Dejtingtråden 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk som skriver "Vad var det du tyckte om hos mig?" som första meddelande när man matchar. Blir direkt otaggad och vet inte riktigt varför?
Jag brukade fråga nåt liknande (typ "vad var det som fångade ditt intresse") när jag matchat med nån utan presentation (till skillnad från min väldigt utförliga) för att få nån hint av vad vi hade gemensamt och vad vi skulle kunna prata om. Fick då ofta svaret "du är fin", och kunde strunta i att fortsätta prata.
 
Jag skickar en länk till inlägget. Det är mer än en offerkofta, jag skulle nog säga att det är en hel garderob :laugh:
Skulle också vilja se hela!
Och sen har vi förstås männen som är singlar ENDAST på grund av sin snällhet och omtänksamhet 😔

Visa bifogad fil 68942
Alltså, män som beskriver sig som "snälla" och med passivt aggressiv ton försöker antyda att det är fel på alla kvinnor, för de dras ju inte till den omtänksamma fina snubbe som han ju är. Faktiskt.
Är det någon slags försvarsmekanism att lägga skulden någon annanstans för att slippa rannsaka sig själva? Eller är de som håller på så bara dumma i huvudet?
 
För att det är jävligt avtändande med någon som är så egocentrisk att de när de pratar med en ny person ställer en fråga om sig själva? Blir säkert en sund och givande relation med en sån...:yuck:

För att bekräftelsesökande som inledning känns som en fingervisning om antingen enormt ego som ska matas eller en relation med någon extremt bekräftelseneedy pga osäker.

Ja det var väl lite så jag kände med? Fick först typ komplimanger som vanligt, men sen så kom det där bekräftelsebehovet direkt. Jag har inga problem med att ge bekräftelse till en person jag dejtar, men är man sådan direkt från start så ska man nog inte dejta mig som inte blir kär och inte dejtar monogamt.
 
Jag brukade fråga nåt liknande (typ "vad var det som fångade ditt intresse") när jag matchat med nån utan presentation (till skillnad från min väldigt utförliga) för att få nån hint av vad vi hade gemensamt och vad vi skulle kunna prata om. Fick då ofta svaret "du är fin", och kunde strunta i att fortsätta prata.
Jag har visserligen ingen text, bara en UFO emoji. Men blir lite obekväm med känslan att personen fiskar efter komplimanger direkt.
 
Jag har visserligen ingen text, bara en UFO emoji. Men blir lite obekväm med känslan att personen fiskar efter komplimanger direkt.
Jag förstår det. Ofta är det nog det de gör. När jag skrev så var det ju motsatsen, jag ville INTE ha komplimanger utan kolla av att det var en person som faktiskt läst min pres och var intresserad av mig som person.
 
Däremot kan jag fortfarande inte låta bli att nojja ibland, dels aldrig haft ett förhållande tidigare eller kännt såhär för någon. Jag jobbar kväll nu några dagar så blir nog inte och ses iaf ikväll och imorgon. Men däremot hoppas jag vi ses tors-fre då han sedan har barnen i helgen. Och jag jobbar och ska gå upp svintidigt.
 
Skulle också vilja se hela!

Alltså, män som beskriver sig som "snälla" och med passivt aggressiv ton försöker antyda att det är fel på alla kvinnor, för de dras ju inte till den omtänksamma fina snubbe som han ju är. Faktiskt.
Är det någon slags försvarsmekanism att lägga skulden någon annanstans för att slippa rannsaka sig själva? Eller är de som håller på så bara dumma i huvudet?
Jag PM:ar dig också :D

Jamen precis så, och som vi så ofta varit inne på här: Män som har behov av att framställa hur snälla de är, är oftast inte alls särskilt snälla. Ursäkten "Jag är för snäll" ser man rätt ofta, precis som "Kvinnor är bara alldeles för kräsna och väntar hela tiden på någon bättre som inte finns".

Att det egentliga felet ligger hos dem själva tycks gå helt förbi.
 
Alltså jag blir så jäkla irriterad. Jag önskar att jag inte var attraherad av män. Är iofs extremt få män jag är attraherad av men, ja ni fattar.

I hear you sis.
Tycker jag läst om många på sista tiden som säger sig välja bort män och istället välja att vara lesbiska. Finns till och med någon bok om det.

Jag ställer mig väldigt skeptisk till det. Men ja, är de och deras partners nöjda så är det väl bra.
 
Tycker jag läst om många på sista tiden som säger sig välja bort män och istället välja att vara lesbiska. Finns till och med någon bok om det.

Jag ställer mig väldigt skeptisk till det. Men ja, är de och deras partners nöjda så är det väl bra.
Oj. Jag tänker att en då behöver vara bi redan innan? Fast jag vet ju inte, och alla får göra som de blir nöjda med, som du säger. Men jag tänder liksom inte på kvinnor, det är ett jäkla skit. :p
 
Oj. Jag tänker att en då behöver vara bi redan innan? Fast jag vet ju inte, och alla får göra som de blir nöjda med, som du säger. Men jag tänder liksom inte på kvinnor, det är ett jäkla skit. :p
Så tänker jag med, att de var bisexuella eller rentav lesbiska innan men formade av heteronormen till att leva med män. Men enligt dom har de valt det. Whatever makes them happy..

Kan dock trösta dig med att visst är det annorlunda att dejta kvinnor än män, men okomplicerat är det verkligen inte. 😅
 
Jag PM:ar dig också :D

Jamen precis så, och som vi så ofta varit inne på här: Män som har behov av att framställa hur snälla de är, är oftast inte alls särskilt snälla. Ursäkten "Jag är för snäll" ser man rätt ofta, precis som "Kvinnor är bara alldeles för kräsna och väntar hela tiden på någon bättre som inte finns".

Att det egentliga felet ligger hos dem själva tycks gå helt förbi.
Man har ju liksom inte som enda önskemål/krav att ens partner ska vara snäll.
Och man kan INTE vara för snäll och omtänksam. Men man kan vara självutplånande, viljelös, kvävande, ointressant etc.
Det verkar dock inte "snälla killarna"/"på väg att bli incels" inse.
 
Så tänker jag med, att de var bisexuella eller rentav lesbiska innan men formade av heteronormen till att leva med män. Men enligt dom har de valt det. Whatever makes them happy..

Kan dock trösta dig med att visst är det annorlunda att dejta kvinnor än män, men okomplicerat är det verkligen inte. 😅

Haha, jag har bilden/fördomen att kvinnor är betydligt mer komplicerade än män.
 
Finns såklart alla typer av både män och kvinnor. Men jag skulle nog vilja påstå att vi är komplicerade på olika sätt. 🙂
Det som är skönt med att vara med kvinnor är dock att slippa falla in i en förväntad könsroll.

Ja, jag har ju helt klart den fördomen för att jag inte lyckats ha dramafria kompis/syskon/föräldrar-relationer med kvinnor. Säkert ett jag-problem. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 221
Senast: Imna
·
Relationer Hej alla kloka bukepersoner! Undrar lite hur ni upplever det här med att bli kär? Jag har alltid haft svårt att släppa in folk och rätt...
2
Svar
22
· Visningar
2 033
Senast: Triangul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp