Dejtingtråden 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh vad jag känner igen mig! Jag har massvis av småsaker som jag vill ha på mitt sätt, och är det inte så, då blir det otroligt irriterande. Vet dock om att det ibland kan vara överdrift från min sida, även om det inte känns så, men unga klättraren lär sig hur jag vill ha saker och gör vad han kan för att underlätta så att det får vara på mitt sätt med de sakerna. Har märkt att det i sin tur gör att jag blir mer avslappnad och inte behöver hålla lika hårt på att det ska vara just så, men det blir alltid på mitt initiativ att släppa på det och öppna för andra alternativ. Aldrig att han frågat om jag kanske överdriver eller så, det har i så fall fått komma från mig och så pratar vi om det (för det är jobbigt för mig, det är inte som att det är kul att behöva göra vissa saker på ett visst sätt för att få dagen att gå ihop). Kommer aldrig igen nöja mig med någon som det fungerar sämre med.

Tyckte inte fick fram vad jag menade riktigt i mitt inlägg men du förstod precis!
 
Tjejen jag "dejtar" kommer troligen inte kunna ses på ett tag, pga sjuk unge + flytt. Hon är f.ö. poly, eller hon vill vara det (nyss kommit ur ett monogamt förhållande) vilket känns som det passar mig utmärkt.

Gav up mitt "nyårslöfte" ang. att inte träffa DB mera, vi har setts hela 3 gånger på 3 veckor nu, och vi har iom det kunnat öppna upp och prata om lite "allvarligare" teman. Särskilt nu senaste veckan verkar någonting ha lossnat.... jag kan fråga saker som han inte velat prata om tidigare, och få bra svar. Och har berättat mycket för honom om hur jag känner ang. "oss", mina tidigare förhållanden, att dejta andra osv. Känner mig mkt tryggare på vart jag har honom nu, samtidigt som jag inte är lika tokkär längre som jag var förut.... Det är lite konstigt för det känns både som att vi kommit närare samtidigt som jag blivit mer distanserat, om det ger någon mening? Känns fint iaf.
Jag personligen kan känna (och jag tror inte jag är ensam) att om jag känner att jag blir hållen på halster eller inte vet var jag har den andra så blir jag mer upphängd på personen och känner mig mer kär. Medan om den andra öppnar sig och knyter an så kan jag slappna av mer och känna efter hur jag själv känner istället för att vara så fokuserad på den andra. Vilket kan resultera i att jag märker att jag var mindre kär än jag trott/var förut.
 
Jag undrar vad det gör att det känns så otroligt okomplicerat att prata om allt med vissa. Han som har fem katter och jag väjer inte för några ämnen och för mig känns det väldigt tryggt och tydligt vad vi vill och vart vi är på väg. Skulle han ha en annan agenda än den jag ser skulle jag bli väldigt förvånad. Blir det en krok nånstans så är det allra tydligast att vi verkligen är tydliga med att eventuella hinder för att ses absolut inte har med "oss" att göra utan är tydliga yttre grejer och jag känner att jag kan vila i det utan problem.
 
Så en tjej som jag dejtade ett tag för ett bra tag sen har hört av sig och ville träffa mig, och jag är som jag alltid är och sa ok det kan vi göra.
så klockan 17:00 i morgon ska jag träffa henne.
Kan nog vara en av mina sämre val denna vecka men jag ska vara öppen och höra vad hon vill prata om.
Senaste gången vi pratades så kallade hon mig för snål så vi får se hur glad jag är.
 
Så en tjej som jag dejtade ett tag för ett bra tag sen har hört av sig och ville träffa mig, och jag är som jag alltid är och sa ok det kan vi göra.
så klockan 17:00 i morgon ska jag träffa henne.
Kan nog vara en av mina sämre val denna vecka men jag ska vara öppen och höra vad hon vill prata om.
Senaste gången vi pratades så kallade hon mig för snål så vi får se hur glad jag är.
Om du inte känner för att träffa henne så får man ändra sig och ställa in :) Verkar dumt att träffa någon som man känner gör att man mår dåligt. Ta hand om dig!
 
Så en tjej som jag dejtade ett tag för ett bra tag sen har hört av sig och ville träffa mig, och jag är som jag alltid är och sa ok det kan vi göra.
så klockan 17:00 i morgon ska jag träffa henne.
Kan nog vara en av mina sämre val denna vecka men jag ska vara öppen och höra vad hon vill prata om.
Senaste gången vi pratades så kallade hon mig för snål så vi får se hur glad jag är.
Verkar lite desperat att träffa henne.. Bättre att vänta tills du hittar någon du faktiskt tror du kommer gilla.
 
Verkar lite desperat att träffa henne.. Bättre att vänta tills du hittar någon du faktiskt tror du kommer gilla.
Inte ett dugg desperat att träffa henne, har liksom lagt hela dejting saken på hyllan. snarare borde jag sag ifrån men jag tänker nog göra det när jag träffar henne i morgon att jag inte har något intresse att träffa henne mer.
 
Inte ett dugg desperat att träffa henne, har liksom lagt hela dejting saken på hyllan. snarare borde jag sag ifrån men jag tänker nog göra det när jag träffar henne i morgon att jag inte har något intresse att träffa henne mer.
Fast det låter taskigt. Jag skulle inte bli glad åt att någon träffade mig efter en lång tid bara för att säga att hen inte ville träffa mig.
Var smidig och ta det innan istället.
 
Fast det finns ju ingen anledning alls till att träffa henne om du bara ska dissa henne.
Sorry, men jag greppar inte alls vad du är ute efter med henne.
Jag är inte ute efter något, men hon bad mig att få träffa mig. och då jag inte hyser ilska mor henne så kan jag vara tillmötesgående. Sen dissa, det finns flera sätt att disa på. artigt och inte så artigt. jag försöker vara artig. Men jag tycker hon är värd att framföra det hon vill säga på det sättet hon vill säga. Kan vara att hon behöver prata av sig eller något har annat har hänt.
 
Jag är inte ute efter något, men hon bad mig att få träffa mig. och då jag inte hyser ilska mor henne så kan jag vara tillmötesgående. Sen dissa, det finns flera sätt att disa på. artigt och inte så artigt. jag försöker vara artig. Men jag tycker hon är värd att framföra det hon vill säga på det sättet hon vill säga. Kan vara att hon behöver prata av sig eller något har annat har hänt.
Du gör såklart dina val. Men ja, Jag lämnar mina gamla dejter därhän när jag slutat vilja ses. Jag är nog hård på det, men har de problem får de ta det med sitt umgänge och inte mig.
 
Jag är inte ute efter något, men hon bad mig att få träffa mig. och då jag inte hyser ilska mor henne så kan jag vara tillmötesgående. Sen dissa, det finns flera sätt att disa på. artigt och inte så artigt. jag försöker vara artig. Men jag tycker hon är värd att framföra det hon vill säga på det sättet hon vill säga. Kan vara att hon behöver prata av sig eller något har annat har hänt.
Har ni umgåtts så mycket att ni ser varandra som bra vänner/känner varandra väl? Om inte så kan du nog utesluta att hon vill träffa dig för att "något har hänt och hon behöver prata av sig". Sådant tar man med närstående, inte med en dejt.

Och ja, jag tycker rent ut att det verkar oerhört dumt att träffa henne. Jag tolkar det som att ni inte känner varandra väl. Hon har kallat dig för snål. Du har flera gånger råkat träffa personer som mest verkar hoppas på att du ska köpa saker till dem eller ge dem pengar på annat sätt. VARFÖR fortsätta med det? Det är inte snällt varken mot dig själv eller andra. Var snäll mot dig och ta hand om dig så du får må bra istället.
 
Blev ju ett rätt snöpligt avslut i helgen och jag har stängt av mig sen dess. Varit helt tom. Tackolov har jag några hobbypsykologer i min bekantskapskrets och dessa har haft telefonjour så jag orkat reda ut och älta klart med mig själv :cautious: Det passade bra för igår hörde han av sig och frågade om vi skulle ses. Jag var som vanligt inställd på att vi aldrig mer skulle ses öht igen så jag blev lite paff. Ringde såklart efter livscoaching och kom fram till att jag går dit och ser vad han vill.
Och jag är glad att jag gjorde det, för bevisligen behövdes det en större härdsmälta för att jag äntligen skulle ta det där snacket som jag behövt göra för flera månader sedan. Är mkt stolt över mig själv. Såklart känner jag att jag inte fick fram precis allt men det viktigaste är nu sagt. Att det ska vara så jävla svårt :banghead:
Men nu är det gjort och det känns skönt, för oavsett hur detta fortsätter eller slutar så känner jag att jag lämnar det inte öppet för en massa egna tolkningar av vad som hänt. Jag sa åt honom vilka intentioner jag har och det är samma som jag alltid har haft. Och jag fick förklarat för mig varför han försvinner emellanåt. Det var ungefär som jag misstänkte och det känns ju skönt att inte vara helt fel ute. Men han får reda ut med sig själv lite mer konkret vad han vill och hur han tänker för även om jag inte vill sitta ihop som iglar så funkar det inte för mig att ha för mkt utrymme för eget övertänkande och berg- och dalbana. Jag har tillräckligt av sånt i mitt liv och behöver inte mer.

Dagens ros går till mig själv och att jag inte gjorde som jag brukar, dvs gömma mig i mina egna demoner och håller tyst, utan var så modig att jag vägrade gå hem och lägga mig förrän jag talat klart :o 🌹
 
Har ni umgåtts så mycket att ni ser varandra som bra vänner/känner varandra väl? Om inte så kan du nog utesluta att hon vill träffa dig för att "något har hänt och hon behöver prata av sig". Sådant tar man med närstående, inte med en dejt.

Och ja, jag tycker rent ut att det verkar oerhört dumt att träffa henne. Jag tolkar det som att ni inte känner varandra väl. Hon har kallat dig för snål. Du har flera gånger råkat träffa personer som mest verkar hoppas på att du ska köpa saker till dem eller ge dem pengar på annat sätt. VARFÖR fortsätta med det? Det är inte snällt varken mot dig själv eller andra. Var snäll mot dig och ta hand om dig så du får må bra istället.
Jag känner henne väl och jag var god vän med hennes pappa.
 
Min dejt kommer ikväll ☺️
Han har lagt om sitt schema lite så han jobbar in fredagen, vilket gör att han kan komma redan på torsdagskvällen.
Det som kändes lite jobbigt, att vi kanske bara skulle kunna ses fredag kväll-söndag kväll och knappt ens det vissa veckor, har nu i stället blivit torsdag kväll-måndag morgon både förra veckan och nu även denna. Det känns helt rimligt ändå 😁
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 502
Senast: Imna
·
Relationer Hej alla kloka bukepersoner! Undrar lite hur ni upplever det här med att bli kär? Jag har alltid haft svårt att släppa in folk och rätt...
2
Svar
22
· Visningar
2 062
Senast: Triangul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Världscupsfinalerna
  • OS i Paris 2024 (dressyr)

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp