Dejtingtråden 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bryter av sexet med en husfråga :D
Hur ser ni på att nån ni träffar bor ensam i ett hus? Är det skillnad om hen bor kvar där efter ett uppbrott eller köpt och flyttat in själv?
Jag ser nog det som positivt att personen bor i hus då jag själv skulle vilja bo så. Att den bor kvar efter ett uppbrott ser jag inget konstigt på, jag köpte ju själv ut min ex-sambo ut lägenheten vi köpte tillsammans.
 
Jag hade inte brytt mig alls så länge han inte bodde med sina föräldrar. :p Och om det var föräldrarnas hu hade jag nog funderat lite kring relationen men inte brytt mig om själva huset.

Varför skulle det spela någon roll om personen köpt huset ensam eller med någon annan?

Nä jag vet egentligen inte. Det är bara en grej som slagit mig när jag svepte runt :) jag sveper inte gärna höger på killar som bor ensam i hus av nån anledning :D

Borde ju inte vara nån skillnad från att bo ensam i lägenhet egentligen.
 
Bryter av sexet med en husfråga :D
Hur ser ni på att nån ni träffar bor ensam i ett hus? Är det skillnad om hen bor kvar där efter ett uppbrott eller köpt och flyttat in själv?
Jag har inga problem med någon som bor ensam i hus, så länge huset inte ligger mer än typ 5 mil ifrån mig :laugh: Jag kör så mycket i jobbet att jag inte vill göra det på fritiden också.

Sen kommer jag inte att vilja flytta in i någon annans boende, jag vill hellre köpa något gemensamt som verkligen är vårt. Jag skulle inte vilja flytta in till någon annan oavsett om han alltid bott där själv eller bott där tillsammans med tidigare flickvän.
 
Det är dock många som frågar i ett tidigt stadie, ibland även hur stor lust man har, hur ofta mm.

Det där är ju så konstig fråga också, som om man skulle fungera likadant med alla personer, alla veckor, året om. För de allra flesta så går det väl lite i perioder? Hur mycket man orkar, hinner, känner sig sedd osv. Vore ju mardröm att träffa en snubbe som sedan vill ligga veckan efter förlossning och bah "Men du SA JU att du vill ligga 3 ggr i veckan?" 😅
 
Bryter av sexet med en husfråga :D
Hur ser ni på att nån ni träffar bor ensam i ett hus? Är det skillnad om hen bor kvar där efter ett uppbrott eller köpt och flyttat in själv?

Spelar mig ingen roll alls. Tycker snarare tidigare förhållanden osv är intressant och blir snarare extremt misstänksam om det finns bråk bakom. Och som @Red_Chili skriver är det 1000 % viktigare vilken typ av ordning personen trivs med. Där kan ju hus tom vara mer avslöjande än lägenhet mtp underhållsbehov. Finns det någon plan osv.
 
Det där är ju så konstig fråga också, som om man skulle fungera likadant med alla personer, alla veckor, året om. För de allra flesta så går det väl lite i perioder? Hur mycket man orkar, hinner, känner sig sedd osv. Vore ju mardröm att träffa en snubbe som sedan vill ligga veckan efter förlossning och bah "Men du SA JU att du vill ligga 3 ggr i veckan?" 😅

Tillägger också att jag är hemskt less på snubbar som inte fattar att de kan vara en del i att öka lusten. De sitter och tjurar över att de inte får ligga så ofta som de vill men gör NADA för att avlasta sin tjej med hushållsarbete, ev. barn, skapa en lugn och härlig miljö hemma, gör att hon känner sig sedd och hörd både i och utanför sängen osv. Så tar relationen slut och så sitter han på Tinder och frågar folk hur ofta de vill ligga för att försäkra sig om att nästa flickvän vill ligga oftare utan att han själv ska behöva bidra till att komma dit. KRÄKS.

Okej rant over, men behövde få det ur mig.
 
Nä jag vet egentligen inte. Det är bara en grej som slagit mig när jag svepte runt :) jag sveper inte gärna höger på killar som bor ensam i hus av nån anledning :D

Borde ju inte vara nån skillnad från att bo ensam i lägenhet egentligen.

Nää och hellre ensam än med någon annan (oavsett vem haha) tycker jag. :D
 
Tillägger också att jag är hemskt less på snubbar som inte fattar att de kan vara en del i att öka lusten. De sitter och tjurar över att de inte får ligga så ofta som de vill men gör NADA för att avlasta sin tjej med hushållsarbete, ev. barn, skapa en lugn och härlig miljö hemma, gör att hon känner sig sedd och hörd både i och utanför sängen osv. Så tar relationen slut och så sitter han på Tinder och frågar folk hur ofta de vill ligga för att försäkra sig om att nästa flickvän vill ligga oftare utan att han själv ska behöva bidra till att komma dit. KRÄKS.

Okej rant over, men behövde få det ur mig.
:bow: Sådana män borde inte få ligga, någonsin.
 
Tillägger också att jag är hemskt less på snubbar som inte fattar att de kan vara en del i att öka lusten. De sitter och tjurar över att de inte får ligga så ofta som de vill men gör NADA för att avlasta sin tjej med hushållsarbete, ev. barn, skapa en lugn och härlig miljö hemma, gör att hon känner sig sedd och hörd både i och utanför sängen osv. Så tar relationen slut och så sitter han på Tinder och frågar folk hur ofta de vill ligga för att försäkra sig om att nästa flickvän vill ligga oftare utan att han själv ska behöva bidra till att komma dit. KRÄKS.

Okej rant over, men behövde få det ur mig.
Eller hur, eller tjatar och tjatar tills ens egen lust är helt bortblåst istället...
 
Tillägger också att jag är hemskt less på snubbar som inte fattar att de kan vara en del i att öka lusten. De sitter och tjurar över att de inte får ligga så ofta som de vill men gör NADA för att avlasta sin tjej med hushållsarbete, ev. barn, skapa en lugn och härlig miljö hemma, gör att hon känner sig sedd och hörd både i och utanför sängen osv. Så tar relationen slut och så sitter han på Tinder och frågar folk hur ofta de vill ligga för att försäkra sig om att nästa flickvän vill ligga oftare utan att han själv ska behöva bidra till att komma dit. KRÄKS.

Okej rant over, men behövde få det ur mig.
Ja men absolut! Det är ju Snäll Kille som ändå förtjänar sex eftersom han ju är så himla snäll. Vadå att lusten kan variera utifrån många olika variabler? Hon har ju haft sex med andra flera ggr i veckan så varför fortsätter det inte så med Snäll Kille?
 
Ja men absolut! Det är ju Snäll Kille som ändå förtjänar sex eftersom han ju är så himla snäll. Vadå att lusten kan variera utifrån många olika variabler? Hon har ju haft sex med andra flera ggr i veckan så varför fortsätter det inte så med Snäll Kille?
Eller män som är rent ut sagt skitkassa i sängen och när man tackar nej till en andra svängom i sänghalmen omedelbart utgår från att:
1. Hon har mens
2. Hon har inte så hög sexlust
 
:bow: Sådana män borde inte få ligga, någonsin.

Eller hur, eller tjatar och tjatar tills ens egen lust är helt bortblåst istället...

Ja men absolut! Det är ju Snäll Kille som ändå förtjänar sex eftersom han ju är så himla snäll. Vadå att lusten kan variera utifrån många olika variabler? Hon har ju haft sex med andra flera ggr i veckan så varför fortsätter det inte så med Snäll Kille?

Eller män som är rent ut sagt skitkassa i sängen och när man tackar nej till en andra svängom i sänghalmen omedelbart utgår från att:
1. Hon har mens
2. Hon har inte så hög sexlust

Precis så. Så mitt tips till alla där ute i dejtingvärlden, frågar han över Tinder hur ofta du brukar vilja ligga så hade jag sett det som en stor röd flagga. Då tycker jag inte att han har insett sin egen viktiga roll i det hela, och dessutom inte förstår att sexlusten för vad jag vågar påstå de flesta kvinnor kan variera en hel del.
 
Jag lever i en 24/7 D/s-relation, det är knappast något som man vill att partnern ska "ställa upp på" eller något som går att göra med en tredje part hur som helst.

För mig är det helt enkelt en kompatibilitetsgrej, precis som delade värderingar runt hur man behandlar djur, människors lika värde och barnfrågan. Inget konstigt "krav".
Nu må det låta underligt men jag hade kunnat ha en 24/7 D/s relation med rätt partner/dynamik. Men det tycker jag nog inte landar i kategorin 'sexsnack' för mig, det är ju en hel livsstil. Men ja, förstår ju att det är något som kan behövas tas upp i ett tidigt skede. Mitt svar hade väl varit 'ja, om jag tycker det är värt det', och det är ju inte ett så utförligt svar heller.
Kan bara konstatera att vi tänker helt olika kring sex och relationer 😁

Jag följer minsta motståndets lag där ingen av oss ska behöva anpassa sig, relationen och sexet är enkelt, roligt och lustfyllt 😍
Jag tycker det låter som att jag hade kunnat skriva det där också. Är väl bara det att ställer jag inte så mycket krav på relationen så är det inte så mycket alls som ska anpassa sig. Svårt att förklara kanske.
 
Eller män som är rent ut sagt skitkassa i sängen och när man tackar nej till en andra svängom i sänghalmen omedelbart utgår från att:
1. Hon har mens
2. Hon har inte så hög sexlust
Eller förresten, män överlag som raggar på krogen:
"-Vill du följa med mig hem sen?"
"-Öhh, nej tack."
"-Jaha... det kanske är fel tid på månaden?"

Nej raring, det är helt enkelt för att du är enastående ful och när du inte ens ser okej ut i nattklubbens mörker lär det inte bli bättre ju närmre soluppgången vi kommer.
 
Eller män som är rent ut sagt skitkassa i sängen och när man tackar nej till en andra svängom i sänghalmen omedelbart utgår från att:
1. Hon har mens
2. Hon har inte så hög sexlust

Påminner om en vän till mig. Han är Casanovan med stort C. Killarna vill vara han och tjejerna vill vara med honom osv. Inget skämt, han är som en magnet när man är ute med honom. Så här om veckan sa en tjejkompis till mig "Undrar om han själv tycker att han är bäst i världen i sängen" och jag svarade "Det tror jag nog. Är han det då?". Jag kom på att de faktiskt haft sex så jag var tvungen att fråga. Hon började bara skratta :D
 
Eller förresten, män överlag som raggar på krogen:
"-Vill du följa med mig hem sen?"
"-Öhh, nej tack."
"-Jaha... det kanske är fel tid på månaden?"

Nej raring, det är helt enkelt för att du är enastående ful och när du inte ens ser okej ut i nattklubbens mörker lär det inte bli bättre ju närmre soluppgången vi kommer.
Haha jaa, eller som en gång när en kille kom fram och frågade om jag ville följa med på en "sex-fest", han berättade att dom redan var två killar och en tjej, och nu behövde dom bara hitta den andra tjejen. När jag sa nej så sa han "Okej, ja nää du är nog lite för ung för att gilla sånt".
Ja hade jag varit några år äldre hade jag absolut tackat ja! ... :cautious:
 
Nu må det låta underligt men jag hade kunnat ha en 24/7 D/s relation med rätt partner/dynamik. Men det tycker jag nog inte landar i kategorin 'sexsnack' för mig, det är ju en hel livsstil. Men ja, förstår ju att det är något som kan behövas tas upp i ett tidigt skede. Mitt svar hade väl varit 'ja, om jag tycker det är värt det', och det är ju inte ett så utförligt svar heller.

Jag tycker det låter som att jag hade kunnat skriva det där också. Är väl bara det att ställer jag inte så mycket krav på relationen så är det inte så mycket alls som ska anpassa sig. Svårt att förklara kanske.
D7s relation är vadåförnå?
 
Eller förresten, män överlag som raggar på krogen:
"-Vill du följa med mig hem sen?"
"-Öhh, nej tack."
"-Jaha... det kanske är fel tid på månaden?"

Nej raring, det är helt enkelt för att du är enastående ful och när du inte ens ser okej ut i nattklubbens mörker lär det inte bli bättre ju närmre soluppgången vi kommer.
Och även "Jaha, du har pojkvän?" 😑
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 523
Senast: Imna
·
Relationer Hej alla kloka bukepersoner! Undrar lite hur ni upplever det här med att bli kär? Jag har alltid haft svårt att släppa in folk och rätt...
2
Svar
22
· Visningar
2 070
Senast: Triangul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp