Dejtingtråden 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha, en kompis försöker få ihop mig med en av hennes bekanta.

"-Jamen han är såååå trevlig!"

Frågade ut henne nu vad killen ifråga är för någon typ och fick svaret att "han gillar att campa och fiska!".

Blir lite fundersam över att hon inte känner mig bättre än så, en kille som ofta är ute och campar är definitivt inte något för mig. Jag själv kan inte ens tänka mig att bo på vandrarhem, än sova en natt i tält :laugh:
 
Haha, en kompis försöker få ihop mig med en av hennes bekanta.

"-Jamen han är såååå trevlig!"

Frågade ut henne nu vad killen ifråga är för någon typ och fick svaret att "han gillar att campa och fiska!".

Blir lite fundersam över att hon inte känner mig bättre än så, en kille som ofta är ute och campar är definitivt inte något för mig. Jag själv kan inte ens tänka mig att bo på vandrarhem, än sova en natt i tält :laugh:
Nu skickade hon en bild på honom och det här blev ännu mer absurt. Han är skäggig, långhårig och har en Fjällrävenryggsäck. Alltså, jag tror inte att någon av mina övriga kompisar skulle se oss som en potentiell matchning 😂 Jag skulle förmodligen passa bättre med en chihuahua än med den killen.
 
@Zinfernia Igenkänningsfaktor. Höll på att bli skickad på blinddejt i våras/somras. Jag avböjde naturligtvis, med motiveringen att om jag inte ens dejtar när jag ser så varför skulle jag vilja göra det i blindo? Sedan efter att allt blåst över för min kompis, så lyckades det skina igenom vad det var för en snubbe hon tänkt ut åt mig. Ja, herregud säger jag. Fattar inte vad folk tror att jag är för en person... bara det att ens tänka tanken på att skicka mig på dejt med nån som aldrig hört talas om begreppet könsroller. Otur när hon tänkte...
 
@Zinfernia Igenkänningsfaktor. Höll på att bli skickad på blinddejt i våras/somras. Jag avböjde naturligtvis, med motiveringen att om jag inte ens dejtar när jag ser så varför skulle jag vilja göra det i blindo? Sedan efter att allt blåst över för min kompis, så lyckades det skina igenom vad det var för en snubbe hon tänkt ut åt mig. Ja, herregud säger jag. Fattar inte vad folk tror att jag är för en person... bara det att ens tänka tanken på att skicka mig på dejt med nån som aldrig hört talas om begreppet könsroller. Otur när hon tänkte...
Hon kanske försökte styra upp något för att hon ville vara schysst även om hon inte hittade den perfekta kandidaten.
 
Att oombett försöka para ihop folk är inte precis vad jag skulle kalla schysst mot någon av de inblandade. Snarare tvärtom, snacka om att tvåsamhetsnormen bankar på dörren och nåde den som inte glatt tar emot vad som bjuds. :wtf:
Jag har goda vänner som blev oombett ihopparade och nu varit gifta i snart tio år. Men, det finns ju mer eller mindre trevliga sätt att göra det på. Som jag förstått det var det mest "jag tror ni skulle gilla varandra, om ni är intresserade" och mindre, "gå på en dejt så blir era liv helt plötsligt meningsfulla!".
 
AW med The Guy I helgen. Han var om möjligt ännu mer älskvärd som onykter. Jag brukar oroa mig som fan för sådant, många människor tycker jag blir rejält obehagliga, jag är ju ganska rädd för när folk blir gränslösa.

Jag drack mycket lite, de stannade mycket sent och jag skulle upp mycket tidigt dagen efter. Vi messade under kvällen om att han skulle sova hemma men sedan ångrade han sig ändå precis när de skulle sticka. Det var en kollega som inte visste vi träffades och de andra är de som vetat hela tiden. Han var bara sådär normalt gullig som jag bara tycker är sött bland folk och verkade helt avslappnad i sällskapet. Inget blev nog inte tydligt förrän han inte följde med dem hem. Jätteskönt verkligen att kunna umgås så utan att känna minsta obehag! Jag känner liksom obehag varje dag i sociala situationer bara av att vara på jobbet så det är ett väldigt bra betyg 😅

Känner mig också mer nöjd och tillfreds med hur vi ses och bestämmer att vi ska ses nu. Kanske var det som gav mig mest trygghet i detta läget att våga prata om att jag tror jag kunnat ha ett lite "mer seriöst" (orkar ej utveckla så ta den normativa förståelsen 😅) förhållande samtidigt som jag inte trodde han ville ha det, få det bekräftat och sedan att inget blev annorlunda av det. Utan det bara var en öppen diskussion och vi kom fram till att fortsätta som innan och att inget ändrades. Verkligen inte alls. Utan att han fortsatt vara lika trygg o engagerad som innan. Jag är ju så extremt dålig på att inte bara vara följsam och på konflikter. Jag tror allt ska leda till en totalt olöslig konflikt och wierd stämning som aldrig går att reparera. Detta var ju ett tydligt bevis för att det är inte ett rimligt tankemönster. Behöver helt klart fler sådana här erfarenheter!
 
Jag har goda vänner som blev oombett ihopparade och nu varit gifta i snart tio år. Men, det finns ju mer eller mindre trevliga sätt att göra det på. Som jag förstått det var det mest "jag tror ni skulle gilla varandra, om ni är intresserade" och mindre, "gå på en dejt så blir era liv helt plötsligt meningsfulla!".

Precis så var det med mig och The Guy. Jag var helt under isen och hade inte tagit någon notis om honom (nyanställd) men min kollega envisades. "Jag tror ni skulle passa bra ihop! Jag bara känner det!". Stämde skitbra, åtm är han väldigt bra för mig 😅
 
Känner mig lite trött på dejting och gränslösa män. Men det lär väl gå över igen. Mitt hat emot dejting kommer och går. Ibland är det jättekul och ibland är det bara jobbigt. Inser att jag träffat O i typ 2.5 månad, han är fortfarande fin så får leva på den känslan eller något. :p
 
Precis så var det med mig och The Guy. Jag var helt under isen och hade inte tagit någon notis om honom (nyanställd) men min kollega envisades. "Jag tror ni skulle passa bra ihop! Jag bara känner det!". Stämde skitbra, åtm är han väldigt bra för mig 😅
Jag jobbade ihop med min i 1,5 år innan jag ens upptäckte att han faktiskt var väldigt snygg? Och väldigt rolig?
Hade en kollega också som pushade lite att vi såg ut att trivas väääldigt bra ihop och det fick hon rätt i:angel:
Nu efter snart ett halvår tillsammans och två år som kollegor så är vi snart klara med att jobba ihop då jag valt att byta arbete, av fler skäl än vårt förhållande. Men helt ärligt, om vi måste arbeta mer än ett till pass ihop så lär jag strypa honom:banghead:

Tycker också det är viktigt att se hur folk blir som onyktra och framförallt hur de "normal dricker" då jag är väldigt trött på personer som tar till alkoholen när det blir problem. Med exet gömde jag vinflaskor från utlandet i barnets garderob så att de skulle få vara ifred... Är alltid lätt att vara efterklok kan vi vara säga om hela den historien
 
Känner mig lite trött på dejting och gränslösa män. Men det lär väl gå över igen. Mitt hat emot dejting kommer och går. Ibland är det jättekul och ibland är det bara jobbigt. Inser att jag träffat O i typ 2.5 månad, han är fortfarande fin så får leva på den känslan eller något. :p
Ta en paus från att träffa andra än O ett tag? Har minst sagt full förståelse för hat mot dejting :p
 
Hon kanske försökte styra upp något för att hon ville vara schysst även om hon inte hittade den perfekta kandidaten.
Ska man para ihop folk kanske man först och främst ska försöka hitta människor som matchar och som inte är totala motpoler? Det räcker liksom inte med att "han är trevlig och du är trevlig" för att det ska bli en bra matchning.

Jag var tvungen att berätta för en annan kompis om den katastrofala matchningen. Hon reagerade precis som jag själv gjorde :laugh:

Screenshot_20210302_080632.jpg
 
Det finns ju tid för det framöver med :) kan ju bara vara skönt med en paus! Du har ju ändå träffat en hel del nytt folk (i mina mått mätt :D )

Haha! Ja, har ju dock lovat att träffa en hel del andra personer, känns lite jobbigt att säga nej nu på något vis.
Har visserligen tackat för mig hos två personer där jag inte är intresserad, så antalet har folk har minskat. :p
 
Hon kanske försökte styra upp något för att hon ville vara schysst även om hon inte hittade den perfekta kandidaten.

Jag vet faktiskt inte hur hon tänkte. Inte en susning. Att han behövde nån driftig kvinna kanske. Vad jag behöver kan ju vara svårt att veta eftersom jag alltid säger att jag inte vill ha nån. Men har man pratat med mig längre än en kvart och dessutom nämnt ordet "män" så brukar den feministiska läggningen framgå.

Återstår väl att se när dom ska para ihop oss nästa gång. Det kom ju en pandemi i vägen, tackolov. Jag hörde nåt rykte om studentbjudning och det är ju i juni :nailbiting:
 
Jag vet faktiskt inte hur hon tänkte. Inte en susning. Att han behövde nån driftig kvinna kanske. Vad jag behöver kan ju vara svårt att veta eftersom jag alltid säger att jag inte vill ha nån. Men har man pratat med mig längre än en kvart och dessutom nämnt ordet "män" så brukar den feministiska läggningen framgå.

Återstår väl att se när dom ska para ihop oss nästa gång. Det kom ju en pandemi i vägen, tackolov. Jag hörde nåt rykte om studentbjudning och det är ju i juni :nailbiting:
Dax att planera sjukdom :idea::D:angel:
 
Ska man para ihop folk kanske man först och främst ska försöka hitta människor som matchar och som inte är totala motpoler? Det räcker liksom inte med att "han är trevlig och du är trevlig" för att det ska bli en bra matchning.

Jag var tvungen att berätta för en annan kompis om den katastrofala matchningen. Hon reagerade precis som jag själv gjorde :laugh:

Visa bifogad fil 65504
Förstår att man kan tycka att det är korkat och dåligt, men vissa människor förstår ju inte alla såna vibes. Hade någon ansträngt sig med att styra något för mig för att den vill väl och inte för att jävlas med mig hade jag inte tyckt den var dum i huvudet även om det inte vara något som matchade mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 523
Senast: Imna
·
Relationer Hej alla kloka bukepersoner! Undrar lite hur ni upplever det här med att bli kär? Jag har alltid haft svårt att släppa in folk och rätt...
2
Svar
22
· Visningar
2 070
Senast: Triangul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp