Dejtingtråden 31

Status
Stängd för vidare inlägg.

Modest

Trådstartare
Ny tråd! :D

Jag har sagt tack och hej till killarna jag snackade med på Tinder. Insåg att det var jag som drev det intressanta i konversationerna och när jag slutade med det så blev det tråkigt. Var inne och swipeade lite och hade fått en superlike av en patient som jag absolut inte ville ha. :crazy: Så gömde min profil och loggade ut på stört. Bra start på dejtandet 2021!
 
Ny tråd! :D

Jag har sagt tack och hej till killarna jag snackade med på Tinder. Insåg att det var jag som drev det intressanta i konversationerna och när jag slutade med det så blev det tråkigt. Var inne och swipeade lite och hade fått en superlike av en patient som jag absolut inte ville ha. :crazy: Så gömde min profil och loggade ut på stört. Bra start på dejtandet 2021!
Nej fy! Hade reagerat likadant om det varit en av mina patienters djurägare. Typ slängt telefonen genom rummet av panik 😅
 
Får skriva lite så jag hittar nya tråden igen....

Chattar med kvinnan som gillar salsadans, hon har även en hund och en 12-årig dotter. Har ju insett att jag inte kan avfärda alla med barn pga blir nästan ingen kvar då, men det är sjukt opraktiskt att de inte kan flytta någonstans då.... Vi bor kanske 40 min bilfärd ifrån varandra, och det känns som att det kan bli lite klurigt i vardagen.... Men tänker iaf träffa henne och se om vi har någon form av kemi, innan jag problematiserar för mkt. :)
 
Får skriva lite så jag hittar nya tråden igen....

Chattar med kvinnan som gillar salsadans, hon har även en hund och en 12-årig dotter. Har ju insett att jag inte kan avfärda alla med barn pga blir nästan ingen kvar då, men det är sjukt opraktiskt att de inte kan flytta någonstans då.... Vi bor kanske 40 min bilfärd ifrån varandra, och det känns som att det kan bli lite klurigt i vardagen.... Men tänker iaf träffa henne och se om vi har någon form av kemi, innan jag problematiserar för mkt. :)
Äsch, 40 min är inte så farligt. Det är vad jag och särbon har. Vi bor ihop vv när jag inte har barn. När det är min barnvecka ses vi lite ändå.
 
Idag har jag varit på dejt. Första på typ två år, så jag var skitnervös innan och hoppades att hen skulle ställa in i. Men vi hade en trevlig om än lite kall promenad. Hen var duktig på att prata om sig själv och jag hade nog önskat lite mer frågor till mig, men det var trevligt nog att vi kom överens om att ses igen. Så nu måste vi komma på någon bra coronalämplig aktivitet till nästa gång.
 
Vilket slut på året , här träffas vi nästa varje dag 😍 har hittat ett eget place och flyttar in i slutet av feb . Bodelningen rullar på men det verkar ta tid, har ju pratat med några andra och bör inte bli förvånad om det drar ut på tiden
 
Har fått i utmaning av bästis att vara singel i ett år. Just nu vill jag aldrig se en karl igen samtidigt som jag undrar hur man ens överlever som singel. Ensamheten är vidrig.

Dels vänjer man sig (man känner sig ju aldrig så ensam som direkt efter ett uppbrott), dels så är det nyttigt att lära sig spendera tid med sig själv på ett bra sätt. :) Själv tycker jag att ensamhet är så :love: att jag är tveksam till om jag kommer kunna bli sambo någon gång.
 
Dels vänjer man sig (man känner sig ju aldrig så ensam som direkt efter ett uppbrott), dels så är det nyttigt att lära sig spendera tid med sig själv på ett bra sätt. :) Själv tycker jag att ensamhet är så :love: att jag är tveksam till om jag kommer kunna bli sambo någon gång.
Vi gjorde slut i juni så det är inte jättenytt. Jag är introvert så jag njuter av ensamhet tro mig. Men det är skillnad på att vara ensam och att vara ENSAM..
 
Har fått i utmaning av bästis att vara singel i ett år. Just nu vill jag aldrig se en karl igen samtidigt som jag undrar hur man ens överlever som singel. Ensamheten är vidrig.

Ensamheten är jobbig i början. Men det ger sig :) jag tror det är väldigt nyttigt för alla att faktiskt vara ensam längre stunder i livet.
Lära sig trivas i sitt eget sällskap.

Jag är också introvert och vet exakt vad du menar.
 
Vad är det som gör att du känner att det är vidrigt att vara singel, som absolut inte går att få när du är det?
Närhet. Trygghet. Bekräftelse?

Jag vet inte ens vad man gör när man är singel. Just nu jobbar jag mest ihjäl mig för då känns det lite lättare..
 
Närhet. Trygghet. Bekräftelse?

Jag vet inte ens vad man gör när man är singel. Just nu jobbar jag mest ihjäl mig för då känns det lite lättare..
Jag gör samma som singel som i förhållande, umgås med vänner, håller på med allt kring hundarna, fotograferar, läser, pysslar med kreativa saker...

För mig har frågan länge varit tvärtom, att jag inte förstår vad man ska med partner till eftersom den enda skillnaden borde vara att man har någon att dessutom anpassa sig efter och försöka samköra schemat med lite oftare än man kanske gör med vännerna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 217
Senast: Imna
·
Relationer Hej alla kloka bukepersoner! Undrar lite hur ni upplever det här med att bli kär? Jag har alltid haft svårt att släppa in folk och rätt...
2
Svar
22
· Visningar
2 033
Senast: Triangul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp