Dejtingtråden 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha jaa, eller som en gång när en kille kom fram och frågade om jag ville följa med på en "sex-fest", han berättade att dom redan var två killar och en tjej, och nu behövde dom bara hitta den andra tjejen. När jag sa nej så sa han "Okej, ja nää du är nog lite för ung för att gilla sånt".
Ja hade jag varit några år äldre hade jag absolut tackat ja! ... :cautious:
Men precis, så himla vanligt att de genast lägger felet hos motparten 🤦‍♀️
 
Tillägger också att jag är hemskt less på snubbar som inte fattar att de kan vara en del i att öka lusten. De sitter och tjurar över att de inte får ligga så ofta som de vill men gör NADA för att avlasta sin tjej med hushållsarbete, ev. barn, skapa en lugn och härlig miljö hemma, gör att hon känner sig sedd och hörd både i och utanför sängen osv. Så tar relationen slut och så sitter han på Tinder och frågar folk hur ofta de vill ligga för att försäkra sig om att nästa flickvän vill ligga oftare utan att han själv ska behöva bidra till att komma dit. KRÄKS.

Okej rant over, men behövde få det ur mig.
Men ja! Fick typ stigande puls medan jag läste för jag blir så irriterad av tanken:rage:
 
Hittade en person på Tinder som jag ändå tyckte var attraktiv så försökte hålla igång lite konversation. Vi kom till att jag är ridlärare "åh vill du lära mig rida?"

Sa som det var, helst inte, eftersom det inte ger mig så mycket att undervisa män som enbart rider för att impa på mig. Varpå snubben tyckte att jag hade EXTREMT WEIRD APPROACH för att vara ridlärare?! FÅR INTE JAG VILJA RIDA?

Tipsade om att höra av sig till närmaste ridskola för att ta upp sitt brinnande hästintresse, får se om han gör det.

Oklart om man i samma utsträckning kör "då kanske du kan klippa mig?!" Till frisören man matchar med... Att utöva sitt yrke som dejtaktivitet känns rätt tråkigt...?
 
Det där är ju så konstig fråga också, som om man skulle fungera likadant med alla personer, alla veckor, året om. För de allra flesta så går det väl lite i perioder? Hur mycket man orkar, hinner, känner sig sedd osv. Vore ju mardröm att träffa en snubbe som sedan vill ligga veckan efter förlossning och bah "Men du SA JU att du vill ligga 3 ggr i veckan?" 😅
Precis! Det värsta jag gjort är att ställa upp för endast min partners skull. De ärren man får av det är svåra att läka och för mig gick det inte att se på honom på samma sätt heller efteråt...
 
Har insett att jag blivit bortskämd med hur bra O är på att kommunicera. Min standard har definitivt höjts och lever man inte upp till det så är man inte intressant. :laugh: Tycker också att det är otroligt fint att vi kan prata om andra personer vi dejtar/träffar med varandra. Finns inget ägandebehov och känns bara bra att kunna prata med varandra om allt. Känns otroligt tryggt.
 
Senast ändrad:
Hittade en person på Tinder som jag ändå tyckte var attraktiv så försökte hålla igång lite konversation. Vi kom till att jag är ridlärare "åh vill du lära mig rida?"

Sa som det var, helst inte, eftersom det inte ger mig så mycket att undervisa män som enbart rider för att impa på mig. Varpå snubben tyckte att jag hade EXTREMT WEIRD APPROACH för att vara ridlärare?! FÅR INTE JAG VILJA RIDA?

Tipsade om att höra av sig till närmaste ridskola för att ta upp sitt brinnande hästintresse, får se om han gör det.

Oklart om man i samma utsträckning kör "då kanske du kan klippa mig?!" Till frisören man matchar med... Att utöva sitt yrke som dejtaktivitet känns rätt tråkigt...?

Haha! Eller så träffar man någon som VILL lära en sitt yrke. Händer mig otroligt ofta att folk jag träffar vill lära mig saker.
 
Samma här :( Jag såg det inte då, men nu i efterhand inser jag hur illa det gjort mig

Ja, herregud vad man ställt upp. Sagt nej och sedan ändå gjort det för han blev arg när jag sa nej :crazy:

Usch det gör mig ont att höra att fler varit med om samma :heart
Jag insåg det iom Metoo, jag trodde knappt jag hade rätt att må dåligt över det innan. Mycket som kom ikapp mig då
 
Oklart om man i samma utsträckning kör "då kanske du kan klippa mig?!" Till frisören man matchar med... Att utöva sitt yrke som dejtaktivitet känns rätt tråkigt...?

Jobbar inom vården och det är en del killar som tycker det är otroligt kul att "ska vi leka doktor eller naughty nurse?". Någon på krogen har frågat mig "då kanske du kan hjälpa mig bli av med en hård grej jag har i mina byxor? 😏".

Jag: Javisst, metoden är faktiskt hyfsat enkel! *Förklarar* (Lagt bilden i spoiler, klicka inte på den om du är känslig för nålar eller vassa grejer som tar i penisar.)

1614164218516.jpeg
 
Precis! Det värsta jag gjort är att ställa upp för endast min partners skull. De ärren man får av det är svåra att läka och för mig gick det inte att se på honom på samma sätt heller efteråt...
Ja, herregud. Levde med en man i nästan sex år och allt jag gjorde var att ställa upp. Trodde det var så det fungerade i ett förhållande.
Till slut insåg jag att jag var gay, en mycket trevlig insikt. 🙂
 
Det börjar väl nästan bli en egen tråd, men jag lägger till det här med att "jag känner mig inte älskad om vi inte har sex" eller det outtalade att en trevlig kväll blir bortkastad om den inte leder till sex på slutet. Med en stabil partner alltså.

Jag kämpar jättemycket med min egen rädsla för att tappa lusten, vilket såklart blir en självuppfyllande profetia. Jag trodde förut att det var fel på mig, och var på riktigt på väg att söka till en sexolog för att prata om min obefintliga lust. Eftersom det var min brist på lust som drev ett tidigare förhållande i stöpet enligt uppgift.

Numera är lusten långt ifrån obefintlig, men rädslan finns kvar.

Lusten varierar ju som sagt mycket och det finns så mycket i ett förhållande som kan få den att slockna. Förväntningar, uttalade eller outtalade, dödar min lust direkt. Jag är numera enormt känslig för det.
 
Senast ändrad:
Bryter av sexet med en husfråga :D
Hur ser ni på att nån ni träffar bor ensam i ett hus? Är det skillnad om hen bor kvar där efter ett uppbrott eller köpt och flyttat in själv?
Jag ser inget särskilt i det.
Har gått in i förhållanden både där huset en gång varit ett gemensamt inköp och där det införskaffats på egen hand.

Jag bor nu delvis (snart permanent) i min partners hus. Han har bara bott själv här.
 
Det börjar väl nästan bli en egen tråd, men jag lägger till det här med att "jag känner mig inte älskad om vi inte har sex" eller det outtalade att en trevlig kväll blir bortkastad om den inte leder till sex på slutet. Med en stabil partner alltså.

Jag kämpar jättemycket med min egen rädsla för att tappa lusten, vilket såklart blir en självuppfyllande profetia. Jag trodde förut att det var fel på mig, och var på riktigt på väg att söka till en sexolog för att prata om min obefintliga lust. Eftersom det var min brist på lust som drev ett tidigare förhållande i stöpet enligt uppgift.

Numera är lusten långt ifrån obefintlig, men rädslan finns kvar.

Lusten varierar ju som sagt mycket och det finns så mycket i ett förhållande som kan få den att slockna. Förväntningar, uttalade eller outtalade, dödar min lust direkt. Jag är numera enormt känslig för det.

Har som sagt också levt med en sådan. Och desto fler där jag ställt upp för husfridens skull emellanåt.
Det är förkrossande, men inte speciellt förvånande, att vi är ganka många vinnor som har gjort/gör det. Bara den insikten gör att det här med män överlag inte är nåt som lockar mig. Jag får kräkskänslor inför att hamna i det där "sexdiskuterandet", lika mkt som jag får kräks över att hamna i förväntningar om att vilja få barn...
 
Senast ändrad:
Har som sagt också levt med en sådan. Och desto fler där jag ställt upp för husfridens skull emellanåt.
Det är förkrossande, men inte speciellt förvånande, att vi är ganka många vinnor som har gjort/gör det. Bara den insikten gör att det här med män överlag inte är nåt som lockar mig. Jag får kräksänslor inför att hamna i det där "sexdiskuterandet", lika mkt som jag får kräks över att hamna i förväntningar om att vilja få barn...
Det här när jag börjar välja fulare kläder, för att inte se så sexig ut så att jag måste ta diskussionen och säga nej massa gånger. Det är så knäppt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 572
Senast: Imna
·
Relationer Hej alla kloka bukepersoner! Undrar lite hur ni upplever det här med att bli kär? Jag har alltid haft svårt att släppa in folk och rätt...
2
Svar
22
· Visningar
2 086
Senast: Triangul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp