Dejtingtråden 39

Bukefalos 30 år!

Jag brukar lyssna på Rix Morronzoo på morgnarna och Roger har ett citat från Gert Fylking som han brukar ta upp när de pratar om dejting. ”Du ska inte bedriva hor där du jobbar eller bor”. Och lite har jag faktiskt det i bakhuvudet.

Jag skulle inte vilja dejta en granne, för jag vill inte må dåligt om det skiter sig och behöva påminnas hela tiden. Skulle kännas lika jobbigt om det var jag som valde att avsluta och veta att han fortfarande vill ses. Likadant med en kollega. Min arbetsplats har inte som policy att man inte får vara ihop med en kollega (en del har ju det) så det finns flera par som både är gifta och har barn, ett par jobbar till och med i samma grupp under samma chef. Men jag är ändå tveksam. Som tur var har jag också mest pensionärer till grannar (utom en man som jag faktiskt valde att inte stöta på trots att han är attraktiv like hell just för att han är min granne, idag har han familj så det är inte längre aktuellt) och att jag mest jobbar med kvinnor så det inte heller blir aktuellt på jobbet.
Jag är gift med en tidigare kollega. Skulle aldrig dissa någon på den grunden.

Innan jag träffade maken dejtade jag andra kollegor. Inget som blev stelt eller konstigt alls när det tog slut.

Jag har ju dejtat några kollegor och det har inte blivit konsigt alls.
Raggande grannen bor 3 meter bort, hade absolut kunnat dejta honom om jag varit singel.
Men jag är också väldigt obrydd och har inte det största känsloregistret

Jag har också haft ihop det med en granne och träffade min fru på jobbet. Även haft ihop det med vänner som sen ändå fortsatt vara vänner efteråt. Jag och min fru jobbade ihop i flera år innan hon valde att byta bana. Ibland jobbade vi även som team så vi jobbade väldigt nära varandra.
Jag kan hantera det men förstår att det kan bli jättejobbigt för andra.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka