Dejtingtråden 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har rensat bort massa gamla matchningar på Tinder så nu har jag bara aktiva/såna som jag matchat med under januari. Tycker fortfarande det är rätt tråkigt, och sen svårt med de som är skitkassa på att chatta. Både de som känns som de har en lista med frågor att klara av, utan att naturligt stanna vid vissa ämnen och snacka vidare, dels de supertråkiga. Har flera som är typ

Hej
Hej
Läget?
Jo tack det är bra, kom just hem från affären, hur är det själv?
Ok det är bra med mig.

Och liksom... Jaha? Ok? Sen då? Tänk om det är trevliga personer som bara är totalt usla på att chatta och egentligen gör sig bättre irl? Men samtidigt, hur extremsvårt ska det vara att öht bära konversation? Blir så less.
 
Har träffat The Guy 6 av 7 dagar senaste veckan. Känts superfint och tryggt och utvecklande. Det passar mig när det blir mer vardagligt, jag har ganska stora problem med att allt ska vara så jäkla planerat och tillrättalagt hela tiden. Senast hann jag inte städa och han vek min tvätt och sedan gjorde vi min träning ihop. Sådant jag normalt har panik över och vägrar träffa folk/få hem folk förrän jag är klar med.

Nu väntar typ 1 vecka av att inte ses alls. Tror det blir bra och nyttigt för mig som lätt svävar iväg från mitt eget liv. Känner mig ändå väl förberedd. Har bla premiärhånglat på en buss, så orimligt stolt över min personliga utveckling 😅 (häng mig inte pga corona osv)

Haha, vilket skämt! Behövde bara komma hem från stallet och sedan sjönk mitt humör som en sten. Suck. Min vana trogen lät jag bli att höra av mig, svarade kort på tilltal och ägnade sedan någon timme åt att skriva meddelanden och radera istället för att skicka 😅 till slut skrev jag ändå lite istället för att svara på en direkt fråga (pga min hjärna liksom fastnar i en dålig tankeloop och jag kan öht inte ta in något annat tillslut typ?). Så himla glad för att vår kommunikation är så flytande. Tog inte lång stund alls innan jag vågade vara helt ärlig och alla negativa känslor helt släppt. Vågade tom ta upp att jag ville vi skulle vara exklusiva sådär svart på vitt. Vi har ju eg pratat om det redan och utifrån diskussionerna i helgen var hans svar redan givet. Han är så himla bra, jag är så glad ❤
 
Har rensat bort massa gamla matchningar på Tinder så nu har jag bara aktiva/såna som jag matchat med under januari. Tycker fortfarande det är rätt tråkigt, och sen svårt med de som är skitkassa på att chatta. Både de som känns som de har en lista med frågor att klara av, utan att naturligt stanna vid vissa ämnen och snacka vidare, dels de supertråkiga. Har flera som är typ

Hej
Hej
Läget?
Jo tack det är bra, kom just hem från affären, hur är det själv?
Ok det är bra med mig.

Och liksom... Jaha? Ok? Sen då? Tänk om det är trevliga personer som bara är totalt usla på att chatta och egentligen gör sig bättre irl? Men samtidigt, hur extremsvårt ska det vara att öht bära konversation? Blir så less.

Lika bra att sortera bort dem direkt kanske?

Rent generellt undrar jag om vi som hänger på forum och gillar att utbyta tankar med andra i skrift oftare passar dåligt ihop med folk som är sådär? Jag har inte lagt så stor vikt vid det innan men helvete vilken skillnad det är för mig nu när jag träffar någon som är lika flytande i sin kommunikation i skrift. Och som aktivt uppmuntrar mig att kommunicera på det vis jag är bekvämast med om det är något jag tycker är jobbigt. Jag blir otroligt provocerad av alla som "det är bättre att prata om det irl för att undvika missförstånd" och har alltid blivit tex.
 
Har rensat bort massa gamla matchningar på Tinder så nu har jag bara aktiva/såna som jag matchat med under januari. Tycker fortfarande det är rätt tråkigt, och sen svårt med de som är skitkassa på att chatta. Både de som känns som de har en lista med frågor att klara av, utan att naturligt stanna vid vissa ämnen och snacka vidare, dels de supertråkiga. Har flera som är typ

Hej
Hej
Läget?
Jo tack det är bra, kom just hem från affären, hur är det själv?
Ok det är bra med mig.

Och liksom... Jaha? Ok? Sen då? Tänk om det är trevliga personer som bara är totalt usla på att chatta och egentligen gör sig bättre irl? Men samtidigt, hur extremsvårt ska det vara att öht bära konversation? Blir så less.
Kan inte annat än att hålla med @the_connemara . Skit i de som inte kan kommunicera, det är så viktigt att det fungerar. Jag känner igen mig i din frustration (och jag förstår verkligen inte hur de som skriver sådär tänker) men jag tänker att om de inte ens är generösa nog att ställa lite motfrågor eller berätta om sig själva så är de för självupptagna och tråkiga i verkliga livet också.
 
Kan inte annat än att hålla med @the_connemara . Skit i de som inte kan kommunicera, det är så viktigt att det fungerar. Jag känner igen mig i din frustration (och jag förstår verkligen inte hur de som skriver sådär tänker) men jag tänker att om de inte ens är generösa nog att ställa lite motfrågor eller berätta om sig själva så är de för självupptagna och tråkiga i verkliga livet också.
Ja, jag brukar väl ta bort dem om de varit tysta typ två dygn men gör inte själv några större ansträngningar att hålla igång samtalet (mer än svara normalt/inbjudande till mer konversation) Pga orka.
 
Provade Facebook dejting i typ tre timmar igår och fick panik! Så stressigt, notiser hit och dit. Fick två matchningar som började skriva men kunde inte svara en på cirka en timme, då försvann chatten. Orkar inte med att behöva sitta med telefon i handen hela tiden..
 
Har rensat bort massa gamla matchningar på Tinder så nu har jag bara aktiva/såna som jag matchat med under januari. Tycker fortfarande det är rätt tråkigt, och sen svårt med de som är skitkassa på att chatta. Både de som känns som de har en lista med frågor att klara av, utan att naturligt stanna vid vissa ämnen och snacka vidare, dels de supertråkiga. Har flera som är typ

Hej
Hej
Läget?
Jo tack det är bra, kom just hem från affären, hur är det själv?
Ok det är bra med mig.

Och liksom... Jaha? Ok? Sen då? Tänk om det är trevliga personer som bara är totalt usla på att chatta och egentligen gör sig bättre irl? Men samtidigt, hur extremsvårt ska det vara att öht bära konversation? Blir så less.

Jag är lite nyfiken på hur man tänkt sig att internetdejting ska fungera om man inte skriver något? Att kvinnor ska se bilden, ta adressen och sen dyka upp utanför dörren?
 
Har rensat bort massa gamla matchningar på Tinder så nu har jag bara aktiva/såna som jag matchat med under januari. Tycker fortfarande det är rätt tråkigt, och sen svårt med de som är skitkassa på att chatta. Både de som känns som de har en lista med frågor att klara av, utan att naturligt stanna vid vissa ämnen och snacka vidare, dels de supertråkiga. Har flera som är typ

Hej
Hej
Läget?
Jo tack det är bra, kom just hem från affären, hur är det själv?
Ok det är bra med mig.

Och liksom... Jaha? Ok? Sen då? Tänk om det är trevliga personer som bara är totalt usla på att chatta och egentligen gör sig bättre irl? Men samtidigt, hur extremsvårt ska det vara att öht bära konversation? Blir så less.
När jag träffar på en sån lägger jag ner konversationen illa kvickt, efter att ha talat om för vederbörande att denne är skittråkig att prata med och att jag letar efter någon som är intelligent nog att kunna föra ett vettigt samtal i såväl skrift som tal. Jag har så himla kort stubin numera att jag bara blir förbannad på folk som inte ens klarar det 😂
När jag träffar någon under en längre period vill jag även ha sms/messengerkontakt mellan gångerna vi ses och det funkar inte om jag hela tiden behöver ta hela ansvaret för konversationen. Jag är faktiskt värd så himla mycket mer än någon som är urusel i skrift.
 
Har rensat bort massa gamla matchningar på Tinder så nu har jag bara aktiva/såna som jag matchat med under januari. Tycker fortfarande det är rätt tråkigt, och sen svårt med de som är skitkassa på att chatta. Både de som känns som de har en lista med frågor att klara av, utan att naturligt stanna vid vissa ämnen och snacka vidare, dels de supertråkiga. Har flera som är typ

Hej
Hej
Läget?
Jo tack det är bra, kom just hem från affären, hur är det själv?
Ok det är bra med mig.

Och liksom... Jaha? Ok? Sen då? Tänk om det är trevliga personer som bara är totalt usla på att chatta och egentligen gör sig bättre irl? Men samtidigt, hur extremsvårt ska det vara att öht bära konversation? Blir så less.
A3872E6F-32ED-4DB3-A34E-7F0C1FFAB213.jpeg

:angel::D:p
 
Har rensat bort massa gamla matchningar på Tinder så nu har jag bara aktiva/såna som jag matchat med under januari. Tycker fortfarande det är rätt tråkigt, och sen svårt med de som är skitkassa på att chatta. Både de som känns som de har en lista med frågor att klara av, utan att naturligt stanna vid vissa ämnen och snacka vidare, dels de supertråkiga. Har flera som är typ

Hej
Hej
Läget?
Jo tack det är bra, kom just hem från affären, hur är det själv?
Ok det är bra med mig.

Och liksom... Jaha? Ok? Sen då? Tänk om det är trevliga personer som bara är totalt usla på att chatta och egentligen gör sig bättre irl? Men samtidigt, hur extremsvårt ska det vara att öht bära konversation? Blir så less.

Hur ser man sina gamla matchningar på tinder? Hur ser man om någon skickat en super like?
 
Hur ser man sina gamla matchningar på tinder? Hur ser man om någon skickat en super like?

När man sveper så kan man se om någon har gett en super like genom att deras profil är lite blå när den dyker upp. Om det är någon man matchat med så finns det en stjärna på deras profil.


När det gäller gamla matchningar så ligger dom med alla andra vanliga.
 
När man sveper så kan man se om någon har gett en super like genom att deras profil är lite blå när den dyker upp. Om det är någon man matchat med så finns det en stjärna på deras profil.


När det gäller gamla matchningar så ligger dom med alla andra vanliga.

tack 🙂 och gamla matchningar är de som syns ovanför meddelanden? Tycker inte alla är med där?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 212
Senast: Imna
·
Relationer Hej alla kloka bukepersoner! Undrar lite hur ni upplever det här med att bli kär? Jag har alltid haft svårt att släppa in folk och rätt...
2
Svar
22
· Visningar
2 032
Senast: Triangul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Boräntorna
  • Trött

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp