Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är du säker på att det är du som dras till dem, och inte de som dras till dig?

Jag attraherar ofta killar som vill surfa på min självständighet, glädje och energi. De dras till mig för att de tror att jag planerar mycket och drar i grejer, vilket jag ju gör. De behöver liksom en push i livet och tror att det är jag. Sen tycker de att det är sjukt jobbigt att min telefon plingar och att jag hittar på grejer och att jag faktiskt är den där tjejen som de attraherades av. De känner sig små i sin manlighet när de inte behöver byta däcken på min bil eller sätta på drivremmen på gräsklipparen när den hoppat av. Jag undrar vart alla starka, trygga män är som vill ha en självständig tjej som har många bollar i luften, för de verkar omöjliga att hitta.
Alltså lite kul ändå att du skriver detta och jag kunde skrivit typ exakt motsatsen. Var är alla kvinnor (och män) som är självständiga och inte behöver någon som ska vara konstant närvarande och lösa alla deras små problem i livet? Så, vi är fler som drar till oss helt fel typ:banghead:
 
Är du säker på att det är du som dras till dem, och inte de som dras till dig?

Jag attraherar ofta killar som vill surfa på min självständighet, glädje och energi. De dras till mig för att de tror att jag planerar mycket och drar i grejer, vilket jag ju gör. De behöver liksom en push i livet och tror att det är jag. Sen tycker de att det är sjukt jobbigt att min telefon plingar och att jag hittar på grejer och att jag faktiskt är den där tjejen som de attraherades av. De känner sig små i sin manlighet när de inte behöver byta däcken på min bil eller sätta på drivremmen på gräsklipparen när den hoppat av. Jag undrar vart alla starka, trygga män är som vill ha en självständig tjej som har många bollar i luften, för de verkar omöjliga att hitta.

Got that t-shirt. Jag undrar också vart dessa män är, som vill ha en sån tjej som de dras till, även i sin vardag. Och inte bara vill göra om henne till ett behövande mähä när de väl har henne på kroken.
 
Är du säker på att det är du som dras till dem, och inte de som dras till dig?

Jag attraherar ofta killar som vill surfa på min självständighet, glädje och energi. De dras till mig för att de tror att jag planerar mycket och drar i grejer, vilket jag ju gör. De behöver liksom en push i livet och tror att det är jag. Sen tycker de att det är sjukt jobbigt att min telefon plingar och att jag hittar på grejer och att jag faktiskt är den där tjejen som de attraherades av. De känner sig små i sin manlighet när de inte behöver byta däcken på min bil eller sätta på drivremmen på gräsklipparen när den hoppat av. Jag undrar vart alla starka, trygga män är som vill ha en självständig tjej som har många bollar i luften, för de verkar omöjliga att hitta.


Kände själv det ganska ofta och kan göra det fortfarande. Men är (lite sorgligt att man känner såhär) sjukt lättad över att ha träffat en sådan person. DOCK tror jag inte att det är lätt att hitta.
 
Är du säker på att det är du som dras till dem, och inte de som dras till dig?

Jag attraherar ofta killar som vill surfa på min självständighet, glädje och energi. De dras till mig för att de tror att jag planerar mycket och drar i grejer, vilket jag ju gör. De behöver liksom en push i livet och tror att det är jag. Sen tycker de att det är sjukt jobbigt att min telefon plingar och att jag hittar på grejer och att jag faktiskt är den där tjejen som de attraherades av. De känner sig små i sin manlighet när de inte behöver byta däcken på min bil eller sätta på drivremmen på gräsklipparen när den hoppat av. Jag undrar vart alla starka, trygga män är som vill ha en självständig tjej som har många bollar i luften, för de verkar omöjliga att hitta.
Känner mig så främmande inför fenomenet att dejta snubbar som skulle känna sig små i sin manlighet baserat på sånt alls? Eller nu är jag väl ganska oduglig själv, men jag känner inte ens speciellt många som verkat eftersträva den biten i relationer? Snarare tvärt om?
 
Är du säker på att det är du som dras till dem, och inte de som dras till dig?

Jag attraherar ofta killar som vill surfa på min självständighet, glädje och energi. De dras till mig för att de tror att jag planerar mycket och drar i grejer, vilket jag ju gör. De behöver liksom en push i livet och tror att det är jag. Sen tycker de att det är sjukt jobbigt att min telefon plingar och att jag hittar på grejer och att jag faktiskt är den där tjejen som de attraherades av. De känner sig små i sin manlighet när de inte behöver byta däcken på min bil eller sätta på drivremmen på gräsklipparen när den hoppat av. Jag undrar vart alla starka, trygga män är som vill ha en självständig tjej som har många bollar i luften, för de verkar omöjliga att hitta.

Ja jag har ingen aning.. jag är ju tvärtemot dig tror jag.
 
Känner mig så främmande inför fenomenet att dejta snubbar som skulle känna sig små i sin manlighet baserat på sånt alls? Eller nu är jag väl ganska oduglig själv, men jag känner inte ens speciellt många som verkat eftersträva den biten i relationer? Snarare tvärt om?
Nä, man tror ju inte att det är någonting att eftersträva, men tyvärr har jag och flera av mina vänner, samma upplevelse. Det var faktiskt en terapeut som frågade om jag trodde att ett av mina ex kände sig liten med mig. Jag sa att jag inte trodde det, men kände mig ändå tvungen att fråga honom för jag ville få klarhet i vad jag utstrålar och vad jag sprider för energier omkring mig. Exet erkände att han kände sig liten med mig eftersom jag inte behövde honom till någonting. Att jag ville ha honom hade inte räckt för hans känsla som man.

Det väckte ju en massa känslor i mig. Jag är ingen person som mobbar andra. Jag tycker att jag är snäll och empatisk. Vad gör jag för att män ska känna sig små med mig? Jag tycker att jag är väldigt förlåtande och öppensinnad. Men något är det ju och enligt terapeuten är det för att jag är så självständig och klarar mig själv.
 
Ang radiotystnad så blir de extremt tyst från min karl när han har barnen, vilket gör att jag nojjar att han ångrat sig osv.
Men måste försöka våga prata med honom om det ifall vi ses på söndag 🙈🙊 för jag är istället relativt bra på och höra av mig.
Som själv förälder är jag säker på att den tystnaden inte är nåt du behöver oroa dig för. Det är positivt att han vill vara närvarande för sina barn när han har dem, och det kan vara svårt att skifta fokus. Jag blir likadan. Jag och Z hörs knappt nåt om dagarna under min barnvecka, men vi pratar telefon en stund efter nattning varje dag. Kanske är det en rutin som skulle kunna funka för er också för känslan att hålla relationen mer "igång" även under dessa perioder.
 
Jag har samma uppfattning som @Ramona. I mitt fall gillar mannen först att jag har mer ”manliga” intressen, haft ”manliga” arbetsplatser tidigare och sådär. De tror typ att jag låtsas gilla bilar och hockey för att imponera på dem. När det sen visar sig att jag är sån på riktigt och det inte alls berodde på dem, så blir de sura. Och vill istället att jag ska framhäva mer ”kvinnliga” (i deras ögon) egenskaper, annars ”drar jag till mig andra killar”. Orkar inte med såna män. :banghead:
 
Nu är nästa träff inplanerad till imorgon, Super Nintendo och kaffe och prat. Kanske en promenad.

Jag har aldrig dejtat (säger man dejta när man bara pratat med varandra i 1,5 vecka innan man träffas och sen bara träffats 2, snart 3 gånger? Och vet inte hur man gör.

Jag har alltid lärt känna killen innan man började umgås innan så här och känner mig lite vilsen nu, hur vet man vad man känner och hur länge ska man träffas innan det räknas som ett förhållande? Och hur gör man med det här med sex? En av anledningarna till att jag är så rädd är att ett ex var så fruktansvärt hårdhänt och skadade mig rätt rejält många gånger så jag är livrädd. Kan bara tänka på sår och blod i flera dagar eller mer och väldig smärta och utan kontroll över läget. Fick vestibulit så vet ju att det kommer göra skit ont nu med. Men jag vet ju att andra tycker det är viktigt. Men jag vill inte. Krama, kyssa, hålla hand, massera, mysa i sängen på annat vis men inte mer. Det måste kännas helt stabilt först.

Och hur tusan ska jag smyga in allt vad att umgås med mig innebär? Jag har fått förklara min högfungerande autism för att den redan märks och det har han accepterat. Men allt det andra som definitivt kommer märkas med tiden eller rätt så snart för jag kämpar för att dölja det men som är svårt. Kom in på ett samtalsämne och råkade nämna en tjej jag bodde med och fick lite panik och sa att vi hade bott i kollektiv fast det egentligen var ett behandlingshem:banghead::crazy:
 
Nu är nästa träff inplanerad till imorgon, Super Nintendo och kaffe och prat. Kanske en promenad.

Jag har aldrig dejtat (säger man dejta när man bara pratat med varandra i 1,5 vecka innan man träffas och sen bara träffats 2, snart 3 gånger? Och vet inte hur man gör.

Jag har alltid lärt känna killen innan man började umgås innan så här och känner mig lite vilsen nu, hur vet man vad man känner och hur länge ska man träffas innan det räknas som ett förhållande? Och hur gör man med det här med sex? En av anledningarna till att jag är så rädd är att ett ex var så fruktansvärt hårdhänt och skadade mig rätt rejält många gånger så jag är livrädd. Kan bara tänka på sår och blod i flera dagar eller mer och väldig smärta och utan kontroll över läget. Men jag vet ju att andra tycker det är viktigt. Men jag vill inte.

Och hur tusan ska jag smyga in allt vad att umgås med mig innebär? Jag har fått förklara min högfungerande autism för att den redan märks och det har han accepterat. Men allt det andra som definitivt kommer märkas med tiden eller rätt så snart för jag kämpar för att dölja det men som är svårt. Kom in på ett samtalsämne och råkade nämna en tjej jag bodde med och fick lite panik och sa att vi hade bott i kollektiv fast det egentligen var ett behandlingshem:banghead::crazy:

Man vet om det är ett förhållande när man pratar om det och bestämmer det. Det är inget som det "automatiskt" övergår till efter en viss tid.

Angående sexet, om du inte någonsin vill ha sex så är det nog något som är bra att ta upp för att det är viktigt för många med ett fungerande sexliv. :)
 
Jag har samma uppfattning som @Ramona. I mitt fall gillar mannen först att jag har mer ”manliga” intressen, haft ”manliga” arbetsplatser tidigare och sådär. De tror typ att jag låtsas gilla bilar och hockey för att imponera på dem. När det sen visar sig att jag är sån på riktigt och det inte alls berodde på dem, så blir de sura. Och vill istället att jag ska framhäva mer ”kvinnliga” (i deras ögon) egenskaper, annars ”drar jag till mig andra killar”. Orkar inte med såna män. :banghead:
J
Man vet om det är ett förhållande när man pratar om det och bestämmer det. Det är inget som det "automatiskt" övergår till efter en viss tid.

Angående sexet, om du inte någonsin vill ha sex så är det nog något som är bra att ta upp för att det är viktigt för många med ett fungerande sexliv. :)
Jo jag vill, men inte direkt. Vill få lite extra tid mot hur många verkar göra. Vill att jag ska känna hur han är först, om det finns minsta risk att han skadar mig eller inte lyssnar på ett nej.
 
Man vet om det är ett förhållande när man pratar om det och bestämmer det. Det är inget som det "automatiskt" övergår till efter en viss tid.

Angående sexet, om du inte någonsin vill ha sex så är det nog något som är bra att ta upp för att det är viktigt för många med ett fungerande sexliv. :)
Jo jag vill, men inte direkt. Vill få lite extra tid mot hur många verkar göra. Vill att jag ska känna hur han är först, om det finns minsta risk att han skadar mig eller inte lyssnar på ett nej. Vet att det är viktigt och därför jag verkligen vill försöka men jag är så rädd.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 326
Tjatter Jag behöver köpa en ny tv, runt 32 tum. Den ska ha inbyggd cromecast och ha LED och helst ett känt märke inte typ Andersson. Runt...
Svar
12
· Visningar
603
Senast: FrDrake
·
Utrustning Hej. Ny behöver jag er hjälp. Har precis hämtat hem min nya häst. Vid provridningen hade han en äldre Stubben dressyrsadel märkt 32 i...
Svar
4
· Visningar
398
Senast: sweep
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 278
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp