Dejtingtråden 39

Bukefalos 30 år!

Skulle ha pratat video med en kille ikväll. Hade skickat en bild på mig nyvaken och ja jag är väl inte supersnygg då direkt. Sen har jag inte hört något av honom på hela dagen, messade honom och undrade om det inte blev av. Då var han tydligen hemma hos sin brorsa. Då sa jag att han gärna får säga som det är att han inte är intresserad längre och bad honom lycka till, sen blockade jag honom. Varför kan man inte bara säga som det är liksom?

För att fortsätta på distansspåret har jag själv har kontakt med en som är 27 mil bort! Vi var på ett par dejter innan pandemin, men det rann lite granna ut i sanden på grund av hans då dåliga mående och distansen. Sen dess har jag varit i ett förhållande, och han flyttat 68 mil bort och sen tillbaka till där han är nu. Så för några veckor sedan började vi plocka upp kontakten igen och vi ska ses om några veckor. Ska bli spännande då det gått så många år och vi är båda lite "nya människor".

Vi pratade i telefon här om dagen, det var trevligt! Och messat lite efter det.
Men just nu vore det otänkbart att åka så långt själv, och jag tänker mest att ingen kommer ändå orka med mig 🤷‍♀️

(Måste nog ta hand om mig själv först osv osv 🙄)

#pessimist

För man kan väl inte ta med sig ett ”tredje hjul” på dejt, eller?? 😅
Tillägg: Risken jag ser är då mest att min dejt och min kompis kommer att gilla varandra bäst :rofl:

Jag startade tinder för skojs skull men började prata med en intressant man som bara bor ca 15 min ifrån mig. Han är pilot och jag har jobbat som flygvärdinna tidigare så vi har mycket att prata om och jag förstår hans typ av liv. Tog bort tinder igen men han bad att få prata på messager istället. Han är 2 år äldre än mig och har en 4 årig dotter. Han skriver mycket och tar bilder när han är i flyget osv och känns väldigt omtänksam. Inte min typ utseende mässigt men han verkar så himla snäll och omtänksam och jag känner jag vill gå utanför min radar och känna om de kan växa fram mer attraktion än att man ska känna de direkt från bilder. Jag var tydlig med jag vill ha barn i framtiden och han sa han gärna vill ha 1-2 barn till. Vi har väldigt lika syn på framtiden och ett förhållande. Han har också nyligen gått ur en relation precis som jag men han är lik där att livet är för kort att nöja sig och bara upp på hästen igen. Han vill ses snart, men jag vill ha lite is i magen och prata lite mer innan jag vill ses för vill landa i allt med min lägenhet osv. Vågar man chansa igen och hoppas detta är en bra kille.

Jag startade tinder för skojs skull men började prata med en intressant man som bara bor ca 15 min ifrån mig. Han är pilot och jag har jobbat som flygvärdinna tidigare så vi har mycket att prata om och jag förstår hans typ av liv. Tog bort tinder igen men han bad att få prata på messager istället. Han är 2 år äldre än mig och har en 4 årig dotter. Han skriver mycket och tar bilder när han är i flyget osv och känns väldigt omtänksam. Inte min typ utseende mässigt men han verkar så himla snäll och omtänksam och jag känner jag vill gå utanför min radar och känna om de kan växa fram mer attraktion än att man ska känna de direkt från bilder. Jag var tydlig med jag vill ha barn i framtiden och han sa han gärna vill ha 1-2 barn till. Vi har väldigt lika syn på framtiden och ett förhållande. Han har också nyligen gått ur en relation precis som jag men han är lik där att livet är för kort att nöja sig och bara upp på hästen igen. Han vill ses snart, men jag vill ha lite is i magen och prata lite mer innan jag vill ses för vill landa i allt med min lägenhet osv. Vågar man chansa igen och hoppas detta är en bra kille.
Jaa, chansa! Det där låter väl jättebra 🤗

Har börjat prata med en kille på telefon. Jag är intresserad och vi har alltid trevligt när vi pratar. Vi pratade igår och han sa det var trevlig. Men när vi skulle avsluta samtalet sa han "Vi hörs framöver". Han är inte intresserad längre va?

Har börjat prata med en kille på telefon. Jag är intresserad och vi har alltid trevligt när vi pratar. Vi pratade igår och han sa det var trevlig. Men när vi skulle avsluta samtalet sa han "Vi hörs framöver". Han är inte intresserad längre va?
Just den där frasen kan jag säga och menar då egentligen att jag är inte alls intresserad.

Jag kan absolut använda "vi hörs" som avslutning på ett samtal, även med kollegor och med folk som jag faktiskt vill ha kontakt med, så jag ser inte det som ett dissande eller tecken på ointresse.
Blir alltid såhär när jag börjar gilla någon eller börjar bli intresserad. Tänker alltid att de snart kommer att avvisa mig, så bättre jag avvisar först. Men här tror jag tyvärr inte han är intresserad. Han är alldeles för bra för mig.

Blir alltid såhär när jag börjar gilla någon eller börjar bli intresserad. Tänker alltid att de snart kommer att avvisa mig, så bättre jag avvisar först. Men här tror jag tyvärr inte han är intresserad. Han är alldeles för bra för mig.
Fast här är vi ju tillbaka på det gamla vanliga rantet. Varför försöker du ens om du går in i det med inställningen att det inte kommer gå för att exakt alla killar är för snygga för dig?

Nu kanske inte just den här killen är intresserad, absolut. Men han är ju inte den enda som du tror det med. Lyssna på ett gott råd och lägg ner dejtandet tills du har accepterat dig själv. Men det kommer du inte att göra, om några dagar kommer du skriva ett nytt inlägg om en "för snygg" kille som inte vill ha dig.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka