra det också och tycker det är kul att ha kontakt.
 
Men alltså pinsamt....:banghead:

Har varit vääääldigt snål med att svepa höger om vi säger så, men i dag fick jag upp en som jag tom superlikade! :love:

När det då visade sig att han redan dragit höger på mig så blev jag ju lite pirrig, och sen skrev han nästan direkt.:banana::bump:

Men... Det var ju just detta ”men”...:meh:

Tydligen så hade vi matchat förra våren när jag hade Tinder igång, och jag hade ghostat han... :banghead::banghead::angel: Vilket han påminde mig om, såklart!

Han skrev ”hej” och en flörtblinkade smile, jag svarade typ lika. Sen kom det... ”Inte dissa den här gången va?”

Efter några sekunders betänketid så kom jag på vem det var, vad vi pratat om, och jag minns att ”dissade” han för att jag började snacka med hojkillen istället, plus att jag blev tveksam för att han var lika lång som jag var (171) och exet då var närmare 2 meter så jag insåg att jag skulle känna mig som en gigant.

Han hade dessutom lite halvdana bilder där man knappt såg människan och tråkig presentation då. Var mest ett tidsfördrivs-svep då, men det visade sig att han var trevlig så vi pratade på i några veckor, men som sagt, längden drog ner intresset, plus att jag började dejta hojkillen. Han bor dessutom några mil bort så jag tänkte att det kunde bli bökigt om man vill ha något seriösare.

NU däremot så finns en rolig presentation och sjuuuuukt fina bilder.

Såååå jävla pinsamt!!!! Skäms på mig att jag dissade han! Hoppas jag blir förlåten, om inte så får jag spana på ögongodiset så länge han ligger kvar i min matchlista! :love:

Men jag hoppas som sagt på en förlåtelse, och då ska jag vara snabb med att fråga om en kaffe!
Är ju därför det försöks om och om igen. Ibland fungerar det. Hade han gjort det "han egentligen ska göra", dvs fattat hinten, så ska han inte försöka igen.
 
Hur gör ni som hänger på HP när någon som iofs är trevlig kontaktar er, men att ni ser direkt på bilderna att det inte är er typ? Låter bli att svara? Eller svarar nåt och i så fall vad? Om ni istället har börjat skriva och efter det får se bilder, där ni upptäcker samma sak. Hur gör ni då?
Eller om det i en konversation kommer fram saker som gör att personen inte är intressant. Skriver ni då det? Eller ghostar?

Alltså ghosta för mig är att totalt sluta svara när man bestämt när man ska ses och/eller sedan inte dyka upp. Eller kanske att göra det när man haft mycket och lång kontakt utan att ses av olika anledningar. Att sluta svara sådär i början är för mig lika tydligt som att säga att man inte vill ha mer kontakt. Frågar människan kan man svara om man vill men annars är inget svar ett lika fullgott svar som ett nej för mig.

Jag slutar alltså bara svara.

Är ju därför det försöks om och om igen. Ibland fungerar det. Hade han gjort det "han egentligen ska göra", dvs fattat hinten, så ska han inte försöka igen.

För mig är det väldigt långsökt att likställa att swipea höger på de som dyker upp igen i flödet med att "försöka igen och igen". Att dessutom jämföra det (i mina ögon gör du det) med de gränslösa människor som vägrar ta ett nej och tjatar och tjatar och tjatar känns ännu konstigare för mig.
 
Alltså ghosta för mig är att totalt sluta svara när man bestämt när man ska ses och/eller sedan inte dyka upp. Eller kanske att göra det när man haft mycket och lång kontakt utan att ses av olika anledningar. Att sluta svara sådär i början är för mig lika tydligt som att säga att man inte vill ha mer kontakt. Frågar människan kan man svara om man vill men annars är inget svar ett lika fullgott svar som ett nej för mig.

Jag slutar alltså bara svara.



För mig är det väldigt långsökt att likställa att swipea höger på de som dyker upp igen i flödet med att "försöka igen och igen". Att dessutom jämföra det (i mina ögon gör du det) med de gränslösa människor som vägrar ta ett nej och tjatar och tjatar och tjatar känns ännu konstigare för mig.
Jag likställer ingenting direkt men det finns uppenbarligen en stor gråzon där den gemensamma faktorn är att det är bra när det är bra och dåligt när det är dåligt och vilket det är vet man inte innan man har försökt.

Det är bra att det var bra i det här fallet.
 
Hur gör ni som hänger på HP när någon som iofs är trevlig kontaktar er, men att ni ser direkt på bilderna att det inte är er typ? Låter bli att svara? Eller svarar nåt och i så fall vad? Om ni istället har börjat skriva och efter det får se bilder, där ni upptäcker samma sak. Hur gör ni då?
Eller om det i en konversation kommer fram saker som gör att personen inte är intressant. Skriver ni då det? Eller ghostar?

Svarar aldrig ointressanta.
Ghostar hej vilt.
 
Mja.... Berättigad fråga. Och jag "borde" antagligen inte.

Men efter vårat samtal så känner jag att jag vill ge honom en till chans. Vi har en kemi som är rätt unik, jag har aldrig träffat en människa som jag kan prata med på det sättet, i timmar och om allt möjligt utan att tröttna.... Och som dessutom har kropp som en grekisk gud. :angel: Ja... lite kär i honom är jag nog fortfarande.
...men exakt vad tror du blir bättre nu?
 
Är ju därför det försöks om och om igen. Ibland fungerar det. Hade han gjort det "han egentligen ska göra", dvs fattat hinten, så ska han inte försöka igen.
En intressant person kan "glömmas bort" pga att någon annan just då känns mera intressant. Så exakt så enkelt som du beskriver behöver det inte alltid vara.
 
Jag tänker mer på det en direkt känner absolut nej på. Ibland är det inget konkret för mig utan en helhetsbild som jag vet inte kommer attrahera mig. Men bilder är såklart svårt. Vissa gör sig inte på bild alls.
Min man hade en bild på sig själv. Den kände jag nej inför. Men presentationen var väldigt tilltalande och konversationen var jättebra. Så jag gav det en chans. Bilden stämde inte alls med verkligheten, när vi sågs fanns där inga nej alls, tvärtom.
 
...men exakt vad tror du blir bättre nu?

Kommunikationen. Visade sig att det blivit en del missförstånd och felaktiga spekulationer tidigare.

Han har dessutom mått oerhört dåligt över hur han betett sig, och jag är som person inte typen som kan vara arg på någon länge - jag föredrar att tillgi och börja om, framför att hålla kvar negativa känslor. :)

Jag planerar dock inte någon långsiktig relation med honom, utan tar det nu för vad det är - heta nätter och bra samtal.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Den gamla är full 😊 Fortfarande stendött här, kommer leva ensam resten av mitt liv 😁 har ändå funnit mig rätt bra i den känslan (just...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
200 967
Senast: pepp
·
Relationer Pratade lite med en vän idag och blev nyfiken på vad dejtingtråden tänker i frågan. Det finns ju inte precis något rätt eller fel, men...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 816
Senast: monster1
·
Avel Så, vad väntar ni på för små fölungar i år?! När är de beräknade? Själv har jag fått hem den äldre madamen Sabine (Voltaire - Ramiro...
11 12 13
Svar
247
· Visningar
38 385
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 158
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp