Dejtingtråden 34

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det går väldigt bra för mig och kollegan med ❤️ mycket mys på jobbet, och bra snack när det blir missförstånd eller något kommer upp. Hoppas vi kan få till att ses utanför jobbet under sommaren med då våra semesterar överlappar :(
 
För oss går det också bra, D är en magisk person ♥️ Jag känner väldigt djupt för honom redan, som att den där första förälskelsefasen som för mig brukar hålla i sig rätt länge, blev något mera väldigt snabbt. Vi har setts i snart ett halvår och han känns som en väldigt naturlig del av mitt liv.

Lite moln i horisonten är väl det som varit en liten farhåga redan från början - framtida boende. Vi har ju båda varsin gård som vi vill bo på och olika omständigheter gör att det är lite komplicerat för oss båda att lämna våra respektive ställen. Ingen av oss är så sugen på att vara särbo, så vi behöver hitta en lösning på det här i sinom tid. Vi pratar om det och har bra snack, men jag vet väl egentligen inte om vi kommer så mycket närmare någon lösning..
 
Jag har också träffat en kille som jag dejtar 😍

Dock är jag lite nojjig över avståndet på 1,5 timmar. Kommer man orka det i längden? Finns det fler med långa avstånd här? Funkar det för er?
Jag och min kille sen 2 år tillbaka har ungefär det avståndet från dörr till dörr med kollektivtrafik (vilket är det vi använder). Det underlättar dock att stan där vi båda jobbar ligger typ mittemellan oss. Våra omatchande arbetstider är ett betydligt större problem än avståndet mellan oss. Men det funkar. Vi pratar telefon dagligen och lyckas klämma in att ses nån gång i veckan och ser då till att verkligen fokusera på varandra. Sen tar vi ut ett par dar ledigt så vi kan dra iväg på minisemestrar då och då.
På sikt vill vi komma närmare varann men har ingen panik med det.
 
Här går det väl inte superbra.... Min crush veterinärassistenten verkar inte få förlängad sin kontrakt på kliniken så han måste troligen flytta inom kort tid... nu har han dessutan gått på semester innan min kompis hann arrangera en passande träff... men kanske lika bra om han ändå ska flytta.

Och jag har bråkat med DB, angående Roe vs Wade... så just nu vet jag inte ens om vi gillar varandra längre..

Ska dock försöka få till at träffa en kille från Tinder i helgen, en waliser som visat sig vara kollega med sambon till en av mina vänner. Vore kul om vi klickade, så vi kunde dubbeldejta lite ibland... Han har barn varannan vecka och söker främst någon att hänga med när han är barnfri, känns lagom för mig just nu.
 
Men ååååå.. Pratar med en på papperet helt perfekt tjej på Tinder, delar samma intressen och värderingar, dessutom är hon sjukt snygg. Men hon bor 11 mil bort.. Men vi ska försöka ses iaf, kan inte låta bli att ses när allt låter så perfekt i teorin.
 
Jag har börjat skriva med en som känns helt rätt. Vi delar värderingar och intressen. En hake är att han bor långt bort. En annan hake är att han är 15 år äldre. Han hinner ju dö innan jag går i pension.
 
Skulle ha träffat L förra veckan men han fick dessvärre förhinder. När vi talades vid idag så kändes det så löjligt bra. Han är så oerhört mjuk, fin och rar, d.v.s. den totala motsatsen till min första bild av honom även om jag blev totalt golvad av attraktion. Förhoppningen är att vi ska kunna ses nästa vecka, om han får loss någon tid då. 🤩
 
Jag har börjat skriva med en som känns helt rätt. Vi delar värderingar och intressen. En hake är att han bor långt bort. En annan hake är att han är 15 år äldre. Han hinner ju dö innan jag går i pension.

Äsch, förhindringar är till för att överkommas! Och angående åldern, så kan vem som helst dö när som helst, i olycka eller sjukdom eller något... Låt inte något som kanske kan hända i framtiden hindra dig i att njuta av möjligheten att ha det fint tillsammans här och nu. :heart
 
Mina dejter fortsätter tränden att inte bli av.... Han med gemensama kompisar med mig blev tvungen att ha sin dotter i helgen pga hennes mamma var sjuk, så han fick avboka.

Skriver lite sporadiskt med en handfull killar just nu, varav den snyggaste med 99% säkerhet är en fejkprofil, och den mest interessanta bor (och befinner sig) i London.... Så känns inte som jag kommer ha någon omedelbar succè... :p
 
Äsch, förhindringar är till för att överkommas! Och angående åldern, så kan vem som helst dö när som helst, i olycka eller sjukdom eller något... Låt inte något som kanske kan hända i framtiden hindra dig i att njuta av möjligheten att ha det fint tillsammans här och nu. :heart

Håller med! Jag har en relation med en som är 19 år äldre. Inget jag tänker på, finns oerhört många viktigare dealbreakers än åldern. Det är sällsynt att hitta någon man klickar med, kör hårt @Wille !
 
Håller med! Jag har en relation med en som är 19 år äldre. Inget jag tänker på, finns oerhört många viktigare dealbreakers än åldern. Det är sällsynt att hitta någon man klickar med, kör hårt @Wille !

Det var 19 år mellan mina föräldrar... och de var tillsammans tills pappa dog :heart

Ålder (så länge det inte är en ung tonåring - betydligt äldre vuxen) är väl det sista jag ser som en dealbreaker.
 
Håller med! Jag har en relation med en som är 19 år äldre. Inget jag tänker på, finns oerhört många viktigare dealbreakers än åldern. Det är sällsynt att hitta någon man klickar med, kör hårt @Wille !
Håller med. L är 20+ år äldre än mig. Jag känner inte av ålderskillnaden det minsta och att umgås med honom känns på tok för bra för att ta ut en sådan sorg i förskott. Vi kanske inte ens tar oss igenom sommaren ihop, vem vet, så det är bara att njuta av känslan så länge det varar.

Så roligt att du har börjat skriva med någon som har samma intresseområde som dig, @Wille. 😀 Precis som dig, uppskattar jag att ha gemensamma intressen att kunna dela.
 
Äsch, förhindringar är till för att överkommas! Och angående åldern, så kan vem som helst dö när som helst, i olycka eller sjukdom eller något... Låt inte något som kanske kan hända i framtiden hindra dig i att njuta av möjligheten att ha det fint tillsammans här och nu. :heart

Håller med! Jag har en relation med en som är 19 år äldre. Inget jag tänker på, finns oerhört många viktigare dealbreakers än åldern. Det är sällsynt att hitta någon man klickar med, kör hårt @Wille !
Jag har ju varit tillsammans med mycket äldre män förut och tänkte väl något jämnårigt den här gången. Men som sagt, det är svårt att hitta någon man klickar med. Nu har ju vi inte setts än, men jag gillar det han hittills skrivit.
 
Blev en spontandejt i dag ändå med killen med barnet, då han fått barnledigt i dag. Vi tog en liten promenad i skogen bara, och jag gillade honom faktiskt! Vi hade en del mera gemensamt än jag trodde innan, och han hade en fin energi och utstrålning.

Dock lite osäker om han tyckte om mig.... Han skrev och tackade för dejten och att det var trevligt och så, men berättade sedan att han nog inte kommer kunna ses på några veckor pga barnet, semester och föräldrar som kommer på besök... Så vi får väl se om det blir något mera, eller om det rinner ut i sanden
 
Ikväll ska vi ses! ☺️ känns kul, men jag hat varit vaken sen 03.30 så kommer väl vara helt död 😂

Och apropå åldersskillnader, F är 8 år yngre, och jag tycker inte det gör nånting, ingenting som märks när vi ses.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag ska göra köttbullar till jul. De brukar bli bra när jag kör mitt gamla vanliga "tager vad jag haver" och geggar ihop. Men nu tänkte...
Svar
3
· Visningar
321
Senast: sthu
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
523
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Tog nya prover förra måndagen och jag undrar lite kring mitt järnvärde. Har legat bra tidigare, kring 22, nu helt plötsligt var jag...
Svar
4
· Visningar
598
Senast: Kristall10
·
Hemmet Har den ändrats det senaste? Jag har en massa ”gamla” påslakan som är 140 cm breda, de senaste inköpta för mindre än tre år sen. I...
Svar
15
· Visningar
412
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp