Dejtingtråden 34

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi umgås flera...men middagen som inbjudan avsåg var endast avsedd för oss två. Men oavsett, jag vill inte ha någon flirt så
 
Blev precis bjuden på middag av en granne. Jobbigt, för jag tror han intresserad, kommenterar ofta mina kläder och att jag är "välbevarad "( trist kommentar) . Tycker han är supertrevlig men vill verkligen inte ha fnul på granntråden. Funderar på ett snyggt sätt att tacka nej... så kan vi även fortsättningsvis ses på spontana vinaftnar hos varandra.

Fegt?

"Välbevarad" :yuck::yuck::yuck:
 
Ja tyckte också att den kommentaren var 😱 Skulle inte falla mig in att träffa någon som talar om andra på det sättet. Tänker mig att kvinnosynen inte är jättekul på den grannen.
Lite unket men tyvärr var det menat som en komplimang. Att jag ser yngre ut.
 
Lite unket men tyvärr var det menat som en komplimang. Att jag ser yngre ut.
Tycker en simpel kommentar om att du ser yngre ut än din ålder inte hade verkat fullt lika illa faktiskt (även om de generellt också innehåller en del fördomar om ålder). I "välbevarad" finns ju ett antagande om att dina bästa år är bakom dig och att värdet nu ligger i att bevara det som en gång fanns. Att bevara och konservera är också lite motsatsen till att av naturen utvecklas, det känns som olika sätt att värdera det som vi alla genomgår från födseln till döden. Tycker kommentaren tyder på ett ganska gammaldags sätt att se på (kvinnligt) åldrande. Sannolikt sviter av sexism.
 
Jag ska tillbringa natten med Honom 😍 visserligen kommer han sent och vi ska båda upp skittidigt och jobba, men det spelar ingen roll för det har inte hänt på över en månad att vi fått vakna bredvid varandra ❤️
Det var precis så mysigt som förväntat. Fick knö ihop oss i en 90-säng men det kunde ju kvitta eftersom vi båda bara ville vara nära. Jag, som har svårt att sova för nära nån annan i vanliga fall, sov hur bra som helst 😊 ❤️
 
Jag har en dejt på fredag. Det känns som om det här gick lite väl fort. Jag vet inte mycket alls om honom. Han verkar i alla fall tycka att jag på papperet är vad han söker och jag kan konstatera att han drömmer om ungefär samma som jag.
 
Det visade sig att anledningen till att han ångrade sig var för att jag tackade nej till att få en klassisk massage av honom. Han tyckte jag var feg. Kanske det, men han var ju inget att ha som reagerade så där. Har blockat honom nu.

Fan vad trist. Var finns det en vettig karl?

Det låter inte som en förlust. Skulle aldrig gå med på nåt sånt som en första dejt. Herregud.
 
Det var precis så mysigt som förväntat. Fick knö ihop oss i en 90-säng men det kunde ju kvitta eftersom vi båda bara ville vara nära. Jag, som har svårt att sova för nära nån annan i vanliga fall, sov hur bra som helst 😊 ❤️

Första natten (när vi blev ihop) hos särbon sa jag åt honom att jag sover dåligt när jag inte är hemma och när jag har någon bredvid mig. Jag sov som en stock (efter vi hade avklarat vissa andra saker :angel:) :love:
 
Har surrat en del med en snubbe, allt har flutit på bra, liknande värderingar i olika saker och vi har kommit bra överens, skrattat mycket osv, meeeeen häromdagen höll jag inte med om en sak han påstod (vet säkert att det han sa är fel), först mansplainade han järnet - jag garvade lite och höll fortfarande inte med (naturligtvis, eftersom han har fel), då kallade han mig för en jävla åsna O_o wtf liksom 🤨

Behöver jag ens säga att jag inte har någon kontakt med honom längre?

Fortsätter nog hålla mig borta från män jag :up:
 
Har inte hört något mera från killen med barn som jag var på promenaddejt med i förra veckan, försökte skicka en snap på en gullig hund, men fick ingen respons...

Skulle egentligen träffa en annan kille i helgen som jag skrivit fram och tillbaks med i flera veckor utan att lyckas tajma en träff med (han jobbar i en annan stad halva tiden), men han slutade svara så nu avmatchar jag nog honom.

Men har istället två stycken andra som vill ses, båda nästan 10 år yngre än mig...! En utav dom matchade jag med för över två år sedan, men det rann ut i sanden pga Covid och lite annat. Så jag frågade helt enkelt om han fortfarande var interesserad av ett glas vin, vilket han var.

Och den andra matchade jag med i går kväll och han skrev direkt, vi klickade jättebra i skrift så tänkte vi måste träffas IRL och se om vi har kemi där med. Han kommer härifrån men bor i en annan stad så är bara här på semester nu. Men sa typ direkt att han är flyttbar, och det är ju jag med. Så vi ska ses i eftermiddag, blir spännande!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag ska göra köttbullar till jul. De brukar bli bra när jag kör mitt gamla vanliga "tager vad jag haver" och geggar ihop. Men nu tänkte...
Svar
3
· Visningar
325
Senast: sthu
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
546
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Tog nya prover förra måndagen och jag undrar lite kring mitt järnvärde. Har legat bra tidigare, kring 22, nu helt plötsligt var jag...
Svar
4
· Visningar
606
Senast: Kristall10
·
Hemmet Har den ändrats det senaste? Jag har en massa ”gamla” påslakan som är 140 cm breda, de senaste inköpta för mindre än tre år sen. I...
Svar
15
· Visningar
429
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • HusdjursGPS
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp