Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch jag är så dålig på det här med att inte ses och/eller när jag börjar känna mig lite mer trygg. Jag förstår att det är ett destruktivt mönster hos mig för att och/eller som leder till att jag inte vågar(/vill?) släppa folk nära. Jag upplever att det blir så mycket distans (från min sida) och så börjar jag få panik för att jag kanske håller på att tröttna och att jag ska känna mig obekväm när man ses nästa gång. Jag är inte heller bekväm med att (och tycker inte heller det är lämpligt) ta upp det med den jag träffar pga har ju inget med den personen att göra. Speciellt inte nu med The Guy som är exemplarisk på alla vis men det "hjälper" liksom inte. Är ju en annan sak om det ligger saker i relationen som grund till osäkerheten tycker jag. Jag vet ju att problemet ligger hos mig och att det är något jag behöver få hjälp med (och planerar att ta såklart när det är möjligt). Så nu skriver jag här istället och fortsätter scrolla gulliga delar av vår konversation (dvs allt, verkligen) och upprepar alla positiva känslor som ett mantra i huvudet för att inte oron ska ta över. Blä.

Allt är liksom fint, förutom att vi jobbar totalt olika skift så ses inte alls på jobbet och kan inte heller ses i veckan. Senast sågs vi ju över nyår 3 dagar på raken och båda tyckte det var skitnajs. Vi har haft bra samtal och har lika mycket kontakt från morgon till kväll. Ska ses direkt när vi kan på fredag och laga mat, spela spel och dricka vin. Och ändå känner jag mig helt plötsligt som en total främling i detta 😒
 
Usch jag är så dålig på det här med att inte ses och/eller när jag börjar känna mig lite mer trygg. Jag förstår att det är ett destruktivt mönster hos mig för att och/eller som leder till att jag inte vågar(/vill?) släppa folk nära. Jag upplever att det blir så mycket distans (från min sida) och så börjar jag få panik för att jag kanske håller på att tröttna och att jag ska känna mig obekväm när man ses nästa gång. Jag är inte heller bekväm med att (och tycker inte heller det är lämpligt) ta upp det med den jag träffar pga har ju inget med den personen att göra. Speciellt inte nu med The Guy som är exemplarisk på alla vis men det "hjälper" liksom inte. Är ju en annan sak om det ligger saker i relationen som grund till osäkerheten tycker jag. Jag vet ju att problemet ligger hos mig och att det är något jag behöver få hjälp med (och planerar att ta såklart när det är möjligt). Så nu skriver jag här istället och fortsätter scrolla gulliga delar av vår konversation (dvs allt, verkligen) och upprepar alla positiva känslor som ett mantra i huvudet för att inte oron ska ta över. Blä.

Allt är liksom fint, förutom att vi jobbar totalt olika skift så ses inte alls på jobbet och kan inte heller ses i veckan. Senast sågs vi ju över nyår 3 dagar på raken och båda tyckte det var skitnajs. Vi har haft bra samtal och har lika mycket kontakt från morgon till kväll. Ska ses direkt när vi kan på fredag och laga mat, spela spel och dricka vin. Och ändå känner jag mig helt plötsligt som en total främling i detta 😒
Men ni har väl träffats ganska mycket nu? Och vet att ni båda trivs med varandra? Varför inte prata med honom om dina tankebanor som får dig att må dåligt? Att det inte är som det är pga honom betyder ju inte att det är olämpligt att prata med honom om det.

Både jag och unga klättraren har haft ett stort behov av att prata om sådant som inte känts bra, om oro och ångest och dåligt psykiskt mående och allt möjligt. Inget som den andra varit orsaken till, men som påverkat oss osv. Vissa förhållandevis små saker, andra så "extrema" att det varit ångestladdat att ens nämna det pga rädsla för att den andra ska skrämmas bort. Första gången vi tältade ihop (första gången vi sov ihop förövrigt) så blev det kramar och gråt pga sådant, så det var inte ens att det kunde vänta jättelänge med sådana diskussioner.

Allt det har bara varit positivt för oss. Vi kan stötta, trösta och peppa varandra väldigt bra, vet var vi har varandra och kan lita på varandra oerhört mycket. Jag har tidigare aldrig(!) varit bra på att prata om hur jag mår osv med potentiella partners och liknande. Inte så genomgående som behövts. Att kunna prata så som jag och unga klättraren gör är tveklöst en av orsakerna till att vi kan umgås varje dag utan problem. Vi behöver inte hålla någon fasad, har inga hemligheter eller så, utan vi bara är. Det är väldigt skönt.
 
Jag la som sagt ner det där med snickaren, han skickar nån random snap ibland när det gått flera dagar med tystnad men det är inte alls något särskilt, utan en hund, en skog, ett rådjur, så på den nivån är det. 🙄 Visst hugger det till lite när jag ser hans namn på mobilen, men det blir mindre och mindre hugg för varje gång. Och det går fler och fler dagar emellan, och jag vet att det bara är någon snap på absolut ingenting, så det är inte lika kännbart nu.

Jag började även snacka med en annan kille men han är så sjukt på så det ska jag lägga ner helt. Tyckte han verkade vara rolig och trevlig i början men nu är det flera flera meddelanden om dagen om vad jag gör, har gjort, ska göra, eller vad jag brukar göra, med en underton att han vill träffas varenda gång, trots att jag sagt att just nu är det inte läge för jag har fullt upp med annat, men ändå kommer frågan nästan dagligen om när. Sånt orkar jag verkligen INTE med!

Sååå, jag har helt sonika skaffat mig en kk. (Låter som om jag köpt en katt eller nått! 🙈🤣) Det är fasiken skitbra! Vi ses när vi har lust, sen snackar vi lite skit emellanåt. Noll känslor inblandade från båda håll så inga funderingar eller tveksamheter när vi inte ses (eller ses) , inga krav eller inget där någon av oss måste anpassa sig till någon annan. Allt känns bara lätt och enkelt! Det är så otroligt rörigt i mitt liv just nu på alla andra plan så finns inte en chans att jag skulle kunna rodda med dejter/förhållande nu, och att det för en gångs skull är lätt med en kille är en fantastisk känsla!

Så fram tills det dyker upp någon WOW igen och mitt liv är iordningställt så är jag jättejätte nöjd med hur det är just nu. Alla behov tillfredsställda på samma ställe, närhet, egentid, okomplicerat, inget spel, ingen som vill boka upp något flera dagar innan, och absolut inga funderingar på vart den andra människan, eller jag själv, står. :up:
Åh, det lät ju nästan lockande det där med kk! Var hittar man en sån?? :p
 
Åh, det lät ju nästan lockande det där med kk! Var hittar man en sån??

Ja detta är fasiken skitbra! 👌🏻😂 Hittade på han för flera flera år sen på en fest, sen så vi har väll pratat då och då under åren och setts på olika tillställningar. Han hintade lite att vi kunde väll ligga lite när det passar, men då mådde jag inte så bra psykiskt så tyckte inte det var så klokt.

Var nyligen fräck och frågade om erbjudandet kvarstod och det gjorde det! 😂👏🏻
 
Senast ändrad:
Ja detta är fasiken skitbra! 👌🏻😂 Hittade på han för flera flera år sen på en fest, sen så vi har väll pratat då och då under åren och setts på olika tillställningar. Han hintade lite att vi kunde väll ligga lite när det passar, men då mådde jag inte så bra psykiskt så tyckte inte det var så klokt.

Var nyligen fräck och frågade om erbjudandet kvarstod och det gjorde det! 😂👏🏻
Oh sånt fick jag här i veckan. Inget jag kände jag var intresserad av då han har tjej men dom har öppet förhållande eller nåt. Känner som att det är skapat för problem med tanke på hur jag mår...
 
Oh sånt fick jag här i veckan. Inget jag kände jag var intresserad av då han har tjej men dom har öppet förhållande eller nåt. Känner som att det är skapat för problem med tanke på hur jag mår...

Ja, i ett sånt läge så är det ju en fördel att må bra själv. Jag var ju inte där när kk frågade sist. Han är väldigt säker på att han inte vill ha ett förhållande med någon alls, öht, och just då var jag nydumpad och ville inte vara ensam. Det hade garanterat slutat med att det hade blivit känslor på något sätt från mitt håll då eller annat skit pga bekräftelsebehovet jag hade, och sen hade det gått åt skogen...

Nu sitter jag ju i en sits där jag inte heller är ett dugg intresserad av ett förhållande pga allt runt om så då passar det ju ypperligt med detta nu. Varken vill eller kan ha några mer ”krav” än vad jag redan har i mitt liv just nu så detta känns verkligen som världens bästa lösning!

Och det bästa av allt, vi har en oskriven regel om att inte sova över! :angel::bow::banana::D Jag tycker verkligen det är SKITjobbigt att sova med andra människor, att vakna någon annanstans än hemma, eller att vakna hemma och ha en annan människa här. Jag vill sova i fred, och vakna ifred! Det är lyx för mig det! 😂

Vi kan umgås halva dagen, hela kvällen och halva natten, men sen delar vi alltid på oss. Helt perfekt! 🙌🏻
 
Ja, i ett sånt läge så är det ju en fördel att må bra själv. Jag var ju inte där när kk frågade sist. Han är väldigt säker på att han inte vill ha ett förhållande med någon alls, öht, och just då var jag nydumpad och ville inte vara ensam. Det hade garanterat slutat med att det hade blivit känslor på något sätt från mitt håll då eller annat skit pga bekräftelsebehovet jag hade, och sen hade det gått åt skogen...

Nu sitter jag ju i en sits där jag inte heller är ett dugg intresserad av ett förhållande pga allt runt om så då passar det ju ypperligt med detta nu. Varken vill eller kan ha några mer ”krav” än vad jag redan har i mitt liv just nu så detta känns verkligen som världens bästa lösning!

Och det bästa av allt, vi har en oskriven regel om att inte sova över! :angel::bow::banana::D Jag tycker verkligen det är SKITjobbigt att sova med andra människor, att vakna någon annanstans än hemma, eller att vakna hemma och ha en annan människa här. Jag vill sova i fred, och vakna ifred! Det är lyx för mig det! 😂

Vi kan umgås halva dagen, hela kvällen och halva natten, men sen delar vi alltid på oss. Helt perfekt! 🙌🏻
Jag tycker det är jättejobbigt att sov hos någon annan de första nätterna.
 
På tal om KKs så behöver jag nog en ny, och har lite halvt funderat på att erbjuda J det som en option - han frågade om det för någon månad sedan men då var jag inte interesserad av flera KK förhållanden.

Men känns lite väl desperat att kontakta honom nu och föreslå det när han knappt hört av sig sedan innan jul. Så fortsätter chatta med Tråkiga Danskillen (tyckte han behövde ett namn nu) tills vidare... Han är strikt talat snyggare än J, så han kanske får duga. :angel::laugh:
 
Jag tycker det är jättejobbigt att sov hos någon annan de första nätterna.

Samma här. Jag sover inte alls, ligger mest vaken, somnar en kvart ibland och vaknar igen. Är helt slut av att sova med nån jag inte är van att sova med. Sista förhållandet jag hade var ett distansförhållande och vi såg inte regelbundet, gissa hur oigg jag var då vi sågs några dagar åt gången 🙄
Jag tycker sovandet är grymt överskattat. Dessutom är jag grymt krånglig med hur jag ska ha det för att sova - kolsvart, inga ljud, inga dörrar öppna, ingen lampa jag kan se, ingen teve.... Jag är som ett barn som inte kan sova borta, men jag har ju ingen förälder jag kan ringa och gråta ut till i det hänseendet :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 634
Senast: Imna
·
Relationer Hej alla kloka bukepersoner! Undrar lite hur ni upplever det här med att bli kär? Jag har alltid haft svårt att släppa in folk och rätt...
2
Svar
22
· Visningar
2 145
Senast: Triangul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp