Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu närmar det sig ett år sen jag och Z började skriva med varann på Tinder. Jag minns det som att jag var nyfiken på honom men inte överdrivet engagerad, hade ganska låga förväntningar. Men tänk att det blev så bra. :love:

Vi har inte alla odds med oss rent praktiskt, med osynkade arbetstider o.s.v. Ändå får vi det att funka utan speciellt mycket frustration. Vi prioriterar att ses när vi kan och tar till vara och uppskattar den egentid vi får däremellan. Det är väldigt skönt att vi är tillfreds och känner lika där. Självklart längtar vi, men det är inte bara negativt. Nyligen tog vi ut några dagars semester ihop, det var jättefint och vi kan leva på det länge. Vi ser också fram emot att snart börja bli mer inblandade i varandras liv vad gäller familj och vänner.

Mycket stämmer när det gäller värderingar, tempo, intressen och närhetsbehov, och det gör det lätt att hänga. Sen har vi ju vårt kinky utforskande som fortfarande känns lika häftigt och spännande som i början, och det är en sån grymt bra skola i kommunikation. Jag tror vi lärt känna varann mycket genom det. Det är inte enkelt alltid, med två personers tokstarka olika fetischer/kinks som ska balanseras mellan. Så mycket rus, igenkänning och skön känsla av att kunna vara sig själv, men också ibland risk att tappa bort sig. Det har blivit några ”fails” och grubblerier, konstigt vore väl annars när det är experimenterande det handlar om, men tack vare att vi pratar så mycket om det, ger varandra tid för eftertanke och pratar igen, så faller det på plats.
Jag har problemet att jag kan vara väldigt långsam ibland med att fatta mig på mig själv, det har t.ex. varit saker jag kommit på först två månader senare att jag inte varit 100% bekväm med, när det då i stunden kanske bara var nåt väldigt vagt som vi både märkte inte funkade och fick avbryta utan att fatta varför. När vi väl pratat om det ordentligt har vi gemensamt hittat självklara vägar runt det. Och jag märker att jag blir bättre och bättre på att kunna känna och kommunicera mer konkret vad jag vill och behöver även i stunden. Det kan väl låta som nåt självklart att kunna kanske, men det har verkligen inte varit så för mig, jag har alltför ofta trasslat ihop det med den andras förväntningar. Mycket enklare nu.

Vilket flyt att vi träffat varann känner jag. Nog för att det tog några års dejtande innan, men jag tror också den tajmingen var helt perfekt.
 
Kanske vill du/han inte ha en brevvän utan en person att umgås med? Ni får väl styra upp en dejt om det känns som att ni matchar?
Ja, han är dock i Grekland för tillfället. Sen väntar jag alltid på att killen ska initiera en dejt, gör inte killen det så är han inte tillräckligt intresserad enligt min erfarenhet
 
Ja, han är dock i Grekland för tillfället. Sen väntar jag alltid på att killen ska initiera en dejt, gör inte killen det så är han inte tillräckligt intresserad enligt min erfarenhet
Det är lite dumt att tänka så. Om du alltid väntar så vet du ju inte vad som hänt om du hade tagit initiativet. Många män är urless på den "normen" att behöva vara den som tar initiativet och uppskattar att slippa det, många är försiktiga med att vara för på efter dåliga erfarenheter av det, eller så är de kanske bara lite blyga.
 
Ja, han är dock i Grekland för tillfället. Sen väntar jag alltid på att killen ska initiera en dejt, gör inte killen det så är han inte tillräckligt intresserad enligt min erfarenhet
Grekland ok, men det finns som sagt många killar som är rätt less på den där gamla klyschan att han ska ta första steget. Han kanske tolkar dig precis likadant, att du är ointresserad. Och varför ska man då skriva långa brev och bjuda ut på dejt? Nåväl, du gör som du vill. Men jag tror man behöver ta för sig lite om man vill nåt. Det är 2021 så även tjejer kan göra det.
 
Men vi lever väl i modern tid?
Lämna gamla könsroller i dåtid och ta initiativ själv om du vill ses.
Självklart kan jag ju fråga om en dejt men som jag sa är min erfarenhet att de gånger jag frågat efter en dejt så har det aldrig blivit ngt av det eftersom att då är killen inte tillräckligt intresserad. Är en kille tillräckligt intresserad så tar han ju för sig och ser till att få det han vill ha typ.
 
Självklart kan jag ju fråga om en dejt men som jag sa är min erfarenhet att de gånger jag frågat efter en dejt så har det aldrig blivit ngt av det eftersom att då är killen inte tillräckligt intresserad. Är en kille tillräckligt intresserad så tar han ju för sig och ser till att få det han vill ha typ.

Hur gör en tjej då som är tillräckligt intresserad?
 
Självklart kan jag ju fråga om en dejt men som jag sa är min erfarenhet att de gånger jag frågat efter en dejt så har det aldrig blivit ngt av det eftersom att då är killen inte tillräckligt intresserad. Är en kille tillräckligt intresserad så tar han ju för sig och ser till att få det han vill ha typ.
Är en tjej tillräckligt intresserad tar hon för sig och ser till att få det hon vill ha.

Nu dejtar jag inte män, men skulle jag göra det och han skulle bli bortskrämd för att jag var först med att vilja ses, då hade han ändå inte varit männen för mig.
 
Självklart kan jag ju fråga om en dejt men som jag sa är min erfarenhet att de gånger jag frågat efter en dejt så har det aldrig blivit ngt av det eftersom att då är killen inte tillräckligt intresserad. Är en kille tillräckligt intresserad så tar han ju för sig och ser till att få det han vill ha typ.
Ja men då är det väl lika bra att få det överstökat istället för att slösa massa tid på någon som inte vill ses?
 
Hahaha minns att jag sa "Du är het, kan jag sitta i ditt knä" första gången jag träffade en person jag dejtade ett tag efter det, uppenbarligen var han intresserad även om jag sa något först...

Mvh Ytterst blyg och försiktig.

Jag har kört samma 😁 Tyvärr i en tid jag valde ytterst tvivelaktiga killar 😅
 
Jag har kört samma 😁 Tyvärr i en tid jag valde ytterst tvivelaktiga killar 😅

Hahah, som tur är har jag bara dejtat tre snubbar under längre perioder och alla dom har ändå varit fina människor. Men jag upplever många män som oroliga och försiktiga. Jag har inte tid för sådant, säger helt enkelt till om jag är intresserad eller ej direkt, för det vet jag liksom oftast inom 5 minuter liksom. :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 428
Tjatter Jag behöver köpa en ny tv, runt 32 tum. Den ska ha inbyggd cromecast och ha LED och helst ett känt märke inte typ Andersson. Runt...
Svar
12
· Visningar
609
Senast: FrDrake
·
Utrustning Hej. Ny behöver jag er hjälp. Har precis hämtat hem min nya häst. Vid provridningen hade han en äldre Stubben dressyrsadel märkt 32 i...
Svar
4
· Visningar
409
Senast: sweep
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 639
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp