Dejtingtråden 39

Bukefalos 30 år!

Det är även de en av sakerna jag retar mig på. Både på mig och han. Att jag gör saker jag egentligen inte vill… 🤮
Brukar det vara så för dig rent allmänt eller "bara" i dejtingsammanhang? Eller bara med vissa män? Om det bara är med vissa män, undvik dem! Vissa är ju duktiga på att få en att "glömma" bort sig själv lite på ett inte allt för bra sätt. Annars, om det är mer allmänt så att du går med på sådant du inte är bekväm med, försök verkligen att träna på att säga nej och att verkligen ta hand om dig själv. Det är så värt det. Även när det riskerar att bli en konflikt för att man råkat få kontakt med något respektlöst as.

Brukar det vara så för dig rent allmänt eller "bara" i dejtingsammanhang? Eller bara med vissa män? Om det bara är med vissa män, undvik dem! Vissa är ju duktiga på att få en att "glömma" bort sig själv lite på ett inte allt för bra sätt. Annars, om det är mer allmänt så att du går med på sådant du inte är bekväm med, försök verkligen att träna på att säga nej och att verkligen ta hand om dig själv. Det är så värt det. Även när det riskerar att bli en konflikt för att man råkat få kontakt med något respektlöst as.

Ett tag var det mer allmänt men nu är det vissa män. När jag tänker efter.
Det var en bra fråga! Det får mig faktiskt att reflektera 🤔

Matchade med en kille igår där vi har mycket gemensamt. Tycker han ser väldigt bra ut med och de kändes väldigt roligt.
Han tog upp att ses hyffsat snart och jag sa att jag kan söndag. Han skrev att han kan innan det och att ja skulle höra av mig om ja kunde va spontan nån dag.
Sen ville han ta bort Tinder(?) och lägga till mig på instagram o jag tänkte väl, jaha..
Lite tidigt men har inte notiser där heller så sa ok.
Han skrev direkt och skickade en selfie.
Ja svara och vi skrev där en stund igår.
Nu på morgonen skrev vi och han ville ha en selfie av mig. Jag sa att ja inte gillar att ta selfies men skickade en.
Han skicka fler som ser typ likadana ut o jag skrev att ja tycker han ser bra ut.
Han vill ha en till o jag tog motvilligt en till o sa att de är den sista.
Han skrev då att ja va så snygg o ”om du bjuder in mig efter promenaden kommer jag inte tacka nej”
Jag skrev då att ja inte bjuder in män sådär för jag är avvaktande och behöver lita på nån före de.

Han skrev nu att han är i samma stad som ja och ses gärna om jag kan (fast jag skrivit att ja inte kan idag)
Och så skickar han en selfie IGEN nu i bar överkropp i sängen….

Och jag bara känner att ja blir så less att han ska va så jävla på?
Vet inte om ja överreagerar men en bild halvnaken har jag liksom inte bett om.
Har inte reagerat på den alls o inte svarat.

Känner att han får chilla lite för jag blir överväldigad.
Jag matchade häromveckan med en där konversationen flöt och han var snygg. Kändes som jag ville träffa honom, verkade helt normal. Vi skrev ganska mycket ett par dagar. Han bor i Norge och vi pratade om att ses typ vid gränsen och gå en tur där. Sen apropå ingenting kom en dickpic. Vi hade inte ens pratat om sex! Jag talade om hur gränslöst jag tyckte det var, han svarade "jag trodde du skulle uppskatta den" alltså? :banghead: 🤣 avslutade och blockade. Så trött på att män vill visa upp sina kön hela tiden.

Han blev sur fast jag sagt tre gånger att ja skulle spendera hela dagen i stallet och inte skrivit på instagram
IMG_0436.webp

Han blev sur fast jag sagt tre gånger att ja skulle spendera hela dagen i stallet och inte skrivit på instagram
Visa bifogad fil 189216
Inte värt att lägga tid på en sådan. I mina ögon hade en vettig man varit nyfiken på vilken serie du sett, hoppats att du haft en trevlig dag i stallet, önskat godnatt och hoppats på att höra av dig en dag när du är piggare igen.

Jag matchade häromveckan med en där konversationen flöt och han var snygg. Kändes som jag ville träffa honom, verkade helt normal. Vi skrev ganska mycket ett par dagar. Han bor i Norge och vi pratade om att ses typ vid gränsen och gå en tur där. Sen apropå ingenting kom en dickpic. Vi hade inte ens pratat om sex! Jag talade om hur gränslöst jag tyckte det var, han svarade "jag trodde du skulle uppskatta den" alltså? :banghead: 🤣 avslutade och blockade. Så trött på att män vill visa upp sina kön hela tiden.

Det är ju dessutom olagligt att skicka dickpics utan samtycke.

Inte värt att lägga tid på en sådan. I mina ögon hade en vettig man varit nyfiken på vilken serie du sett, hoppats att du haft en trevlig dag i stallet, önskat godnatt och hoppats på att höra av dig en dag när du är piggare igen.
Jag har en teori om att såna män som skickar bilder och random text som "ute i solen" + bild eller vad som, gör det för dom skickar samma meddelande till många och så behöver dom inte hålla koll på konversationen. Därav dom inte ställer så många följdfrågor heller, utan dom skickar samma till massa olika och försöker se vem som "nappar" på det. Tycker precis som du att om någon är intresserat så visar dom intresse med att skicka frågor relaterade till det som skrivs.

Han verkar ha bråttom och ha svårt för att vänta. Han tog visst bort mig på instagram igår med så de löste sig av sig själv 🙂

Pratar med en annan man som jag skrivit med 2 veckor. Nu la han till mig på messenger igår så har skrivit där. Han fråga om vi skulle ta en promenad någon dag och det skulle vara kul!
Han känns mer normal och skrev väl två meddelanden igår när jag va i stallet och han var ute o fiskade. Inte en massa selfies heller 😅

Jag hade fått panik av den snubben @Nepenthe så skönt att du verkar ha blivit av med honom! Jag är väldigt restriktiv med att ge ut typ Messenger eller Instagram, har ett ovanligt efternamn och min namnkombination finns det bara jag i hela Sverige som heter så det är lätt att stalka upp mig om man har mitt fullständiga namn. Bara att han ville ta bort sin Tinder efter att ha skrivit med dig i typ en timme känns som att han var femhundra steg för långt fram i tanken.

Det är ju dessutom olagligt att skicka dickpics utan samtycke.
Ja, jag skrev det också. Vilket han verkade väldigt chockad över. Vet inte hur det är i Norge?

(Rapporterade bilden till snapchat också och jag fick nåt mejl om att den brutit mot deras regler. Nej, jag blir inte kränkt eller känner mig ofredad av en dickpic men jag är SÅ trött på dem. Förr svarade jag mer "lustigt" men nu talar jag bara om hur det är.)

Jag hade fått panik av den snubben @Nepenthe så skönt att du verkar ha blivit av med honom! Jag är väldigt restriktiv med att ge ut typ Messenger eller Instagram, har ett ovanligt efternamn och min namnkombination finns det bara jag i hela Sverige som heter så det är lätt att stalka upp mig om man har mitt fullständiga namn. Bara att han ville ta bort sin Tinder efter att ha skrivit med dig i typ en timme känns som att han var femhundra steg för långt fram i tanken.
Men har du förnamn på tinder? Jag känner att det är rätt kört ändå för jag har förnamn, ålder och ort kan man ju snabbt räkna ut med tanke på avstånd. Och känns märkligt att inte vilja tala om var man bor?

Men har du förnamn på tinder? Jag känner att det är rätt kört ändå för jag har förnamn, ålder och ort kan man ju snabbt räkna ut med tanke på avstånd. Och känns märkligt att inte vilja tala om var man bor?
Nej jag har inte ens Tinder men nätdejtade för måååånga år sen och då lyckades en person hitta min Facebook. Tyckte det var fruktansvärt obehagligt eftersom det var ett helt anonymt konto och möjligtvis att jag berättat efter en del chattande vad jag hette i förnamn så han måste verkligen ha letat. Vet inte alls hur Tinder funkar men jag hade inte velat ge ut min Instagram så tidigt som den här snubben verkar ha velat.

Personen bodde inte nära så vi hade inte några gemensamma vänner eller att han kunde vetat på något annat sätt.

Jag tycker det går att hitta ganska lätt om personen har ett ovanligt namn för sin ålder... Ibland anges ju också stjärntecken mm och det smalnar ju ner antalet ytterligare.

Jag är som tidigare nämnt ganska restriktiv med att tala om vem jag är innan vi setts, har också unikt efternamn osv. Jag har dock halvvanligt förnamn och inte den pyttelilla orten jag bor i ifylld, utan den större staden precis intill. När någon i chatt frågar var jag bor beskriver jag det "norr om xx" där xx är en tredje ort som jag förvisso bor norr om men det ger inte rätt postadress, osv. Kanske är det fånigt och nojigt men var och en gör ju som känns bäst tänker jag.

Jag tycker det går att hitta ganska lätt om personen har ett ovanligt namn för sin ålder... Ibland anges ju också stjärntecken mm och det smalnar ju ner antalet ytterligare.

Jag är som tidigare nämnt ganska restriktiv med att tala om vem jag är innan vi setts, har också unikt efternamn osv. Jag har dock halvvanligt förnamn och inte den pyttelilla orten jag bor i ifylld, utan den större staden precis intill. När någon i chatt frågar var jag bor beskriver jag det "norr om xx" där xx är en tredje ort som jag förvisso bor norr om men det ger inte rätt postadress, osv. Kanske är det fånigt och nojigt men var och en gör ju som känns bäst tänker jag.
Ja det var det jag menade, att det är lätt att hitta folk. Jag har vanligt förnamn men är jättelätt att hitta ändå. Även om jag inte uppger ort så syns ju avståndet och då kan ju folk lätt gissa vart jag bor.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka