Dejtingtråden del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Attbropå användare som inte är aktiva i tråden (arna) mera. Det har trillat av några genom åren. Ibland undrar jag - träffade de någon, blev det bra, "höll det".
Jag lever för tillfället ihop med en man jag träffade undertiden jag hängde mer här i tråden. Då jag inte tror på "evig kärlek" så är det väll sannolikt att jag kommer bli singel fler gånger i livet. Livet som singel är väldigt mycket enklare än att leva i relation, betydligt färre parter att ta hänsyn till vid beslutsfattande bland annat. Det är helt enkelt ett friare liv, om än lite torftigare. Dessutom odlade jag mina egenvalda relationer mer än vad jag gör nu som sambo, nu har jag fler relationer som jag får på köpet. Så det är både plus och minus.

. Att hänga upp sin välmående på en enda relation verkar livsfarligt.

Se till att du har många goda relationer i ditt liv så har du större sannolikhet att trivas med livet.

1) Vilket ingen i tråden gör.
2) Vilket de som saknar tvåsamhet gör.

Jag har inte sett någon av de som saknar den tvåsamheten menar på att de vantrivs med sitt liv som helhet eller tror att den enda sanna lyckan i livet är att vara två.

Please liksom..

Nja, det är en väldigt vanlig metod för att bli må bättre att se vad man har istället för vad man inte har. Det kan absolut vara så att man vill ha en parrelation men det är ju bara EN relation av alla relationer man har i sitt liv. Att förvänta sig att den ska göra en lycklig är orimligt. Precis som i resten av livet kommer och går olika relationer och är olika viktiga beroende på vad som händer just vid det tillfället i livet. Att hänga upp sin välmående på en enda relation verkar livsfarligt. Se till att du har många goda relationer i ditt liv så har du större sannolikhet att trivas med livet.
Ingen har väl skrivit att den förväntar sig att en partner ska göra en lycklig?? För min egen del handlar det just om det flera andra skrivit - längtar efter/saknar en kärleksrelation (en bra sådan ;)) och det en sådan tillför i form av samhörighetskänsla osv

Bidrar också med lite ledsama känslor. Snart är det ju högsäsong för fester och släktsammankomster... Har inte det minsta lust att gå på något alls! Det är inte de minsta kul att fira jul som enda singeln. Alla andra köper julklappar till varandra, skriv gärna ett gulligt rim med, tacka älsklingen och ta fina bilder på er fina familj. Tack för inbjudningarna men jag känner mig mest som 17 hjulet, totalt överflödig alltså och så uppenbart att jag är den enda utan partner. Känns inte heller som jag kan tacka nej när jag får en inbjudan heller, fast jag kanske mest blir inbjuden av plikt känns det ändå extremt taskigt och oartigt att tacka nej och vara hemma själv, samt att mina föräldrar skulle bli oroliga och ledsna.
Hade gärna åkt bort, perfekt ursäkt ju, men det är ju väldigt dyrt över jul och jag har inte ansökt om semester.
Också nyår då....

Och nä, jag skulle inte vilja påstå att hatar vara singel, jag trivs många gånger med att vara själv och göra saker på egen hand. Men det är inte heller kul att känna sig avvikande och utanför bara för att man är singel och utan barn dessutom. Jag är rätt trött på att vara helt själv, jag vill ga nån att uppleva och dela saker tillsammans med och ha nån att vara med.

Huvudpoängen var att peppa, inte trycka ned eller förminska. Men om ni bara vill ha medömkanden ska jag vara tyst.
Men du, lite känsla får man väl ha när man peppar lite? Och att bli sur och säga att folk vill ha medömkan känns ju sådär sympatiskt måste jag säga.

Det här peppet som du kom med här har ju singlarna på Buke (och IRL) hört en biljon gånger. Det är inget nytt. Folk säger hela tiden till dem att de ska vara lyckliga i sina liv och fokusera på sig själva och inte hänga upp sig på att hitta nån etc etc. Men faktum är att man KAN vara nöjd med sitt liv, vara en generellt lycklig person men ändå sakna att vara i en relation. Bara för att DU inte gör det (och jag inte gjorde det som singel) betyder ju inte att ditt sätt att känna kring singelskapet är det rätta.

Jag tycker att det är en tröttsam tendens här på Buke att folk stampar på med sina råd och när folk säger "tack men nej tack, det där funkar inte för mig" så blir reaktionen JAHAMENSKITITDÅ.

Känner igen mig i mångt och mycket med dig.
Jag brukar jobba dom här helgerna.
I år jobbar jag julafton och nyårsafton.
Ibland har jag tänkt ansluta mig till någon välgörenhetsorganisation. Då har man nåt att göra i alla fall.
Är helt ledig v 52 och kanske drar jag iväg och cyklar nånstans.
Sitta hemma och häcka ensam är inte min melodi.
Hoppas du finner ut ett sätt att vara dom här helgerna. El så kanske du springer på kärleken ?! lycka till

Bidrar också med lite ledsama känslor. Snart är det ju högsäsong för fester och släktsammankomster... Har inte det minsta lust att gå på något alls! Det är inte de minsta kul att fira jul som enda singeln. Alla andra köper julklappar till varandra, skriv gärna ett gulligt rim med, tacka älsklingen och ta fina bilder på er fina familj. Tack för inbjudningarna men jag känner mig mest som 17 hjulet, totalt överflödig alltså och så uppenbart att jag är den enda utan partner. Känns inte heller som jag kan tacka nej när jag får en inbjudan heller, fast jag kanske mest blir inbjuden av plikt känns det ändå extremt taskigt och oartigt att tacka nej och vara hemma själv, samt att mina föräldrar skulle bli oroliga och ledsna.
Hade gärna åkt bort, perfekt ursäkt ju, men det är ju väldigt dyrt över jul och jag har inte ansökt om semester.
Också nyår då....

Och nä, jag skulle inte vilja påstå att hatar vara singel, jag trivs många gånger med att vara själv och göra saker på egen hand. Men det är inte heller kul att känna sig avvikande och utanför bara för att man är singel och utan barn dessutom. Jag är rätt trött på att vara helt själv, jag vill ga nån att uppleva och dela saker tillsammans med och ha nån att vara med.

Men du, lite känsla får man väl ha när man peppar lite? Och att bli sur och säga att folk vill ha medömkan känns ju sådär sympatiskt måste jag säga.

Det här peppet som du kom med här har ju singlarna på Buke (och IRL) hört en biljon gånger. Det är inget nytt. Folk säger hela tiden till dem att de ska vara lyckliga i sina liv och fokusera på sig själva och inte hänga upp sig på att hitta nån etc etc. Men faktum är att man KAN vara nöjd med sitt liv, vara en generellt lycklig person men ändå sakna att vara i en relation. Bara för att DU inte gör det (och jag inte gjorde det som singel) betyder ju inte att ditt sätt att känna kring singelskapet är det rätta.

Jag tycker att det är en tröttsam tendens här på Buke att folk stampar på med sina råd och när folk säger "tack men nej tack, det där funkar inte för mig" så blir reaktionen JAHAMENSKITITDÅ.

Jag har många singelkompisar IRL som är missnöjda med det. Jag vet att jag tänker väldigt olika dem när det gäller singellivet. De säger iallafall att det är skönt att lyssna på hur jag ser på saken i mitt liv. Det ger dem lite perspektiv och lugn även om de tänker lite annorlunda.

Visste inte att det skulle bli värsta diskussionen här på buke. Att det var så känsligt och att jag tillskrevs massa saker jag inte påstått.

Flera var väldigt otrevliga mot mig fast jag förklarade att poängen inte var att trampa någon på tårna.

Också nyår då....

Är du och jag samma person?

Flera var väldigt otrevliga mot mig fast jag förklarade att poängen inte var att trampa någon på tårna.
Jag förstår att folk blev irriterade för du gav råd helt utan känsla. Att säga till folk att "nä, det är inte bara en partner ni saknar utan även annat i livet" tror jag få skulle ta emot på ett bra sätt.

Att din tanke inte var att ge klumpiga råd tror jag de flesta förstår men det bästa i ett sånt läge är nog att säga "oj, vad arga ni blev. förlåt om det jag sa var korkat, jag tänkte mig inte för" istället för att skriva trista saker om medömkan. Ett tips från mig bara!

Jag förstår att folk blev irriterade för du gav råd helt utan känsla. Att säga till folk att "nä, det är inte bara en partner ni saknar utan även annat i livet" tror jag få skulle ta emot på ett bra sätt.

Att din tanke inte var att ge klumpiga råd tror jag de flesta förstår men det bästa i ett sånt läge är nog att säga "oj, vad arga ni blev. förlåt om det jag sa var korkat, jag tänkte mig inte för" istället för att skriva trista saker om medömkan. Ett tips från mig bara!

Fast då har du inte läst alla mina inlägg ordentligt. Som jag skrev i dem så var min kommentar till de i tråden som generellt sett kände sig ensamma. Alla behöver därför inte ta åt sig.

Sedan har jag förklarat vad jag menar i inlägg efter inlägg. Medömkan biten nämnde jag efter corzettes otrevliga inlägg, så det var inte pga det upprördheten började.

@Myblackcat Om du råkar trampa någon på tårna irl - vad gör du då?
Det är sällan någon har som mening att trampa någon på tårna...

Det brukar inte hända IRL då man kan diskutera nyanserat och förklara vad man menar. Det är lättare att reda ut missförstånd med en gång så de flesta hinner inte bli upprörda. Blir de ändå det så ber jag antingen om ursäkt eller så gör jag det inte. Det beror på omständigheterna och vem det är. Är det någon som är otrevlig så ber jag oftast inte om ursäkt.

Det brukar inte hända IRL då man kan diskutera nyanserat och förklara vad man menar. Det är lättare att reda ut missförstånd med en gång så de flesta hinner inte bli upprörda. Blir de ändå det så ber jag antingen om ursäkt eller så gör jag det inte. Det beror på omständigheterna och vem det är. Är det någon som är otrevlig så ber jag oftast inte om ursäkt.
Då förstår jag...

Jag ska nog på promenaddejt i eftermiddag med en Tinder-kille.
Spontant känner jag inte minns hur man gör och att det var evighetersen jag var på dejt. Så är det ju inte såklart, och det kanske flyter på bra. Jag är kanske bara orolig för att det blir stelt och vi inte har nåt att prata om och jag tänker ”vad gör jag här?!”.

Nja, det är en väldigt vanlig metod för att bli må bättre att se vad man har istället för vad man inte har. Det kan absolut vara så att man vill ha en parrelation men det är ju bara EN relation av alla relationer man har i sitt liv. Att förvänta sig att den ska göra en lycklig är orimligt. Precis som i resten av livet kommer och går olika relationer och är olika viktiga beroende på vad som händer just vid det tillfället i livet. Att hänga upp sin välmående på en enda relation verkar livsfarligt. Se till att du har många goda relationer i ditt liv så har du större sannolikhet att trivas med livet.
Om man nöjer sig med att fokusera på det positiva man har så är det inga problem, det är att tillskriva negativa egenskaper man inte har belägg för som är problemet.

• Gilla
Reactions: ptr
Jag ska nog på promenaddejt i eftermiddag med en Tinder-kille.
Spontant känner jag inte minns hur man gör och att det var evighetersen jag var på dejt. Så är det ju inte såklart, och det kanske flyter på bra. Jag är kanske bara orolig för att det blir stelt och vi inte har nåt att prata om och jag tänker ”vad gör jag här?!”.

Alltid värst första gången man ses ju! Hur gick det?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 337
· Visningar
146 080
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 846
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Jag köpte nyligen valp och upplevde att det blivit någon form av ny trend att vissa har kvar valparna till 12 veckor. Varför vill man ha... 2
Svar
26
· Visningar
2 458
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
663
· Visningar
19 978
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka