Dejtingtråden 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänker tvärtom. Kör på som du brukar så det är det som blir det normala. Börjar du anpassa dig och vänta tills det "känns rätt" så finns nog risken att det är slut med att umgås tight med manliga vänner. Sen är det okej att bli lite svartsjuk, men aldrig okej att agera på det. Det gäller er båda. Lösningen är kommunikation och att var och en jobbar på sina egna känslor. Men hamna aldrig i läget att det är den ene som ska ändra på sitt beteende för att minska svartsjuka hos den andre!
:bow:
 
Jag tänker tvärtom. Kör på som du brukar så det är det som blir det normala. Börjar du anpassa dig och vänta tills det "känns rätt" så finns nog risken att det är slut med att umgås tight med manliga vänner. Sen är det okej att bli lite svartsjuk, men aldrig okej att agera på det. Det gäller er båda. Lösningen är kommunikation och att var och en jobbar på sina egna känslor. Men hamna aldrig i läget att det är den ene som ska ändra på sitt beteende för att minska svartsjuka hos den andre!

Jag tänker precis samma. Har en manlig vän som är i din sits @ekra men jag hoppas hans dejter snabbt inser att han alltid umgåtts och umgås såhär. De som inte gör det hoppas jag snabbt droppar av.
 
Jag tänker tvärtom. Kör på som du brukar så det är det som blir det normala. Börjar du anpassa dig och vänta tills det "känns rätt" så finns nog risken att det är slut med att umgås tight med manliga vänner. Sen är det okej att bli lite svartsjuk, men aldrig okej att agera på det. Det gäller er båda. Lösningen är kommunikation och att var och en jobbar på sina egna känslor. Men hamna aldrig i läget att det är den ene som ska ändra på sitt beteende för att minska svartsjuka hos den andre!
Ja, han får vänja sig. Nu har också vintern dragit igång, och då är det tursäsong. Han kan välja om han vill med, men inte om jag ska på tur eller inte. :) (Men det har absolut inte varit ett tema. Tror inte det kan bli det heller med honom)

@ekra Jag tänker också att du inte bör ta särskilt mycket hänsyn till någon som varit så ambivalent och tveksam kring er. Det är väl han som borde steppa upp och bjuda in till övernattningsturer om han är intresserad?
Ja. Det har du rätt i. Han har också ett ansvar för att hålla liv i relationen om han vill det. Kanske vaknar han lite när han blir medveten om att andra män bjuder in mig till turer titt som tätt. (En annan vän hörde av sig igår och undrade om tur i helgen. Han följer nog med på skiddagen också. :) ) Obs, att det inte är något svartsjuketest från min sida. Det är bara såhär jag lever mitt liv.

Jag tänker precis samma. Har en manlig vän som är i din sits @ekra men jag hoppas hans dejter snabbt inser att han alltid umgåtts och umgås såhär. De som inte gör det hoppas jag snabbt droppar av.
Ja, det är sunt att ha vänner av olika kön tycker jag.
 
Dejten igår var ok men han vill ha barn. Sen verkar han inte veta varför och vi pratade mycket om hans föräldrar som skilldes när han var 5år men, ja.
Det klickade inte ändå :)
Han åt verkligen som en neandertalare.. det sa han också ”det är bara så jag är!” Tuggade med öppen mun och använde toapapper och torkade sig med. Det såg ut som 5 pers ätit kräftor runt hans tallrik..

Jag är glad att jag gick dit iaf!
 
Han åt verkligen som en neandertalare.. det sa han också ”det är bara så jag är!” Tuggade med öppen mun och använde toapapper och torkade sig med. Det såg ut som 5 pers ätit kräftor runt hans tallrik..
Åh hjälp :p När jag och klättraren äter tillsammans så framstår han som otroligt prydlig jämfört med mig, men jag är åtminstone inte så som din dejt...
 
Det är det :) Jag förvånas konstant över hur genomsnäll och lättpratad han är. Men även han är en sådan som medvetet försökt undvika att bli sådär stereotypiskt tokmanlig till sättet, han ser absolut problemen med sådant. Jag märker tydligt att det är något som är gemensamt för de män jag faktiskt trivs med. Synd bara att det är så sällsynt.
Är såna jag också trivs med, känns som ganska hög procent av killar jag träffat när jag dansar är mer så. Tror knappt träffat på den typ av killar innan jag flyttade till Stockholm.
 
Dejten igår var ok men han vill ha barn. Sen verkar han inte veta varför och vi pratade mycket om hans föräldrar som skilldes när han var 5år men, ja.
Det klickade inte ändå :)
Han åt verkligen som en neandertalare.. det sa han också ”det är bara så jag är!” Tuggade med öppen mun och använde toapapper och torkade sig med. Det såg ut som 5 pers ätit kräftor runt hans tallrik..

Jag är glad att jag gick dit iaf!

Men herregud :o
 
Hade ju planer på att träffa Salsakillen ikväll. Men nu föreslog han att jag ska åka till han.
Kände bara att min lust att träffa honom nu försvann helt. Så kommer nog avstyra det här.

Vill egentligen inte hålla på och gå på dejter med okända människor och känna mig stressad innan och sen på dejten obekväm och bedömd.
Saknar just nu så himla mycket närhetsbiten man kan ha i längre förhållande 😔.
 
Min dejt med Z har inte fått någon särskilt bra start.... Jag åkte med tåget in till stan kl 13 för att möta upp honom, men när hans buss kom så var han inte med?!?

Försökte ringa och skriva utan att få svar från honom på över en timme, då svarade han att han missat bussen och varit tvungen ta nästa istället.... 🙈🙄
Så - nytt försök nu (två timmar mellan varje buss), men han börjar rejält på minus efter den här starten, asså!
 
Min dejt med Z har inte fått någon särskilt bra start.... Jag åkte med tåget in till stan kl 13 för att möta upp honom, men när hans buss kom så var han inte med?!?

Försökte ringa och skriva utan att få svar från honom på över en timme, då svarade han att han missat bussen och varit tvungen ta nästa istället.... 🙈🙄
Så - nytt försök nu (två timmar mellan varje buss), men han börjar rejält på minus efter den här starten, asså!
Borde han inte ha messat/skrivit till dig på stört om han missat bussen, tycker jag.
 
Min dejt med Z har inte fått någon särskilt bra start.... Jag åkte med tåget in till stan kl 13 för att möta upp honom, men när hans buss kom så var han inte med?!?

Försökte ringa och skriva utan att få svar från honom på över en timme, då svarade han att han missat bussen och varit tvungen ta nästa istället.... 🙈🙄
Så - nytt försök nu (två timmar mellan varje buss), men han börjar rejält på minus efter den här starten, asså!
"Ojdå, jag missade visst tåget"
 
Borde han inte ha messat/skrivit till dig på stört om han missat bussen, tycker jag.
Rimligtvis så borde man göra det om det inte är så att man försov sig och därmed missade bussen utan att veta om det. Det är väl egentligen enda förklaringen som är rimlig för att förklara hela förloppet för annars borde man absolut höra av sig så fort man vet att man inte hann med bussen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Den gamla är full 😊 Fortfarande stendött här, kommer leva ensam resten av mitt liv 😁 har ändå funnit mig rätt bra i den känslan (just...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
200 413
Senast: pepp
·
Relationer Pratade lite med en vän idag och blev nyfiken på vad dejtingtråden tänker i frågan. Det finns ju inte precis något rätt eller fel, men...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 800
Senast: monster1
·
Avel Så, vad väntar ni på för små fölungar i år?! När är de beräknade? Själv har jag fått hem den äldre madamen Sabine (Voltaire - Ramiro...
11 12 13
Svar
247
· Visningar
38 123
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 109
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp