Dejtingtråden 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä, det är väldigt sant men jag tänker att om man inte har öppna konton eller sånt så minskar risken. Jag har aldrig gillat att vara med på bild så det finns begränsat utbud av det 🙄 Men faktiskt har jag i och med corona börjat lägga ut mer för de vänner man inte träffar på annat vis.

Men ja, jag minns hur det var på tiden man hade Helgon.net. Jisses. Där var det väldig mkt sliskiga snubbar. Precis som i samhället i övrigt, jag är nog bara mindre utsatt för att jag inte är så utåtriktad längre. Inte för att jag väljer bort det aktivt, men det är en bieffekt av att mest hålla sig för sig själv.
Åh, helgon, det var tider det! Till och med jag fick meddelanden från sliskiga snubbar där:wtf:
 
Jag och killen har haft en intressant vecka med husvisning och budgivning, som vi nog valt att dra oss ur.

Min hjärna har ibland fortfarande inte riktigt hängt med på bytet som skedde mellan vårt "vi får se vart det leder" till det här väldigt seriösa. Letar fortfarande fel och brister hos honom men hittar inga som jag inte redan visste innan jag gav mig in på det här:cautious: Att han är dålig på att ställa ner disken i diskmaskinen är det enda jag hittat och det känns inte som en dealbreaker:D
 
Jag är ganska nördig med hästfoder. The Guy är ganska nördig med typ tillskott till människor. Vi diskuterade aminosyror någon dag och han tyckte aminosyraprofilen jag sökte i proteintillskott till hästen var likt något man kan köpa till människor typ gymnissar osv. Idag såg jag just den typen av tillskott som tips i en stor internationell fodergrupp jag lyckats komma in i. Älskar när nördigheter blir gränsöverskridande 🤣
 
Alltså gårdagen. Jag kan inte annat än skratta... Vi har verkligen tidernas sämsta tajming, det verkar helt omöjligt att få till det att kunna ses redan som det är med barn och jobb och allt annat. Vi hördes på em, då mådde han inte helt bra, men sa att han skulle gå och lägga sig nån timme och återkomma. Jaja inte mer med det. Jag hade ju sagt att huvudsaken han kommunicerar och inte bara är tyst. Det verkar ju bevisligen ha gått in iaf...:up:
Jag stökade på med mina projekt och ju senare det blev ju mer trött blev jag, hade ju knappt sovit på flera dygn. Och sedan lyckades jag ju då för ovanlighetens skull somna och sov som en sten i 10 timmar. Med den sömnproblematik jag har är bara det i sig en bedrift. Omedicinerad dessutom, det händer liksom inte... men givetvis just igår :banghead: När jag vaknade hade han skrivit att han sovit lite väl länge men att jag kunde komma förbi om jag hade lust trots att det blev sent. Jahapp.

Om man googlar på "not meant to be" så får man upp en bild på oss 🙄:rofl:
 
Alltså gårdagen. Jag kan inte annat än skratta... Vi har verkligen tidernas sämsta tajming, det verkar helt omöjligt att få till det att kunna ses redan som det är med barn och jobb och allt annat. Vi hördes på em, då mådde han inte helt bra, men sa att han skulle gå och lägga sig nån timme och återkomma. Jaja inte mer med det. Jag hade ju sagt att huvudsaken han kommunicerar och inte bara är tyst. Det verkar ju bevisligen ha gått in iaf...:up:
Jag stökade på med mina projekt och ju senare det blev ju mer trött blev jag, hade ju knappt sovit på flera dygn. Och sedan lyckades jag ju då för ovanlighetens skull somna och sov som en sten i 10 timmar. Med den sömnproblematik jag har är bara det i sig en bedrift. Omedicinerad dessutom, det händer liksom inte... men givetvis just igår :banghead: När jag vaknade hade han skrivit att han sovit lite väl länge men att jag kunde komma förbi om jag hade lust trots att det blev sent. Jahapp.

Om man googlar på "not meant to be" så får man upp en bild på oss 🙄:rofl:

Det vet man aldrig.
Jag har inte träffat han med fem katter på evigheten. Vi lyckas inte synka dagar att ses öht. Förra veckan hade vi en spikad dag då inträffade en dålig grej så han kunde inte. Sen tänkte vi idag, men han var tvungen att jobba. Sen kan inte han på måndag och jag kan inte resten av veckan...here we go men fan heller att vi ger upp. Vi längtar efter varandra så vi är båda trygga i att vi vill ses även om det är lite rörigt just nu
 
Det vet man aldrig.
Jag har inte träffat han med fem katter på evigheten. Vi lyckas inte synka dagar att ses öht. Förra veckan hade vi en spikad dag då inträffade en dålig grej så han kunde inte. Sen tänkte vi idag, men han var tvungen att jobba. Sen kan inte han på måndag och jag kan inte resten av veckan...here we go men fan heller att vi ger upp. Vi längtar efter varandra så vi är båda trygga i att vi vill ses även om det är lite rörigt just nu

Ja så är det. Mitt ex och jag bodde i olika delar av landet, vi sågs inte ens varje månad. Men nu bor vi så nära varann att det mest är ironiskt att vi aldrig lyckas tajma in. Det tar liksom 5 min att gå mellan.
Vi sågs en kvart i torsdags för han kom hem sent från jobb och jag skulle iväg till jobb. Liksom ja... på en kvart hinns det inte samtalas så mkt. Och jag behöver prata. Men vi lyckas aldrig. Även om vi gillar varann bevisligen så känner jag att jag behöver få umgås lite utan tidspress någon gång för att liksom komma till kärnan i det jag vill kommunicera om. Men det är så jävla omöjligt. Tur att jag inte är lika nära döden idag som jag var tidigare i veckan, för nu känns det inte som total katastrof även om jag såklart är lessen över att det sitter så jävla fast.
 
Sov hos The Guy och var tidigt i stallet. Råkade vara där i typ 7 h och lyckan när han tydligen hade lämnat en chokladkaka i min väska var total 😍 Han är bra på att visa att man finns i hans tankar och det gör mig lugn och glad.

Vad gulligt! Älskar sånt!

Jag var så trött i fredags. Allting blev dubbelt så miserabelt vad som än hände... Hittade en skitstor spindel i strumplådan, det var kö till YumYum, iskallt i stallet, det var stökigt i köket, "någon" hade inte diskat på flera dagar (jag)... Ja, ni fattar. Pratade med L lite senare på kvällen som föreslog att jag skulle komma till honom och sova, även om det blev sent. Han hade köpt kakor (sånna stora chokladkakor som är mjuka i mitten 🤤) och chips till mig. .. Kvällen räddad 🥰
Gillar verkligen fina småsaker i vardagen, som visar att nån tänker på en.
 
Träffat herrn både igår och idag, igår vart de en promenad dejt i typ 3 timmar där vi pratade om allt möjligt ^^ och idag kom han förbi hos mig och jag bjöd på lunch och sen kollade vi lite serie avsnitt och de slutade iaf med att jag vågade ta initiativet till första kyssen 🙈🙊 men än verkar vi båda iaf vara intresserade av att fortsätta ses och trivs i varandras sällskap 😊 så fortsättning följer ^^
 
Vad gulligt! Älskar sånt!

Jag var så trött i fredags. Allting blev dubbelt så miserabelt vad som än hände... Hittade en skitstor spindel i strumplådan, det var kö till YumYum, iskallt i stallet, det var stökigt i köket, "någon" hade inte diskat på flera dagar (jag)... Ja, ni fattar. Pratade med L lite senare på kvällen som föreslog att jag skulle komma till honom och sova, även om det blev sent. Han hade köpt kakor (sånna stora chokladkakor som är mjuka i mitten 🤤) och chips till mig. .. Kvällen räddad 🥰
Gillar verkligen fina småsaker i vardagen, som visar att nån tänker på en.

Eller hur! Jag inser mer och mer också att jag är nog inte ens van vid att någon verkar vilja lära känna mig och faktiskt också gör det? Det hänger väl ihop antar jag. Han verkar inte störa sig på något jag gör utan fixar istället sådant han vet jag alltid vill ha på ett visst sätt osv tex. Och jag i min tur brukar alltid störa mig på en massa saker ganska fort och försöka ignorera det (pga det alltid är sjukt egoistiska egentligen oviktiga grejer i flesta fallen) men har hittills enbart blivit irriterad när han driver sina "ny på jobbet, chefen älskar mig, jag kan fixa allt" för långt. Men det är ju pga det är sant, han har högre lön än mig redan på vikariatet och att hela ledningen hatar och motarbetar mig och har gjort i 8 år snart typ 😅 Och han backar ju direkt när han märker jag blir upprörd på riktigt (jag är alltid ganska arg men det gäller att märka nyanserna 🤣) och 9 gånger av 10 har han bett om ursäkt redan innan jag blir upprörd - pga han lärt känna mig så bra.
 
Eller hur! Jag inser mer och mer också att jag är nog inte ens van vid att någon verkar vilja lära känna mig och faktiskt också gör det? Det hänger väl ihop antar jag. Han verkar inte störa sig på något jag gör utan fixar istället sådant han vet jag alltid vill ha på ett visst sätt osv tex. Och jag i min tur brukar alltid störa mig på en massa saker ganska fort och försöka ignorera det (pga det alltid är sjukt egoistiska egentligen oviktiga grejer i flesta fallen)
Åh vad jag känner igen mig! Jag har massvis av småsaker som jag vill ha på mitt sätt, och är det inte så, då blir det otroligt irriterande. Vet dock om att det ibland kan vara överdrift från min sida, även om det inte känns så, men unga klättraren lär sig hur jag vill ha saker och gör vad han kan för att underlätta så att det får vara på mitt sätt med de sakerna. Har märkt att det i sin tur gör att jag blir mer avslappnad och inte behöver hålla lika hårt på att det ska vara just så, men det blir alltid på mitt initiativ att släppa på det och öppna för andra alternativ. Aldrig att han frågat om jag kanske överdriver eller så, det har i så fall fått komma från mig och så pratar vi om det (för det är jobbigt för mig, det är inte som att det är kul att behöva göra vissa saker på ett visst sätt för att få dagen att gå ihop). Kommer aldrig igen nöja mig med någon som det fungerar sämre med.
 
Vi har haft en fin helg, den har bara skenat fram! Vi har ju typ 1,5h mellan våra hem, men hans jobb ligger så att han inte har jättemycket längre att köra från mig än hemifrån honom. Det gör att han kan åka direkt till/från jobbet hemifrån mig ibland, och att vi får lite mer tid ihop på helgerna :)
Vi tar det fortfarande lugnt, men det märks att vi båda pratar mera om ”vi” och ”oss”, vilket känns bra ☺️
 
Tjejen jag "dejtar" kommer troligen inte kunna ses på ett tag, pga sjuk unge + flytt. Hon är f.ö. poly, eller hon vill vara det (nyss kommit ur ett monogamt förhållande) vilket känns som det passar mig utmärkt.

Gav up mitt "nyårslöfte" ang. att inte träffa DB mera, vi har setts hela 3 gånger på 3 veckor nu, och vi har iom det kunnat öppna upp och prata om lite "allvarligare" teman. Särskilt nu senaste veckan verkar någonting ha lossnat.... jag kan fråga saker som han inte velat prata om tidigare, och få bra svar. Och har berättat mycket för honom om hur jag känner ang. "oss", mina tidigare förhållanden, att dejta andra osv. Känner mig mkt tryggare på vart jag har honom nu, samtidigt som jag inte är lika tokkär längre som jag var förut.... Det är lite konstigt för det känns både som att vi kommit närare samtidigt som jag blivit mer distanserat, om det ger någon mening? Känns fint iaf.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 502
Senast: Imna
·
Relationer Hej alla kloka bukepersoner! Undrar lite hur ni upplever det här med att bli kär? Jag har alltid haft svårt att släppa in folk och rätt...
2
Svar
22
· Visningar
2 062
Senast: Triangul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp