Dejtingtråden 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varifrån får du att prata om sex och vad man föredrar/gillar är att ställa krav :confused:

Den enda som gör den parallellen är liksom du..
Men om det inte är krav så förstår jag inte vad det är som ska pratas om? Det behöver inte vara orimligt bara för att jag använder ordet krav, du kan ha jättebra anledningar till att vilja ha det på ett sätt eller annat. Jag tyckte jag var tydlig med att det är svårt för mig att förstå, och att just jag ser många krav som orimliga för mig. Alla är inte som jag, och det är helt ok.
Krav?
Jag är alldeles för gammal för att hålla på och anpassa mig och vill inte att min partner ska göra det heller.
Finns liksom ingen anledning när det går att hitta någon som matchar.
Sen kan man såklart ändra sig men då får man ju ta det när eller om det sker.
Precis som med allt annat 🤷‍♀️

Måste man jobba med allt i en relation låter det inte som någon vidare kul relation 😅
Ja, krav. Som jag svarade till Gnist ovan så behöver det ju inte vara negativt för dig att ställa krav som jag kanske inte ställer.

Jobba var kanske ett dumt ordval, för inte ska det kännas jobbigt. Det brukar ju inte göra det, om en älskar någon. Kan en bara älska någon som är kompatibel sexuellt (vad det ens betyder - jag vill inte fråga om detaljer men jag förstår fortfarande inte riktigt exakt vad det är i det här sexsnacket som ska vara 'rätt') så är det ju så. Inte så för mig, men som jag sa innan, alla är inte som jag, och det är helt ok.

När det handlar om kink så är det ju ofta inte ens sexuellt utan en dynamik, ett sätt att samspela. Jag är demi, så gnugga kroppar/orgasm är helt ointressant, men genom att bejaka mina kinks så höjs min livskvalitet med många 100 procent. Skulle aldrig få för mig att inleda ett vaniljförhållande igen, efter att ha upplevt hur det är att inte behöva skämmas över det jag VILL. Att min partner matchar mina kinks tar fram en glöd i mig som jag tror att "normies" upplever vid sex.
Och hade jag fallit för någon med vissa kinks som måste uppfyllas så hade jag uppfyllt dem i mån av laglighet och förmåga. Eller gett personen i fråga fria tyglar att fixa det på annat håll om den vill. Eller löst det på något annat sätt. Och hade jag haft kinks själv, så hade jag aldrig ställt kravet att min partner ska ha samma eller ens vara med på något hörn om de inte absolut vill.

Jag tror nog att min syn på sexets oviktighet i förhållande till kärleksrelation är mycket annorlunda från normen (om det nu finns en sån). Skulle lätt kunna ha en partner som aldrig vill ha sex, och lika lätt ha en partner som vill ha det flera gånger om dagen. Så mycket annat som är så mycket viktigare för mig!
 
Och hade jag fallit för någon med vissa kinks som måste uppfyllas så hade jag uppfyllt dem i mån av laglighet och förmåga. Eller gett personen i fråga fria tyglar att fixa det på annat håll om den vill. Eller löst det på något annat sätt. Och hade jag haft kinks själv, så hade jag aldrig ställt kravet att min partner ska ha samma eller ens vara med på något hörn om de inte absolut vill.
Så har jag alltid tänkt förut. Men, jäklar vad mycket lättare det blir när det som den andra råkar gilla passar utmärkt ihop med vad man själv tycker om :cautious: Har helt ändrat inställning senaste tiden pga han jag träffar nu. Helt enkelt för att allt kunde vara så mycket bättre än vad jag egentligen hade trott innan. (men nej, jag påstår inte att du eller andra med din inställning "bara inte hittat rätt" ;) Jag tycker det är skönt att vara obrydd, men fascineras av hur många saker kan ändras beroende på den man ligger med)
 
Så har jag alltid tänkt förut. Men, jäklar vad mycket lättare det blir när det som den andra råkar gilla passar utmärkt ihop med vad man själv tycker om :cautious: Har helt ändrat inställning senaste tiden pga han jag träffar nu. Helt enkelt för att allt kunde vara så mycket bättre än vad jag egentligen hade trott innan. (men nej, jag påstår inte att du eller andra med din inställning "bara inte hittat rätt" ;) Jag tycker det är skönt att vara obrydd, men fascineras av hur många saker kan ändras beroende på den man ligger med)
Fast det är klart att det är trevligt om ens behov klaffar. Bara det att jag inte har något behov som det behöver klaffa med? Som sagt, sex är för mig helt irrelevant. Eller ja, så länge jag kan leva mitt liv utan att min partners behov tar upp all tid och energi jag har, men det gäller ju för allt, inte bara sex. Vill min partner att jag ska skala potatis hela dagarna är det orimligt för mig också.
 
Och hade jag fallit för någon med vissa kinks som måste uppfyllas så hade jag uppfyllt dem i mån av laglighet och förmåga.
Om jag skulle ägna mig åt sexuella aktiviteter som inte är något som öht ryms inom min egen sexuella lust enbart för att en partner ska få utlopp för sin lust, så vore det som att begå övergrepp på mig själv och det tror jag inte skulle ge en partner speciellt stort nöje att veta heller, att jag gör det enbart och uteslutande av den anledningen.

För mig är sex viktigt, såpass viktigt att om det inte funkar, om vi inte är kompatibla öht i vad som gillas och har någorlunda lika lust, så är det en deal breaker.
 
Men om det inte är krav så förstår jag inte vad det är som ska pratas om? Det behöver inte vara orimligt bara för att jag använder ordet krav, du kan ha jättebra anledningar till att vilja ha det på ett sätt eller annat. Jag tyckte jag var tydlig med att det är svårt för mig att förstå, och att just jag ser många krav som orimliga för mig. Alla är inte som jag, och det är helt ok.

Ja, krav. Som jag svarade till Gnist ovan så behöver det ju inte vara negativt för dig att ställa krav som jag kanske inte ställer.

Jobba var kanske ett dumt ordval, för inte ska det kännas jobbigt. Det brukar ju inte göra det, om en älskar någon. Kan en bara älska någon som är kompatibel sexuellt (vad det ens betyder - jag vill inte fråga om detaljer men jag förstår fortfarande inte riktigt exakt vad det är i det här sexsnacket som ska vara 'rätt') så är det ju så. Inte så för mig, men som jag sa innan, alla är inte som jag, och det är helt ok.


Och hade jag fallit för någon med vissa kinks som måste uppfyllas så hade jag uppfyllt dem i mån av laglighet och förmåga. Eller gett personen i fråga fria tyglar att fixa det på annat håll om den vill. Eller löst det på något annat sätt. Och hade jag haft kinks själv, så hade jag aldrig ställt kravet att min partner ska ha samma eller ens vara med på något hörn om de inte absolut vill.

Jag tror nog att min syn på sexets oviktighet i förhållande till kärleksrelation är mycket annorlunda från normen (om det nu finns en sån). Skulle lätt kunna ha en partner som aldrig vill ha sex, och lika lätt ha en partner som vill ha det flera gånger om dagen. Så mycket annat som är så mycket viktigare för mig!
Jag lever i en 24/7 D/s-relation, det är knappast något som man vill att partnern ska "ställa upp på" eller något som går att göra med en tredje part hur som helst.

För mig är det helt enkelt en kompatibilitetsgrej, precis som delade värderingar runt hur man behandlar djur, människors lika värde och barnfrågan. Inget konstigt "krav".
 
Vill liksom inte sitta där nån dag heller och inte kunna ha sex på grund av nån anledning jag inte känner till nu, och att min partner då ska sticka illa kvickt. Eller ens att min partner skulle tycka att sexet var så fruktansvärt dåligt att det inte ens finns hopp om förbättring/anpassning. Alla är ju olika i sängen också, och då får en jobba på det helt enkelt. Som med allt annat i en relation. Så om någon jag dejtar rakt upp ställer krav på min sexualitet innan vi ens vet om det finns attraktion? Det blir så konstigt i min värld.

Å andra sidan ser jag ju hur folk har alla möjliga i mina ögon helt orimliga krav på sina partners. När jag vill vara med någon vill jag lyfta dem och göra dem lyckliga. Inte ställa en massa krav.

Jag förstår vad du menar men jag tror inte det är riktigt så enkelt för alla. Vill man ha vissa kinks eller sätt att utföra sin sexualitet på och önskar dela detta med sin partner så är det ju ingen idé att dejta och bli kär i folk som inte har samma kinks typ. Likadant som att stark önskan om barn eller polyförhållanden också är bra att ta upp på förhand så man vet hur den andra ser på det. Jag tänker överlag att alla som har specifika önskemål på relationen bör ta upp dem tidigt så den andra får chans att backa om det inte är något för dem, oavsett vad det gäller.
 
Men om det inte är krav så förstår jag inte vad det är som ska pratas om? Det behöver inte vara orimligt bara för att jag använder ordet krav, du kan ha jättebra anledningar till att vilja ha det på ett sätt eller annat. Jag tyckte jag var tydlig med att det är svårt för mig att förstå, och att just jag ser många krav som orimliga för mig. Alla är inte som jag, och det är helt ok.

Ja, krav. Som jag svarade till Gnist ovan så behöver det ju inte vara negativt för dig att ställa krav som jag kanske inte ställer.

Jobba var kanske ett dumt ordval, för inte ska det kännas jobbigt. Det brukar ju inte göra det, om en älskar någon. Kan en bara älska någon som är kompatibel sexuellt (vad det ens betyder - jag vill inte fråga om detaljer men jag förstår fortfarande inte riktigt exakt vad det är i det här sexsnacket som ska vara 'rätt') så är det ju så. Inte så för mig, men som jag sa innan, alla är inte som jag, och det är helt ok.


Och hade jag fallit för någon med vissa kinks som måste uppfyllas så hade jag uppfyllt dem i mån av laglighet och förmåga. Eller gett personen i fråga fria tyglar att fixa det på annat håll om den vill. Eller löst det på något annat sätt. Och hade jag haft kinks själv, så hade jag aldrig ställt kravet att min partner ska ha samma eller ens vara med på något hörn om de inte absolut vill.

Jag tror nog att min syn på sexets oviktighet i förhållande till kärleksrelation är mycket annorlunda från normen (om det nu finns en sån). Skulle lätt kunna ha en partner som aldrig vill ha sex, och lika lätt ha en partner som vill ha det flera gånger om dagen. Så mycket annat som är så mycket viktigare för mig!

Kan bara konstatera att vi tänker helt olika kring sex och relationer 😁

Jag följer minsta motståndets lag där ingen av oss ska behöva anpassa sig, relationen och sexet är enkelt, roligt och lustfyllt 😍
 
Jag kan både förstå behovet av att prata sex och förstå behovet av att inte prata sex. Jag som är väldigt vanilj tycker att det är upp till den andra att ta upp om den har några kinks, för det kan jag förstå att man behöver stämma av om man matchar med innan. Det som är viktigt med sex för mig går sällan att prata om eftersom det handlar om lyhördhet, attraktion och matchande av lust osv. Hade jag pratat mycket sex med någon innan träff hade jag nog upplevt en del prestationskrav att jag måste leva upp till den bild som förmedlats, istället för att ta det som det kommer och känna sig fram.
 
Jag kan både förstå behovet av att prata sex och förstå behovet av att inte prata sex. Jag som är väldigt vanilj tycker att det är upp till den andra att ta upp om den har några kinks, för det kan jag förstå att man behöver stämma av om man matchar med innan. Det som är viktigt med sex för mig går sällan att prata om eftersom det handlar om lyhördhet, attraktion och matchande av lust osv. Hade jag pratat mycket sex med någon innan träff hade jag nog upplevt en del prestationskrav att jag måste leva upp till den bild som förmedlats, istället för att ta det som det kommer och känna sig fram.

Jag är också väldigt vanilj och det tar jag upp, just för att jag av någon anledning drar till mig män som inte är det 😒
Sen blir det sällan mer än ta upp det, för precis som du skriver så handlar resten om saker som behöver upplevas live.

Men för mig är inte frågan mer laddad eller konstig än att fråga om han gillar mild eller stark mat 😁
 
Jag kan både förstå behovet av att prata sex och förstå behovet av att inte prata sex. Jag som är väldigt vanilj tycker att det är upp till den andra att ta upp om den har några kinks, för det kan jag förstå att man behöver stämma av om man matchar med innan. Det som är viktigt med sex för mig går sällan att prata om eftersom det handlar om lyhördhet, attraktion och matchande av lust osv. Hade jag pratat mycket sex med någon innan träff hade jag nog upplevt en del prestationskrav att jag måste leva upp till den bild som förmedlats, istället för att ta det som det kommer och känna sig fram.

Typ så känner jag nog också! Har funderat på om och hur jag skulle orka formulera ett svar men instämmer i detta. Plus tillägget att jag fortfarande är sjukt anti män och ännu mer hela grejen med att ha sex med män. Så det blir både svårt och ointressant för mig pga det också innan jag lärt känna någon lite mera och börjat känna en viss typ av trygghet. Och jag har inte heller fattat vad samtalet skulle innefatta 😅
 
Det finns inte så mycket att prata om när det kommer till sex, för min del. Hade jag haft specifika kinks som vore viktiga för mig så kanske det hade varit mer relevant, men eftersom jag inte har det så finns det inte så mycket att ta upp. Min erfarenhet är dessutom att ord inte säger så mycket om hur personen är i sängen sedan heller, det kan vara de mest ödmjuka och fåordiga som man har bäst sex med och de som snackar mest som är sämst. Eller tvärtom, vem vet. Det närmaste jag kommit att prata sex innan det faktiskt är på tapeten var en dejt som berättade att sex var viktigt för honom i en relation och frågade hur jag kände, och jag kände lite "Jaha, för mig med antar jag?" men det säger ju nada om vad det betyder för honom eller mig. Enda poängen att prata sex för min del är om man antingen vill jaga upp stämningen lite men det gör jag ändå inte med nån jag inte redan haft sex med, eller att man helt enkelt ligger med varandra regelbundet och pratar om vad man tycker om osv.
 
Jag känner heller inget behov av att prata om sex med en blivande partner. Uttrycker heller det jag vill när vi väl har sex liksom. Men ja, så är jag jäkligt vanilj i sängen också.
Hade sex med en tjej som ville att jag skulle slå henne, blev lite obekvämt för oss båda. Så det hade kanske iofs varit bra om hon tog upp innan så vi slapp den obekväma stämningen som följde.
 
Självklart är det bra att prata sexuella preferenser tidigt om det känns viktigt, bekvämt och rätt. Men jag är med @Nahar i att sex och vad man gillar inte är något statiskt för alla, utan kan förändras från relation till relation, och att kompatibilitet på andra plan (t.ex. kommunikation) kan vara så mycket viktigare för att relationen och sexet ska fungera bra.

Jag är ju nu för första gången i en relation där jag lever ut mina kinks med min partner. Det är helt fantastiskt! Men hade vi pratat om våra (ej gemensamma) kinks redan på tinderchattstadiet är jag ganska övertygad om att vi båda känt oss skeptiska, tänkt att vi var en dålig match och det hade aldrig blivit någon första dejt. Nu pratade vi om det först på fjärde dejten, när vi redan byggt upp ett visst förtroende, attraktionen och nyfikenheten att lära känna varandra mer var stark, och framför allt var vi trygga nog att kunna gå in på djupet, berätta och fråga. Vi kunde då se beröringspunkterna mellan våra kinks, vad vi hade gemensamt, hur de skulle kunna kombineras. När vi sen började bjuda in varandra ett steg i taget blev det otroligt spännande. Jag gillar saker nu som jag aldrig trott jag skulle gilla, och har utforskat min egen fetisch på ett sätt jag inte kunnat göra med någon annan, som jag inte matchat så här bra med vad gäller personlighet, kommunikation och kreativitet.

Sen kan det också kännas utsatt att outa sin kink för någon för tidigt, om den är av det normbrytande slaget. Jag har ett par såna erfarenheter också. Det behöver inte bero på blyghet och prydhet att vilja vänta med det.
 
Är ganska obekväm med att prata sex innan jag skapat ett förtroende för någon.
Det är dock många som frågar i ett tidigt stadie, ibland även hur stor lust man har, hur ofta mm.

För mig beror det väldigt mycket på vem jag har sex med så det är svårt att svara på. Sen vet jag inte vart gränsen för vanilj går? Ibland blir det lite skambelagt att vara vanilj.. att man är tråkig.

Har haft för mycket dåligt sex i mitt liv för att nästan tappa lusten helt. Tills jag träffade mitt ex och jag kunde slappna av mer och mer. Då blev lusten även större och man leker lite med gränser även.
Men det är för vi är vi. Han och jag tillsammans.
 
Är ganska obekväm med att prata sex innan jag skapat ett förtroende för någon.
Det är dock många som frågar i ett tidigt stadie, ibland även hur stor lust man har, hur ofta mm.

För mig beror det väldigt mycket på vem jag har sex med så det är svårt att svara på. Sen vet jag inte vart gränsen för vanilj går? Ibland blir det lite skambelagt att vara vanilj.. att man är tråkig.

Har haft för mycket dåligt sex i mitt liv för att nästan tappa lusten helt. Tills jag träffade mitt ex och jag kunde slappna av mer och mer. Då blev lusten även större och man leker lite med gränser även.
Men det är för vi är vi. Han och jag tillsammans.
Ja herregud vad mycket dåligt sex man haft i sina dagar! Jag är pga det helt ointresserad av att ses med syftet ligga med främling, chansen att det ska vara bra är ju jätteliten för mig. Och för mig är dåligt sex absolut inte bättre än inget sex...
 
Bryter av sexet med en husfråga :D
Hur ser ni på att nån ni träffar bor ensam i ett hus? Är det skillnad om hen bor kvar där efter ett uppbrott eller köpt och flyttat in själv?
 
Jag kan både förstå behovet av att prata sex och förstå behovet av att inte prata sex. Jag som är väldigt vanilj tycker att det är upp till den andra att ta upp om den har några kinks, för det kan jag förstå att man behöver stämma av om man matchar med innan. Det som är viktigt med sex för mig går sällan att prata om eftersom det handlar om lyhördhet, attraktion och matchande av lust osv. Hade jag pratat mycket sex med någon innan träff hade jag nog upplevt en del prestationskrav att jag måste leva upp till den bild som förmedlats, istället för att ta det som det kommer och känna sig fram.
Samma här. Dessutom tycker jag om olika med olika personer, så det blir ju av den anledningen jättesvårt(!) att svara på med någon ny också. Det enda jag med säkerhet kan säga är att jag är kräsen och totalvägrar någon som helst närmare fysisk kontakt med de som inte är lyhörda, omtänksamma, respektfulla osv. Minsta tjat tex och jag säger åt personen att dra åt helvete.
 
Bryter av sexet med en husfråga :D
Hur ser ni på att nån ni träffar bor ensam i ett hus? Är det skillnad om hen bor kvar där efter ett uppbrott eller köpt och flyttat in själv?
För mig hade det bara varit ett plus! Oavsett uppbrott eller flyttat in själv
Vill gärna bo i hus igen, så gött med någon som redan gör det, och antagligen vet om hur jävla sugigt och kämpigt det kan vara ibland haha 😅 (eller ja, iaf om man köper ett renoveringsobjekt utan riktigt badrum, dålig uppvärmning och dåligt vatten, och läckor i tak, och... osvosv :angel:)
 
Bryter av sexet med en husfråga :D
Hur ser ni på att nån ni träffar bor ensam i ett hus? Är det skillnad om hen bor kvar där efter ett uppbrott eller köpt och flyttat in själv?

Jag hade inte brytt mig alls så länge han inte bodde med sina föräldrar. :p Och om det var föräldrarnas hu hade jag nog funderat lite kring relationen men inte brytt mig om själva huset.

Varför skulle det spela någon roll om personen köpt huset ensam eller med någon annan?
 
Bryter av sexet med en husfråga :D
Hur ser ni på att nån ni träffar bor ensam i ett hus? Är det skillnad om hen bor kvar där efter ett uppbrott eller köpt och flyttat in själv?
Aldrig varit med om det :p (Hej storstadsmänniska...) Jag är generellt sett väldigt obrydd när det gäller hur folk bor. Är van vid att man inte riktigt väljer hur man bor, utan bor så som man råkat få möjlighet att göra. Jag bryr mig däremot mycket om HUR det är i hemmet och hur mycket ansvar personen i fråga tar för sitt hem. Har tex en manlig bekant som är ca 30-35år gammal vars mor kommer hem till honom för att städa ibland, byta gardiner efter årstid osv :cool: Blev däremot mycket imponerad av en jag träffade som hade perfekt ordning på allt i sitt kök. Alla förpackningar av allt stod i perfekt ordning, alla knivar låg perfekt i rätt lådor på välorganiserat sätt osv. Han hade hur lätt som helst att snabbt få fram allt som behövdes när det skulle lagas mat (och kunde laga enkel, god och bra mat). Jag blev riktigt avundsjuk :angel:

För mig är det viktigt att personerna jag träffar kan klara sig själva, håller ordning på sina saker och är tja, vuxna? Sedan om de bor i lägenhet, i kollektiv, ensamma i villa eller inneboende, det spelar mindre roll.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 520
Senast: Imna
·
Relationer Hej alla kloka bukepersoner! Undrar lite hur ni upplever det här med att bli kär? Jag har alltid haft svårt att släppa in folk och rätt...
2
Svar
22
· Visningar
2 068
Senast: Triangul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp