Dejtingtråden 39

Bukefalos 30 år!

Hur skulle du själv känna om en kille var öppen med att han dejtade dig just för att han tyckte att du inte var alltför attraktiv eller intressant?
Det har hänt. Han ville ge mig en chans, och inte bara gå på utseende utan inre kvaliteter istället =) Ser inga problem med det

Nej han kommer ändå inte att svara och då blir jag ännu mer ledsen än nu, då kommer jag känna mig ännu mer avvisad.
Men alltså jag förstår inte hur du orkar? Varför gör du såhär mot dig själv? Sluta dejta tills du har börjat tycka om dig själv. Det är oerhört tröttsamt att vara med någon som ständigt behöver den mängd bekräftelse som du verkar vara i behov av.
Och att du aldrig hör av dig gör ju att killarna tror att du inte var intresserad, tror du inte?
Du blockar innan de hinner höra av sig, du ringer/skriver aldrig tillbaka, du vill bara ha hans återkoppling och istället skapar du din egen självuppfyllande profetia.

Men du missförstår igen! Sorry men du verkar ha svårt med läsförståelsen. Jag dejtar en kille som jag inte är så intresserad av för då kan jag bete mig normalt och inte få panik.

Jag slutar skriva med dig nu för du hittar på dina egna historier. Jag blir sur för att ni hittar på egna förklaringar/historier. Det är väldigt tröttsamt och det är klart jag blir sur när ni lägger ord i min mun?? Skulle inte du blivit sur över det????
Jag kan upplysa om att jag har inte det minsta svårt med läsförståelsen.

Jag hade inte tänkt svara dig egentligen, för du är uppenbart helt rabiat och hittar på dina egna tolkningar (alla andra är väldigt eniga om att du inte bör dejta förrän du fått ordning på ditt sätt att se på dig själv, det är ingen som stryker dig medhårs och tycker synd om dig, men du fortsätter bombardera tråden med dina "åh det är så synd om mig för jag är så fuuuuuuuuuul och ingen kille vill ha mig"-inlägg och hugger sen till höger och vänster när folk säger emot dig), men tänkte enbart att det där med att avsluta en konversation med "vi hörs" i mina ögon inte alls låter som en diss och att det kan finnas någon annan som läser i tråden som kan behöva höra att det inte behöver vara godnatt för att någon skriver vi hörs. Men att argumentera med dig går lika bra som att försöka hålla igång en konstruktiv dialog med en gråsten.

Det har hänt. Han ville ge mig en chans, och inte bara gå på utseende utan inre kvaliteter istället =) Ser inga problem med det
I så fall kan du förstås vara öppen och försöka hitta en likasinnad man, jag tror väldigt många tappar intresset när de får höra att de uppfattas som lagom fula och ointressanta men om du hittar någon som har samma inställning till relationer som du så kan ni kanske vara måttligt intresserade av varandra tillsammans.

Få kommer antagligen avundas er en så ljummen relation men det är ju inte det som räknas utan hur nöjda ni själva är. Det finns helt klart män som uttrycker att de har "nöjt sig" med sina fruar, så du borde absolut kunna hitta din manliga motsvarighet, utan att ha statistik på det tror jag det finns hyfsat många män som hellre är just i en lite ointressant relation än är singlar. Fast det är samtidigt inte alls säkert att de männen är lika konsekventa som du utan de kanske ändå förväntar sig att du ska vara mer intresserad av dem än vad de själva är av dig.

Men du gör det verkligen onödigt svårt för dig själv när du hellre lägger möda på att få till precis lagom tråkiga relationer med oattraktiva män än jobbar på din egen självkänsla.

Nej han kommer ändå inte att svara och då blir jag ännu mer ledsen än nu, då kommer jag känna mig ännu mer avvisad.
Jag var precis som dig när jag var yngre. Blev helt *psyko* och satt bara i soffan och väntade på att killen skulle skriva. Blev som galen om han öppnade meddelandet och inte svara på flera timmar å jag öppnade alltid direkt. Jag försökte hela tiden ändra mig för att inte vara för på och skrämde bort en del killar genom att vara så påflugen.

Träffade mitt ex och de var så enkelt. Han tyckte om mig som den jag var och behövde inte köra några spel. Är de rätt är de lätt. Var aldrig några konstigheter med honom. Nu funkade inte relationen men den höll endå 4 år och vi var sambos.

Börjat dejta smått igen träffade en kille på promenad och märkte han blev off jag skrev tillslut för jag ville veta och han sa han inte var intresserad. Blev såklart lite ledsen men släppte de och gick vidare. En kille som är intresserad HÖR av sig.. Man behöver inte sitta och tänka om de finns intresse. Han jag pratar med nu skriver oftast först och jag känner inget behov att bli knäpp å vänta på hans svar för de flyter på så bra. Han svarar alltid direkt när han läst. Han är mer på än mig och jag tycker vi är väldigt lika i att hur vi är.

Som sagt man ska inte behöva spela spel och vänta på att en kille ska höra av sig. Han hör av sig om de finns intresse... Eller hör själv av dig å kolla läget, blir han skrämd då så är de ingen kille för dig endå...

Jag var precis som dig när jag var yngre. Blev helt *psyko* och satt bara i soffan och väntade på att killen skulle skriva. Blev som galen om han öppnade meddelandet och inte svara på flera timmar å jag öppnade alltid direkt. Jag försökte hela tiden ändra mig för att inte vara för på och skrämde bort en del killar genom att vara så påflugen.

Träffade mitt ex och de var så enkelt. Han tyckte om mig som den jag var och behövde inte köra några spel. Är de rätt är de lätt. Var aldrig några konstigheter med honom. Nu funkade inte relationen men den höll endå 4 år och vi var sambos.

Börjat dejta smått igen träffade en kille på promenad och märkte han blev off jag skrev tillslut för jag ville veta och han sa han inte var intresserad. Blev såklart lite ledsen men släppte de och gick vidare. En kille som är intresserad HÖR av sig.. Man behöver inte sitta och tänka om de finns intresse. Han jag pratar med nu skriver oftast först och jag känner inget behov att bli knäpp å vänta på hans svar för de flyter på så bra. Han svarar alltid direkt när han läst. Han är mer på än mig och jag tycker vi är väldigt lika i att hur vi är.

Som sagt man ska inte behöva spela spel och vänta på att en kille ska höra av sig. Han hör av sig om de finns intresse... Eller hör själv av dig å kolla läget, blir han skrämd då så är de ingen kille för dig endå...
Ok, men då är det ju som jag sa i början att han inte är intresserad. Också hört detta att en intresserad kille hör av sig ofta. Tack för påminnelsen!

Ok, men då är det ju som jag sa i början att han inte är intresserad. Också hört detta att en intresserad kille hör av sig ofta. Tack för påminnelsen!

Varför svarar du aldrig på de inlägg som uppmanar dig till att ta tag i ditt mående?

Och varför tror du att vi som finns på forumet ska veta om en kille är intresserad eller inte? Det vet ju bara han och de han berättat det för.
Trivs du med den här dejtingrutinen? Eller vill du att dejtingen ska leda till ett jämlikt och sunt förhållande?

Varför svarar du aldrig på de inlägg som uppmanar dig till att ta tag i ditt mående?

Och varför tror du att vi som finns på forumet ska veta om en kille är intresserad eller inte? Det vet ju bara han och de han berättat det för.
Trivs du med den här dejtingrutinen? Eller vill du att dejtingen ska leda till ett jämlikt och sunt förhållande?
Tror knappast att man får ett jämlikt och sunt förhållande genom att höra av sig till en kille som inte är intresserad

Tror knappast att man får ett jämlikt och sunt förhållande genom att höra av sig till en kille som inte är intresserad
Det är väl bara att konstatera att om killen inte tar tillräckligt med initiativ tillräckligt snabbt så klarar du helt enkelt inte av att dejta honom eftersom du blir såpass osäker över hans intresse.

Antagligen missar du då en del män som är mer tillbakalutade men ni hade ändå inte varit kompatibla alls eftersom du triggas så väldigt av det beteendet.

Det är väl bara att konstatera att om killen inte tar tillräckligt med initiativ tillräckligt snabbt så klarar du helt enkelt inte av att dejta honom eftersom du blir såpass osäker över hans intresse.

Antagligen missar du då en del män som är mer tillbakalutade men ni hade ändå inte varit kompatibla alls eftersom du triggas så väldigt av det beteendet.
Exakt! Behöver någon som visar intresse liksom...

Å andra sidan dissar du ju sådana som visar intresse också. Bara en sak som att säga "Vi hörs!" är tydligen tillräckligt för att de inte ska duga. Visst ska man ställa krav men går man så långt får man nog inse att det kan bli Väldigt svårt att hitta någon som passar. 😅
Vi hörs framöver sa han. Och har lärt mig från denna tråd att "vi hörs" är att man inte är intresserad

Vi hörs framöver sa han. Och har lärt mig från denna tråd att "vi hörs" är att man inte är intresserad
Det var EN användare som skrev det, och som sedan lade till att hon inte nödvändigtvis har rätt. 🤷‍♂️ Jag säger till folk att "vi hörs." eller "vi ses." hela tiden utan att det betyder någonting annat än att vi kommer att höras eller synas framöver. Det är ett vanligt, vardagligt uttryck.

Men det är ju ingen sanning.
Jag brukar avsluta ointressanta dejter med "vi hörs", det betyder vi höra aldrig.
Meeen alla är inte som jag.
En kille jag dejtade sa alltid vi hörs när vi sa hejdå och han menade exakt vad han sa.
Men varför säger du "vi hörs" om du inte menar det? Kan du inte bara säga "hej då"? Fattar inte?

Men det är ju ingen sanning.
Jag brukar avsluta ointressanta dejter med "vi hörs", det betyder vi höra aldrig.
Meeen alla är inte som jag.
En kille jag dejtade sa alltid vi hörs när vi sa hejdå och han menade exakt vad han sa.
Du sårar ju folk med det?? du tänker inte så långt eller??

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka