Dejtingtråden 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag går emot er och vill hitta någon att sova med, och ligga med, vilket är omöjligt, för då är det helt plötsligt för stor chans till känslor... 😁 Enligt män då, inte enligt mig...
 
Gk ringde,
så nu då tänkte jag.
det var mer att hon behövde min hjälp.
hon ville ha en sån kalender jag köpte till henne inför 2020.
fixat och klart.
sen lite små prat och hej då.
Hade varit enklare om hon inte ringde.
 
Gk ringde,
så nu då tänkte jag.
det var mer att hon behövde min hjälp.
hon ville ha en sån kalender jag köpte till henne inför 2020.
fixat och klart.
sen lite små prat och hej då.
Hade varit enklare om hon inte ringde.

Säg åt henne att du inte vill att hon ringer, förklara att det är för jobbigt för dig?
Känns som att hon kommer med smågrejer nu bara för att få hålla kontakten.
 
Jag går emot er och vill hitta någon att sova med, och ligga med, vilket är omöjligt, för då är det helt plötsligt för stor chans till känslor... 😁 Enligt män då, inte enligt mig...

Har nog hittat en sådan "relation" nu. Eller igen får jag väl säga eftersom att jag hade något liknande tidigare i år. Båda känner varma känslor för varandra och en typ av kärlek man känner för någon man är otroligt bekväm och trygg med. Men vi är inte KÄRA - för mig är det något annorlunda. Däremot så vill vi umgås, hitta på saker, ligga och även sova ihop. Spenderade nästan två dygn ihop precis och jag har inte varit så avslappnad på länge. :)
 
J kunde egentligen inte ses igår, men han kom ändå sent på kvällen.

Liksom några här har jag gärna nån att sova med, det är ju urmysigt?! Vaknade halvt till på natten av att han låg och strök mig på ryggen :heart
Jag vet att det absolut inte kommer bli något mer än det vi har nu, men det känns ändå tryggt och nice på något sätt :) inga känslor inblandade!
 
J kunde egentligen inte ses igår, men han kom ändå sent på kvällen.

Liksom några här har jag gärna nån att sova med, det är ju urmysigt?! Vaknade halvt till på natten av att han låg och strök mig på ryggen :heart
Jag vet att det absolut inte kommer bli något mer än det vi har nu, men det känns ändå tryggt och nice på något sätt :) inga känslor inblandade!


För mig känns det så konstigt när folk skriver inga känslor. Menar man att man inte känner något alls för personen? Eller att man inte är kär? För jag känner massor med känslor för människor jag tycker om, även om jag inte är förälskad/kär.
 
För mig känns det så konstigt när folk skriver inga känslor. Menar man att man inte känner något alls för personen? Eller att man inte är kär? För jag känner massor med känslor för människor jag tycker om, även om jag inte är förälskad/kär.

Jag känner ju attraktion, men inte så mycket mer, eftersom jag inte riktigt känner honom och vi inte umgås mer än i sängen typ.
När jag skriver inga känslor så tänker jag på kär/förälskad :)
 
Säg åt henne att du inte vill att hon ringer, förklara att det är för jobbigt för dig?
Känns som att hon kommer med smågrejer nu bara för att få hålla kontakten.
Så kan det vara absolut.
Undra om det är för att hon vill vara kompis.
 
För mig känns det så konstigt när folk skriver inga känslor. Menar man att man inte känner något alls för personen? Eller att man inte är kär? För jag känner massor med känslor för människor jag tycker om, även om jag inte är förälskad/kär.

Samma här. Jag undrar också hur det går till. Jag är verkligen inte en kk-personlighet. Jag kan inte tänka mig att ligga med nån jag inte känner nåt för, då menar jag känner inte kärlekskänslor för. Men alla är ju olika, det verkar oerhört enkelt och skönt att bara hänga och inte kära ner sig. Finns ju inget värre än förälskelser...
 
Men ni har väl träffats ganska mycket nu? Och vet att ni båda trivs med varandra? Varför inte prata med honom om dina tankebanor som får dig att må dåligt? Att det inte är som det är pga honom betyder ju inte att det är olämpligt att prata med honom om det.

Både jag och unga klättraren har haft ett stort behov av att prata om sådant som inte känts bra, om oro och ångest och dåligt psykiskt mående och allt möjligt. Inget som den andra varit orsaken till, men som påverkat oss osv. Vissa förhållandevis små saker, andra så "extrema" att det varit ångestladdat att ens nämna det pga rädsla för att den andra ska skrämmas bort. Första gången vi tältade ihop (första gången vi sov ihop förövrigt) så blev det kramar och gråt pga sådant, så det var inte ens att det kunde vänta jättelänge med sådana diskussioner.

Allt det har bara varit positivt för oss. Vi kan stötta, trösta och peppa varandra väldigt bra, vet var vi har varandra och kan lita på varandra oerhört mycket. Jag har tidigare aldrig(!) varit bra på att prata om hur jag mår osv med potentiella partners och liknande. Inte så genomgående som behövts. Att kunna prata så som jag och unga klättraren gör är tveklöst en av orsakerna till att vi kan umgås varje dag utan problem. Vi behöver inte hålla någon fasad, har inga hemligheter eller så, utan vi bara är. Det är väldigt skönt.

Tack för ditt fina svar 🙏

Har funderat på det sedan jag läste det. Absolut borde det vara bästa hanteringen. Och enda ifall det blir värre för isf kommer det påverka oavsett. Tror mest jag känner att jag och mitt kaos redan upptar typ 90 % av denna relationen och därför vill kunna välja att inte ta upp det (än åtm). Speciellt som jag faktiskt vill (och vi uttalat pratat om det flera gånger) hålla det lite mer simpelt. Jag är mer intresserad av att ta tag i det professionellt än att dra in (ännu en) partner i mina knasiga relationsmönster typ? Och sedan så spelar det såklart in att det ännu är på så låg nivå det stör mig, det var första och enda gången hittills i denna relationen jag känt så när jag skrev inlägget men jag blev väl typ rädd och besviken att det återupprepas (fastän jag ju vet att det är liksom hela grejen). Igår var det chill och idag var det tramsfest som vanligt igen och vi har planerat morgondagen o jag ser framemot det jättemycket utan minsta oro nu.

Så himla fint att läsa om dig och unga klättraren ❤
 
Samma här. Jag undrar också hur det går till. Jag är verkligen inte en kk-personlighet. Jag kan inte tänka mig att ligga med nån jag inte känner nåt för, då menar jag känner inte kärlekskänslor för. Men alla är ju olika, det verkar oerhört enkelt och skönt att bara hänga och inte kära ner sig. Finns ju inget värre än förälskelser...

Det är extremt skönt :) men jag har bara varit med om att det funkar 2 gånger.
 
Samma här. Jag undrar också hur det går till. Jag är verkligen inte en kk-personlighet. Jag kan inte tänka mig att ligga med nån jag inte känner nåt för, då menar jag känner inte kärlekskänslor för. Men alla är ju olika, det verkar oerhört enkelt och skönt att bara hänga och inte kära ner sig. Finns ju inget värre än förälskelser...

Jag tror de flesta har någon form av känslor för de människor de träffar regelbundet, undantaget psykopater 😅

För mig är det skillnad på attraktion och romantiska känslor.
Attraktion räcker ett jag tycker personen är het och att våra personligheter matchar så vi har lätt att prata och har roligt tillsammans. Delad humor och en massa trams är en förutsättning även för kk.
För romantiska känslor krävs väldigt mycket mer, delat synsätt, värderingar, hur man vill leva sitt liv osv.

Jag känner mycket för min kollega tex, varken attraktion eller romantiska känslor men vi tycker om varandra och är måna om varandra.
 
Jag tror de flesta har någon form av känslor för de människor de träffar regelbundet, undantaget psykopater 😅

För mig är det skillnad på attraktion och romantiska känslor.
Attraktion räcker ett jag tycker personen är het och att våra personligheter matchar så vi har lätt att prata och har roligt tillsammans. Delad humor och en massa trams är en förutsättning även för kk.
För romantiska känslor krävs väldigt mycket mer, delat synsätt, värderingar, hur man vill leva sitt liv osv.

Jag känner mycket för min kollega tex, varken attraktion eller romantiska känslor men vi tycker om varandra och är måna om varandra.

Tack för ett utförligt och begripligt svar :) Jag har ärigt talat fått uppfttningen att det en säger i ordalag som "bara sex, inga känslor" är just det. Och därför har jag svårt att förstå det. Jag är ganska svartvit ja och lyssnar oftast direkt på vad som sägs :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 618
Senast: Imna
·
Relationer Hej alla kloka bukepersoner! Undrar lite hur ni upplever det här med att bli kär? Jag har alltid haft svårt att släppa in folk och rätt...
2
Svar
22
· Visningar
2 139
Senast: Triangul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Skäller på andra hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp