Dejtingtråden 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
haha så är det såklart 🙈

hur länge brukar ni chatta med någon innan ni träffas?

Jag har nog pratat i 3-4 veckor med dom två första jag träffade och den senaste personen jag träffar nu pratade jag "bara" med i 10 dagar. Går extremt sällan på en förstadejt och aldrig utan att ha pratat LÄNGE. Är sjukt seg, men vill inte träffa folk jag inte känner mig lite bekväm med innan man ses.
 
Hur ser man sina gamla matchningar på tinder? Hur ser man om någon skickat en super like?
Gamla matchningar för mig är antingen sådana som legat som nya matchningar i ett antal månader utan att någon fått tummen ur att skriva, eller så är det såna man har skrivit med men dör konversationen dött ut och ingen av oss idits (??? Hur böjer man detta) skriva till varandra igen. Istället för att låta dem ligga kvar så tar jag bort dom. Puff, väck. Är rätt störigt eftersom varje raderad profil kräver minst tre knapptryck men jätteskönt när man ser siffran över antal matchningar sjunka
 
Haha, vilket skämt! Behövde bara komma hem från stallet och sedan sjönk mitt humör som en sten. Suck. Min vana trogen lät jag bli att höra av mig, svarade kort på tilltal och ägnade sedan någon timme åt att skriva meddelanden och radera istället för att skicka 😅 till slut skrev jag ändå lite istället för att svara på en direkt fråga (pga min hjärna liksom fastnar i en dålig tankeloop och jag kan öht inte ta in något annat tillslut typ?). Så himla glad för att vår kommunikation är så flytande. Tog inte lång stund alls innan jag vågade vara helt ärlig och alla negativa känslor helt släppt. Vågade tom ta upp att jag ville vi skulle vara exklusiva sådär svart på vitt. Vi har ju eg pratat om det redan och utifrån diskussionerna i helgen var hans svar redan givet. Han är så himla bra, jag är så glad ❤

Uppföljning igen. Tydligen var det jätteviktigt för mig utan att jag ens visste om det? Alltid tänkt att jag är väldigt chill med huruvida den andre träffar andra så länge det är överenskommelsen. Uppenbarligen inte eller iaf inte just nu. Mår tusen gånger bättre trots att jag inte ens mådde dåligt över det innan förutom just igår efter att vi pratat ganska mycket om relationer/förhållanden/poly/mono/oss. Väldigt intressant för mig.

Hur funkar ni? Och när upplever ni det som viktigt för er att vara exklusiva/inte vara det utifrån att en ses utan tanke/"mål" att skapa ett monogamt förhållande? Förstår om det kanske inte är så viktigt om en enbart ses för att ligga men i nästa steg då liksom?
 
Hur funkar ni? Och när upplever ni det som viktigt för er att vara exklusiva/inte vara det utifrån att en ses utan tanke/"mål" att skapa ett monogamt förhållande? Förstår om det kanske inte är så viktigt om en enbart ses för att ligga men i nästa steg då liksom?

För mig är det nog viktigt att ta snacket ganska tidigt i alla fall. Jag vill inte vara ovetandes om huruvida den andra träffar andra eller ej. Är det någon jag verkligen tycker om vill jag vara exklusiv ganska tidigt, annars har jag svårt att lägga ner något större engagemang i det hela och skiter hellre i det.
Jag är inte främmande för något öppet förhållande i ett stabilt förhållande, men jag behöver nog en exklusivitet i början för att komma dit. Av någon anledning som jag inte vet? :laugh:

Vad skönt att du mår bättre efter att ni snackat om det!
 
Vi har haft en rolig helg, var där lördag-måndag. Det märks att det börjar skifta mer och mer från den bekant-relation som vi haft tidigare där vi mest drivit rätt hårt med varandra, till något annat mera fysiskt och varmt, vilket känns fint :)
Jag avskyr dock den här dejtingfasen innan man riktigt vet var man har varandra :laugh: Jag tycker att jag har ett ganska gott självförtroende i övrigt, men sånt här kan få mig att noja ur helt. Från att vara ganska rationell blir jag en överanalyserande person som övertänker alldeles för mycket. Tack och lov går det även över ganska fort när jag går igenom det hela med mig själv och inser att det bara är helt ogrundad noja, men det blir ganska mycket berg-och-dal-bana över det hela. Nåväl, det går väl förhoppningsvis över!

Och på tal om det ovan med exklusivitet osv så har vi väl snackat lite runt det, men inte mer än så. Jag tror inte att han träffar några andra. Med tanke på att vi hörs löpande under hela arbetsdagen och sedan pratar i telefon en stor del av kvällen har jag faktiskt svårt att se att han skulle hinna med någon annan :laugh: Vi har ju precis börjat träffas, så det vore ju inte märkligt om han har fler han hörs med dock.
 
Hur funkar ni? Och när upplever ni det som viktigt för er att vara exklusiva/inte vara det utifrån att en ses utan tanke/"mål" att skapa ett monogamt förhållande? Förstår om det kanske inte är så viktigt om en enbart ses för att ligga men i nästa steg då liksom?
Eftersom jag aldrig träffar nån för att bara ligga eller träffar nån öht utan en tanke på att det kanske kan bli nåt seriöst, så är det vitkigt för mig från typ dag ett. Inte för att jag kräver att nån jag träffar ska vara exklusiv med mig från dag ett, men nån som inte delar min syn där är helt enkelt inte intressant. Sen tänker jag också att en kan vara lyckligt ovetandes, bevisligen är ju de flesta mer fysiska, dejtande osv än vad jag är.Det är nog inte så konstigt om en i början när en precis träffats, råkar på nån som träffar andra. Lägger ingen värdering i det. Men när man fått ett ömsesidigt intresse för varandra är det viktigt för mig att vara på samma plan. Jag har tillräckligt svårt för att falla för nån och ffa lita på nån, såna där hjärnspöken om andra skulle inte göra det lättare. Jag har tillräckligt svårt bara för tanken på om nån vill ha mig öht, utan att blanda in svartsjuka och tankar om tredje parter.
 
Vi har haft en rolig helg, var där lördag-måndag. Det märks att det börjar skifta mer och mer från den bekant-relation som vi haft tidigare där vi mest drivit rätt hårt med varandra, till något annat mera fysiskt och varmt, vilket känns fint :)
Jag avskyr dock den här dejtingfasen innan man riktigt vet var man har varandra :laugh: Jag tycker att jag har ett ganska gott självförtroende i övrigt, men sånt här kan få mig att noja ur helt. Från att vara ganska rationell blir jag en överanalyserande person som övertänker alldeles för mycket. Tack och lov går det även över ganska fort när jag går igenom det hela med mig själv och inser att det bara är helt ogrundad noja, men det blir ganska mycket berg-och-dal-bana över det hela. Nåväl, det går väl förhoppningsvis över!

Välkommen till klubben. Bla därför dejtar jag inte, och tycker det är skitjobbigt att träffa nån öht. Så att jag ens är i den här tråden var ju högst oplanerat :meh: 🙄
 
Vi har haft en rolig helg, var där lördag-måndag. Det märks att det börjar skifta mer och mer från den bekant-relation som vi haft tidigare där vi mest drivit rätt hårt med varandra, till något annat mera fysiskt och varmt, vilket känns fint :)
Jag avskyr dock den här dejtingfasen innan man riktigt vet var man har varandra :laugh: Jag tycker att jag har ett ganska gott självförtroende i övrigt, men sånt här kan få mig att noja ur helt. Från att vara ganska rationell blir jag en överanalyserande person som övertänker alldeles för mycket. Tack och lov går det även över ganska fort när jag går igenom det hela med mig själv och inser att det bara är helt ogrundad noja, men det blir ganska mycket berg-och-dal-bana över det hela. Nåväl, det går väl förhoppningsvis över!

Och på tal om det ovan med exklusivitet osv så har vi väl snackat lite runt det, men inte mer än så. Jag tror inte att han träffar några andra. Med tanke på att vi hörs löpande under hela arbetsdagen och sedan pratar i telefon en stor del av kvällen har jag faktiskt svårt att se att han skulle hinna med någon annan :laugh: Vi har ju precis börjat träffas, så det vore ju inte märkligt om han har fler han hörs med dock.
Det här hade jag kunnat skriva. Jag är likadan som du, men vet också att den där berg-och-dalbanan går över efter ett tag. Oftast efter att jag och den andra ändå haft något slags snack om att vara exklusiva.
För mig handlar det nog i grunden om att jag är rädd för att bli sårad och till viss del har ett behov av att ha kontroll på situationen, vilket jag såklart inte kan ha eftersom den andra personen är just en person med egna tankar och känslor.
 
Välkommen till klubben. Bla därför dejtar jag inte, och tycker det är skitjobbigt att träffa nån öht. Så att jag ens är i den här tråden var ju högst oplanerat :meh: 🙄

Det är verkligen jobbigt! För min egen del brukar det vara ganska övergående tack och lov. Jag brukar försöka lyfta det med vederbörande när jag känner att någon noja inte riktigt vill släppa, och oftast är det ju ogrundat. Min dejt bor 1,5h bort och vi har ju inte möjlighet att ses mer än på helgerna pga det, och då blir man ju gärna lite extra nojig. Eller i alla fall jag. Trodde ändå det skulle ha vuxit bort nu när man är i den mogna 30-årsåldern, men tydligen inte 😂

Det här hade jag kunnat skriva. Jag är likadan som du, men vet också att den där berg-och-dalbanan går över efter ett tag. Oftast efter att jag och den andra ändå haft något slags snack om att vara exklusiva.
För mig handlar det nog i grunden om att jag är rädd för att bli sårad och till viss del har ett behov av att ha kontroll på situationen, vilket jag såklart inte kan ha eftersom den andra personen är just en person med egna tankar och känslor.

Ja, men verkligen så! Jag håller med dig helt. Och det är nog sunt att man ändå kan backa ifrån lite och inse att det i regel bara är hjärnspöken.


Bara för att jag lyfte det här innan, så skrev han utan förekommen anledning att han tycker väldigt mycket om mig nyss 🥰 gud, jag känner mig som en tonåring, haha!
 
Bara för att jag lyfte det här innan, så skrev han utan förekommen anledning att han tycker väldigt mycket om mig nyss 🥰 gud, jag känner mig som en tonåring, haha!
Ja gud! Jag brukar i normala fall vara rätt krass och fnysa åt gulliga kommentarer osv. Men A har lyckats komma runt det på något vänster.
Tex så var vi ute och gick i skogen och kollade in MTB spår. Jag är nybörjade och han har kört rätt länge så jag höll på och argumenterade för varför det var en dålig idé att vi körde ihop (pga jag är långsam).
- Men jag vill ju inte att du ska behöva vänta på mig, sa jag.
Varpå han vände sig om och sa, - Du, jag har väntat i 49 år på dig.

Så himla cheesy, men jag smalt lite. Även om jag såklart inte erkände det där och då.
 
Ja gud! Jag brukar i normala fall vara rätt krass och fnysa åt gulliga kommentarer osv. Men A har lyckats komma runt det på något vänster.
Tex så var vi ute och gick i skogen och kollade in MTB spår. Jag är nybörjade och han har kört rätt länge så jag höll på och argumenterade för varför det var en dålig idé att vi körde ihop (pga jag är långsam).
- Men jag vill ju inte att du ska behöva vänta på mig, sa jag.
Varpå han vände sig om och sa, - Du, jag har väntat i 49 år på dig.

Så himla cheesy, men jag smalt lite. Även om jag såklart inte erkände det där och då.

Jag förstår precis varför du smalt!
Jag är precis lika krass som du i vanliga fall, men man blir ju tydligen lite koko när man är förtjust i någon :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 525
Senast: Imna
·
Relationer Hej alla kloka bukepersoner! Undrar lite hur ni upplever det här med att bli kär? Jag har alltid haft svårt att släppa in folk och rätt...
2
Svar
22
· Visningar
2 073
Senast: Triangul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hundrädda
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp