Dejtingtråden 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
@_Taggis_ Jag känner igen mig lite i din text, det är typ därför jag inte dejtar alls. Samtidigt som långt ifrån alla dejter som gör det avtrycket i ens liv. Jag har haft personer i mitt liv som jag verkligen, verkligen varit fruktansvärt kär i och gråtit floder och varit helt under isen (självklart slutade inte de historierna lyckligt alls) och som idag inte spelar någon som helst roll längre. Jag har till och med träffat flera av de här personerna i efterhand, en hade jag en riktigt bra vänskapsrelation med senare men även det rann ut i sanden för att livet kom emellan.

Men det har absolut funnits motsatsen också. Sista gången var så fruktansvärd att jag inte känner att det är värt det igen. Men han är den enda som det känts så starkt med, så logiskt sett kanske det kommer fem killar efter honom som jag bara kan skaka av mig som jag gjorde med föregångarna. Men jag känner att mitt liv är för viktigt för att jag ska förstöra så mycket tid som jag gjort på att sörja honom så jag ger mig inte in i det igen.

Det har definitivt funnits flera killar som visat intresse och stött ganska öppet på mig de senaste åren, vissa har jag bara känt ett obehag av och vissa har varit riktigt fina personer som jag innerst inne har önskat att jag skulle kunna bli kär i, för det är verkligen bra människor liksom. Men jag kan inte. Det finns inte i mig. Och jag har landat i att det är okej. Jag är hellre ensam än utsätter mig för det igen.

Ja precis så känner jag. Hade kunnat skriva detta själv. Det bästa hade varit att vara sådär dökär i mitt ex och att vi kunde bli ihop igen, men jag kan inte. Jag har heller inte problemet att karlar inte uppmärksammar mig, det gör dom. Men det matchar aldrig. Och jag kan inte göra nåt halvdant längre, hoppas jag. Samtidigt som jag inte vågar vara helhjärtad heller. Ensamhet it is.
 
Om relationen nu gav dig en känsla av att vilja vara med någon, kan du inte ta tillvara på den och försöka hitta någon som matchar dig? Se det som att den relationen väckte något i dig som skulle göra ditt liv bättre istället för att se det som en enbart negativ grej. Ni matchade inte varandra. Relationer behöver inte vara så komplicerade som er var med att få tid för varandra och alla turer fram och tillbaka som ni hade. Det kan vara lätt och roligt också! Och nästa gång behöver inte alls betyda att vid ett eventuellt avslut så behöver du återhämta dig i flera år, men behöver du det så är det också helt normalt att det är så, likväl som det är helt normalt att kunna gå vidare direkt.

Tack :heart Ska försöka tänka så för att få nåt positivt ur detta elände.
 
Ska spendera helgen hos O så åker dit ikväll. Har varit rätt risig med både magkatarr, inflammerad käke, svimning den här veckan, men ska bli skönt att få åka bort och bli lite ompysslad och vila.


En fd kompis till mitt ex hade letat upp mig på instagram och jag är hyffsat säker på att han är ute efter något mer än att "bara nyfiken på hur det är med dig". Vet att vi flörtade lite för något år sedan, men sen betedde han sig som en idiot och jag är verkligen inte intresserad av att flörta vilket jag sa rakt ut också. Insåg då hur impad jag är av mig själv och hur bra jag är på att sätta gränser och säga till när jag inte är intresserad numera. Förut var jag typ tacksam varje gång någon snubbe gav mig uppmärksamhet.
 
Ska spendera helgen hos O så åker dit ikväll. Har varit rätt risig med både magkatarr, inflammerad käke, svimning den här veckan, men ska bli skönt att få åka bort och bli lite ompysslad och vila.


En fd kompis till mitt ex hade letat upp mig på instagram och jag är hyffsat säker på att han är ute efter något mer än att "bara nyfiken på hur det är med dig". Vet att vi flörtade lite för något år sedan, men sen betedde han sig som en idiot och jag är verkligen inte intresserad av att flörta vilket jag sa rakt ut också. Insåg då hur impad jag är av mig själv och hur bra jag är på att sätta gränser och säga till när jag inte är intresserad numera. Förut var jag typ tacksam varje gång någon snubbe gav mig uppmärksamhet.
Varför har du svimmat?
 
Jag ska i teorin åka och träffa min Skype-dejt i helgen - om jag får det att gå ihop med någon som kan ta hand om hästarna medan jag är borta... Eventuelt så kanske jag åker upp och ner på samma dag, känns som om det även vore en bra idè att undvika övernatting på första IRL-dejten... :angel:

Har träffat DB en del med på sistonde, och han var väl inte jättepepp på att jag skulle dejta någon annan... men kan inte gå ikring och hoppast på att han ska vilja "commit-a" någon gång, då kommer jag väl hinna bli pensionär innan jag får den typ av förhållande jag vill ha.. 🙄
 
Jag ska i teorin åka och träffa min Skype-dejt i helgen - om jag får det att gå ihop med någon som kan ta hand om hästarna medan jag är borta... Eventuelt så kanske jag åker upp och ner på samma dag, känns som om det även vore en bra idè att undvika övernatting på första IRL-dejten... :angel:

Har träffat DB en del med på sistonde, och han var väl inte jättepepp på att jag skulle dejta någon annan... men kan inte gå ikring och hoppast på att han ska vilja "commit-a" någon gång, då kommer jag väl hinna bli pensionär innan jag får den typ av förhållande jag vill ha.. 🙄

Men har han inte varit jättetydlig i både ord och handling ända från start att han inte vill? Och vadå inte jättepepp, fy fan vad trist inställning.

Hoppas dejten blir awsome istället så du kan glömma DB 😁
 
Men har han inte varit jättetydlig i både ord och handling ända från start att han inte vill? Och vadå inte jättepepp, fy fan vad trist inställning.

Hoppas dejten blir awsome istället så du kan glömma DB 😁

Nja, inget har väl någonsin varit jättetydligt, är det som är huvudproblemet med DB... Han vrider och vänder på saker och låter mig leva i en konstant ovissa.

Dejten verkar ha potensial, där är istället min största bekymring att han ska vilja skaffa barn och familj och allting... Men får försöka intala honom att jag är för gammal (han är endast 33) så vi måste adoptera barnen i så fall. 😅
 
Nja, inget har väl någonsin varit jättetydligt, är det som är huvudproblemet med DB... Han vrider och vänder på saker och låter mig leva i en konstant ovissa.

Dejten verkar ha potensial, där är istället min största bekymring att han ska vilja skaffa barn och familj och allting... Men får försöka intala honom att jag är för gammal (han är endast 33) så vi måste adoptera barnen i så fall. 😅


Fast DET är jättetydligt i sig, det är inte vad du vill ha heller ju. Du är ju kommunikativ!

Åh nej 😅
 
Jag ska i teorin åka och träffa min Skype-dejt i helgen - om jag får det att gå ihop med någon som kan ta hand om hästarna medan jag är borta... Eventuelt så kanske jag åker upp och ner på samma dag, känns som om det även vore en bra idè att undvika övernatting på första IRL-dejten... :angel:

Har träffat DB en del med på sistonde, och han var väl inte jättepepp på att jag skulle dejta någon annan... men kan inte gå ikring och hoppast på att han ska vilja "commit-a" någon gång, då kommer jag väl hinna bli pensionär innan jag får den typ av förhållande jag vill ha.. 🙄
Är inte DB poly? 🤣 du gör helt rätt i att träffa andra.
 
Jag menar i så fall är det ju märkligt att han har synpunkter på att du träffar andra.

Ah, jag vet! :p Han säger att han är poly, men tidigare i våras när vi träffades lite mera intenst, så var det endast jag som träffade andra samtidigt (polytjejen, primärt), medan han nöjde sig med att chatta med andra kvinnor på Tinder och snap...

Han har dock absolut inte sagt att jag inte får eller ska träffa andra, och jag är ju interesserad av att höra vad han tycker, så för mig gör det inget att han har "synpunkter". :) Tar det mest som lite bekräftelse/komplimang.
 
Nu sitter jag på tåget på väg till dejten, spännande värre! Har beställd biljet hem i kväll, ska vara hemma kring kl 23 på kvällen. 2,5 timmars resa enkel väg, så vi får ca 5 timmar tillsammans, känns tillräckligt för en första dejt...

Lite läskigt att jag ska hem till honom, men han verkar reko och jag har skickat hans uppgifter till mina kompisar. Han ska bjuda mig på hemlagad Ghanesisk middag och sedan har han lovat att vi ska dansa, så det kan förhoppningsvis bli kul. Och som plan B om vi får tråkigt ska vi titta på fotboll. :D
 
Nu sitter jag på tåget på väg till dejten, spännande värre! Har beställd biljet hem i kväll, ska vara hemma kring kl 23 på kvällen. 2,5 timmars resa enkel väg, så vi får ca 5 timmar tillsammans, känns tillräckligt för en första dejt...

Lite läskigt att jag ska hem till honom, men han verkar reko och jag har skickat hans uppgifter till mina kompisar. Han ska bjuda mig på hemlagad Ghanesisk middag och sedan har han lovat att vi ska dansa, så det kan förhoppningsvis bli kul. Och som plan B om vi får tråkigt ska vi titta på fotboll. :D

Gick allt bra? ❤️
 
Kom hem sent i går kväll (åkte till stallet på hemvägen), och har sedan dess försökt debriefa lite med min bästis....

Alltså. Trevlig dejt och trevlig snubbe iofs. Men. Min känsla att det leder till vissa förväntningar när man åker hem till en kille på dejt, stämde nog... Och de sista par timmarna spenderades med att försöka signalera på ett "bra" sätt att "jag gillar dig, men jag tänker inte ligga med dig i dag"....

Känner mig sjukt pryd, om det varit för ett par år sedan så hade jag troligen tänkt och agerat annorlunda. Men blev liksom lite besviken på att han verkade mer interesserad av min kropp än av att lära känna mig som person... Ja, och så tänkte jag på DB mest hela tiden.... så vet inte ens om jag är mentalt redo för en ny relation...

Skriver mer sedan :)
 
Känner mig sjukt pryd, om det varit för ett par år sedan så hade jag troligen tänkt och agerat annorlunda. Men blev liksom lite besviken på att han verkade mer interesserad av min kropp än av att lära känna mig som person... :)

Så känner jag ganska ofta. Det skaver rätt mkt och gör att jag inte kan ta personen på allvar. Så trist men känslan är att det är standard bland karlar. Man är en kropp that's it, sen att jag har en rätt stark personlighet blir väl i kombination med det bara ett störningsmoment. Tror ibland jag haft mkt att vinna på att vara en mespropp. Snygg docka att leka med, utan talfunktion. Hade nog varit mindre ensam om jag hade lägre krav på livet.

mvh Bitter :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 564
Tjatter Jag behöver köpa en ny tv, runt 32 tum. Den ska ha inbyggd cromecast och ha LED och helst ett känt märke inte typ Andersson. Runt...
Svar
12
· Visningar
565
Senast: FrDrake
·
Utrustning Hej. Ny behöver jag er hjälp. Har precis hämtat hem min nya häst. Vid provridningen hade han en äldre Stubben dressyrsadel märkt 32 i...
Svar
4
· Visningar
339
Senast: sweep
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 024
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp