Dejtingtråden 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Börja prata? På tinder? HAHAHAHA

Jag har fått en del matcher, börjat prata med de flesta, 80% svarar inte, övriga avmatchar. Nej förresten, jag har faktiskt träffat två stycken.

De tjejer jag träffat på andra sätt (snygga trevliga tjejer) säger samma sak. Tjejtinder är öken.

Vad gör folk på tinder om de är ointresserade av att prata? Fattar ej.

Eller hur 😒
 
@the_connemara jag tänker tvärtom faktiskt. Har man normal social kompetens så tycker jag det funkar jättebra att chatta lite, känna av kemin och sen ses för en fika eller promenad eller så. Det handlar bara om att träffa en ny människa för en trevlig aktivitet, det är inget livsavgörande möte och ingen viktig jobbintervju. Man måste inte falla handlöst direkt, det räcker väl att man trivs i varandras sällskap? Jag har träffat en hel del folk via nätet och i de allra flesta fall har det varit trevligt och avslappnat, absolut något jag hellre har gjort än ogjort. Fika med en trevlig person brukar oftast inte vara plågsamt.

Jag tycker inte heller det är svårt, om det skulle vara så att man fick svar oftare än typ var tredje dag 😂
 
Att få svar på Tinder är typ omöjligt, känns det som. Badoo är bättre, men där är det bra mkt fler som bara vill ligga också. Jag har i 99% av matchningarna börjat skriva. Börjar killen skriva så öser han komplimanger över min kropp och vill träffas och ligga, helst redan samma kväll...
 
Jag har en promenad inbokad i med han som varit i alperna. Han är rolig och retas lite vilket jag tycker är kul!
Sen har vi inte kommit in på barnfrågan så det är nått jag kommer försöka fråga imorgon.
Han har inga barn iaf och är lika gammal som jag.
 
Frågar folk er hur länge ni varit singlar?
Det gör mer än hälften av de jag pratar med. Jag vet inte vad den informationen skulle spela för roll men endel reagerar negativt på att jag inte varit det så länge..
Såklart är det ju deras förlust/problem men tycker de är märkligt. Endel verkar ha så snäva ”kravlistor” att de målar in sig i ett hörn?
 
Frågar folk er hur länge ni varit singlar?
Det gör mer än hälften av de jag pratar med. Jag vet inte vad den informationen skulle spela för roll men endel reagerar negativt på att jag inte varit det så länge..
Såklart är det ju deras förlust/problem men tycker de är märkligt. Endel verkar ha så snäva ”kravlistor” att de målar in sig i ett hörn?

Det är en ganska vanlig fråga upplever jag. Och inte konstig alls som jag ser det. Det tar i regel ett tag att komma igenom en separation. Av olika skäl. Att komma tillbaka som sig själv på andra sidan.
 
Frågar folk er hur länge ni varit singlar?
Det gör mer än hälften av de jag pratar med. Jag vet inte vad den informationen skulle spela för roll men endel reagerar negativt på att jag inte varit det så länge..
Såklart är det ju deras förlust/problem men tycker de är märkligt. Endel verkar ha så snäva ”kravlistor” att de målar in sig i ett hörn?

Väldigt sällan att folk frågat faktiskt!
 
Frågar folk er hur länge ni varit singlar?
Det gör mer än hälften av de jag pratar med. Jag vet inte vad den informationen skulle spela för roll men endel reagerar negativt på att jag inte varit det så länge..
Såklart är det ju deras förlust/problem men tycker de är märkligt. Endel verkar ha så snäva ”kravlistor” att de målar in sig i ett hörn?

Det är en vanlig fråga jag får av tjejer. Valid också då jag dejtat flera tjejer som trott att dom varit redo att börja dejta men sen har visat sig att dom inte var det.
 
Kan på ett sätt förstå att folk frågar, men å andra sidan går det ju inte alls att säga om någon är redo för ett förhållande enbart baserat på en siffra. Det är väl otroligt individuellt och kan nog variera kraftigt från gång till gång. När mitt första förhållande tog slut var jag inte redo för ett seriöst förhållande på 3 år medan andra gånger har det tagit betydligt kortare tid.
 
Kan på ett sätt förstå att folk frågar, men å andra sidan går det ju inte alls att säga om någon är redo för ett förhållande enbart baserat på en siffra. Det är väl otroligt individuellt och kan nog variera kraftigt från gång till gång. När mitt första förhållande tog slut var jag inte redo för ett seriöst förhållande på 3 år medan andra gånger har det tagit betydligt kortare tid.
Ja, man kan ju till och med mentalt ha lämnat ett förhållande långt innan man lämnar det rent fysiskt, så att säga. Så ibland tar det ingen tid alls, ibland flera år...

Men jag kan tänka mig att det är väldigt lätt hänt att folk mer eller mindre direkt skaffar Tinder för att det är "enkelt", lättillgängligt och ett sätt att få tankarna på annat efter ett uppbrott, så har man stött på många såna som visat sig inte alls vara redo egentligen så kanske man blir lite mer försiktig. Även om tiden som sagt inte borde säga ett dugg.
 
Frågar folk er hur länge ni varit singlar?
Det gör mer än hälften av de jag pratar med. Jag vet inte vad den informationen skulle spela för roll men endel reagerar negativt på att jag inte varit det så länge..
Såklart är det ju deras förlust/problem men tycker de är märkligt. Endel verkar ha så snäva ”kravlistor” att de målar in sig i ett hörn?

Har aldrig fått det som en fråga. Det har isf kommit upp i en mycket senare djupare diskussion, inte varit något de tagit ställning till sas.
 
Frågar folk er hur länge ni varit singlar?
Det gör mer än hälften av de jag pratar med. Jag vet inte vad den informationen skulle spela för roll men endel reagerar negativt på att jag inte varit det så länge..
Såklart är det ju deras förlust/problem men tycker de är märkligt. Endel verkar ha så snäva ”kravlistor” att de målar in sig i ett hörn?

Ja många. Även jag frågar. Speciellt om det finns barn med i bilden. Upplever att nyseparerade snabbt får kalla fötter och mest hänger på dejtsidorna för att boosta sig själva.
 
Tror jag nyss dödade en chatt :p
En snubbe som jag började chatta lite med i förrgår. I dag kom vi in på musik. Jag lyssnar enormt mycket på musik och det är en viktig bit i mitt liv. Tydligen var han ett Hellströmfan och jag sa att Håkan var kanske inte min kopp te. Han svarade då att de som inte förstått Hellströms storhet hade nog någon form av dyslexi och avslutade med en blinksmily.
Jag fattade ju att det var ett skämt. Har dock dyslexi så jag svarade "Det förklarar saken för jag är dyslektiker"

Hoppsan så tyst det blev från honom :o:p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Den gamla är full 😊 Fortfarande stendött här, kommer leva ensam resten av mitt liv 😁 har ändå funnit mig rätt bra i den känslan (just...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
200 884
Senast: pepp
·
Relationer Pratade lite med en vän idag och blev nyfiken på vad dejtingtråden tänker i frågan. Det finns ju inte precis något rätt eller fel, men...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 812
Senast: monster1
·
Avel Så, vad väntar ni på för små fölungar i år?! När är de beräknade? Själv har jag fått hem den äldre madamen Sabine (Voltaire - Ramiro...
11 12 13
Svar
247
· Visningar
38 356
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 154
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp