Dejtingtråden 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte jag heller, vill absolut inte ha det heller.

Samma här.

Klart jag pratar om sex, men inte med okända människor och än mindre män i ett inledande intresseskede då jag bildar mig en uppfattning om dem. De flesta vill jag inte ligga med i slutänden ändå när de straffat ut sig på andra fronter, så varför prata om sexet? Känns lika irrelevant som att tala om hur bröllopet ska se ut. Det liksom visar sig om det nu blir aktuellt. Men jag är ju iofs inte så avancerad, jag är rätt så vanilj. Om nån måste ha BDSM eller liknande för att bli nöjd så brukar sånt komma fram innan sängkammaren liksom.
 
Du har alltså aldrig någonsin pratat om vad som gillas/föredras/ogillas i fråga om sex rent generellt med en annan människa?

Brukar avhandlas i ett tidigt skede för mig och är man alltför långt ifrån varandra på den fronten är det ju totalt meningslöst att gå vidare.

What?!
Jag tycker det är superviktigt, oavsett vad jag söker så är sexet väldigt viktigt för mig. Är vi inte på samma linje där kommer det bli ankskit av alltihop 😅
Nej, jag hade aldrig fått för mig att ta upp det i förväg som någon grej som måste snackas igenom. Sex är ganska oviktigt för mig, så jag känner inte att det är så mycket att prata om. Har lite svårt att föreställa mig vad som faktiskt är meningen att en ska säga under ett sådant samtal, vad som är så relevant. För mig är personen relevant och sexet mer en följd av hur mycket jag tycker om personen. Har min partner sen grejer som är absolut no go eller måsten så får en ju ta det när en kommer dit. Hade nog känt mig lite illa till mods om någon jag dejtade tänkte på sex mer än mig som person. Men, alla är vi olika:)
 
Samma här.

Klart jag pratar om sex, men inte med okända människor och än mindre män i ett inledande intresseskede då jag bildar mig en uppfattning om dem. De flesta vill jag inte ligga med i slutänden ändå när de straffat ut sig på andra fronter, så varför prata om sexet? Känns lika irrelevant som att tala om hur bröllopet ska se ut. Det liksom visar sig om det nu blir aktuellt. Men jag är ju iofs inte så avancerad, jag är rätt så vanilj. Om nån måste ha BDSM eller liknande för att bli nöjd så brukar sånt komma fram innan sängkammaren liksom.
Tänker att det beror på vad som är viktigt för en själv i en relation. För mig är sex en grundsten, precis som värderingar, humor, barnfrihet osv.
Failar sexet, failar allt. Därför är det viktigt för mig att ta upp det tidigt, precis som att jag tar upp andra saker som är viktiga för mig.
Sen vill jag ju provligga så snabbt som möjligt 😁

Jag skulle annars beskriva mig som hyfsat pryd, men just eftersom det är så viktigt så vill jag ta upp det ändå. Sen behöver jag ju inte gå in på detaljnivå men bara stämma av att vi är på samma nivå.
 
Jag skulle aldrig snacka sex med någon jag inte träffat. Jag tycker att det mest bygger upp en massa förväntningar som jag blir gruvligt besviken av sen när det visar sig att mannen jag pratar med har lagt på sig 50 kilo sen hans profilbild togs eller att han visar sig vara en blyg tönt i verkligheten eller att han bara pratar om sin styrketräning hela kvällen. Typ.

(Jag var på dejt med en kille som verkade hur trevlig och skön som helst när vi messade men som i verkligheten visade sig stinka svett. Mardrömsdejt! Jag blev räddad tack vare en fantastisk skådespelarinsats av @athena_arabians som ringde och påstod att min häst hade fått kolik så att jag hastigt kunde avvika 😂😂😂)

Däremot pratar jag gärna sex så fort jag träffat killen och bedömt honom som liggvänlig.
 
Jag pratar gärna om sex om det faller sig naturligt, men det är inte ett "måste". Är dock rätt blyr IRL så tycker det är enklare att ta sådant i skrift. Och faktiskt enklare innan man träffats - om jag träffat någon och gillar dom så blir jag ofta lite för mån om att inte skrämma bort dom.... :p

Hade en Tinder-matchning som berättade att han pga sjukdom kunde ha problemer att få upp den, så han behövde en tjej som hade mkt tålamod i sängen. Det var en medverkande faktor till att det aldrig blev någon dejt med honom... Mitt ex sa typ "Det är väl den enda situationen där du har dåligt tålamod!" :angel:
 
Nej, jag hade aldrig fått för mig att ta upp det i förväg som någon grej som måste snackas igenom. Sex är ganska oviktigt för mig, så jag känner inte att det är så mycket att prata om. Har lite svårt att föreställa mig vad som faktiskt är meningen att en ska säga under ett sådant samtal, vad som är så relevant. För mig är personen relevant och sexet mer en följd av hur mycket jag tycker om personen. Har min partner sen grejer som är absolut no go eller måsten så får en ju ta det när en kommer dit. Hade nog känt mig lite illa till mods om någon jag dejtade tänkte på sex mer än mig som person. Men, alla är vi olika:)

Jag ser det inte alls så, tvärtom så är sexet bara en av pusselbitar som ska passa.
Tycker inte det är mer konstigt att fråga om sex än om vilken glass någon föredrar. Det är en del i att lära känna och se om det är en bra matchning.
Synd att just sex ska vara så laddat.
 
Jag ser det inte alls så, tvärtom så är sexet bara en av pusselbitar som ska passa.
Tycker inte det är mer konstigt att fråga om sex än om vilken glass någon föredrar. Det är en del i att lära känna och se om det är en bra matchning.
Synd att just sex ska vara så laddat.
Fast jag känner inte att det är laddat. Bara irrelevant. För mig är sex inte något som är statiskt, varken i behov eller hur/vad en gör. Jag är beredd att anpassa mig och hoppas att min partner är det också. Så jag tar väl snarare väldigt lätt på det. Vill liksom inte sitta där nån dag heller och inte kunna ha sex på grund av nån anledning jag inte känner till nu, och att min partner då ska sticka illa kvickt. Eller ens att min partner skulle tycka att sexet var så fruktansvärt dåligt att det inte ens finns hopp om förbättring/anpassning. Alla är ju olika i sängen också, och då får en jobba på det helt enkelt. Som med allt annat i en relation. Så om någon jag dejtar rakt upp ställer krav på min sexualitet innan vi ens vet om det finns attraktion? Det blir så konstigt i min värld.

Å andra sidan ser jag ju hur folk har alla möjliga i mina ögon helt orimliga krav på sina partners. När jag vill vara med någon vill jag lyfta dem och göra dem lyckliga. Inte ställa en massa krav.
 
. Så om någon jag dejtar rakt upp ställer krav på min sexualitet innan vi ens vet om det finns attraktion? Det blir så konstigt i min värld.

Å andra sidan ser jag ju hur folk har alla möjliga i mina ögon helt orimliga krav på sina partners. När jag vill vara med någon vill jag lyfta dem och göra dem lyckliga. Inte ställa en massa krav.
Varifrån får du att prata om sex och vad man föredrar/gillar är att ställa krav :confused:

Den enda som gör den parallellen är liksom du..
 
Fast jag känner inte att det är laddat. Bara irrelevant. För mig är sex inte något som är statiskt, varken i behov eller hur/vad en gör. Jag är beredd att anpassa mig och hoppas att min partner är det också. Så jag tar väl snarare väldigt lätt på det. Vill liksom inte sitta där nån dag heller och inte kunna ha sex på grund av nån anledning jag inte känner till nu, och att min partner då ska sticka illa kvickt. Eller ens att min partner skulle tycka att sexet var så fruktansvärt dåligt att det inte ens finns hopp om förbättring/anpassning. Alla är ju olika i sängen också, och då får en jobba på det helt enkelt. Som med allt annat i en relation. Så om någon jag dejtar rakt upp ställer krav på min sexualitet innan vi ens vet om det finns attraktion? Det blir så konstigt i min värld.

Å andra sidan ser jag ju hur folk har alla möjliga i mina ögon helt orimliga krav på sina partners. När jag vill vara med någon vill jag lyfta dem och göra dem lyckliga. Inte ställa en massa krav.

Krav?
Jag är alldeles för gammal för att hålla på och anpassa mig och vill inte att min partner ska göra det heller.
Finns liksom ingen anledning när det går att hitta någon som matchar.
Sen kan man såklart ändra sig men då får man ju ta det när eller om det sker.
Precis som med allt annat 🤷‍♀️

Måste man jobba med allt i en relation låter det inte som någon vidare kul relation 😅
 
Nej, jag hade aldrig fått för mig att ta upp det i förväg som någon grej som måste snackas igenom. Sex är ganska oviktigt för mig, så jag känner inte att det är så mycket att prata om. Har lite svårt att föreställa mig vad som faktiskt är meningen att en ska säga under ett sådant samtal, vad som är så relevant. För mig är personen relevant och sexet mer en följd av hur mycket jag tycker om personen. Har min partner sen grejer som är absolut no go eller måsten så får en ju ta det när en kommer dit. Hade nog känt mig lite illa till mods om någon jag dejtade tänkte på sex mer än mig som person. Men, alla är vi olika:)
När det handlar om kink så är det ju ofta inte ens sexuellt utan en dynamik, ett sätt att samspela. Jag är demi, så gnugga kroppar/orgasm är helt ointressant, men genom att bejaka mina kinks så höjs min livskvalitet med många 100 procent. Skulle aldrig få för mig att inleda ett vaniljförhållande igen, efter att ha upplevt hur det är att inte behöva skämmas över det jag VILL. Att min partner matchar mina kinks tar fram en glöd i mig som jag tror att "normies" upplever vid sex.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 212
Senast: Imna
·
Relationer Hej alla kloka bukepersoner! Undrar lite hur ni upplever det här med att bli kär? Jag har alltid haft svårt att släppa in folk och rätt...
2
Svar
22
· Visningar
2 032
Senast: Triangul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp