Dejtingtråden 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skriver inte mer här, blir ledsen av att läsa vad ni skriver, så tackar för mig. :(
Neej, det är kul att följa det du skriver om hur det går, och jag tycker inte det är någon fara för det du skriver kan ju inte kopplas till vem han är, Det finns ju massa trådar här om personliga/privata angelägenheter, så länge man inte utelämnar personen det handlar om så är ingen skada skedd :heart Man behöver ju inte bli för detaljerad, eller att man kan ju ändra detaljer så man inte kan räkna ut vems identitet det handlar om men fortsätt skriv!
 
Neej, det är kul att följa det du skriver om hur det går, och jag tycker inte det är någon fara för det du skriver kan ju inte kopplas till vem han är, Det finns ju massa trådar här om personliga/privata angelägenheter, så länge man inte utelämnar personen det handlar om så är ingen skada skedd :heart Man behöver ju inte bli för detaljerad, eller att man kan ju ändra detaljer så man inte kan räkna ut vems identitet det handlar om men fortsätt skriv!

Dock har ju @TheRedLightning skrivit flera gånger i tråden att hen inte vill avslöja för mkt om hur de träffats etc pga att det är lätt för folk i närheten att förstå vem killen är.
 
Dock har ju @TheRedLightning skrivit flera gånger i tråden att hen inte vill avslöja för mkt om hur de träffats etc pga att det är lätt för folk i närheten att förstå vem killen är.
Men snälla, jag vill att hon inte ska känna sig kass och inte vilja skriva här mer, hon har ju redan blivit ledsen, behövs inte fler argument för,eller fler som håller med om, att det var fel.
 
Vi har haft ett par fina helger de senaste två veckorna.
Det känns just nu som att det var helt rätt beslut att fortsätta ses, men även som att vi har en liten bit kvar innan alla saker trillar på plats. Det har blivit lite som att starta på ny kula, att börja om? Vi snackar fortfarande ganska mycket om grejer som händer, hur vi reagerar och varför, och jag älskar hur kommunikationen utvecklas hela tiden.
Det hände en grej i lördags, där jag verkligen kände hur respekten och tilliten mellan oss båda fördjupades, och även om grejen i sig var jävligt trist (och inte rörde honom alls, det var egentligen bara jag som påverkades pga idioter), så kom det något fint ur det.
Så ja, tiden får fortfarande utvisa hur det blir, men det känns som att vi är på god väg :)
 
Med pågående diskbråck, en lägenhet som inte är färdigrenoverad och ett för tillfället tomt bankkonto får jag hålla till godo med Facebooks dejtinggrupper. Jag har sagt det förut men jag säger det igen: Vilken bra källa för ren och skär underhållning!

Igår la en man upp ett inlägg med "goda" råd till kvinnor hur man undviker våldsamma män. Man skulle bland annat medvetet komma sent till dejten efter "idioter och våldsamma blir alltid sura på grund av det och det är en signal på eventuell fara".
Sen skulle man då och då säga emot mannen ifråga och tycka annorlunda, och sen pejla reaktionerna.

Jag var självklart tvungen att öppna käften och påpeka några uppenbara felaktigheter samt råda den självutnämnda experten att satsa på något annat än en karriär som dejtingkonsult :laugh:
 
Har typ blivit ghostad (väldigt oklart och plötsligt) eller nåt av en person som jag träffat väldigt, väldigt länge. Jag vet att det finns en problematik bakom som ev eller inte kan förklara det hela. Men det är ändå inte ok i min värld.

Så nu har jag startat upp Tinder igen. Och sveper vänster på typ 99 av 100...
 
Igår la en man upp ett inlägg med "goda" råd till kvinnor hur man undviker våldsamma män. Man skulle bland annat medvetet komma sent till dejten efter "idioter och våldsamma blir alltid sura på grund av det och det är en signal på eventuell fara".
Sen skulle man då och då säga emot mannen ifråga och tycka annorlunda, och sen pejla reaktionerna.

Åh, det måste ha varit det här som hände på min senaste dejt - bara med omvända könsroller, då....

Vi skulle träffas vid togstationen kl. 18.00, jag blev lite försenad så skickade ett mess 17.50 att jag var 5-10 min sen. Fick svar kl 18.05 (när jag precis anlänt efter att ha stressat som en galning) "Kommer ca. 18.30".

Japp, jag blev sur - så jag är tydligen en våldsam idiot. :p Tycker dock att jag uppförde mig rätt civilicerat mot honom, men i slutet av dejten efter att ha ätit sushi och gått en liten promenad i stan, så formligen sprang han iväg från mig efter att ha sagt "hejdå" (och han hade verkligen inte bråttom, hans tog skulle komma om 20 min och vi stod 1 minut ifrån perrongen...)

En liten vecka senare fick jag meddelande från honom om att han troligen kom till att flytta tillbaks till London - shit vilken ansträngning för att komma undan mig..! Han måste ju ha blivit jätterädd, stackarn.... :(
 
Åh, det måste ha varit det här som hände på min senaste dejt - bara med omvända könsroller, då....

Vi skulle träffas vid togstationen kl. 18.00, jag blev lite försenad så skickade ett mess 17.50 att jag var 5-10 min sen. Fick svar kl 18.05 (när jag precis anlänt efter att ha stressat som en galning) "Kommer ca. 18.30".

Japp, jag blev sur - så jag är tydligen en våldsam idiot. :p Tycker dock att jag uppförde mig rätt civilicerat mot honom, men i slutet av dejten efter att ha ätit sushi och gått en liten promenad i stan, så formligen sprang han iväg från mig efter att ha sagt "hejdå" (och han hade verkligen inte bråttom, hans tog skulle komma om 20 min och vi stod 1 minut ifrån perrongen...)

En liten vecka senare fick jag meddelande från honom om att han troligen kom till att flytta tillbaks till London - shit vilken ansträngning för att komma undan mig..! Han måste ju ha blivit jätterädd, stackarn.... :(
Ah gud, tur att han kom undan! Tänk om han hade fastnat i dina destruktiva klor, arma man :(:laugh:
Ansökte han om besöksförbud efter den dejten?
 
Med pågående diskbråck, en lägenhet som inte är färdigrenoverad och ett för tillfället tomt bankkonto får jag hålla till godo med Facebooks dejtinggrupper. Jag har sagt det förut men jag säger det igen: Vilken bra källa för ren och skär underhållning!

Igår la en man upp ett inlägg med "goda" råd till kvinnor hur man undviker våldsamma män. Man skulle bland annat medvetet komma sent till dejten efter "idioter och våldsamma blir alltid sura på grund av det och det är en signal på eventuell fara".
Sen skulle man då och då säga emot mannen ifråga och tycka annorlunda, och sen pejla reaktionerna.

Jag var självklart tvungen att öppna käften och påpeka några uppenbara felaktigheter samt råda den självutnämnda experten att satsa på något annat än en karriär som dejtingkonsult :laugh:
Två av reaktionerna på inlägget:

Kvinna: "Jag förstår att du försöker hjälpa kvinnor. Tack för det! 👍"
Man: "Och för jämlikhetens och ordningens skull ska vi ju säga med att även kvinnan kan vara den kontrollerande och manipulerande 😆"


Klubben för enfaldiga 🙄
 
Ah gud, tur att han kom undan! Tänk om han hade fastnat i dina destruktiva klor, arma man :(:laugh:
Ansökte han om besöksförbud efter den dejten?

Vet inte, är inte sådant konfidenciell information? 🤔

F.ö. så är det inte ens första gången något sådant hänt mig, Italienaren jag dejtade för ett par år sedan flytte ju (eller sa så i alla fall) till London han med.... O_o
 
Insåg jag inte varit hemma på 2 dygn när jag kommer hem efter jobbet ikväll 😅 har inte funnits någon anledning att åka hem, fastän jag bor 10 min bort. Hämtade honom efter jobbet lördag kväll, var i stallet medan han jobbade på söndagen och sedan började vi båda på eftermiddagen idag så jag sov som vanligt medan han tränade i morse och fick sedan färska frallor och bullar till frukost innan stallet. Blev mao inte alls som vi planerat i helgen pga mitt mående men han är verkligen så enkel och gullig i att anpassa sig till det. Vilket jag iofs alltid gör med alla men jag brukar inte få samma bemötande tillbaka.

1 månad tills han flyttar till ny lägenhet, inget rutinmänniskan i mig gillar alls 😒
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 522
Senast: Imna
·
Relationer Hej alla kloka bukepersoner! Undrar lite hur ni upplever det här med att bli kär? Jag har alltid haft svårt att släppa in folk och rätt...
2
Svar
22
· Visningar
2 069
Senast: Triangul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp