Dejtingtråden 39

Bukefalos 30 år!

Det här påminner mig om en kille jag dejtade för mååånga år sedan. Fast i mitt fall var det allt annat än fullträff.
Han hade nyckel till mig för att han varit kattvakt. En dag hade han varit förbi och ställt en enorm lila glasvas föreställande en uggla på bordet 😂. Det var visserligen blommor i den, men jag undrar hur han tänkte - jag har aldrig gillat ugglor, hade nog aldrig haft snittblommor hemma tidigare och bodde i en etta med rätt dåliga förvaringsmöjligheter 😅. Gav bort den till min mormor sen, hon ville ha den 😁

Choklad, chips och monster låter enormt mycket bättre 👌

Fantastiskt 🤣
Skulle bli skapligt förvånad om jag kom hem till det 😅

Bara för att jag skrev henne här insåg jag att avståndet nog är avgörande ändå. Lite för långt.
Det är svårt det där tycker jag! Jag har kommit rätt långt ibland innan jag inser att det faktiskt är en dealbreaker … det funkar inte i vardagen för mig. Men samtidigt kommer jag väl aldrig hitta någon som bor så nära så det känns smidigt.

#bitter

Det är svårt det där tycker jag! Jag har kommit rätt långt ibland innan jag inser att det faktiskt är en dealbreaker … det funkar inte i vardagen för mig. Men samtidigt kommer jag väl aldrig hitta någon som bor så nära så det känns smidigt.

#bitter
Jag hade en förmåga att hitta folk långt bort även när jag bodde i Göteborg. Så här uppe känns det ju ännu svårare att hitta någon nära.

Jag hade en förmåga att hitta folk långt bort även när jag bodde i Göteborg. Så här uppe känns det ju ännu svårare att hitta någon nära.
Jag har en förmåga att hitta folk i andra länder till och med

Men det brukar ju skojas om att lesbiska par flyger land och rike runt för att mötas sen typ gifta sig på andra dejten, inte helt realistiskt dock 😅

Nejmen snälla vilken trevlig dag, kväll, morgon.
Han kom till mig och vi drog direkt och spelade discgolf, det var roligare den här gången än när jag spelade med mitt ex 😁 for hem, lagade middag och myste på. Sov min bästa natt med honom hittills ❤️
Tyvärr var han tvungen att fara på barnkalas nu på morgonen! Vi ska ses igen till veckan ☺️

Vill tipsa om en podd som jag tycker tar upp väldigt mycket som är matnyttigt för en del i den här tråden. En av mina absoluta favoritpoddar Louise och Julia poddar tipsade i sin tur om denna, och de la då upp det med att den här podden är mer för (framför allt) kvinnor över 30 som inte har förhållande och barn, medan deras kanske är mer fokus på familjeliv (även om jag som inte har några barn ändå gillar deras podd mycket). Och det är podden Det skaver.

Jag har lyssnat på cirka 20 avsnitt från början, och även om jag inte alls är lika osäker och sådär idag som för kanske fem år sen, så är det jätteskönt att höra andra som också känner likadant. Plus att det är en av personerna som är precis tvärtom, och därför hela tiden slår hål på de andras rädslor och peppar dem. Tjejerna som har den är lite äldre än jag egentligen, men eftersom jag börjat från start är de ganska precis fyllda 30 där jag lyssnar nu.

Jag kan ju bara tala för mig själv, men för min del har det även tidigare varit en ögonöppnare att se att det finns andra i min ålder som inte har förhållande och barn, för väldigt många av mina jämngamla från när vi var små skaffade familj tidigt och har stora barn idag.

Har jag lyckats skrämma bort han då vi umgicks 6 dagar på en vecka ganska intensivt och vi hördes typ varje dag. Han dotter älskar mig och pratar om mig hela tiden när hon är hos pappa.. Sen har de varit med i stallet och jag har åkt me dem till affären osv och dottern ville bara hålla mig i handen hela tiden. Kan han fått panik att allt gick så snabbt? Å att dottern blev så fäst direkt? Han har inte varit singel jättelänge, dock inte från barnets mamma men en annan. Kanske han är rädd dottern ska fästa sig för snabbt och sen bli besviken.. Lite därför jag håll mig i bakgrunden och inte skrivit efter jag skrev sist... Dock är de tur kanske att vi inte legat... Utan bara pussats typ 2 ggr...

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka