Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja.... magkänslan just nu säger "högst tveksamt"...! Kolla om ni förstår norskan:

20210905_093840.jpg
 
Ja.... magkänslan just nu säger "högst tveksamt"...! Kolla om ni förstår norskan:

Visa bifogad fil 76500
Nä men alltså, först och främst är det förbannat oattraktivt att planera in den första gången man ska ligga, sånt sker naturligt ändå om båda är sugna. För det andra brukar män som beter sig på det sättet ändå vara rätt urusla i sängen, de blir alldeles till sig när deras sliskiga raggningsteknik för ovanlighetens skull har fungerat att de glömmer allt vad samspel innebär.
 
@sorbifolia Håller med de andra. Jag hade faktiskt inte träffat honom igen om jag var du, oavsett vad du ”lovat” honom innan. Han känns creepy på den konversationen. Jag hade blivit murdervansinnig bara av att bli kallad fröken, lite lilla gumman (eller ännu värre, min före detta, manliga, chef i 60-årsåldern som envisades med att kalla mig hjärtat) över det hela. :yuck:
 
Man är olika, det är tydligt. Min hela sociala krets irl består av föräldrar plus syskon med sina familjer, och mina enda nära vänner är onlinekontakter som bor på annan kontinent, så att... eh. Det är väl också en bidragande faktor i att jag känner som jag gör; det finns inget etablerat järngäng som en potentiell partner skulle stå utanför pga brist på gemensam historik.

Jag bör tillägga att jag definierar mig som demi-/greyromantisk. Alltså kan jag inte bli förälskad i någon som jag inte redan har ett starkt känslomässigt band till. Därför måste utgångspunkten vara vänskap för att det ska funka för min del. Och ja, det är en av huvudanledningarna till att jag inte dejtar själv utan bara (mestadels tyst) läser hur det går för andra. :cautious:
Jag hade aldrig hört talas om demi/grey men läste på lite och jag har alltid tänkt att jag är asexuell till stor del men det är ju bara det att jag behöver lång tid på mig, känna den andra personen utan och innan och vara trygg däri, då kan jag få dom känslorna. Så tack för att jag fick lära mig mer om det och att det inte bara är jag .
 
Jag hade aldrig hört talas om demi/grey men läste på lite och jag har alltid tänkt att jag är asexuell till stor del men det är ju bara det att jag behöver lång tid på mig, känna den andra personen utan och innan och vara trygg däri, då kan jag få dom känslorna. Så tack för att jag fick lära mig mer om det och att det inte bara är jag .

Det var så lite så! :up: Jag tror att det är många som är demi utan att veta om det eller vilja sätta etikett på sig. Det tog mig själv en evighet att lista ut att det var det som var "fel" när alla andra i omgivningen tycktes gå från relation till relation ganska fort (i mina ögon då). Asexualiteten däremot är konstant och orubblig för mig, jag skulle kunna vara störtkär och ändå ha noll intresse av att ligga eller göra något annat sexuellt med personen.

Det gör tyvärr också att söka partner känns meninglöst eftersom de flesta inte vill ha en sexlös relation, och jag känner mig inte bekväm med någon överenskommelse som innebär att vi är tillsammans men partnern har sex med andra för att fylla det behovet. Det hade nog varit betydligt lättare att vara helt aromantisk, istället för att leva med känslan av att jag måste hålla andra på armlängds avstånd för tänk om jag skulle börja få känslor.
 
Jag hade aldrig hört talas om demi/grey men läste på lite och jag har alltid tänkt att jag är asexuell till stor del men det är ju bara det att jag behöver lång tid på mig, känna den andra personen utan och innan och vara trygg däri, då kan jag få dom känslorna. Så tack för att jag fick lära mig mer om det och att det inte bara är jag .
Jag hade inte heller hört talas om detta förrän nu och jag kände också att ja, det är ju det här jag är. Jag har absolut känt ”attraktion” till personer vid första ögonkastet, men det har varit helt ouppnåeliga individer, typ som att bli kär i en kille i åttan när man själv bara gick i femman eller när jag var störtkär i fotbollsspelaren Anders Svensson när jag gick i sjuan. :angel:

Däremot har jag aldrig känt så med en verklig person som jag hade haft minsta lilla realistiska chans att få. Utan det har kommit sen, långt senare. Och jag blir definitivt obekväm om någon öppet stöter på mig som jag inte känner. Det är lite därför ONS eller nätdejting aldrig kommer funka för mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 386
Tjatter Jag behöver köpa en ny tv, runt 32 tum. Den ska ha inbyggd cromecast och ha LED och helst ett känt märke inte typ Andersson. Runt...
Svar
12
· Visningar
605
Senast: FrDrake
·
Utrustning Hej. Ny behöver jag er hjälp. Har precis hämtat hem min nya häst. Vid provridningen hade han en äldre Stubben dressyrsadel märkt 32 i...
Svar
4
· Visningar
402
Senast: sweep
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 422
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta nackstöd på bil
  • Högtalare
  • Vad gör vi? Del CXCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp