Dejtingtråden 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skulle precis höra lite efter tankar om min senaste dejt, men stötte på erat meningsutbyte i tråden. Det är så tråkigt att som ny användare bli bemött med syrliga kommentarer. Det är ganska vanligt att det blir lite högstadienivå-you-cant-sit-with-us på det hela. Många som verkar gå igång på att trycka till andra eller "att veta bättre". Men det är ju ungefär samma användare som varit med länge och verkar spendera väldigt mycket tid på bukefalos som sitter och svarar varandra, så det blir kanske som ett kompisgäng där man blir lite störd av någon okänd och vill snäsa bort den för den stör? Eller något annat, för det gäller ju inte alla utan vissa är trevliga och välkomnande även när de vill anmärka på något. Varför inte tänka på vilken ton man använder? Är ens mål att få mottagaren av texten att förstå och använda sig av ens rekommendationer är det ju att förmedla det på ett trevligt sätt det som är effektivast trots allt :)

Jag reagerade också på din fråga, den var väldigt rakt på och kändes inte som den kom ur nått riktigt sammanhang. Jag ville skriva nått själv men kunde inte formulera nått bra, så blev glad sedan när jag såg att andra reagerat.
 
Fast det är väl inte konstigt egentligen. Många träffas ju genom jobbet tex. De lär känna varandra på jobbet, eller i skolan, eller i föreningen där man är aktiv.
Men jag håller med om att den sorten är enklare och något jag föredrar. Att vara vänner innan är ju hälften vunnet för man känner den personen utan lurperioden.

Vad är lurperioden för något? :D
 
Jaha, jag har varit på dejt!
Vi var och badade och åkte sen hem till mig, han är jägare och förundrad över alla mina djur :D

Jag ska upp tidigt och han ska jobba natt så vi har dålig timing. Men han behöll min besökslapp till bilen så vi får väl se 😊
Orkar inte övertänka, har en hel del kontakt med F fortfarande (tyvärr 😅 )
Gilla på dejten med jägaren! ❤️
 
Jag reagerade också på din fråga, den var väldigt rakt på och kändes inte som den kom ur nått riktigt sammanhang. Jag ville skriva nått själv men kunde inte formulera nått bra, så blev glad sedan när jag såg att andra reagerat.
Det var inte jag som frågade. Och jag håller med om att frågan var opassande men jag kan också förstå att man blir ledsen och känner sig dum om man blir tillrättavisad på ett ganska strängt sätt. Men som någon sa kanske det hör till jargongen, inte att det beror på att man är obekant med er som varit länge på forumet. Vad jag ville ha fram är bara att de flesta lyssnar på tillsägelser som är väldigt mjuka i tonen också, ibland kanske ännu bättre! Men vi kan släppa det nu, är ju OT.
on topic:
Jag har matchat med en hoppryttarkille...Jag är ju dressyrnörd och min livsstil är dressyren och jag har många hästar. Så funderar över om det är positivt eller negativt att killen vet vad det handlar om? Eller är det en dålig idé att träffa en kille som håller på med hästar fast inom en annan gren?:D Har iaf bestämt att ses..
 
Det var inte jag som frågade. Och jag håller med om att frågan var opassande men jag kan också förstå att man blir ledsen och känner sig dum om man blir tillrättavisad på ett ganska strängt sätt. Men som någon sa kanske det hör till jargongen, inte att det beror på att man är obekant med er som varit länge på forumet. Vad jag ville ha fram är bara att de flesta lyssnar på tillsägelser som är väldigt mjuka i tonen också, ibland kanske ännu bättre! Men vi kan släppa det nu, är ju OT.
on topic:
Jag har matchat med en hoppryttarkille...Jag är ju dressyrnörd och min livsstil är dressyren och jag har många hästar. Så funderar över om det är positivt eller negativt att killen vet vad det handlar om? Eller är det en dålig idé att träffa en kille som håller på med hästar fast inom en annan gren?:D Har iaf bestämt att ses..

Hade helt klart träffats! Man vet aldrig när, var och hur man träffar på någon man faktiskt funkar med :)

Jag tycker nog faktiskt inget speciellt om att dela intresse eller inte mer än att jag är otroligt kräsen i mitt hästintresse så det finns typ en miljon konfliktytor. Men jag liksom sågar det inte bara pga det.
 
Jag övertygade exmaken att börja med hästar, och för mig som lever och andas för hästarna var det jättebra att han höll på med det samma (fast inte lika aktivt som jag, och han körde mest medan jag red) - annars så skulle vi knappt sett varandra.

Skulle absolut dejta en hästmänniska igen om någon passande dök upp. :up: Men man bör ha lite samma värderingar kring hästhållning tycker jag - så man inte retar sig för mkt på vad den andra gör.
 
Det var inte jag som frågade. Och jag håller med om att frågan var opassande men jag kan också förstå att man blir ledsen och känner sig dum om man blir tillrättavisad på ett ganska strängt sätt. Men som någon sa kanske det hör till jargongen, inte att det beror på att man är obekant med er som varit länge på forumet. Vad jag ville ha fram är bara att de flesta lyssnar på tillsägelser som är väldigt mjuka i tonen också, ibland kanske ännu bättre!
Men tycker du verkligen att det var strängt? Hur mjuk måste man vara för att inte uppfattas som sträng?
 
Vafan, det är ingen skillnad på att har en crush som ung tonåring och som så gammal som jag är nu, bara så ni vet. Kunde det inte vara lite lättare med åldern?
Jag kan knappt titta på kollegan just nu.

Det trista är att han har väldigt lite resurser för saker utanför day-to-day business. Så himla tråkigt.
 
Edit; sorry för OT, tillbaks till temat. Vad tycker ni om att dejta hästsnubbar? Har träffat en. Funkat med samma intresse?
Jag hade inte velat göra det. Av den enkla anledningen att jag vill ha ett eget liv som är separerat från parförhållandet, och där är hästarna en sån grej som är väldigt bra att ha. Har en nära anhörig som träffade en partner i vintras, ingen av dem har några direkta intressen mer än jobbet och det kryper i hela mig av tanken på att vara tillsammans med samma människa i princip dygnet runt, hela tiden och aldrig få något andningshål.

Men jag har samma uppfattning om mina övriga relationer också. Jag skulle inte vilja vara ihop med en kollega (som man jobbar nära, det är väl en annan sak om man är på olika avdelningar på samma organisation) eller stå i samma stall som en kollega eller umgås med dem privat. Umgicks under en period väldigt nära en tjej i stallet och vi förstörde vår vänskap helt på att vara tillsammans jämnt, vi hade kanske fortfarande varit vänner (i alla fall inte ovänner) om vi varit lite mer självgående.
 
Vi har samma intressen (hundar och jakt), vilket jag tycker är så himla skönt :laugh: det finns förståelse för att huset inte alltid är tipptoppstädat, hundhår i maten, att livet behöver anpassas efter hundarna osv. Hade kanske hittat den förståelsen med någon som inte har samma intresse också, men det är i regel hundarna som fått det att knaka i mina tidigare relationer.

Jag har inte skrivit här på ett tag, men det känns fint för oss. Det är ett stressmoment med flängandet om helgerna, framförallt för honom eftersom det är han som flänger, men vi försöker hitta en lösning för hans hus så att vi kan prov-bo ihop till hösten. Det hade varit skönt för alla inblandade :)
 
Det var inte jag som frågade. Och jag håller med om att frågan var opassande men jag kan också förstå att man blir ledsen och känner sig dum om man blir tillrättavisad på ett ganska strängt sätt. Men som någon sa kanske det hör till jargongen, inte att det beror på att man är obekant med er som varit länge på forumet. Vad jag ville ha fram är bara att de flesta lyssnar på tillsägelser som är väldigt mjuka i tonen också, ibland kanske ännu bättre! Men vi kan släppa det nu, är ju OT.
on topic:
Jag har matchat med en hoppryttarkille...Jag är ju dressyrnörd och min livsstil är dressyren och jag har många hästar. Så funderar över om det är positivt eller negativt att killen vet vad det handlar om? Eller är det en dålig idé att träffa en kille som håller på med hästar fast inom en annan gren?:D Har iaf bestämt att ses..

Oj då blandade jag ihop er! Ursäkta😊
 
Vafan, det är ingen skillnad på att har en crush som ung tonåring och som så gammal som jag är nu, bara så ni vet. Kunde det inte vara lite lättare med åldern?
Jag kan knappt titta på kollegan just nu.

Det trista är att han har väldigt lite resurser för saker utanför day-to-day business. Så himla tråkigt.

Vad härligt att ändå känna så starka känslor! Jag är inte ens 30 ännu och känner att jag blir allt mer cynisk och allt mindre lättcharmad med åren. Känns som att jag aldrig kommer att bli förälskad igen. Var förälskad senast vid 21 och det börjar bli en del år sedan nu. :meh:
 
Vad härligt att ändå känna så starka känslor! Jag är inte ens 30 ännu och känner att jag blir allt mer cynisk och allt mindre lättcharmad med åren. Känns som att jag aldrig kommer att bli förälskad igen. Var förälskad senast vid 21 och det börjar bli en del år sedan nu. :meh:

Ja inte fasen vet jag varför jag är sån. Jag borde vara så mycket mer cynisk och krass.
Men min kollega är :love:. Han har precis allt (tror jag).

Det ÄR häftigt men samtidigt frustrerande för att jag vet att han troligen inte är mottaglig alls pga resursbrist och hela situationen. Samtidigt så vet jag att han verkligen uppskattar och tycker om mig och känner sig väldigt trygg med mig. Men om han är lika förtjust som jag är - ytterst tveksamt. Tror inte att han ens kan ana hur det är inne i mig - jag svamlar runt som en idiot känns det som.

Jag tänker skingra tankarna på honom och gå på en dejt nästa vecka med en som verkar vettig. Även om jag avskyr nätdejting som koncept.
 
Ja inte fasen vet jag varför jag är sån. Jag borde vara så mycket mer cynisk och krass.
Men min kollega är :love:. Han har precis allt (tror jag).

Det ÄR häftigt men samtidigt frustrerande för att jag vet att han troligen inte är mottaglig alls pga resursbrist och hela situationen. Samtidigt så vet jag att han verkligen uppskattar och tycker om mig och känner sig väldigt trygg med mig. Men om han är lika förtjust som jag är - ytterst tveksamt. Tror inte att han ens kan ana hur det är inne i mig - jag svamlar runt som en idiot känns det som.

Jag tänker skingra tankarna på honom och gå på en dejt nästa vecka med en som verkar vettig. Även om jag avskyr nätdejting som koncept.

Att gå på en dejt när man är kär i någon annan brukar väl bli sådär (got the t-shirt). Enligt min erfarenhet så brukar man bara jämföra dejten med den man är kär i och tja, den man har känslor för har ju ett ganska stort övertag oavsett hur fantastisk människa dejten är. Man är ju inte mottaglig, vilket är lite orättvist mot dejten också. Om du verkligen vill stoppa karusellen (vilket jag helt förstår om du redan nu inser att din kollega inte kommer att kunna engagera sig i dig just nu) så är det nog bättre att bryta den privata kontakten, hålla distans på jobbet och slicka såren ett tag.
 
Att gå på en dejt när man är kär i någon annan brukar väl bli sådär (got the t-shirt). Enligt min erfarenhet så brukar man bara jämföra dejten med den man är kär i och tja, den man har känslor för har ju ett ganska stort övertag oavsett hur fantastisk människa dejten är. Man är ju inte mottaglig, vilket är lite orättvist mot dejten också. Om du verkligen vill stoppa karusellen (vilket jag helt förstår om du redan nu inser att din kollega inte kommer att kunna engagera sig i dig just nu) så är det nog bättre att bryta den privata kontakten, hålla distans på jobbet och slicka såren ett tag.
Ja så är det säkert men jag behöver nog göra en massa såna saker nu. Dejten är inte typen som verkar vilja ngt mer än bara hänga lite anspråkslöst och det är precis lagom.
 
Varför upplyser du inte på ett trevligare sätt så att chansen ökar att personen vill lyssna på vad du har att säga och börjar applicera ditt tänk på sina framtida inlägg? :)
Ett tips i all välmening till de som ofta rättar andra.

Edit; sorry för OT, tillbaks till temat. Vad tycker ni om att dejta hästsnubbar? Har träffat en. Funkat med samma intresse?
Har hittills inte träffat en enda man som håller på med hästar som inte ser sig själv som proffs även om han är i början av sin ridkarriär och har mycket kvar att lära. Jag personligen tycker det är extremt ocharmigt och det har därför inte blivit något med någon. Har inte dejtat verkliga proffs (och inte alla hästmän heller) så det finns säkert såna med behaglig inställning till sitt kunnande också.
 
Vad härligt att ändå känna så starka känslor! Jag är inte ens 30 ännu och känner att jag blir allt mer cynisk och allt mindre lättcharmad med åren. Känns som att jag aldrig kommer att bli förälskad igen. Var förälskad senast vid 21 och det börjar bli en del år sedan nu. :meh:
Hear, hear! Jag tycker att det är jättesvårt att bli riktigt kär nuförtiden. Attraherad, javisst, kär? Nej.
Jag tycker att jag har blivit hur kräsen som helst genom åren. Det jag accepterade som yngre är mil ifrån vad jag är beredd att kompromissa med idag.
 
Hear, hear! Jag tycker att det är jättesvårt att bli riktigt kär nuförtiden. Attraherad, javisst, kär? Nej.
Jag tycker att jag har blivit hur kräsen som helst genom åren. Det jag accepterade som yngre är mil ifrån vad jag är beredd att kompromissa med idag.
Jag är också där. Vet inte om jag någonsin varit himlastormande kär och det känns rätt avlägset att bli kär nu också. Vet inte om jag bara är sån eller om det är pga nåt livstrauma som jag "inte är i kontakt med mina känslor" eller nåt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 474
Tjatter Jag behöver köpa en ny tv, runt 32 tum. Den ska ha inbyggd cromecast och ha LED och helst ett känt märke inte typ Andersson. Runt...
Svar
12
· Visningar
562
Senast: FrDrake
·
Utrustning Hej. Ny behöver jag er hjälp. Har precis hämtat hem min nya häst. Vid provridningen hade han en äldre Stubben dressyrsadel märkt 32 i...
Svar
4
· Visningar
327
Senast: sweep
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 670
Senast: Lingon
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Vad är rätt
  • lära sig tömköra

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp