Dejtingtråden 39

Bukefalos 30 år!

Jag mår ibland väldigt dåligt ensam, men har ändå landat i att jag mår bättre själv än med ”vem som helst”.
Jag avslutade med exet när jag tillslut insåg hur dumt det var. Jag hade lixom fastnat i något sorts tänk att ”det är såhär det kommer vara nu, det är bara att acceptera”.
Men så var det ju inte!

Jag valde nog exet lite för att jag inte trodde jag skulle hitta någon annan och var lite kär i kärleken? Vi var ändå tillsammans i 7 år ungefär, fick ett barn ihop men det var aldrig egentligen bra. Inte jättedåligt, men inte bra heller.

Efteråt har jag verkligen lärt mig vad kärlek är. Hur det känns när någon verkligen tycker om en och bryr sig på riktigt. Och hur det känns att verkligen vara upp över öronen förälskad!
Även om jag fortfarande är ensam är det fint. Jag vet vad jag är värd.

Jag lyssnar inte heller alltid på mig själv (eller andra) men @Trasmatta, försök att ta in vad de skriver ovan för det är viktiga saker!
Jag har samma erfarenhet. Eftersom det var sånt himla tryck på att man måste ha en kille (och det till och med var föräldrar till mina kompisar som antydde att det var något fel på mig för att jag inte hade det!) när jag var tonåring/ung vuxen så kände jag också panik och att vem som helst var bättre än ingen.

Sen träffade jag ”rätt” kille och förstod hur det ska kännas när det är på riktigt. Av anledningar som egentligen inte hade med varken honom eller mig som personer att göra utan mer omständigheter som i alla fall då inte gick att lösa, så kunde det inte bli vi. Men jag kommer aldrig nöja mig med något som känns mindre än det igen. Då är jag hellre själv.

Jag tycker om kärlek så mycket jag älskar verkligen känslan av den typen av känslor, hade jag inte gjort det så mycket hade jag nog inte brytt mig något särskilt mer om honom nu.

Men ja jag vet att du och alla andra har rätt, han kommer aldrig bete sig normalt så länge han är missbrukare.

Jag ska prata med honom om detta.
Precis. Det kommer att krävas väldigt mycket av dig om du blir tillsammans med honom.
Att ljuga både för sig själv och andra hör till sjukdomen.
Även om han är nykter någon dag här och där har han ändå alkohol i huvudet konstant i form av tankar och begär. Du kommer alltid komma i andra hand så länge han inte tar hjälp och aktivt jobbar för ett nyktert liv.

För det inte är så lätt att fastna för någon eller att klicka med någon.
Utöver att han har sina problem så har han ett väldigt gott hjärta han är snäll.
Mina två senaste har varit betydligt värre på alla sätt trots att dom inte haft något aktivt missbruk.
Precis detta är därför många kvinnor hamnar i dåliga förhållande. "Men han är bättre än mina ex" jo men det gör honom fortfarande inte bra. Bara för han är en mer slipad skitstövel så är han fortfarande en skit stövel för det.

Wake up and smell the coffee.

Ska hem till honom i eftermiddag, dejt nr tre (men vi har ju träffats många gånger i andra sammanhang). Det blir nog översovning och gissar på sex. Jag hoppas att sovandet inte blir allt för mycket katastrof, jag är inne i en dålig sovperiod nu och jag brukar sova ännu sämre borta. Ser fram emot kvällen iaf!
Det blev bra. Vi har så mycket att prata om och han känns trevlig och trygg med sig själv, och lyhörd mot mig. Jag gör allt jag kan för att blocka hjärnspöken och bara vara i nuet.

Nu är det 1,5 vecka tills vi kan ses nästa gång. Lagom tycker jag 😊

I förrgår passade grannen mina hundar och jag bjöd på pizza på kvällen som tack för hjälpen. Idag frågade han om jag ville ha mat då han stod å lagade mat. Fick även med mig en matlåda hem, så himla gullig ☺️. Vi har enbart kyssts och vi sover inte med varandra än. Känns som han vill ta de väldigt långsamt fram, vilket kanske är bra?? För jag brukar annars rusa in i saker.

Vi hade jättekul i lördags!
Jag förlorade tyvärr bowlingen, men ägde i nåt spel där man skulle skjuta älgar 😂 när vi var klara så frågade jag om han ville ha skjuts hem, då frågade han om jag inte ville ha en sked under natten och jag är ju inte den som är den...

Mycket trevligt med sovsällskap! Vi ska ses på onsdag igen, sen åker jag iväg en vecka.

Återigen har det gått veckor/månader utan att jag kommit närmare en relation. Vet inte vad jag gör fel helt ärligt. Träffade en kille på dejt som inte hörde av sig som vanligt, och då hörde jag av mig och frågade om han inte var intresserad och han var inte intresserad såklart. HUR hittar man någon?

Återigen har det gått veckor/månader utan att jag kommit närmare en relation. Vet inte vad jag gör fel helt ärligt. Träffade en kille på dejt som inte hörde av sig som vanligt, och då hörde jag av mig och frågade om han inte var intresserad och han var inte intresserad såklart. HUR hittar man någon?
Har du tagit till dig de råd du fått tidigare gällande att jobba på din självbild och självkänsla?

Jag tror inte det är särskilt bra kolla om de inte är intresserade. Dels därför det bara kommer att leda till att förstärka bilden du har av din dejting och dels därför att du inbjuder till att säga nej. Hör av dig och föreslå något istället.

HUR kan det komma sig att de män som är i (normativt) rimlig ålder för mig, nästan alltid beter sig som grisar redan vid tidig kontakt i meddelanden? (Närgångna sexfrågor, sexistiska skämt, hatiska kommentarer om ex osv) Medan i princip alla snubbar som är (normativt) alldeles för unga för mig, tar kontakt och är respektfulla, nyfikna, artiga och bara allmänt så mycket bättre? 😅

Känner mig som Stiflers morsa. 😅🙈

Jag har gått med på en singelsida för första gången i mitt liv, har alltid tyckt det varit pinsamt men kör :)

Alkisen har jag inte hört ett ord ifrån på en vecka och mitt ex bråkade med mig i helgen och hittade på att jag stalkat honom och varit på hans uppfart och kastat potatis och skickat sms till honom att jag ska förstöra hans liv, han säger bara så till sina vänner för dom ska tycka synd om honom, jag har naturligtvis inte gjort det.

HUR kan det komma sig att de män som är i (normativt) rimlig ålder för mig, nästan alltid beter sig som grisar redan vid tidig kontakt i meddelanden? (Närgångna sexfrågor, sexistiska skämt, hatiska kommentarer om ex osv) Medan i princip alla snubbar som är (normativt) alldeles för unga för mig, tar kontakt och är respektfulla, nyfikna, artiga och bara allmänt så mycket bättre? 😅

You and me both :angel: :rofl:.

Jag är 45. De senaste åren har jag mest träffat killar som är 10-12 år yngre än mig. Sååå mycket lättare att hitta någon som har lite normalt hyfs. Misstänker att det är både en generationsfråga och att de som är intresserade av någon som är såpass mycket äldre kanske har lite mer rimlig syn på relationer. :idea:

Herregud jag som precis gått med i en dejtingsida för första gången i mitt liv , bara vänta på att snoppar ska rasa in nu då 🙈

Därför man skiter i normen och behåller en av de där yngre och fantastiska killarna som kan uppföra sig 🥰

Suck. En dipp. Killen från senaste dejten hörde av sig efter några dagars tystnad och meddelade att han tyvärr inte hade tid och dejta alla han plötsligt matchat med 🙄 att han haft roligt men tyvärr behövde säga nej till att ses igen. Men ville hålla öppet för att ses igen "om det ändrade sig".

Fuckit känner jag. Varje gång jag försöker visa initiativ till en ny dejt så är det något liknande. Antingen får man väl prioritera att dejta (färre) eller så kan man vara ärlig och säga "jag gillade inte dig tillräckligt mycket".
Både sur och ledsen. Jag är alltid ganska sval inför en dejt men har för lätt att låta tankarna sväva fritt efter att man setts, haft trevligt och dessutom haft ett par dagars bra och ganska intensivt chattande därefter.

Suck. En dipp. Killen från senaste dejten hörde av sig efter några dagars tystnad och meddelade att han tyvärr inte hade tid och dejta alla han plötsligt matchat med 🙄 att han haft roligt men tyvärr behövde säga nej till att ses igen. Men ville hålla öppet för att ses igen "om det ändrade sig".

Fuckit känner jag. Varje gång jag försöker visa initiativ till en ny dejt så är det något liknande. Antingen får man väl prioritera att dejta (färre) eller så kan man vara ärlig och säga "jag gillade inte dig tillräckligt mycket".
Både sur och ledsen. Jag är alltid ganska sval inför en dejt men har för lätt att låta tankarna sväva fritt efter att man setts, haft trevligt och dessutom haft ett par dagars bra och ganska intensivt chattande därefter.
Hålla det öppet?? Tror han du är en svängdörr eller.
Hade också blivit irriterad. Antingen är man intresserad eller inte och det är den här biten jag aldrig kommer förstå vad gäller att dejta omkring vilket jag dragit mig för i alla år.

Jag hoppas att det lite är för att de yngre killarna har fått en helt annan uppfostran än "vår" generation, och ännu värre, den som är lite äldre.

Jag känner dessutom igen det och för min del är det ett stort jäkla moment 22 eftersom jag dels faktiskt mest gillar äldre och dels eftersom jag verkligen inte vill ha någon som antingen har småbarn eller verkligen vill ha barn i framtiden. Chansen att jag ska slippa det med en man i 45-50-årsåldern känns rimligare, även om han skulle ha barn är de i många fall redan vuxna.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka